BEG airport status
Novosti iz „Proizvodnog kompleksa broj 1“

Novosti iz „Proizvodnog kompleksa broj 1“

LUHOVICE, RUSIJA – 31. maja kolektiv avijacijskog zavoda u Luhovicama kod Moskve obeležio je 60. godina postojanja. Danas taj zavod nosi naziv „Proizvodni kompleks broj 1“ a nalazi se u sastavu kompanije RSK MiG. Na aerodromu ovog letno-ispitnog kompleksa priređen je mali aero miting na kome su leteli avioni Su-35S, Jak-130 i MiG-35. Ovo je bila i prilika za promociju višenamenskog borbenog aviona MiG-35 u koga u kompaniji RSK MiG polažu velike nade.

 

MiG-29M2
MiG-29M2

Proizvodni kompleks broj 1 danas proizvodi palubne višenamenske borbene avione MiG-29K (jednosed) i MiG-29KUB (dvosed), zatim na njihovoj osnovi avione MiG-29M (jednosed) i MiG-29M2 (dvosed), vrši modernizaciju indijskih aviona MiG-29B i UB na standard MiG-29UPG i UB UPG i priprema se za proizvodnju aviona MiG-35. Veliki broj delova, sklopova i podsklopova zavod dobija i iz drugih fabrika koje se nalaze u sastavu kompanije RSK MiG. Prve MiG-29K/KUB zavod je isporučio Indiji 2008. a po ugovoru iz 2004. isporučeno je 16 aviona: 12 MiG-29K i 4 MiG-29KUB. Zatim je 2010. Indija potpisala novi ugovor za još 29 aviona i do sada joj je isporučeno 4 aviona iz tog ugovora. Ovaj palubni borbeni avion je februara 2012. naručila i ruska ratna mornarica i to 20 MiG-29K i 4 MiG-29KUB. Prva 4 aviona će biti isporučena ove godine a po 10 aviona 2014. i 2015.

Avione MiG-29M/M2 je 2007. naručila Sirija i to 24 aviona. Tada ove verzije nisu ni postojale, u medjuvremenu su se pojavili prototipovi i započela je serijska proizvodnja. Na slikama sa obeležavanje godišnjice zavoda u proizvodnoj hali mogla su se videti dva dvoseda MiG-29M2 u završnoj fazi izrade a prisutni fotoreporteri i novinari su se pitali da li su to avioni za Siriju ili Srbiju? Generalni direktor RSK MiG Sergej Korotkov izjavio je da je sirijska delegacija u Moskvi i da se pregovara o daljoj sudbini tih aviona. Rečeno je i da bi Siriji moglo biti isporučeno više od 10 aviona, pretpostavka je da je u pitanju 12 komada. Sa druge strane Srbija je zainteresovana za nabavku 6 aviona MiG-29M2 a pregovori o nabavci su u toku. 27. maja delegacija ruskog ministarstva odbrane stigla je u Beograd, posetila je VZ Moma Stanojlović i aerodrom Batajnica i ostala u Srbiji nekoliko dana.
 

Kontejneri sa elektronskom opremom na gondolama motora MiG-a 35
Kontejneri sa elektronskom opremom na gondolama motora MiG-a 35

Ugovor za modernizaciju 62 indijska aviona starijih varijanti MiG-29B i dvoseda MiG-29UB potpisan je 2009. a prošle godine su isporučena prva tri aviona dok će ove godine u Indiju stići još 3. Preostalh 55 aviona će se modernizovati u indijskoj fabrici HAL Bangalor sa opremom i delovima iz Rusije. Modernizacija pre svega obuhvata ugradnju savremenog radara, nove elektronske opreme, novih motora, zatim sistema za popunu goriva u vazduhu, povećanje kapaciteta rezervoara za gorivo, novo naoružanje a avionima će biti produžen životni vek na 40 godina.

Kako smo već naveli promovisan je i višenamenski borbeni avion 4++ generacije MiG-35. Na osnovu onoga što se na fotografijama može videti, za ovu priliku modifikovan je prototip MiG-29M2 na kome su se mogli videti novi sistemi ugradjeni na gondolama motora. To su kontejneri sa napadno-navigacijskim sistemom i,  moguće je, sistemom za otkrivanje lansiranja raketa na avion. Kako se i pretpostavljalo novi MiG-35 će takođe biti na istoj osnovi kao i verzije MiG-29K/KUB/M/M2 i a avion predstavlja dalji razvoj i usavršavanje modela MiG-29M/M2.
 

Proizvodnja MiG-29K
Proizvodnja MiG-29K

Međutim, u stručnoj javnosti pojavile su se informacije da MiG-35 za rusko RV neće biti ništa mnogo napredniji od izvoznih modela MiG-29M/M2 a tu se pre svega misli na radar koji će ipak biti Žuk-M a ne radar sa aktivnim elektronskim skeniranjem (AESA) tipa Žuk-A. RSK MiG očekuje da se u junu potpiše ugovor za rusko vojno vazduhoplovstvo, za 24 aviona (greškom je rečeno 27) sa eventualnom opcijom za još 10 aviona. Prethodno je rusko ministarstvo odbrane uvrstilo MiG-35 u planove opremanja RV za naredne tri godine.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj