Avio-služba Vlade Srbije nastavlja sa standardizovanjem šeme bojenja svojih aviona. Novi dizajn uočen je pre nekoliko dana na drugom avionu u floti, Lirdžetu 31A. Operatori flote aviona za prevoz državnih zvaničnika pominju se u rebalansu budžeta za ovu godinu u vezi izgradnje novog hangara u iznosu od 10 i po miliona evra.
Novi izgled državnog Lira premijerno je fotografisan 3. novembra kada je YU-BRZ prevezao potpredsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova Ivicu Dačića i delegaciju do Glazgova na 92. zasedanje Generalne skupštine Interpola.
Avion je dobio vizuelno rešenje koje je identično poslednjem nabavljenom avionu za vladinu flotu, Embraeru 135BJ „Legacy“ 600 YU-SRB.
YU-BRZ je sa starom šemom bojenja fotografisan sredinom oktobra.
Avion je proizveden 1991. godine, državna avio-služba ga je kupila 2004. godine.
Novi hangar
Vladina avio-služba je početkom godine počela sa izgradnjom svog hangara na aerodromu „Nikola Tesla“. Građevina je u letnjim mesecima poprimila svoj konstruktivni izgled, sa visinom krova koja može biti interesantna i indikovati da služba nije htela da se odrekne fizičke mogućnosti da u nekom trenutku u svoj budući hangar primi i avion veće kategorije od bizdžetova koje trenutno koristi.
„SuperJet International“ je 2017. godine predsedniku Srbije nudio VIP Suhoja, a pominjala se i želja za kupovinom nekog sličnog prerađenog Erbasa. Predsednik države sada do kontinentalnih destinacija leti u Legasiju, uz namenski opremljen Erbasov VIP helikopter Helikopterske jedinice MUP-a.
Prema rebalansu budžeta Vlade Srbije, avio-služba je za tekuću i narednu godinu dobila ukupno 1,2 milijarde dinara (10,5 miliona evra) za „izgradnju hangara i pratećih objekata“. Iz državnog budžeta će ove godine za novu građevinu na „Tesli“ biti plaćeno 8,3 miliona evra, dok je za sledeću godinu planirana isplata od 2,1 milion evra.
Ilija B.
pitanje koje sebi postavljam je zašto srpsko vazduhoplovstvo nije odlučilo da se preseli na aerodrom Nikola Tesla od Batajnice, Nikola Tesla je mnogo moderniji i ispunjava očekivanja aerodroma u odnosu na Batajnicu
Sunny Boy
Mozda je Batajnica pogodnija sa bezbedosnog aspekta, od dolaska VIP na aerodrom, preko bezbednosti letelica, pa do neometanja redovnog funkcionisanja aerodroma prolaskom VIP osoba kroz njega.