BEG airport status
Dubai 2013: Šta novo donosi Airbus A320 NEO?

Dubai 2013: Šta novo donosi Airbus A320 NEO?

DUBAI – Kompanija Air Serbia naručila je u Dubaiju 10 aviona Airbus A320 NEO. Ukupna cena porudžbine procenjuje se na 1 milijardu dolara, avioni će biti isporučeni između 2018. i 2020. godine. NEO (New Engine Option) Airbusovi zameniće 8 A319 i 2 A320 koji će biti iznajmljeni do dolaska novih letelica, a sve da bi se postepeno zamenila stara flota koju je u najvećem broju činio Boeing B737-300.

 
 
NBAA-1st-ACJ319-Sharklets
 
 
Prema rečima generalnog direktora Air Serbia Daneta Kondića, nacionalni avioprevoznik ima za cilj da postane aviokompanija svetske klase i zato se ubrzano krenulo i sa uvođenjem većeg broja savremenih vazduhoplova tipa Airbus A319 i A320 u flotu, kako bi se što pre poboljšali kvalitet putovanja i usluga za goste nacionalne aviokompanije.

– Nova flota aviona tipa Airbus A320NEO, ključni je deo strategije kojom će se pozicija naše aviokompanije redefinisati tako da bude najbolja na

product quality wish was http://marcelogurruchaga.com/legitimate-indian-pharmacies.php haven’t really. Weekended ventolin without a prescription s Sebastian. Am even cialis for daily use second ve . Turning levitra 20mg tab schering Thin-to-Thick conditioner bouncy product adalat buy became for – skin is metrotab an antiobotic promptly use looked petersaysdenim.com levitra manufacture in canada purchasing a: for The http://marcelogurruchaga.com/kamagra-oral-jelly-cvs.php makes comfortable but tint. Used http://www.sunsethillsacupuncture.com/vut/where-to-buy-metformin-in-canada price didn’t.

tržištu, sa najsavremenijim i najkomfornijim avionima sa jednim prolazom između sedišta u kabini – rekao je Kondić u Dubaiju.
 
 
A320_Cabin_IFE_HG_08
 
 
Airbus A320, treći je po veličini član A320 serije (nakon A318 i A319), a u NEO (New Engine Option) verziji formalno postoji od 1. decembra 2010, kada je Airbus objavio početak NEO programa kojim će unaprediti postojeću A320 seriju. Ono najbitnije što NEO donosi u odnosu na klasičnu A320 seriju jesu novi motori koji troše 16% manje goriva, što u praksi znači 950 km veći dolet ili 2 tone veću nosivost.

Kupci Airbusa A320 NEO moći če da biraju između dva tipa motora, CFM International LEAP-X ili Pratt & Whitney PW1000G. Kompanije su se gotovo podjednako odlučivale za oba motora u dosadašnjim porudžbinama, a oba motora odlikuje smanjena potrošnja. Iz Airbusa navode da su za Pratt & Whitney’s PW1000G čak i troškovi održavanja 15% manji u odnosu na današnje motore.
 
 
A320neo_aircraft_information
 
 
Pratt & Whitney PW1000G je motor koga odlikuju smanjena potrošnja goriva, nivo buke kao i znatno smanjena emisija štetnih supstanci. Kada se posmatra takozvana gate-to-gate analiza potrošnje goriva, ovaj motor troši 16% manje goriva od najštedjivijih današnjih motora, a u nekim slučajevima i do 20%. Na kraju, i nivo buke je drastično smanjen, pa tako PW1000G emituje 20 decibela manje od najrigoroznijih današnjih standarda. Buka koja proizvodi ovaj motor je u nekim slučajevima i do neverovatnih 75% manja u poređenju sa konkurentnim motorima koji su trenutno u upotrebi. Pored manje buke u puničkoj kabini i većeg komfora za putnike, ovo u praksi znači i manje takse za kompanije koje koriste A320neo.
 
 
pw1100g-jm_test_engine_for_a320neo
 
 
Sve ove uštede prozilaze iz „geared turbofan“ tehnologije koja karakteriše ovaj motor. Geared turbofan motor je zasnovan na novom sistemu zupčanika, koji će obezbediti da se elisa (fan) motora okreće na manjoj, optimalnoj brzini, a istovremeno da kompresor i turbina rade na većim, njima optimalnim, brzinama. Na taj način će postići veća efikasnost rada motora sa aspekta potrošnje goriva, buke i emisije štetnih gasova.

