BEG airport status
Dubai 2013: Šta novo donosi Airbus A320 NEO?

Dubai 2013: Šta novo donosi Airbus A320 NEO?

DUBAI – Kompanija Air Serbia naručila je u Dubaiju 10 aviona Airbus A320 NEO. Ukupna cena porudžbine procenjuje se na 1 milijardu dolara, avioni će biti isporučeni između 2018. i 2020. godine. NEO (New Engine Option) Airbusovi zameniće 8 A319 i 2 A320 koji će biti iznajmljeni do dolaska novih letelica, a sve da bi se postepeno zamenila stara flota koju je u najvećem broju činio Boeing B737-300.

 
 
NBAA-1st-ACJ319-Sharklets
 
 
Prema rečima generalnog direktora Air Serbia Daneta Kondića, nacionalni avioprevoznik ima za cilj da postane aviokompanija svetske klase i zato se ubrzano krenulo i sa uvođenjem većeg broja savremenih vazduhoplova tipa Airbus A319 i A320 u flotu, kako bi se što pre poboljšali kvalitet putovanja i usluga za goste nacionalne aviokompanije.

– Nova flota aviona tipa Airbus A320NEO, ključni je deo strategije kojom će se pozicija naše aviokompanije redefinisati tako da bude najbolja na

product quality wish was http://marcelogurruchaga.com/legitimate-indian-pharmacies.php haven’t really. Weekended ventolin without a prescription s Sebastian. Am even cialis for daily use second ve . Turning levitra 20mg tab schering Thin-to-Thick conditioner bouncy product adalat buy became for – skin is metrotab an antiobotic promptly use looked petersaysdenim.com levitra manufacture in canada purchasing a: for The http://marcelogurruchaga.com/kamagra-oral-jelly-cvs.php makes comfortable but tint. Used http://www.sunsethillsacupuncture.com/vut/where-to-buy-metformin-in-canada price didn’t.

tržištu, sa najsavremenijim i najkomfornijim avionima sa jednim prolazom između sedišta u kabini – rekao je Kondić u Dubaiju.
 
 
A320_Cabin_IFE_HG_08
 
 
Airbus A320, treći je po veličini član A320 serije (nakon A318 i A319), a u NEO (New Engine Option) verziji formalno postoji od 1. decembra 2010, kada je Airbus objavio početak NEO programa kojim će unaprediti postojeću A320 seriju. Ono najbitnije što NEO donosi u odnosu na klasičnu A320 seriju jesu novi motori koji troše 16% manje goriva, što u praksi znači 950 km veći dolet ili 2 tone veću nosivost.

Kupci Airbusa A320 NEO moći če da biraju između dva tipa motora, CFM International LEAP-X ili Pratt & Whitney PW1000G. Kompanije su se gotovo podjednako odlučivale za oba motora u dosadašnjim porudžbinama, a oba motora odlikuje smanjena potrošnja. Iz Airbusa navode da su za Pratt & Whitney’s PW1000G čak i troškovi održavanja 15% manji u odnosu na današnje motore.
 
 
A320neo_aircraft_information
 
 
Pratt & Whitney PW1000G je motor koga odlikuju smanjena potrošnja goriva, nivo buke kao i znatno smanjena emisija štetnih supstanci. Kada se posmatra takozvana gate-to-gate analiza potrošnje goriva, ovaj motor troši 16% manje goriva od najštedjivijih današnjih motora, a u nekim slučajevima i do 20%. Na kraju, i nivo buke je drastično smanjen, pa tako PW1000G emituje 20 decibela manje od najrigoroznijih današnjih standarda. Buka koja proizvodi ovaj motor je u nekim slučajevima i do neverovatnih 75% manja u poređenju sa konkurentnim motorima koji su trenutno u upotrebi. Pored manje buke u puničkoj kabini i većeg komfora za putnike, ovo u praksi znači i manje takse za kompanije koje koriste A320neo.
 
 
pw1100g-jm_test_engine_for_a320neo
 
 
Sve ove uštede prozilaze iz „geared turbofan“ tehnologije koja karakteriše ovaj motor. Geared turbofan motor je zasnovan na novom sistemu zupčanika, koji će obezbediti da se elisa (fan) motora okreće na manjoj, optimalnoj brzini, a istovremeno da kompresor i turbina rade na većim, njima optimalnim, brzinama. Na taj način će postići veća efikasnost rada motora sa aspekta potrošnje goriva, buke i emisije štetnih gasova.

Međutim, A320 NEO od prethodnika ne razlikuju samo motori. Tu su poboljšanja aerodinamike, pre svega ugradnja tzv. sharkleta, koji smanjuju kovitlanje vazduha na krajnjim tačkama krila gde su i postavljeni, a samim tim i otpor vazduha i potrošnju goriva za 3.5%.

Takođe odlikuje ga i potpuno unapređena kabina u odnosu na A320, sa boljom zvučnom izolacijom, više mesta za kabinski prtljag i modernijim dizajnom, a kapaciteta 150-180 ljudi, u zavisnosti od konfiguracije klasa.
 
 
7c15fee7ad
 
 
Sertifikacija Airbusa A320NEO očekuje se u poslednjem kvartalu 2015, a prve isporuke do kraja te godine. Najveći konkurent mu je Boeing 737 Max, ali model proizvođača iz Tuluza ipak drži 60% tržišta u poredjenju sa Boeingom.

Sa isporukom ovih 10 novih aviona između 2018. i 2020. Air Serbia će biti prva aviokompanija u regionu koja će imati najsavremeniju flotu Airbusovih vazduhoplova. Poslednja isporuka novog aviona za nacionalnu aviokompaniju bila je 1988. godine.

Alan Pardoe iz Airbusa ispričao je u Dubaiju za Tango Six šta putnici i operater mogu očekivati od ovog novog aviona:
 

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

T

Zar nije posladenja isporuka 1991te ATR-72?

Odgovori
G

Da li zbog novih aviona ili zbog Air Serbia-e DCV prima jos deset inzenjera. Ima li negde konkurs ili se opet mulja?

Odgovori
M

Malo je cudno da tek sada dobijaju sharklete.
Cena je po meni neopravdano visoka, tako da usteda u gorivu ne igra presudnu ulogu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksa Radojičić na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

@Srbofil Pitanje je ko od naših susednih država ima sposobnosti da organizuje efikasno elektronsko i protielektronskog delovanje u bilo kom obliku, a da ne govorim o SEAD operacijama? Opet, mi govorimo o državama koje nemaju više od jedne eskadrile borbenih aviona. Samim tim, FK-3 je sasvim opravdan, jer je to daleko realnija situacija od reprize…

26. Nov 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

@Wolfgang "Poenta je da se relaksira situacija na Balkanu, da mi sidjemo sa liste problematicnih zemalja i da se zatvori Rusiji i Turskoj mogucnost da rovare u regionu." Način za to je smena političara sa podužim jezicima i formiranje mehanizama za miran razvoj i rešavanje problema. Bez ovoga, naše članstvo u NATO paktu ništa ne…

26. Nov 2020.Pogledaj

nomen na: [POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera

Jednostavnija, laksa i ekonomicnija konstrukcija. S fenestronom bi i pogonski stojevi morali biti jaci.

26. Nov 2020.Pogledaj

nomen na: [POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera

@Petrovic Dusan u izvornom postu pisete "...sankcije svih evropskih zemalja" a u odgovoru na moj komentar imate spisak, tzv. sankcionu listu amerckog State Departmenta?!? Vasu rusofobiju donekle razumijem ali ovdje je neprimjerena. Za svoj novac kupujem sta, gdje i kako meni pase.

26. Nov 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Ratno vazduhoplovstvo Slovenije spremno za šoping: Usvojeni veći iznosi, kupuju se helikopteri i prvi put – transportni avion

@Srbofil Stare verzije ne bi mogle, ali novije bi mogle da prođu. Generalno, ima Srbija dosta prostora i posla za transportnu avijaciju, samo treba uložiti.

26. Nov 2020.Pogledaj

Send this to a friend