BEG airport status
Direktorat skreće pažnju lakoj avijaciji – pazite se protivgradnih raketa

Direktorat skreće pažnju lakoj avijaciji – pazite se protivgradnih raketa

Da je letenje iznad Srbije i u mirnodopsko vreme zanimljivo skreće nam pažnju hitno upozorenje letačimakoje je Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva izdao pred Uskrs.U svom saopštenju Direktorat upozorava korisnike vazdušnog prostora klase G (do 450 m AGL) koji je od nedavno rezervisan za ultra-lake letelice, zmajeve, balone, paraglajdere i ostale, da je letenje u toj zoni, u CB sezoni (po DCV-u od 15. aprila do 15. oktobra), izrazito opasno.

DCV u svom saopštenju dalje navodi da letovi u klasi G ne podležu odobravanju od strane kontrole letenja i da održavanje dvosmerne radio-veze nije obavezno, pa stoga postoji opasnost da neka letelica uleti u vazdušni prostor pod aktivnim dejstvom protivgradne zaštite:

– Dejstvo protivgradne zaštite obavlja se lansiranjem raketa protiv gradonosnih oblaka sa zemlje uz predhodnu saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi u periodu od 15. aprila do 15. oktobra.

Uredbom o klasama vazdušnog prostora i uslovima za njihovo korišćenje, koja se primenjuje od decembra 2011. godine, definisana je klasa G vazdušnog prostora do 450 m (1500 ft) iznad terena, izuzev u kontrolisanim zonama.

Učesnici u saobraćaju u vazdušnom prostoru klase C i D dobijaće instrukcije za izbegavanje oblasti gde dejstvuje protivgradna zaštita putem obavezne radio-komunikacije sa nadležnom jedinicom kontrole letenja, stoji u saopštenju.

Za sve detalje u vezi sa preporukama letenja u klasi G pogledajte sajt DCV-a gde takođe možete naći frekvencije radio-stanica jedinica kontrole letenja kao i brojeve telefona radarskih centara protivgradne zaštite gde možete dobiti informacije o aktivnostima protivgradne zaštite.

Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

bb

"Dakle bolje je nazvati telefonom centre na vašoj planiranoj ruti i informisati se o potencijalnoj aktivnosti raketa nego testirati G limite vaših letelica i vaše neznanje standardnih manevara za izbegavanje raketa lansiranih sa zemlje."

Pobednički zaključak! :D

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Čini mi se da je tad uništeno skladište goriva.Baš je bilo gadno,dosta jakih lančanih eksplozija.

17. Mar 2025.Pogledaj

ivan na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Jasno ko dan! Mislim ne znam šta nije jasno ali čovek nije moglo bolje i jednostavnije od ovog da objasni šta se desilo

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Fantastican tekst imenjace! Drago mi je sto se neke zanimljivosti iz tog rada izlaze na videlo, iako tek nakon 26 godina posle tih desavanja. Kao zanimljivost i predlog za neki novi clanak mogu predloziti da pisete o bugarskom radaru mecka na staroj planini, siguran sam da znate o cemu govorim.

17. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li uz svu sposobost naših posada PVO neko stvarno veruje da bi Amerikanci dozvolili da jedan KC-135, ili B-52 avion od gotovo 50 metara da bude u poziciji da primi pogodak. Brzine na kojima izvode pretakanje su između 250 i 300 čvorova. Minimalno za A-10 ...220 - 230 čvorova. Daleko su oni bili za…

17. Mar 2025.Pogledaj