BEG airport status
Nove Cessne za Vršac

Nove Cessne za Vršac

BEOGRAD – SAA (Smatsa Aviation Academy) preuzela je prošle nedelje osam novoproizvedenih Cessni Skyhawk 172S iz fabrike američkog proizvođača aviona u Independensu, Kansas. Ovim je najveći srpski FTO proširio svoju flotu koja sada broji 20 letelica. Nove „cesnice“ se u Srbiji očekuju u prvoj polovini novembra i uz ovo poslednje proširenje kapaciteta SAA je spremna za novu organizovanu ab-initio obuku veće grupe studenata iz Alžira. Tango Six danas ekskluzivno objavljuje fotografije sa preuzimanja letelica u Cessninoj fabrici.

Uprkos navodima pojedinih medija da je „Srbija dobila nove avione“, vlasnik Vršačke akademije, državna firma, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore primer je kako vazduhoplovni sektor može biti profitabilna grana domaće privrede. Iako je  akademija formalno i dalje u vlasništvu države (kroz SMATSA-u), investicija od 2.8 miliona dolara u nove letelice kao ni brojna druga manja organizaciona i infrastrukturna poboljšanja nikako ne bi bila moguća da je Jat ostao vlasnik. Premisa samostalnosti u operacijama na realnim osnovama profitabilnosti, pre svega zahvaljujući organizovanim dolascima kadeta iz inostranstva, polako se pokazuje kao validan biznis plan. Koncept koji je preko potreban Jatu ali i drugim javnim preduzećima.

Kratki final

Kada piloti kompanije koja se bavi isporukom letelica iz Amerike, Weaver Aero International, budu birali između „nula-jedan“ i „jedan-devet“ pravca pred sletanje Cesninog karavana do kraja prve polovine novembra, biće to kraj procesa jedne od najvećih nabavki letelica u srpskom vazduhoplovstvu u njegovoj novijoj istoriji.

Procesa koji je započet javnim tenderom a koji je okončan logičnim izborom proizvođača čije avione Vršac koristi već nekoliko decenija.

SAA je donela odluku da kupi S model, poslednju verziju baznog Skyhawka koja je kao novi model prvi put sišao sa proizvodne linije 1998 godine. Tu je dobro poznati Lycoming motor od 160 konjskih snaga, McCauly dvokraka elisa koja pretvara snagu motora u brzinu do 126 čvorova na maksimalnu daljinu od 640 nautičkih milja. Ono čime se nove Cessne razlikuju od postojeće vršačke flote su dva LCD ekrana, primarnog i navigacionog, koji su sastavni deo popularnog Garminovog navigacionog boxa G1000.

Biznis

Kako je direktor SMATSA-e Nikola Stankov izjavio, SAA planira da većim prilivom kadeta iz inostranstva povrati uloženo. Prva organizovana grupa stiže iz Alžira.

U vazduhoplovnoj javnosti špekulisalo se da su starije Cessne (M, N i P modeli) i dalje u vlasništvu Jata. Kako je Tango Sixu rečeno u SMATSA-i, i te letelice su od nedavno njihovo vlasništvo. Time se SAA flota trenutno sastoji od 20 aviona – 10 starih 172-ki, 8 novih „S“ modela i dva dvomotorna aviona.

Još do sada neobjavljnih fotografija sa prihvata u Independensu ljubaznošću SMATSA-e:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj