BEG airport status
Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva: Veselinović nije imao ni jednu dozvolu niti ovlašćenje

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva: Veselinović nije imao ni jednu dozvolu niti ovlašćenje

Kako je za Tango Six rekla portparol Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva Katarina Andrić-Milosavljević, tragično nastradali Miša Veselinović nije imao ni jedan važeći dokument niti ovlašćenje od strane vazduhoplovnih vlasti Srbije.Tragedija koja se sinoć dogodila blizu Obrenovca i o kojoj je Tango Six tokom noći detaljnije izveštavao upravo je dobila tragičniju dimenziju koja će imati drastične posledice kako po namere i motive Veselinovića, kako po daljnje akcije DCV-a koji će se nesumljivo u narednim danima naći pod pritiskom medija koji sa svoje strane najverovatnije (ponovo) neće staviti ceo događaj u ispravan kontekst.Kako je za Tango Six rečeno u DCV-u, Komisija za istraživanje udesa i ozbiljnijih nezgoda počela je sa istragom i prvo što je utvrdila je da Veselinović nije imao dozvolu pilota (ni SEL ni ULL) izdatu u Srbiji, letelica kojom je leteo nije bila registrovana – samim tim nije imala ni uverenje o plovidbenosti, nije bila servisirana ni održavana ni u jednom ovlaščenom servisnom centru na teritoriji Republike Srbije i letelište sa kojeg je svakodnevno leteo nije bilo registrovano za tu namenu. Direktorat saopštava da je pilot najverovatnije imao mađarsku dozvolu ali ta činjenica po svemu sudeći neće imati nikakvog uticaja na dalji tok istrage. Letelica najverovatnije nije imala važeće osiguranje bilo koje vrste.

U svetlu potvrde činjenica koje su bile poznate i sinoć ova tragedija dobija tri nove dimenzije:

– Zapanjujuće neodgovoran odnos Veselinovića prema letenju. Odnos koji je u slučaju da je leto sam njegov lični problem do onog trenutka kada bi bio uhvaćen kako ugrožava bezbednost naseljenih mesta iznad kojih je skoro svakodnevno leteo. Po nekim još nepotvrđenim informacijama on je zbog toga jednom bio na sudu ali nije bio kažnjen.

– Neodgovornost Veselinovića prema drugim licima koje je vozio u letelici za koju je ili znao da je tehnički nedovoljno bezbedna, ili je imao veru u svoje sposobnosti da je održava tehnički ispravnom bez suštinskog i formalnog osposobljenja ili je u pitanju bila kombinacija ovih faktora. Sigurno neće biti ustanovljeno da li je svaku osobu koju je leteo na panoramske letove obaveštavao pre leta da nema ni jednu potvrdu o tehničkoj ispravnosti letelice kao ni osiguranje u slučaju vanrednih okolnosti.

– Treća i najtragičnija dimenzija je svest njegovih kolega letača koji su sa njim leteli, koji su bili upućeni u činjenicu da se prema letenju odnosio kao amater i koji mu najverovatnije nikada ništa nisu rekli niti skrenuli pažnju da će na taj način možda nekoga ubiti.

Sinoć je nekoga ubio.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

de

Posle svega pročitanog o ovoj ludosti "pilota" ne mogu a da sebi i drugima ne postavim pitanje, ko je taj čovek? Ako postoje prijave avio kompanija o njegovim suludim aktivnostima kako je moguće da sud sve to ignoriše i oslobodi ga? Da li je Direktorat možda napravio neku pravnu brljotinu pa sud sve to odbacio ili je ovaj čovek jedan od onih "iznad zakona" kojima je baš sve dozvoljeno?? Šta bi se dogodilo da se našao na putanji nekog civilnog aviona u prilazu na AB? Ne želim ni da pomislim.

Kao i obično restriktivne mere će verovatno još jednom iskrivitii pravu sliku. Umesto da legalno letenje bude što pristupačnije biće verovatno još skuplje. Kao što suludim carinama i dažbinama imamo krševe i frankenštajne na drumovima i gomilu vožača bez dozvole sada se taj fenomen izgleda seli i na nebo. Od ovakvog Direktorata me ništa više ne čudi. Ako je jedan saobraćajni pilot mogao da pilotira bez ovlašćenja na neodgovarajućem tipu izgleda da sportski takođe može!

Odgovori
Go

Ma da i Lilijental je imao i dozvolu i registrovano letilište i ostale papire a tek Orvil i Vilbur u dolini Kiti Houk.. Ma pogledajte koliko ta agencija uzima za produženje dozvola i produženje plovidbenosti ..Ma guše letenje gde god mogu.Da baš ne vređamo sve iz Direktorata, ali to treba " pročešljati" i pokušati ozdraviti.
Kaznio je samoga sebe i unesrećio jednu porodicu, ali malo istražite dublje neke okolnosti.

Odgovori
Ro

Sta da kazem Otadzbini Srbiji? Sta reci a ne ponovit zgrozenost posle pogibije, a nema zgrozenosti kod kako kazete u tekstu onih koji su znali pa su oprastali ilegalno letenje gospodina Veselinovica i nisu ga prijavili da bih spasli zivote. Ako je to neko znao a nije postupio po savesti i zakonu, a sada zali za izginulim, taj ili ti su licemeri i posredno odgovorni! Ako su znali! Kada vidim ovde u Kraljevu da policajac u uniformi sa opremom ide usred dana na crveno svetlo preko pesackog prelaza a za njime pet gradjana kao ovce prate ga, Sta vi kazete? A Srbija? Deo godine provodim u Otadzbini obilazeci Manastire i Duhovno se umivajuci od zgrazanja nad dobrim delom naroda moje i vase Otadzbine radi ljudi(neljudi)koj su nad zakonom ljudskim a Bozji ne priznaju!. Drugi deo godine provodim u mojoj vazduhoplovnoj "kolevci" u Sidneju.Blago ovim letacima na Papui i Novoj Gvineji. Pozdravljajuci sve ljude pod zakonom, a na prvom mestu ljude u avijaciji, Blagoslovljen Bozic i mirno nebo, radost, mir i zivljenje pod zakonom na zemlji i podnebesju Gospodnjem. Ostajte s'Bogom.
Vas, Rodney Marinkovic, Aircraft Mechanical Engineer.(ret.) Kraljevo / Sydney,

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlado na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

To je najmanje što smo mogli učiniti. Za nadati se da će svi unesrećeni koji se leče Srbiji u i drugim zemljama ozdraviti i vratiti se svojim najmilijim u Makedoniji. Poginulim neka je pokoj dušama.

19. Mar 2025.Pogledaj

Sunny Boy na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Da, razumemo. Treba se nadati da ti pomoc nikad nece trebati, ali biti svestan da to moze biti vec sutra. Tako se i ponasati - kao da ces ti biti taj kome trebati uzvratna pomoc vrlo skoro.

18. Mar 2025.Pogledaj

Gaga na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

NATO CAOC je sigurno znao koji je domet Kuba i Neve i ni jedna zona punjenja nije bila ni približno dometu naših PVO sistema, osim kad su dopunjavali helikoptere prilikom misija spašavanja pilota. Sve je ovo dramaturgija, zna se zašto.

18. Mar 2025.Pogledaj

Leone na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Ja sam ponosan na moju Hrvatsku, koja uvijek i ponudi i da pomoć. Sjećam se potresa u Turskoj, mnogo stručnih ljudi spasioca je otišlo, nažalost morali su ići komercijalnim letovima, jer HRZ nema transportno zrakoplovstvo. Također što se tiče gašenja požara, Hrvatski kanaderi su gasili požare od Turske, Grčke, Španjolske, Portugala, čak i u Izraelu,…

18. Mar 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

dembelan Обратите пажњу на видео снимак, види се изглед унутрашњости авиона и могуће конфигурације. ВИП модул се поставља за нешто мање од сат времена. https://tangosix.rs/2024/18/07/ekskluzivno-na-istorijskom-rv-i-pvo-letu-do-najveceg-vojnog-aero-mitinga-na-planeti-srpski-c295mw-na-centralnoj-poziciji-statike-riat-a/

18. Mar 2025.Pogledaj