BEG airport status
Magija novog rukovodstva Jata

Magija novog rukovodstva Jata

BEOGRAD – Vršilac dužnosti generalnog direktora Jata navodno isključivo promenom rukovodstva stigao do rekordnih rezultata, u red letenja nacionalne-avio kompanije koji je u haosu pristigao dugo očekivani avion, delegacija Etihada stiže danas. Moguće skoro novo zapošljavanje pilota.

 

Svež sa radova, foto: Jat Tehnika
Svež sa radova, foto: Jat Tehnika

Kako je v.d. Vukašinović izjavio preko vikenda, sve što je bilo potrebno radi dovođenja u red hroničnih kašnjenja je otpuštanje ljudi. Novi izvršni direktori tako su, prema Vukašinovićevom tumačenju, za nekoliko dana eliminisali kašnjenje prvi put nakon tri godine.

U izjavi za današnje izdanje Naših Novina Vukašinović je to detaljnije obrazložio:
Ovaj uspeh postignut je zahvaljujući kadrovskim promenama, novi menadžment kompanije želi da izmeni dosadašnju praksu čestog otkazivanja i odlaganja letova. Nula kašnjenja za tri dana veliki je uspeh sa ovakvom flotom, rezultat koji mislim da zaista moramo istaći. Veoma sam ponosan. Evo skačem, cupkam od sreće, rekao je Vukašinović Našim Novinama i dodao:

– Napravili smo mnogo bolju koordinaciju sa „Jat tehnikom“. Odradili smo neke taktičke promene u ljudstvu među operativcima, tako da su napokon ljudi počeli da rade svoj posao.

Jedan od smenjenih direktora je anonimno u izjavi za Naše, u istom članku, izneo drugačije mišljenje:

– Ako je tako kao što kaže gospodin Vukašinović, da su novoimenovani direktori uspeli da srede situaciju u Jatu pre nego što su preuzeli dužnost, onda je to za Ginisovu knjigu rekorda. To je neozbiljna priča koja nije dostojna ni direktora zemljoradničke zadruge. Treba da se zna da su naloge za popravku letelica dali ljudi koji su smenjeni i da je nekorektno omalovažavati njihov rad. Pored toga, smešno je u javnost izlaziti s pričom da avioni Jata ne kasne tri dana jer je u nedelju kasnio let iz Amsterdama, završava izvor Naših.

Pored toga što cupkanjem i skakanjem od sreće nastavlja sa nepotrebnim i neozbiljnim gafovima u odnosu s javnošću i medijima, v.d. Jata iznosi tezu koja, ukoliko je tačna, teško inkrimiše prethodni menadžment i implicira da je nekoliko dana rada (mada je sednica skupštine Jata bila u prošli četvrtak) bilo dovoljno da se problem kašnjenja aviona, posle tri godine, reši.

Ipak, Jatov red letenja je u rasulu i što se osnovne usluge putnicima tiče, pouzdanost i redovnost budućih datuma putovanja su nešto što Jat ovih dana teško može pružiti. Posle skoro 400 otkazanih letova prošle godine u Julu, Jun 2013. će takođe biti haotičan. U periodu od 1. do 10. juna biće otkazano tridesetak letova.

Jednostavna matematika preambicioznog reda letenja i nedovoljno raspoloživih aviona će se možda i popraviti dolaskom dva aviona sa radova i iznajmljivanjem novih, ali ostaje upitno koliko u toj jednačini zaista „talentovano-izvrsni profesionalci“ imaju efekta na bilo šta?

Er Kep još čeka na garancije Vlade Srbije koja preživljava svoj možda najteži period u objašnjavanju koliko je država bez novca i ko će sve morati da pati zbog toga. Nova žrtva ove realnosti može biti Aerodrom „Nikola Tesla“ koji će prema nekim glasinama biti „iznajmljen“ stranom operateru. Jedna od najzdravijih i najtransparentnijih domaćih kompanija će tako, pored u ovom slučaju nesporno kvalitetnog menadžmenta, morati da se žrtvuje za svog vlasnika, državu. S druge strane, dosadašnje Jatove žrtve su sahranjene u nekoj masovnoj grobnici i još čekaju na ekshumaciju.
 

Oscar November i novi Fox Oscari?

 
Jatov avion, Boing 737-300 YU-AON juče je imao probni let i očekuje se njegovo brzo uključivanje u saobraćaj posle radova u Jat Tehnici koji su trajali nešto više od dva meseca. Još jedan 737, ANV, očekuje se u Jatovoj floti za dve do tri nedelje.

Pored današnjeg dolaska delegacije Etihada i njihovog očigledno rezervisanijeg stava koji v.d. Jata verbalizuje kao „izvanredan tok pregovora“ (špekuliše se da će se preuzimenje desiti tek u septembru), pilotska populacija Jata dobila je dobre vesti.  Naime, kako Tango Six saznaje, biće školovano 10 novih kapetana za ATR što u budućnosti može značiti i primanje novih pilota u nacionalnu avio-kompaniju.

Ukoliko se realizuju svi najavljeni koraci u okviru proširivanja flote objektivno postoji potreba za novim letačkim kadrom. Ali kako dani prolaze postaje sve izvesnije da će letnja sezona Jatu doneti saobraćajni haos koji je još jedna forma kumulativne kazne za sve loše odluke i nečinjenja prethodnih godina.  Ni jedan menadžment, osim možda stranog koji nosi konkretan kapital, to ne može rešiti.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

Interesantno je da je TangoSix stao iza bivšeg menadžmenta Jata koji je uništio i opljačkao našu kompaniju do temelja. Izjava novog generalnog direktora jeste smešna ali se nešto ne sećam kritičkih tekstova na račun gospodina Ognjenovića koji zaslužuje najmanje saslušanje u policiji za sve što su on i njegova mafija uradili u kompaniji.

Odgovori
Pe

Pozdrav Nikola,

Hvala na poruci i što čitate Tango Six.

"Interesantno je da je TangoSix stao iza bivšeg menadžmenta…". Da li to "stajanje iza menadžmenta" izgleda ovako:
http://tangosix.rs/2012/25/01/ekskluzivno-sef-kab

An

Petre, dobar tekst.

Ki

Pogledajte jutros Paris sat vremena kasnio,Pogledajte London preko dva sata kasnjenja …..ovo je fenomenalna redovnost i treba da cupkaju svaka cast novim rukovodiocima Vukasinovicu

Odgovori
Zo

P. Paris je kasnio ali to nema veze sa JATom. Ja sam ga radio. Avion je dosao iz Skoplja i prevucen u hangar na dnevni pregled. Bio je na poziciji u 09:02. Malo knap ali bio je CTOT od Eurokontrole 10:16 lokal tako da ranije nismo mogli nikako. Ako je i za to kriv JAT onda je svaka prica glupa.

Vl

Prevlachenje aviona iz hangara na poziciju nema, ama bash nikavih uzrocno posledichnih veza sa Eurokontrolom. Da nije bilo slota (CTOT), da li bi avion bio na poziciji ranije? Ne!!!
Poohtujem rad Tehnike, ali ovde su u pitanju operativni propusti u planiranju rotacije, dnevnog pregleda aviona i mogucnosti saobracaja. Znachi nije podbacila snaga, vec um. Loshe planiranje, zbog nedovoljnog broja aviona za preambiciozan red letenja. Ne krivimo slot za nash javashluk. Da je plan uradjen realno, ne bi slot bio problem.

Vl

Mozda mi nismo u pravu? Ko zna shta je reper srece u JAT-u, kada je kashnjenje u pitanju? Dok to ne saznamo, dzaba krechimo. Secate se vica o vozovima iz stare YU?
Kada stize brzi voz iz Bara?
U 07.15.
Neverovatno, pa to je po redu voznje???!!
Da, ali ovo je jucerashnji voz. Danasnji jos nije krenuo za Bar!

Odgovori
Ne

I onda je mrmot zamotao cokoladu u foliju; da nije tuzno bilo bi smesno.

Odgovori
ip

Upropasticemo mi i Etihad..samo gledajte….ako za cca 13+ godina nismo mogli da sredimo stanje i javasluk..slabe su sanse i oni da nam pomognu….koga briga za kolektivni interes kada je mandat tako kratak

E sada , ako proradi metla i razjure parazite i glodare….druga prica…ali ovo je zemlja dembelija…a ovaj narod spreman prodati sve zarad kratkorocnog interesa…

Odgovori
Be

U periodu koji obuhvata prvih 10 dana juna otkazano je PEDESETAK letova, samo za Crnu Goru oko 30 povratnih letova. Tu su i Milano, Brisel, Cirih, Beč, Dubrovnik, Pula, Istanbul, Skoplje, Atina, spajanje Stokholma i Kopenhagena u jedan let……

Odgovori
Dj

Ko u svetu skoluje za vreme sezone i na ukupno dva aviona proizvodi 32 kapetana ,da se slucajno nepravi neko mesto za sinove doticne gospode i predsednika sindikata.Zamislit ce se gospoda kada se budu otpustali radnici i visak pilota.Zaposlite decu a sve ostale otpustite ….to je magicni menagment kada od nicega naprave korist za sebe!!! gde ste bili ranije ?????

Odgovori
Vl

Ima se! Moze se! Samo sachekajmo izveshtaj Etihad. Da vidimo pod kojim uslovima ce ponuditi da kupi JAT? Mozda svi ovi dans shto se raduju novom poslu i shkolovanju za koji mesec zaplachu? Bilo da Etihad kupi JAT, bilo da odustane.

Odgovori
Mi

Niko ne kaze da je za ovo najzasluzniji Aviogenex-ov avion koji je JAT iznajmio,i koji ide u minut.Podsecam da ovaj avion izaziva ogromno interesovanje na svim aerodromima na kojima trenutno leti,jer je jedini iz te serije koji jos uvek leti,a nedavno je dosao iz Francuske sa detaljinih radova i pregleda i sadsa je najbolji avion u regionu.

Odgovori
je

Najmlađi B737-200 u Evropi – DA, ali najbolji avion u regionu – NE!
Posle famoznog C-check-a u Perpignanu avion je došao sa gomilom primedbi: od enterijera, preko stajnog trapa do generatora!

Sr

Ta "gomila" primedbi se svela na jedan dan posla vlasnika aviona nakon cega niti 1
( slovima JEDAN ) let za Jat nije kasnio vise od pola ( slovima POLA ) sata a ovih dana ni toliko te bi drage kolege Jatovci i njihovi obozavaoci mogli malo vise ceniti svoje kolege iz druge nase kompanije a prica sa francuzima i Perpinjanom uopste nije tema ovde niti treba da zanima siroke narodne mase

Ma

Jos jedna diletantska izjava gen.direktora.Sta smo mogli i da ocekujemo od coveka sezdeset i kusur godina koji do sada nikada nije bio deo neke aviokompanije ili upravljacke strukture,koji se hvali da je zavrsio VVA verovatno vanredno u kasnim pedesetim,potencira svoje kapetanstvo,ne znam samo na kom avionu i u kojoj aviokompaniji,hvali se sa 50 sertifikata iz bezbednosti,toliko ih ne poseduje sigurno ni jedan od direktora iz Etihada.O njegovom kadrovanju pitajte ljude iz struke.Direktor letacke i sef pilota posle 6 godina provedenih na neplacenom porodiljskom odsustvu otimaju najvaznija mesta,postavljajuci za saradnike ljude direktno umesane i od strane direktorata proglasene kao nepodobne za obavljanje rukovodecih funkcija,sa pokrenutim i zavrsenim prekrsajnim prijavama zbog dovodjenj izvesnog Premovica na mesto kapetana sa fabrikovanim letackim papirima,direktno ugrozavajuci bezbednost.Generlni postavlja takve ljude da upravljaju zajedno sa Premovicem Safety sluzbom kompanije.Toliko o njegovoj borbi za bezbednost.U sred sezone sef pilota putuje po svetu iznajmljuje licno neke avione kao da ce on da ih plati.Red letenja je ne zna se ko pije ko placa ko kasni pravi se vestacki manjak kopilota kako bi se hitno ubacila njihova deca jer boze moj ako dodje Etihad mozda ce izvisiti.I to je taj vrhunski menadzment umesan u sve malverzacije,kredite,Makedonije,Nigerije,pretnje ljudima,promovisanja njihovih pulena.Ostaje nam sammo da cupkamo i skacemo od srece ako dodje Etihad i zauvek prestane otimacina i privatizovanje firme za licne potrebe.

Odgovori
St

Bravo

Br

Svaka čast Marko! Apsolutna istina i jedini pravi prikaz stanja u kompaniji! Svako u JAT-u i firmama oko njega zna da je samo ovo istina, ostalo su priče za malu decu.

Vl

Bravo! Istina100%.

Sm

Od Etihada nece biti nista. Razlog je jednostavan. JAT duguje jednoj arapskoj kompaniji vec 8 godina. Vise nije novac vazan, stvar je principa. Gospodi iz Emirata uopste nije jasno kako neko dolazi na sastanke, a zna da zbog izvrsne sudske presude ne moze da leti za Emirate, kao da je sudska presuda tajna. Kako sam obavesten uskoro ce biti pokrenuti sudski postupci u jos dve zemlje… mada to ne treba da nas birine, jos uvek mozemo da letimo za Crnu Goru.

Odgovori
zv

„……biće školovano 10 novih kapetana za ATR što u budućnosti može značiti i primanje novih pilota u nacionalnu avio-kompaniju.“
U aviokompaniji se nista nije promenilo da bi se iznenada deset kopilota sa B737 skolovalo za kapetane na ATR izuzev sto treba napraviti mesta za (imena uklonjena), neka mi oproste oni koje sam izostavio… Tako da se piloti sa 25 godina iskustva školuju po horizontali na ATR, da bi mladjani dzuniori direkt uskočili na 737. To je tako providno i vec vidjeno u raznim formama.

Odgovori
su

'Naime, kako Tango Six saznaje, biće školovano 10 novih kapetana za ATR što u budućnosti može značiti i primanje novih pilota u nacionalnu avio-kompaniju.'

Koji ce se genetskim kodom i prezimenom gadjati sa vec postojecim kapetanima jata 100%…

Sto decko lepo ne uzmes i napises kako je od 2000. do danas zaposlen sve i jedan kopilot u jatu, nego boldovanim tekstom pompezno najavljujes zaposljavanje "novih" pilota u JAT-u..

Odgovori
st

toliko mrznje i cinizma prema nacionalnoj avio kompaniji je za neverovati
stvarno smo JADNI
Verovatno se svi koji komentarisu raduju "genijalnom" Wiz Airu

Odgovori
Na

U poslednjih nekoliko godina u Jat-u su, kako svi znamo, postavljani politicki kadrovi, koji uglavnom nisu imali veze sa aviosaobracajem. Budu tako par godinica, pa odu i ostave pustos, a jatovci koji zive od ove firme se hvataju za glavu, ali na zalost nista ne preduzimaju. Za ovakvu situaciju smo naravno i mi krivi, jer gledati rasulo aa ne preduzeti nista je takodje krivica. Molim one komentatore koji se bas naasladjuju Jat-ovim problemima i vide resenje u raspustanju svega i svacega, da malo razmisle da li je to pravo resenje i sta cemo posle kad sve rasturimo i rasprodamo? To da je potrebna totalna reorganizacija – slazem se i to pod br. 1, a novom direktoru zelim srecu i da dobro pazi sa kimsaradjujeda i on ne bi ostao crno slovo u istoriji Jat-a.

Odgovori
Vl

Osnovni problem JAT- je isti kao i osnovni problem Srbije. Prezaduzenost, apatija, nepoverenje prema svemu i svakome, nedostatak ideja i sposobnosti da se zdrave ideje (ako se pronadju) sprovedu, linija manjeg otpora u reshavanju gorucih pitanja i suluda tvrdoglavost i inat u reshavanju nebitnih pitanja. Zbog svega prethodno navedenog JAT moze preziveti samo i jedino uz rukovodjenje i infuziju iz vana. Bez inostranog ulaganja i rukovodjenja JAT je propao. To se shvatilo u nekim krugovima i unutar JAT-a i Srbije, ali otpor krimogenih struktura je ogroman. Ukoliko se te strukture uklone ilibar minimalizuju, mozda se i prezivi. Jedina druga opcija je nestanak JAT-a. Shanse za prezivljavanje u ovom trenutku, pre eventualne ponude Etihada su nula procenata. JAT je nelikvidan, nema bankarsko poverenje, Srbija je bez sredstava za finansiranje, dugovi se moraju vratiti. Tuzna slika jednog dugogdishnjeg nemara, pljachke, bahatosti, loshih politika i vec poznatog srpskog inata.

Odgovori
po

"Jedna od najzdravijih i najtransparentnijih domaćih kompanija će tako, pored u ovom slučaju nesporno kvalitetnog menadžmenta" – Ne znam bas. Prepolovljeni profit aerodroma 2012. u odnosu na 2011. i dodatni pad u prvom tromjesecju 2013 (pisao Blic prije par dana) bih pokusao objasniti davanjem usluge low cost prevozniku po nizoj cijeni nego tradicionalnim prevoziocima. Ovakvi potezi nesumnjivo dovode do gubitka punoplateznih klijenata ili do daljnjeg snizavanja cijena usluga prema svim avio kompanijama. Low cost prevozioci treba da lete Nis, pa ko hoce jeftinu avio kartu, putovace iz Nisa. Vidite u BiH da Sarajevo nije prihvatilo Wizz Air-ove zahtjeve za nizu cijenu usluge, umjesto Sarajeva Wizz Air leti Tuzlu.

Odgovori
Vl

Totalno pogreshno razmishljanje. Low cost moze samo da donese vecu zaradu i veci broj putnika. Nonsens je tvrdnja da se gube punoplatezni putnici. Raspitajte se prvo kolika je cena aerodromske takse na AB, pa onda pishite chinjenicama potkovanu prichu. Ryanair godishnje prevozi 70+ miliona putnika. Easy ga prati. Wizz osvaja polako svoj deo kolacha. Ako Wizz predvidja sa dva aviona u BG skoro pola miliona putnika, shta bi tek bilo da iz BG lete ozbiljno Easy i Ryan?

Odgovori
ki

E ljudi pa vi pricate o zaposlenju novih pilota i kopilota ali za to je najzasluzenije otpustanje spremacica i vozaca
da bi se spasio jat doduse primaju se i nove od strane novih direktora ali opet hvala spremacicama i vozacima za spas kompanije!!

Odgovori
zv

Postovani kiki, za ispravnu informaciju – prvi ljudi koji su u u kompaniji dobili otkaz su piloti, pre svake spremacice i vozaca. Zasto? Zato sto je prethodni direktor Letacke Delatnosti, postavljen na poziciju zahvaljujuci intervenciji Sindikata Pilota – sklanjao sto vise kolega krceci put za decu kapetana koji cekaju na postavljenje. Mnogo bitnije je skloniti onoga ko smeta nego onoga od cijeg odlaska niko nema koristi. Od prilike 3 ili 4 kapetana u najboljim godinama su dobili otkaz i najmanje jos toliko je naterano da ode u prevremenu penziju. Za sada ni jedna spremacica ili vozac ili radnik bilo koje druge struke. Cisto istine radi.

Odgovori
vo

Nasi ljudi ocigledno neznaju da rukovode i vode taj posao, zato je Etihad i njihov menadzment stranci profesijonalci jedino resenje videcete.

Odgovori
Vl

Nashi ljudi znaju da rukovode i vode taj posao. Problem nije u znanju, vec u svakodnevnoj letargiji, muvanju, lichnim interesima, kriminalnim radnjama i slichno. Postoji ogroman broj nashih ljudi, struchnjaka i u zemlji i van zemlje, koji su vishe nego sposobni da rade posao. Problem je shto se tim ljudima ne pruza prilika da pokazu svoje znanje, vec se na rukovodeca mesta postavljaju kvazi struchnjaci, loshi ljudi, skoro pa da mogu da napishem kriminalci. Dok se ta svest ne promeni, stranci ce rukovoditi nashim civilnim saobracajem. Izgleda da je sprega vlast, politka, kriminal, jacha od prirodne potrebe za radom, uspehom i boljitkom. Nazalost!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Phoenix na: [POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

Izgleda je u toku hronična nestašica lekića. Kurčenje na EXPO razbacivanjem para, a nakon toga šta? Da se vladajuća klasa ne gura po totalnim saobraćajalnim kolapsima u Beogradu, koji su usped njihove "napredne" politike dostigli takav nivo da ni rotacije ne pomažu uvek. Mislim da se drug predsednik malo preračunao.

21. Jan 2025.Pogledaj

knjigolistac na: [POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

@Perko Evo ja ti platim voznju al da te sns kadar koji daje dozvole vozi. Jel smes?

21. Jan 2025.Pogledaj

Bojan na: Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

Pa zna se ko su? Krimosi. Zemlja je puna toga, pa nije ni čudo. Samo se čudim da još uvek nije došlo do neke veće eskalacije. Pola gradjana poseduje lažne značke i vozila sa rotacionim svetlima. Ali za bolje i nismo, samo unose strah i nemir u ovoj zemlji.

21. Jan 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

Zanimljivo da Francuska ipak nije uspela da uvede letove tokom OI 2024 i to zbog sukoba administracije u gradu Parizu i na nivou drzave. Taksiji su vec leteli i sve je isprobano i radilo,ali zakon nije dozvolio. U Srbiji to nece biti problem...

21. Jan 2025.Pogledaj