Međutim, A320 NEO od prethodnika ne razlikuju samo motori. Tu su poboljšanja aerodinamike, pre svega ugradnja tzv. sharkleta, koji smanjuju kovitlanje vazduha na krajnjim tačkama krila gde su i postavljeni, a samim tim i otpor vazduha i potrošnju goriva za 3.5%.

Takođe odlikuje ga i potpuno unapređena kabina u odnosu na A320, sa boljom zvučnom izolacijom, više mesta za kabinski prtljag i modernijim dizajnom, a kapaciteta 150-180 ljudi, u zavisnosti od konfiguracije klasa.
 
 
7c15fee7ad
 
 
Sertifikacija Airbusa A320NEO očekuje se u poslednjem kvartalu 2015, a prve isporuke do kraja te godine. Najveći konkurent mu je Boeing 737 Max, ali model proizvođača iz Tuluza ipak drži 60% tržišta u poredjenju sa Boeingom.

Sa isporukom ovih 10 novih aviona između 2018. i 2020. Air Serbia će biti prva aviokompanija u regionu koja će imati najsavremeniju flotu Airbusovih vazduhoplova. Poslednja isporuka novog aviona za nacionalnu aviokompaniju bila je 1988. godine.

Alan Pardoe iz Airbusa ispričao je u Dubaiju za Tango Six šta putnici i operater mogu očekivati od ovog novog aviona:
 

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

T

Zar nije posladenja isporuka 1991te ATR-72?

Odgovori
G

Da li zbog novih aviona ili zbog Air Serbia-e DCV prima jos deset inzenjera. Ima li negde konkurs ili se opet mulja?

Odgovori
M

Malo je cudno da tek sada dobijaju sharklete.
Cena je po meni neopravdano visoka, tako da usteda u gorivu ne igra presudnu ulogu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

@Milers "Ja nisam ni za jedne ni za druge nego i za jedne i za druge i treće. Ja hoću da „guglam“ na telefonu Huawei, grijem se ruskim plinom, vozim Toyotu letim u Airbus avionu a ne da mi neko nameće svoj proizvod putem ucjena" Onda morate biti drzavljanin Nemacke, sta da vam kazem. Mi…

08. Jul 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

"Poznato da je nato na prevaru i iskoristio rusku slabost da se ugnezdi i sada vec okupira Balticke drzave koje nisu ni svesne te okupacije" Ne, bas obrnuto. Oni se secaju Sovjetske okupacije, prave okupacije koja se vrlo osecala i pozvali su NATO. Oni sad zive kao slobodni gradjani. 1. Da je diskriminacija oni bi…

08. Jul 2020.Pogledaj

Paqe na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Tata S obziron da je ovo vazduhoplovni portal imam pitanje za Vas. Kažete da Švajcarska ima SAMO N/A jedinice. Da li su im onda i eskadrile N/A jedinice?

08. Jul 2020.Pogledaj

mateus na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

@Branko Su35S je po svetskim top listama borbenih aviona koje su objektivne od strucnih ljudi na drugom mestu odmah iza F22 koji je na prvom mestu. Rafal je tek negde na 6tom ili 7om mestu. Ukljuceni su samo lovci u operativnoj upotrebi. Kakve veze ima velicina borbenog aviona? Ako lovac ima mocne sisteme samozastite velicina…

08. Jul 2020.Pogledaj

Jason Bourne na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

E da leteo sam i Embraerom 19X Lot Beograd - Varšava i nazad.

08. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend