[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024
Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta
Nova šema bojenja avio-službe sada i na Lirdžetu. Fotografisan u Glazgovu pred poletanje za Beograd / Foto: Mark Piancetini

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

Avio-služba Vlade Srbije nastavlja sa standardizovanjem šeme bojenja svojih aviona. Novi dizajn uočen je pre nekoliko dana na drugom avionu u floti, Lirdžetu 31A. Operatori flote aviona za prevoz državnih zvaničnika pominju se u rebalansu budžeta za ovu godinu u vezi izgradnje novog hangara u iznosu od 10 i po miliona evra.

Novi izgled državnog Lira premijerno je fotografisan 3. novembra kada je YU-BRZ prevezao potpredsednika Vlade i ministra unutrašnjih poslova Ivicu Dačića i delegaciju do Glazgova na 92. zasedanje Generalne skupštine Interpola.

Avion je dobio vizuelno rešenje koje je identično poslednjem nabavljenom avionu za vladinu flotu, Embraeru 135BJ „Legacy“ 600 YU-SRB.

Noćenje u Glazgovu pored RAF-ovog VIP Falkona 900LX / Foto Stewart Marshall

YU-BRZ je sa starom šemom bojenja fotografisan sredinom oktobra.

Avion je proizveden 1991. godine, državna avio-služba ga je kupila 2004. godine.

YU-BRZ 2004. godine kada je isporučen, na beogradskom aerodromu. U pozadini se vidi nekadašnji pripadnik „Žutićeve eskadrile“ i Aviogeneksa YU-AKH (vojni ev. br. 74301), predsednički 727-200 / Foto: Uroš Mitrović

Novi hangar

Vladina avio-služba je početkom godine počela sa izgradnjom svog hangara na aerodromu „Nikola Tesla“. Građevina je u letnjim mesecima poprimila svoj konstruktivni izgled, sa visinom krova koja može biti interesantna i indikovati da služba nije htela da se odrekne fizičke mogućnosti da u nekom trenutku u svoj budući hangar primi i avion veće kategorije od bizdžetova koje trenutno koristi.

„SuperJet International“ je 2017. godine predsedniku Srbije nudio VIP Suhoja, a pominjala se i želja za kupovinom nekog sličnog prerađenog Erbasa. Predsednik države sada do kontinentalnih destinacija leti u Legasiju, uz namenski opremljen Erbasov VIP helikopter Helikopterske jedinice MUP-a.

Novi hangar avio-službe Vlade Srbije u izgradnji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prema rebalansu budžeta Vlade Srbije, avio-služba je za tekuću i narednu godinu dobila ukupno 1,2 milijarde dinara (10,5 miliona evra) za „izgradnju hangara i pratećih objekata“. Iz državnog budžeta će ove godine za novu građevinu na „Tesli“ biti plaćeno 8,3 miliona evra, dok je za sledeću godinu planirana isplata od 2,1 milion evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Il

pitanje koje sebi postavljam je zašto srpsko vazduhoplovstvo nije odlučilo da se preseli na aerodrom Nikola Tesla od Batajnice, Nikola Tesla je mnogo moderniji i ispunjava očekivanja aerodroma u odnosu na Batajnicu

Odgovori
Su

Mozda je Batajnica pogodnija sa bezbedosnog aspekta, od dolaska VIP na aerodrom, preko bezbednosti letelica, pa do neometanja redovnog funkcionisanja aerodroma prolaskom VIP osoba kroz njega.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs