BEG airport status
Direktorat skreće pažnju lakoj avijaciji – pazite se protivgradnih raketa

Direktorat skreće pažnju lakoj avijaciji – pazite se protivgradnih raketa

Da je letenje iznad Srbije i u mirnodopsko vreme zanimljivo skreće nam pažnju hitno upozorenje letačimakoje je Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva izdao pred Uskrs.U svom saopštenju Direktorat upozorava korisnike vazdušnog prostora klase G (do 450 m AGL) koji je od nedavno rezervisan za ultra-lake letelice, zmajeve, balone, paraglajdere i ostale, da je letenje u toj zoni, u CB sezoni (po DCV-u od 15. aprila do 15. oktobra), izrazito opasno.

DCV u svom saopštenju dalje navodi da letovi u klasi G ne podležu odobravanju od strane kontrole letenja i da održavanje dvosmerne radio-veze nije obavezno, pa stoga postoji opasnost da neka letelica uleti u vazdušni prostor pod aktivnim dejstvom protivgradne zaštite:

– Dejstvo protivgradne zaštite obavlja se lansiranjem raketa protiv gradonosnih oblaka sa zemlje uz predhodnu saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi u periodu od 15. aprila do 15. oktobra.

Uredbom o klasama vazdušnog prostora i uslovima za njihovo korišćenje, koja se primenjuje od decembra 2011. godine, definisana je klasa G vazdušnog prostora do 450 m (1500 ft) iznad terena, izuzev u kontrolisanim zonama.

Učesnici u saobraćaju u vazdušnom prostoru klase C i D dobijaće instrukcije za izbegavanje oblasti gde dejstvuje protivgradna zaštita putem obavezne radio-komunikacije sa nadležnom jedinicom kontrole letenja, stoji u saopštenju.

Za sve detalje u vezi sa preporukama letenja u klasi G pogledajte sajt DCV-a gde takođe možete naći frekvencije radio-stanica jedinica kontrole letenja kao i brojeve telefona radarskih centara protivgradne zaštite gde možete dobiti informacije o aktivnostima protivgradne zaštite.

Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

bb

"Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje."

Pobednički zaključak! :D

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj