BEG airport status
Amerikanci na batajničkom aeromitingu sa jedinm tankerom KC-135R i dva aviona F-16C!

Amerikanci na batajničkom aeromitingu sa jedinm tankerom KC-135R i dva aviona F-16C!

EKSKLUZIVNO – Američka vojna avijacija na aeromitingu povodom 100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva biće predstavljna sa platformom za dopunu aviona u vazduhu, tankerom KC-135R kao i sa dva aviona F-16C iz Aviana. Rusi potvrđuju do kraja nedelje.

Kako je američka ambasada u Srbiji upravo zvanično potvrdila za Tango Six, 31. avgusta, 1. i 2. septembra USAF će na Batajnici biti prisutan sa dva već viđena gosta i jednom ekskluzivom.

121. Air Refueling Wing iz vazduhoplovne komponente (ANG – Air National Guard) Nacionalne garde Ohaja sa ANGB (mešovitog civilno-vojnog aerodroma) Rickenbacker u Ohaju, učestvovaće u statičkom delu sa letelicom za dopunu aviona u vazduhu Boeing KC-135R. „Stratotanker“ koji će doći na Batajnicu predstvlja najbrojniji tip aviona za popunu gorivom u vazduhu oružanih snaga SAD, CFM56 motori u R verziji produžili su život ovom vazduhoplovu koji je u aktivnoj službi kroz razne iteracije od 1957. godine. 121. wing će poslati letelicu iz jedne od svoje dve jedinice koje lete ovaj tip aviona – 145. ili 166. eskadrile.

Drugi deo američke ekspedicije činiće USAFE deo (United States Air Forces Europe). Dva aviona F-16C block 40 (CG verzija) učestvovaće samo na statičkom delu izložbe. Oni su deo 555. eskadrile „Triple Nickel“ koja je deo 31. Operations Group-a – vazduhoplovne komponente 31. lovačkog wing-a USAFE-a bazirane u Avijanu, Italija. F-16 koji je oboren 1999. godine u zapadnoj Srbiji i koji se u delovima nalazi u Muzeju vazduhoplovstva na aerodromu Nikola Tesla pripadao je ovoj jednici. Ova poseta će međutim biti drugo sletanje 555. eskadrile na Batajnicu u mirnodopskim uslovima.

Rusi

Zvanična potvrda se očekuje krajem nedelje. Po poslednjim informacijama dolaze samo ”Стрижи” sa 5 aviona MiG-29.

FOTO: Barry Griffiths i Mark Van Der Vliet

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj