U slučaju da kompanija Air Serbia na duži rok ne bude bila zainteresovana za čarter letove, Ministarstvo saobraćaja bi u tom slučaju oformilo preduzeće objedinjavanjem ljudskih i tehničkih resursa bivšeg Jata i Aviogeneksa, prenose danas Naše Novine. Epilog ove priče znaće se početkom 2014. godine kada bi, prema sadašnjem planu, Air Serbia trebalo da definiše u kojoj meri će se baviti čarter saobraćajem sa „starim“ Boinzima.
Naše novine su u današnjem izdanju kreirale priču po kojoj se o projektu formiranja ovakve čarter kompanije ozbiljno razmišlja, i da je ideja, prema njihovim izvorima, blizu realizacije. Naše koriste i komentar savetnika vicepremijera Srbije Siniše Malog, koji je kao jednu od mogućnosti za rešavanje sudbine Boinga bivšeg Jat Airwaysa, naveo opciju da se oni koriste za čarter letove. Naše međutim ne navode da li je Mali konkretno komentarisao ideju za stvaranje nove aviokompanije ili su njegovu izjavu iz drugog konteksta ovde upotrebili retroaktivno.
Takođe, prenose Naše, ova ideja nije nova i o njoj se razmišlja već nekoliko godina.
Kako navodi njihov izvor, procene su da bi finansijski efekti formiranja ovakve kompanije bili pozitivni, a rešio bi se i problem viška zaposlenih u Jatu. Projekat formiranja čarter kompanije predviđa i uključivanje Aviogenexa, koji je već nekoliko godina u problemima, a država smatra da ima i tehničke uslove. O tome se ovih dana razgovaralo sa njihovim predstavnicima, i oni smatraju da bi se na taj način rešila sudbina firme koja je godinama u restruktuiranju.
I udruženje turističkih agencija Juta smatra da je ovo dobra ideja. Prema njihovim rečima, formiranjem ovakve kompanije država bi imala koristi jer su agencije prethodnih godina morale da angažuju strane avio-kompanije.
– Ukoliko bi se spojile flote Jata i Aviogenexa, mislimo da bi se stvorila moćna aviokompanija koja bi podmirivala ne samo potrebe srpskog, već i regionalnog tržišta- kažu u Juti.
Međutim, na kraju sve zavisi od kompanije Air Serbia. Iz ove kompanije nije bilo zvaničnih saopštenja po ovom pitanju, a pomoćnik ministra saobraćaja Milutin Popović, rekao je da, iako se razmišlja o formiranju nove aviokompanije, sve zavisi od odluke Air Serbia.
Sad ozbiljno
Za one koji su se tek probudili u Srbiji ili su u poseti, podsetićemo da je država u svom vlasništvu već imala (ima) jednu aviokompaniju koju je usled toliko umešnog i nadasve kompetentnog načina upravljanja u potpunosti devastirala. Devastirala do te mere da je celokupan menadžment pomenute, nacionalne, aviokompanije preuzela strana kompanija. Dok niko ne spori da bi bilo veoma poželjno da domaći čarter saobraćaj servisira neka domaća aviokompanija, dolazimo ponovo do najvećeg izazova, a to su ljudi. U domaćim vazduhoplovnim krugovima poznatiji kao „stara garda“ (aktivni i pasivni penzioneri).
Od ljudi koji su vam doneli tako spektakularne ideje kao što je državna low-cost aviokompanija stiže novi triler. Plaćen, ponovo vašim, ne njihovim, novcem.
Fulcrum
Jel mi patoloski moramo da imamo kompaniju koja ce sluziti samo za cerupanje???
Ix.
Nije to patološko, to je vrlo sračunato čerupanje. Mada preti da u dogledno vreme postane jedini poznat model u Srbiji pa da predje i na genetski nivo posle par generacija…
"Samo vi nama dajte vaše pare, a mi ćemo vam vratiti dostojanstvo i nacionalni identitet" – stara i proverena formula uspeha, radi već više od 20 godina.
Goran
Uzmimo za primer naj mocniju evropsku drzavu Nemacku. Nemacka ima lufthansu koja obavlja redovan saobracaj, cerku kompaniju german wings koja obavlja low cost saobracaj i cerku Condor koja obavlja carter saobracaj. Isto je u vecini evropskih drzava. Zasto nebi bilo i kod nas. Po ovom pisanju postoji teznja da u srbiju dodje recimo TUI i da radi carter. Tako smo dobili wizz koji leti sa Beogradskog aerodroma koji ima povoljnije uslove od aviogenexa koji je na tom istom aerodromu od 1968 god. Dolazim do zakljucka da bi se svi prodali za malo jeftinije karte koje ce kad ugase Srpske kompanije naglo da porastu. Gospodo ako se Srbija i Srpski narod uskoro ne probudi izgubicemo potpuno nas identitet i dostojanstvo.
Aca
Batali me tih nacionalistickih komentara, tipa Svaba je dosao da nas okupira i slicno. Nije Svaba nista kriv, nego smo mi sami sebi krivi. Ne placa WizzAir male cene na BEG jer je to naredio neki Svaba ili Madjar, nego zato sto je neko strpao sebi lovu u dzep da im da bolje uslove nego Aviogenexu. Inace i taj Aviogenex je tek smesna prica, sa jednim razdrndanim B732 koji je letos leteo kao iznajmljen Jatu, a vise je proveo u hangaru na popravci (i to posle D-Checka u Francuskoj). Prema tome, ako srpski narod (malim slovom, za one nepismene) treba da se "probudi" kako kazes, to mozemo da uradimo prvo tako sto cemo da sprecimo ovakve sulude ideje o drzavnim charter kompanijama za novo razbacivanje para.
Srdjan
Postovani Aco
U pravu si samo jedno a to je da mi najcesce sami sebi "smestamo" i da smo najvise sami krivi , MEDJUTIM
1. Izjava da je Aviogenex smesna prica je veoma neozbiljna i zlonamerna
2. Odakle Ti informacija da je B732 proveo vise vremena u hangaru nego na letovima, kad osim par slucajeva za 4 meseca nijedan let za JAT nije ni kasnio a kamoli otkazan, .Plasim se da si B6732 pomesao sa nekim B733
3. Sta Ti znas o "razdrndanom" B732-Ovo su vrlo opasne izjave pa cak i na ovakvom mestu
Jeno je neozbiljno pricati o "suludim idejama", sto otvara pitanje kriterijuma ali
POTPUNO JE DRUGA STVAR da li bi taj koncept sa postojecim avionima i AGX i Jata bio profitabilan i uspesan za vlasnika, A TO NE MORA biti drzava jer je "podrzavljenje" AGX samo prvi korak u resavanju njegove sudbine i to je problem buducih vlasnika a ne komentatora
Da podestim one koje su zaboravili i edukujem one koji ne znaju
AVIOGENEX postoji 45 godina ,sto je nemerljivo iskustvo ,u raznim aspektima vazduhoplovnog biznisa.Trenutno POSEDUJE i AOC i MC i potpunu organizaciju i kadrove , i to po EASA standardima,stio je vise puta dokazivano kome treba.
Starost aviona nije NIKAKAV FAKTOR osim ekonomskog, ali je i taj avion moguce i uposliti,kao i B733 a pogotovu je moguce i uvesti novije avione, uz minimalna ulaganja u prosirenje kapaciteta , sto bi takodje trebalo da brine VLASNIKA, a ne ovdasnje komentatore.
Druga aviokompanija u Srbiji, osim AS, MOZE biti uspesna, i ako leti cartere, i ako leti regionalne i ad hoc letove a takodje se moze baviti i iznajmljivajnem aviona u inostranstvo, sto DONOSI profit, a postoji tzv KNOW HOW i veoma bi bilo dobro za mnoge i drzavu da taj koncept zazivi a ako se neko brine za WIZZ i ostale, njima nista nece faliti, a slazem se da bi mogli imati malo ostrije uslove za poslovajne ovde
Vlada
Sve je lepo sto si naveo, ali objektivno sansa ne postoji.
Malo trziste, lose platezne moci, konkurencija u sirom okruzenju, nedostatak finansijskih sredstava, nedostatak kvalitetnog radnog osoblja, i tako dalje i tako blize.
Ovo ne pisem napamet. Bio sam deo tima za pokusaj privatizacije Aviogeneksa i ovo je veoma sazet presek situacije. Svidelo se to nama ili ne.
Srdjan
Pa ni ja, Kolega Vlado, ne pricam bas napamet posto sam sticajem prilika "pomalo" upucen u problematiku Aviogenex-a a sto se tice trzista i platezne moci, to stoji ali samo u odredjenom obumu( npr samo treba pogledati broj turista iz srbije koji su letovali u inostranstvu, i tamo putovali avionom, pa da ta teorija malo padne u vodu)
a obzirom da si "bio deo tima za pokusaj privatizacije" Aviogenex-a. voleo bih da mi, makar na malo privatniji nacin, to objasnis ,doduse ne znam bas ima li ovde privatnih poruka i sl, pa da bas ne sirimo pricu.
O nedostatku kvalitetnog radnog osoblja bih posebno voleo da cujem koji i kakvi standardi su te "naveli" do tog zakljucka, jer verovatno poznajes konkretnu situaciju pa sad ako ja nesto ne znam nakon visedecenijskog staza u tom istom Aviogenex-u mozda nije kasno da nesto naucim
Vlada
milivl@yahoo.co.uk
Privatnije od toga nemam.
sasa
Postovani Srdjane i Vama slicni,
Bez ikakvih losih namjera ili ne daj Boze zlonamjernih zelja, par primjedbi.
Naravno da je moguce poslovati manju(relativno) carter kompaniju, i ti Boinzi o kojima je rijec su mozda i najoptimalnija mogucnost.
Medjutim kada to hoce da rade ljudi koji su se na zalost vise nego pokazal i u negativnom svjetlu, svojom blago receno, nesposobnoscu da ista pozitivno ucine sa postojecim kompanijama manjak podrske i skepticnost ljudi zdravog razuma je u potpunosti razumljiv i opravdan.
Tih 45 godina Genexa i nije za neku pohvalu sa obzirom na cinjenicu sta su za tih 45 godina napravili i gdje su sada. Ja moj novac ne bih dao njima na upravljanje pa tako smatram da ne bi bilo uredu (zlo)upotrebljavati ni novac poreskih obveznika.
…a tek o JATu i njihovoj upravi…ma ne vrijedi raspravljati.
Jos jedanput, bez uvrede i sa najboljim namjerama, neka Vam (im) je sa srecom ali za svoj racun i sa svojim novcem…
S postovanjem
Sasa
Ix.
45 godina postojanja i nakupljen know-how (ako ga uopšte ima) ne vrede ništa ukoliko nema čime da se leti, ukoliko nema ko da kupi kartu i ukoliko nema finansija da sve to podrže.
Dakle, voleo bih da vidim tačan plan za uskrsnuće Aviogenexa:
– koliko aviona
– koliko zaposlenih
– koje čarter linije
– da li postoji promil šansi da se Air Serbia odrekne tih linija ili će se ići na konflikt sa njima
– kako izaći na kraj sa konkurencijom
– i naravno ODAKLE PARE za sve to.
U redu, Air Serbia je nastala tako što je država dala pare tj. preuzela dugove. Aviogenex ima pravo da traži isto za sebe ali i država ima pravo da tome ne izađe u susret. Avio kompanije sa višedecenijskom tradicijom propadaju širom sveta, pa bože moj… Ako Mađarska u ovom trenutku ne može da ima jednu nacionalnu kompaniju koja bi bila profitabilna, ako to po svemu sudeći ne može ni Poljska sa 30 miliona stanovnika i ekonomijom jedno 7 puta vrednijom od srpske, kako će onda država Srbija pronaći način da bude vlasnik profitabilne čarter kompanije a da pri tome izbegne uvođenje komandne ekonomije u kojoj će svi raditi za ogormne državne gubitaše?
Ljudi, shvatite već jednom jer vam je toliko puta ponovljeno: avio kompanija je skupa igračka. Kada udari kriza, a gubici se samo ređaju, onda od te igračke bude plačka. Pa neka je igračka stara 45 ili 450 godina. Kada nema para žurka je gotova. Fajront.
Posebna kategorija su poreski obveznici koji su u slučaju Air Serbia-e makar dobili kakav-takav uvid u planove (broj aviona, nove linije, unutrašnja reorganizacija, dva jasna i par okvirnih ciljeva za naredne dve godine) dok u slučaju Aviogenexa dobijaju dobru staru Mrkonjićevsku halabuku tipa: "EJ BRE, MI SMO FACE, POSTOJIMO VEĆ STO GODINA, KAKVO BRE TRŽIŠTE, KAKAV BRE BIZNIS PLAN, MI SMO NACIONALNI IDENTITET SRBIJE, LETELI SMO ZLATNIM AVIONIMA DOK SU U PARIZU TERALI MAGAREĆE ZAPREGE, IZDAJNIK JE SVAKO KO NAM NE OTVORI ŠIROM VRATA DRŽAVNOG TREZORA!"
A posle se čude zašto čak ni 100% korumpirana Srbija više nema sluha za te pesmice.
Srdjan
Dakle, bilo kakav plan za "uskrsnuce" Aviogenex-a, mada ne bi bas ja to tako nazvao posto,kao sto napomenuh,kompanija postoji i RADI ( i to trenutno NE O TROSKU poreskih . obveznika, da ne bude zabune a sad da li moze bolje to vec nije za ovakvu diskusiju ) moze i nadam se bice prezentovan onome ko bude zainteresovan a sigurne ne ovde da ne bi svi naprasno postali i strucnjaci za ekonomiju vazdusnog saobracaja,posto selektora reprezentacija vec imamo dovoljno,samo par miliona.
Neka potencijalni buduci VLASNIK, a to ne mora biti drzava, proceni ima li svrhe uloziti, NE PUNO, po merilima Industrije, u pokusaj,pa sad ako ne uspe to je rizik,uzimajuci u obzir i konkurenciju, i trziste i ekonomiju i sve drugo
a za drzavne pare se ne brinite previse na ovom mestu jer ih Aviogenex sigurno nece trositi,kao npr Zeleznice ili Putevi ili ne daj boze kao dosadasnji Jat Airways
Ix.
100 miliona dinara neto gubitka u 2012. godini, grešim li?
A u isto vreme broj zaposlenih dupliran sa 30 na 60.
Broj aviona i dalje 1 (jedan). U redu, može čarter kompanija da radi i sa jednim avionom ali postoji li neka biznis ideja po kojoj bi taj avion mogao da pravi neku zaradu? Možda za početak da na njega ide malo manje od 60 zaposlenih?
Dugovi prema aerodromu regulisani ili i dalje stoje?
Postoji li bilo kakav plan za Aviogenex osim da ostane na ovom jednom avionu i onda na njega doda još stotinak zaposlenih koji nisu prošli u Air Serbia?
Mislim, Aviogenex trenutno gubi milion evra godišnje po avionu, nadam se da plan oporavka ne podrazumeva dovođenje gubitaka na Jatov impresivni nivo od 2 miliona po avionu?
Srdjan
iako neke od dole navedenih stvari nisu bas za ovo mesto evo ih
1. gubitak je manji ali NISU trosene drzavne pare vec iz sopstvenih resursa, tj zarade iz tekucih poslova dok ih je bilo.Ko zna zna a sticaj okolnosti je nazalost doveo do odredjenih posledica,KOJE OPET NISU NA RACUN PORESKIH OBVEZNIKA,posto drzqava NIJE dotirala kompanijua pogotovu nije "bacala pare u bunar@ zvani Aviogenex, koji je mnogo mnogo plici nego neki drugi koji se ne spominju ni ovde ni drugde
2. apsolutno netacno
3. moze ali ne puno a prosirenje flote podrazumeva dolazak novih STRUCNIH kadrova, a njihov broj bi bio jednocifren.Sve ostalo su potpuno druge price
4. prema mogucnostima i uzimajuci u obzir celokupnu drustvenu situaciju, dugovi su zanemarljivi za bilo kakvog ozbiljnijeg igraca
5. planovi postoje a realizacija zavisi od DRZAVE i od potencijalnih partnera/investitora, cijje ukljucenje ,ponavljam,zavisi od drzave
6. naravno da NE podrazumeva, vec naprotiv podrazumeva prihode i shodno tome izvrsenje svih obaveza, e sad realizacija zavisi od mnogih (ne)pomenutih faktora i cinilaca
Vlada
Srdjane, uz svo duzno postovanje neke delove ne razumem. Ako je AG drzavna firma, javnost ima pravo da zna sve detalje sem poslovni tajni.
Moj odgovor i par pitanja:
1. Gubitak je gubitak. Cije su pare potrosene je ne bitno. Bitno je da su pare potrosene i da poslovna politika AG donosi gubitke. Baciti pare, kojih nema u plitak ili dubok bunar je podjednako lose i glupo. Nije u pitanju dubina bunara, vec kolicina bacenog novca.
2. Ako nije tacno, sta je tacno. Nismo u komunizmu, pa da se krije broj zaposlenih.
3. Ako se prosiruje flota, onda se prosiruje sa B737 Classic, kao najjeftinija opcija ili sa B 737NG, sto je skuplja opcija. Cak i samo jednim ekstra avionom ne vidim kako brojka moze biti jednocifrena. Nikako ne vidim.
4. Ne postoje zanemarljivi dugovi. Postoje dugovi koji se mogu vratiti, bez dodatnog zaduzivanja i postoje dugovi koji se ne mogu vratiti. Koji su dugovi u pitanju kod AG to znate vi u AG.
5. Slazem se.
6. Uvek je osnovni problem u sukobu izmedju planova i realizacije planova. To su objektivni i subjektivni problemi. Svaki se resava na drugaciji nacin. Ali su subjektivni daleko opasniji od objektivnih i oni se moraju resavati pod hitno i unutar kompanije.
Srdjan
1. AG NIJE ,na zalost, drzavni, a NIJE, na jos vecu zalost ,ni privatni vec jos uvek ( nadamo se ne jos dugo) i svaciji i niciji,tj"drustveni" kroz svoga vlasnika, takodje "drustvenu" firmu,pa stoga i NE TROSI DRZAVNE PARE, a pogotovu u 2012 NIJE ni jedan jedini dinar dobio iz budzeta, a odakle i kako je stvoren gubitak koji je ,je li, javni podatak na odredjenom sajtu,vec spada u nezanimljivo stivo ovom auditorijumu
2. Broj zaposlenih se poslednjih 5 godina KONSTANTNO SMANJUJE, iz raznoraznih razloga i trenutno je sto se tice strucnog vazduhoplovnog osoblja na donjoj granici za optimum 1 aviona ,
3. Uvodjenje jos jednog aviona 733 zahteva minimum novog kadra jer se i postojeci moze iskoristiti na odredjene nacine a sad normalno vise aviona i/ili vise posla ima i svoje zahteve, a naravno tu je i mogucnost saradnje sa kompanijama koje imaju svoj strucan kadar itd itd, itd
4. sve se moze kad se moze ( a hoce se )
Vlada
Srdjane,
Ili se udostoji da nam odgovoris na pitanja, ne da nam prodajes rog za svecu.
1. Nije drzavni, ni je drustveni. Ma hajde! Ko odlucuje o investicijama u AG? Ko je stopirao potencijalno uspesnu privatizaciju AG, pre manje od pet godina? Drzava Srbija.
Reci nam odakle taj gubitak u AG.
2. OK. Broj zaposlenih se smanjuje. Koliko ima trenutno na spisku AG? Primali ili ne primali platu, svejedno. To nije poslovna tajna, zar ne?
3. Uvodjenjem B733, pod pretpostavkom da B732 prestane da leti, nije povecanje obima kompanije, zato sto AG u ovom trenutku, sada, danas, nema dovoljno kvalifikovanog kadra. Pod uslovom da B732 ostane da leti uz novi avion/e, tek onda nema dovoljno kadra.
4. Sve se moze, kad se hoce. Verujem da svi u AG zele investicije u kompaniju. Samo nam objasni, kako populisticka izjava, sve se moze, kad se hoce, donosi ostvarenje investicija.
Nenad
Gorane, da li bi prodali svu Vašu imovinu i zajedno sa svom ušteđevinom koju imate investirali u novu čarter kompaniju koja:
1) Upošljava menadžment sastavljen od propalih partijskih vojnika koji su Jat doveli na ivicu bankrota;
2) Upošljava pilote koji nisu prošli testiranje od strane Etihada ili ne žele da rade po tržišnim uslovima kao kolege iz Condor-a;
3) Upošljava stjuarde i stjuardese koji nisu prošli testiranje Etihada ili ne žele da rade po tržišnim uslovima;
4) Koristi avione stare 25+ godina;
5) Ne poseduje prateću infrastrukturu;
Zbog ovakvih genijalnih ideja Srbija je na ivici bankrota, a oko 4 miliona Srba živi van Srbije. Avijacija je skupa igračka i dok trepneš odoše milioni…
Srdjan
Ta "nova charter kompanija" POSTOJI 45 godina i poseduje sve sto je potrebno,po EASA standardima, za obavljanje svoje delatnosti., a druga je prica u kom obimu i sa kojim sve resursima,raznim, bi se dopunila i prosirila,sto ne bi trebalo da bude predmet zluradih komentara vec ozbiljne STRUCNE analize, za koju ovde sigurno nema mesta
Vlada
Ima mesta za tu analizu, samo ti ne zelis da procitas vec napisano.
stranac
a zasto bi piloti jata trebali da prodju testiranje etihada???
po cemu je bilo koji pilot etihada bolji od bilo kog pilota jata?
Znas li koliko pilota jata sadasnjih i bivsih radi u mnogo prestiznijim kompanijama od etihada?
Znas li koliko je duga tradicija Etihada u bilo cemu pa i u skolovanju pilota??
Nenade ako te zanima posalji mi neki mail pa cu ti poslati poredjenje dvadesetak pilota etihada i jata da procenis ko bi koga trebao da proverava
Vlada
Stranac, molim te, ljudski te molim, ne lupaj ako Boga znas.
Odakle tebi poredjenje pilota JAT-a i Etihada? Ostalo od Bake i Deke u nasledstvo?
Originalni dosijei bilo koje kompanije su nedostupni. Njihovo objavljivanje je kaznjivo zakonom u bilo kojoj zemlji na ovoj planeti.
Idi s milim Bogom i nemoj nam ovde prosipati glupost na kvadrat.
126LAE – Delta
Ne sekiraj se, vec smo ga izgubili priblizavanjem Evropi.
Damijan
necu ja izgubiti ni identitet ni dostojanstvo koliko mogu novac iz dzepa.. uskoro idem turisticki u pariz, na samo 3 noci, dakle, idem u obilazak pariza posle 7 godina. jasno je da mi ne treba mnogo stvari za tri dana, najobicnije koferce. ne treba mi ni sendvic u avionu, niti sok, ni voda, let traje oko 2 sata. kod er serbije karta kosta 200 i nesto evra, a ja sam je platio POVRATNU na wizzu (koji ne podnosim iz nekih drugih razloga) 29e!!! ponavljam, povratnu kartu. sa sa sobom cu poneti oko 100e, jer mi za tri dana vise ne treba i dolazimo do zakljucka da mi je ukupno potrebno za put i dzeparac oko 150e.. think about it!!! i jos nesto, moja plata je 25.000 din, nesto MANJE od cene povratne karte za CDG. prema tome, kada budem imao platu oko 1.000e drugacije cu razmisljati. sa zavrsenim fakultetom i poznavanjem 3 svetska jezika, ne samo ja vec 70% stanovnistva ne smatra sebe nekim ko jos ima dostojanstvo! moje dostojanstvo u OVOJ ZEMLJI je narusilo drustvo u kojem zivim, isto kao sto je to javno ucinilo starom dobrom jat-u, koji je mogao biti velika kompanija da je drustvo bilo drugacije-pozrtvovanije, iskrenije, i nadasve pametnije.
VOJA
Aerodrom na koji Wizz slece je dosta udaljen od Pariza pogledj na google map trebace ti love za prevoz do grada i nazad, uracunaj i to. U ponudi svih nasih turistickih agencija za London i Pariz (avioaranzman) uglavnom je let Air Serbie, i ako Wizz leti iz Beograd 3X nedeljno na te destinacije jedan od razloga je i udaljenost aerodroma.
Damijan
pa evo vojo da ti objasnim. aerodrom bove se nalazi na 1:15h voznje od centra pariza direktnom bus linijom. cena karte u jednom pravcu je 16e. cdg se nalazi na 50min voznje od centra pariza i cena karte po pravcu je 10e. jel postoji neka ogromna razlika??? ne postoji. znaci od beograda do pariza RT karta sa transferom na wizzu 61e, a na air serbiji 270e!!! ovo je iskljucivo koriscenje aviona za vikend putovanja, sto ne bih mogao sebi dozvoliti ako bih koristio AS.
VOJA
POGLEDAJ NA SAJTU AB KOJI JE AERODROM UPITANJU BEAUVAIS A ONDA VIDI NA GOOGLE MAP KOLIKO JE UDALJEN. MOJA RODJAKA JE NEDAVNO ISLA ZA LONDON SA WIZZAIROM I KOŠTALO JE POVRATNA KARTA 70 EUR, PRTLJAG 75 EUR I TRANSFER OD AERODROMA LUTON CITY 20 FUNTI OKO 30 EUR U JEDNOM PRVACU ZNACI SVE SKUPA 195 EUR. A KOD AIR SERBIA 250 EUR PRI TOME AIR SERBIA SLEĆE NA AERODROM HEATROW KOJI JE MNOGO BLIŽI GRADU I OD KOGA IMA METRO DO CENTRA GRADA ZA 4 FUNTE.
Vlada
Damijanova informacija o aerodromu Beauvis je tacna. Cena je razlicita u zavisnosti od vrste prevoza do centra Pariza.
Tacn je i informacija za CDG.
Svaka roba ima svoga kupca.
VOJA
Aerodrom koji Wizz u Parizu koristi je BEAUVAIS pogledajte na sajtu Aerodroma Beograd podatak o aerodromu a, potom na Google maps gde se isti tacno nalazi kao i sajt istog aerodroma CDG je 3X blizi gradu, pri tome ima metro kojim se do grada stigne za 20 min ili brže, pa sve ima svoje.
Damijan
e moj vojo, ja uzgred govorim i francuski jezik, beauvais se izgovara kao bove, akcenat je na e. srpski jezik prilagodjava sebi strane reci pa tako ne kazemo paris, vec pariz ili ne kazemo marseille, vec marsej. dakle ovo sa beauvaisoom je razjasnjeno. nije bitna kilometraza, vec brzina kretanja. svi autobusi u evropi polaze u tacno vreme, dakle sat i 15min voznje od bovea do pariza, trece, 10 evra je prevoz sa cdg-a ako koristis autobus i vozis se 50 minuta. ne koristis metro jer ga nema, vec voz. i cetvrta i najvaznija, tvoja rodjaka je nosila prtljag u vrednosti od 75e? ja sam u soku.. ja ti sve vreme govorim o vikend posetama evropskim gradovima. ne treba mi dodatni prtljag, vec najobicniji ranac koji se ne placa. tvoja rodjaka je sigurno isla na daleko duzi period. i poslednje, od lutona do centra lodnona sam se vozio za 2 funte, i to low cost autobusom. znas, covek kad putuje, treba malo da ukljuci i taj gugl koji stalno spominjes i bas sve moze da pronadje. mene je karta na wizzu do lutona kostala 54e+ 4 funte RT transfer luton-london (baker street), na svakih sat vremena. necu napisati koji je to transfer, ukljuci gugl i pretrazuj. toliko. pozdrav od frikuentflajera :)
Vlada
Mogu ja, mogu ja?
Da nije beogradski GSP?
Radojka i Tine Zivkovic na liniji 23?
VOJA
Pa ja obicno putujem kad dobijem godisnji odmor na poslu, vikend posete evropskim gradovima ne mogu da prijuštim jer radim i vikendom, kod Wizza se prtljag dodatno plaća cini mi se 35 eur po predatom komadu prtljaga, dok kog Air Serbie ili recimo Esy Jet prtljag je besplatan do 25 kg. Aerodromi Heatrow u Londonu ili CDG u Parizu imaju mnogo bolju i brzu konekciju sa gradom (metro ili voz) i jos su blizi. Kad putujem jednom godisnje ne znaci mi da ustedim 50 do 100 evra, znacilo bi mi da putujem recimo pet puta ali jednom ne. I na kraju u ponudi vecine turooperatera iz Srbije za Pariz i London kad su avioaranzmani u pitanju su letovi Air Serbie, oni imaju razlog za to, ne znam koji ali imaju.
Vlada
Vojo, ima tacnih stvari u tvojoj prici, ali ima i netacnih.
Tacno je sledece:
-LHR i CDG su blizi centru grada od LTN i BVA.
-AS i ostale legacy kompanije ne naplacuju ekstra prtljag (jedna torba, odredjena kilaza).
-Paket aranzmani uvek imaju povoljniji odnos cene, jer u paketu ide i smestaj i jos sto sta.
-Ti putujes kada imas godisnji odmor i tada zelis sto manje briga.
Netacno je sledece:
-Nije brze uvek sto je blize. Ili ti po onoj staroj, preko prece, naokolo brze/blize. Kod velikih aerodroma uracunaj i vreme od izlaska iz aviona, prolaska zgrade do prtljaga, pasoske i carinske kontrole i do prevoza. U 99% slucajeva to vreme je znacajno krace kod manjih aerodroma, tako da se vreme putovanja od aerodroma do grada potire sa vremenom shetanja kroz veliki aerodrom + putavanja od tog aerodroma do grada..
-Low cost prevoznici naplacuju ekstra prtljag, ali ako ti on ne treba, eto ustede. Ne zelis ili ti ne treba nesto, ne platis. A cena karte je u startu vec niza kod Low costa.
-Ne vole svi paket aranzmane i neko zeli sam sebi da organizuje putovanje.
Zakljucak je, svaka roba ima svoga kupca i o ukusima ne vredi raspravljati.
VOJA
Tako je
vortex
Dajte dečki spustite loptu. Svaka roba i usluga ima svoju cijenu po kojoj bude kupljena/prodata. Zato uvijek biram robu/uslugu etablirane marke u odgovarajućem cijenovnom razredu. Amerikanci kažu da nema besplatnog ručka ili u ovoj regiji se kaže da dobiješ na mostu, a izgubiš na ćupriji. Tako i najpovoljnija cijena karte u konačnici rezultira višom cijenom.
Mudar čovjek uči na tuđim pogreškama, pametan na svojim, a glupan nikad ne nauči.
Srdjan
Pa drustvo u kojem vecina nas zivi se menja nabolje, e sad sto to ne moze ici brze i sto promena boli to je sasvim druga prica, pa i sto se svima ne svidja kako se menja, to takodje, a sve u zivotu je stvar izbora
Vlada
Ideja je budalastina na kvadrat.
Evo i zasto:
-Sluzice samo da se uhlebe oni koji ne ispune striktne uslove postavljene od strane Etihad pred radnike JAT-a. Drugim recima za one koji otpadnu na selekcijama za A/S.
-Nesposobni u JAT-u ce isto tako biti nesposobni u toj novoj charter kompaniji. Nova vreca bez dna.
-Porediti nemacko trziste i plateznu moc sa Srbijom je cista zaje*ancija i perverzija. Nije Nemacka, vec Imacka.
-Ko ce van Srbije prihvatiti da uposli ovog charter prevoznika? EU nema sanse, Balkan nema trziste van EU, a ostatak sveta je pusti san.
Jos jedna jeftina polticka mahinacija. Nadam se da se nece ostvariti. Za dobrobit Srbije i drzavnog budzeta.
Sumadinac
Apsolutno se slazem sa ovim komentarom jer sam upoznat sa kvalitetom ljudi koji rade direktno ili indirektno (ministarstvo) za JAT I uopste me ne cudi sto je ta firma ugasena, isto ceka I tu neku lowcost kompaniju, ali tek posto dobro isprazni drzavni budzet!
Srdjan
Nije bas budalastina a onaj ko to misli ili nema pojma o vazduhoplovstvu ili je zlonameran
Ne bih ulazio u polemiku o sposobnim i nesposobnim kadrovima, a posebno nisam siguran da su oni koji iz BILO KOJIH razloga nisu "prosli" selekciju AS nesposobni za posao.Ko to sme da tvrdi
PODSECAM, za one koji ne znaju da AVIOGENEX ima VAZECI,po EASA standardima i AOC i MC i kadrove i resurse i VELIKO iskustvo kao kompanija u raznim aspektima vazduhoplovnog posla tako da se ne bi bas sve svelo na "isluzene jativce " i sl.
Naravno da su potrebna i ulaganja u obnovu i prosirenje svih kapaciteta medjutim kako sam charter i ad hoc letejne nije jedini aspekt posla, KO MOZE sada da tvrdi , osim zlonamernih, da je ideja :budalastina:
neka to prosude, po trzisnim merilima, zainteresovani i buduci vlasnik, sto na kraju i ne mora biti drzava
Vlada
Budalastina, da ponovim jos jednom.
Nista od toga sto si napisao ne pije vodu u bilo kakvom ozbiljnom razgovoru.
Nema para, nema zelje za ulaganje para kojih nema, nema sposobnog kadra da opravda neimanje zelje za ulaganje para kojih nema.
Jednostavno nema se!!!
NOBY
Gorane postoji jos jedna ozbiljna kompanija u Nemackoj pored ovih,a zove se Er Berlin.Medjutim nemaci trziste je 60tak miliona dusa…
cile
Pala mi je jedna ideja na pamet.Recimo, vlada ima problem sa avionima.Sklopiti od tih 737-300,dva aviona,ostale prodati.Novac iskoristiti za modernizaciju postojeca dva nova vladina aviona,za rezervne delove,za odrzavanje itd.Dobili bi da svako bude zadovoljan.I vlada bi dobila avione,i vise para u budzetu,i nema tereta drzavi vise osim odrzavanje postojecih dva aviona do perfekcije.Jer,ipak postoji nesto od tog loseg JAT-a sto je i dobro.Tehnika! Znaci matematika je jasna.Napraviti preduzece od 100 ljudi i dodeliti ga vladi da obavlja svoj posao.
Vlada
Ta dva Boinga bi bila dva najskuplja aviona te kategorije na svetu. Koliko Drzava Srbija ima potrebe za sluzbenim letovima? A koliko para da to finansira?
Najskuplji je avion onaj koji ne leti. Corava posla.
VladaSEA
Vlada već ima preduzeće koje održava flotu. Ovaj predlog bi bio izvodljiv uz velika ulaganja i napore da ne bi bilo vredno pposla, po mom mišljenju, posebno kad se uzme u obzir nalet službenih aviona. Jednostavno ne čini mi se da Srbija ima para još i za to. Srpskom rukovodstvu ništa ne bi falilo da letee u biznis klasi Er Serbije.
Vlada
E da Ja imenjace imam to preduzece, gde bi nam bio kraj??!!
Mala Shala. Da razbijem atmosferu na molekule!
VladaSEA
Aha, sad shvatam tvoju ideju…kako da postaneš kalif umesto kalifa obogatiš se i imaš svoju ličnu flotu BBJeva i ACJeva…znma ja…čitam između redova…чак и ћирилицу!
Vlada
Pa zar to nije san svakog Srbina?
Od drzavnih para, napravis sebi bogatstvo. Znaci krades!
Kada ukrades dovoljno ili mnogo, (kako god), osnujes partiju, postanes politicar i ozakonis svoje pare.
Onda, godinama pricas bajke narodu kako se postenim radom u nebeskoj Srbiji, moze obogatiti i pri tome navodis svoj primer.
Napises jedno dve, tri knjige, obavezno autobiografiju, koju ne pises sam, jer si polupismen.
Kada te na kraju uhvate i poteraju na sud, povices na sav glas da je to osveta neuspesnih, tebi uspesnom i trazis posmatrace iz Sveta, koje ti platis.
Poznato, a?
VladaSEA
Evo javljam se da budem "ghost writer", ako teba!
Vlada
Imenjace, postavljen si na radno mesto, Ghost writer u Ghost company. Cestitam!
VladaSEA
Gde da naolatim? Ja kao bivši kontraktor prvo tražim pare…Evo javljam se da budem "ghost writer"
126LAE – Delta
Sve ovo dobro zvuči, ali je problem taj što je predlagač (ministarstvo saobraćaja) veoma nerealan i bez ikakvog kredibiliteta. Verovatno bi podržali ideju, ali već unapred je zbog partijskog ometanja ovo osuđeno na propast. Takođe, mnogo pitanja se sad postavlja:
1. Sa kakvom flotom oni razmišljaju da ostvare ovo, jer se ne zna još koliko dugo Jatovi 733 mogu da lete?
2. Da li pod viškom zaposlenih Jata misle na one koje su po raznoraznim vezama zapošljavani?
3. Da li je ovo u stvari paravan za još jednog planiranog gubitaša?
Luka
S obzirom da je Etihad Vrhovni Bog u Air Serbiji, on nece dozvoliti da ovako slatka i sigurna lova ide u neciju drugu kasu. Ko bi se lud odrekao takvog slatkisa, osim Srba koji su se odrekli svog nacionalnog identiteta, Jata? Neka mrzitelji ne brinu, odeljenje cartera ostace u sastavu Air Serbije.
Vlada
Opet pogresno razmisljanje u startu. Za Luku:
-Slatke pare postoje samo u glavama ljudi koji razmisljaju kao ti. Srcem, a ne razumom. Drzava Srbija je prezaduzena i nelikvidna. Prevedeno na narodski, drzava je dekintirana, svorc, praznih dzepova.
-Srbi se nisu odrekli svog identiteta. To je prazna floskula kojom se sluze politikanti, nepismeni novinari i praznoglavi svet, kada zele da zvuce ozbiljno. Da bi pominjali identitet jedne nacije, treba ga prvo identifikovati i utvrditi. Kad to uradimo, spreman sam i o toj temi da diskutujem.
-Ovde nema mrzitelja. Samo ima razumnih, strucnih, stalozenih diskutanata kojima jeftini poeni na polju niskih strasti znace, ama bas nista. Ukoliko imas gore navedene kvalitete i zelju da ucestvujes zeljno ocekujemo tvoj doprinos. U protivnom produzi da citas sta se pise, a izlive jeftinog i uzaludnog, nazovi patriotizma ostavi za neke drugacije rasprave.
-I za kraj, naravno da ce charter da ostane u AS. Tu ce imati kakve, takve sanse da zaradi pare Drzavi Srbiji i svima nama u njoj. A ne nekim poltronima, lezilebovicima i propalim lopovima bivseg saziva JAT-a.
zeljko
Gdine Vlado,
nema potrebe da Vase pljuvacne zlezde rade tako zustro.
Ovo je blog.
Bez vredjanja bilo koga I za kulturan dijalog medju ljubiteljima avijatike.
ps
PR Air Srbije je urednik-vlasnik ovog bloga .
Luka
Kako mislis da ce Etihad, zvani Air Serbia, zaraditi pare drzavi Srbiji, kada je sluzba finasija data Indijcima? U ciju kasu ce se uplacivati porez od dobiti? U budzete drzave Srbije sigurno nece. Kako ce drzavni revizor da ima uvid u poslovanje Air Serbia? Nikako… Finansije svake kompanije rade se ''in house'' i ovo nije poznato nigde u svetu. Kada cete vec jednom da shvatite da je Srbija POKLONILA Jat Etihadu? Napomena: nisam ni iz jednog saziva Jata i sve ovo nema veze sa patriotizmom vec sa ekonomijom. Drzava je trebalo da pronadje i procesuira odgovorne za sunovrat Jata, a ne da ih na ovaj nacin abolira, cime je pokazala svoju nemoc…
Vlada
Kada ces Ti da shvatis da se obracas ljudima koji i te kako znaju sta se desava, a da ih pri tome ne tretiras kao da su budale?
Kada ces Ti da shvatis da baratas poluistinama pred ljudima kojima je vise decenija profesija i posao da se bave cinjenicama?
Samo mi kratko odgovori kada ce se to desiti? Unapred hvala na strpljenju, paznji i ocekivanom odgovoru.
Ix.
Majstore, sa ovako jeftinom propagandom samo bez veze trošiš i svoje i vreme posetilaca ovog sajta (koji su, kao što ti je Vlada lepo rekao, upućeni u komercijalnu avijaciju i pre svega nisu budale kojima svaka stranačka budalaština može da se proda kao dobar dan).
Ovo što prodaješ na T6 možda može da prođe na portalima Blica, B92, Kurira i drugih političkih oglasnih tabli. Ovde moraš malo više da se potrudiš jer za sada ne uspevaš da dobaciš dalje od vređanja elementarne inteligencije drugih posetilaca.
stranac
gospodo lx vlado i ostali strucnjaci i poznavaoci vazduhoplovnog biznisa:
zasto ne dodjete u Srbiju i napravite najbolju i najprofitabilniju avio kompaniju vec nas drzite u neznanju i materijalnoj bedi.
Takodje Petre sta bi sa tvojim postavljenjem u Air Srbiji?Izgleda da su te zavrnuli?Stvarno su nezahvalni posle svega……..
Mnogim posetiocima ovog sajta treba ozbiljan psiholog jer imaju sindrom mrznje prema svojoj(ako je njihova)domovini a sve sto je sa strane je super.
Etihad
Nece moci
Pedja
Resis se jednog problema a onda sam stvoris drugi. Fantastično.
VOJA
Resenje je da nekoliko aviona B737 300 budu remontovani i modernizovani i da se koriste isključivo za čartere, u tom slučaju mogu da budu rentabilni i isplativi. I to treba da zadrži Air Serbia a, ne da stari kadrovi koji su upropastili Jat sada nadju novu kravu muzaru.
Vlada
Tacno. To je ostvarljivo i moguce.
Milan
Vojo po mojim saznanjima koji datiraju kada se priča sa Etihadom otvorila,krenula je ova političko pljačkaška kombinacija sa Čarterima i formiranju te kompanije. Ista je započeta baš političkim vezama za one koji neće moći zbog intelektualnog nivoa da poloze A319. Moramo priznati,hteli ili ne i u našoj profesiji postoje loši ,koji su sebe podigli da su Bogom dati,stanu sa učenjem novih tehnologija i kada se pojavi ozbiljan problem preškolovanja na novi tip ne prodju i ostaju na jaslama drzave koja ima vlasništvo 51 posto. Realnost je teška,pošto u prvoj varijanti Etihad je ne zainteresovan za B 737, pa ostaju problemi za neki broj ljudi koji su na tom tipu,a nisu izrazili zelju da odu na preobuku.Da je lako nije ,prosto je postalo komplikovano,zamisao i vreme realizacije ,zbog opstrukcija veliko. Sve što se tiče plana je uradjeno samo se problemi naše Drzave nesposobnost,birokratija,lopovlik mešanje politike gde joj nije mesto pravi probleme svima pa i onoma koji plan bi da ostvare.Niko nije odgovarao za sve propuste ,pljačke intrige msštanja ljudima iz JAT-a da napuštaju ili dobijaju otkaze zamazivanjem treba te nam ,radimo preseke od ? datuma,a ko je u timu moze kako hoće.
Marko
ODLICNA IDEJA . Samo da li ima ko da to realizuje????
Vlada
Nema. Nema para. Nema zelje. A i nije tako odlicna ideja, na drugi pogled.
Vlada
Marko da pojasnim zadnji moj post. Nisam imao vremena ranije.
Ideja je na prvi pogled odlicna. Takodje ostvarljiva i moguca.
Na drugi pogled, e na drugi pogled, mlada i nije tako sveza i mlada. Bem ga.
-Etihad, a samim time i AS, ne zeli previse razlicitih tipova aviona u floti. Jednostavan razlog. Skupo, brale skupo!
-B737 i A320 su direktna konkurencija. Zbog geografskog polozaja Srbije (Jevropa snajka, Jevropa), Airbus je adut karta. Daleko je Amerika i sunce sto sjaaaaa!!!!!
-U ovom trenutku AS nema dovoljno pilota za oba tipa srednje linijske flote. Preskolovavanja su u toku. Ne idu sjajno i trajace dosta duze nego sto je bilo zamisljeno. Cak 45 dana duze po posadi. Znanje je sila, znanje je moc. Ucite deco dan i noc. Toliko o strucnjacima iz JAT-a.
Da li bi se ti u takvoj situaciji, a pritom tvoj poslovni partner je dekintiran (go kao crkveni mis), odlucio na avanturu?
Ja ne bih. Uz sve svoje znanje i iskustvo u vazduhoplovstvu, ne bih se usudio da eksperimentisem. Mozda, jednog dana, kasnije. Mozda? Sada jok.
Dejan
Imali su oni šansu da se ozbiljno htelo ulaziti u poslove svi B727 koje je imao Aviogenex do skoro su leteli u nigerijskom Chachangi airlinesu stacioniranom u Kaduni. Masa pilota I tehničkog osoblja Aviogenexa i dalje radi tamo. Njihovi avionic i danas dolaze u tehniku na remont. JAT je imao na wet leaseu avione u kompanijama Sosoliso Airlines (stare DC9) potom u Bellvie-u i Aerocontactoru (737-300). Avion koji se vratio sa leasea od Aerokonractora je letei jedno vreme po evropi u tim narandžasto belim bojama. Sve je to moglo i dan danas da leti u NIgeriji pod svojom "nigerijskom" kompanijom a da se flota u evropi polako podmlađuje. Nigerija 160mil. stanovnika. Nek je 1% svaki dan u prometu sve je jasno jel tako!
Srdjan
Aviogenex 727 je poslednji put leteo u Nigeriji pocetkom 2002 godine a svi 727 su otudjeni,na razlicite nacine 2005 tako da je prica o Nigeriji stara 11 godina i da je moglo nesto vise da se uradi moglo je ali iz raznih razloga nije.To vazi i za tadasnji jat ,medjutim u Nigeriji kao ni u vecini Africkih zemalja, avioni stariji od 20 godina NE MOGU da lete komercijalno, a btw Chanchangi se prilicno promenio poslednjih godina i nema ni priblizan broj aviona kao pre 10 godina, sto isto vazi i za razno strucno osoblje sa ovih prostora, dok Jat tehniku njihovi avioni nisu videli bar 6 godina,a tu ne racunam onaj nesrecni 733 koji i dan danas stoji prekoputa hangara i verovatno ce zavrsiti iza istog,
Dejan
Srđane to pravilo za avione starije od 20 godina je uvedeno mislim 2006 posle pada Belvija I nedugo zatim onog sletanja Čačangija u Abuji bez izvučenog nosnog trapa. Čačangi jeste propao ali video sam rep Čačangija baš na ovom filmu prvog dolaska AS A319 koji se vrti ovde na tangosix-u
Srdjan
Taj changi koji se vidi na snimku je onaj pomenuti 733 koji je tu od 2006 zaboravljen i nedodirljiv zbog neresenih medjusobnih odnosa tadasnjeg Changia i Jat Tehnike i tu ce ostati sigurno jos dugo a drugi isto tako "zaboravljen " je pre nekoliko godina ocerupan i isecen,naravno uz dogovor vlasnika sa jedne, i poverilaca sa druge strane.
Ukratko niko na ANT nece videti Changi ni bilo koji nigerijski avion dugo dugo vremena ubuduce
Dejan
Aviogenex je svoje prodao Chachangi-ju. JATovi imaju tužnu sudbinu čerupanja. Obe kompanije su NIgeriju imale na tacni i nijedna to nije iskoristila. Danas mislim da na letovima Abuja-Lagos i obrnuto ima svkodnevno vise polazaka nego što ima beogradski GSP na liniji 31, a avioni uvek pristojno puni!
Srdjan
Kamo srece da je prodao ali NIJE jer se desio 05 Oktobar 2000. ( ni na kraj pameti mi nije da na bilo koji nacin pomenuti datum stavljam u bilo koji drugi kontekst,osim cinjenice da je promenom vlasti promenjena i tadasnja politika tadasnjeg Genex-a i time ,na zalost Aviogenex prilicno ostecen, no to je sve za jednu drugu pricu i na drugom mestu)
Vlada
Srdjane da budemo iskreni, otvoreni i nepristrasni.
Avogeneksu se nije desio 05. Oktobar.
Aviogeneksu se desio Vjeko Mihajlovic.
Ako zamenimo uzrok sa posledicom, dolazimo da pogresnih zakljucaka, a onda ponavljamo iste greske u nedogled.
Srdjan
Kad smo vec dotle dosli,onda da pojasnim sa moje tacke gledista stvari a svako naravno ima pravo na misljenje
05.Oktobar se desio u smislu smene R Bozovica,koji je imao spreman ugovor o dugorocnoj saradnji ( i prodaji aviona 727) sa nigerijcima,sto bi dugorocno dovelo i do napretka AGX i do posledicno bolje situacije danas, a podsecam da je za njegovog mandata cela flota bila uposlena i obnavljala se i infrastruktura i resursi i svasta drugo ( nezavisno od svega drugog vezanog za pomenutog i njegovo tadasnje partisjko vreme,pa i sire) a nakon toga je sve stalo i samo se svelo na prezivljavanje
Sto se tice Capt/Inst i za njegovo vreme je flota bila uposlena i to u trenutno nemogucem obimu
a bilo sta drugo ,sto je nekima poznato je l,ili imaju izvesna saznanja i/ili misljenja i, ovde zaista JA ne zelim komentarisati
Vlada
U vreme Vjeke flota je bila uposlena. Kako? Gde? Pod kojim uslovima? Koje spalio B732 u Nigeriji? Koje zagovarao suludu ideju saradnje sa Air Maxi-em? Nova kompanija, AG AOC, a para idu, gde?
Koje bio Radoman Bozovic necu pominjati ovde. Imam i Ja granicu ispod koje ne idem.
Bojim se Srdjane, da branis nesto sto se ne moze i ne treba braniti. Umesto da se okrenes buducnosti, ti stalno prizivas proslot. Sat se ne moze okrenuti unatrag.
Buducnost je jedini izlaz iz ove nocne more.
Srdjan
Buducnost jeste jedini izlaz to se slazem a sigurno ovde NECU iznositi razne "zanimljivosti' i slicne pikanterije kojih ima,kao i svugde,a pogotovu ovo nije mesto,. a i udaljili bismo se previse od osnovne teme , za diskusiju o nesrecnom dogadjaju iz februara 1998,o kome je sve receno tamo gde treba a naravno da cu ovde da javno branim neargumentovane i pausalne ocene o mestu koje me hlebom hrani od vecine "strucnjaka i komentatora koji nisu bas u materiji ( Ti ne spadas u takve da razjasnimo, i naravno da imas pravo na stav)
a za ozbiljne diskusije,ako bi one necemu vodile,postoje i druga mesta
Sto se tice Air maxi-a to naravno da nija bila ozbiljna prica, kao ni Centavia kao ni mnogo sta drugo a posao u Sudanu je svojevremeno bio vrlo povoljan za firmu ( doduse jos povoljniji za pojedince ) a rekoh da je Bozovic u genex-u, sa Aviogenex-ove tacke gledista ,bio pozitivna figura,dok me druge strane nisu interesovale ni tada a kamoli sada
i tu i dalje stojim iza napisanog
kako neko rece " buducnost je neizvesna a kraj je uvek blizu"
Vlada
Nesrecni dogadjaj je u februaru 1998 ostavio AG bez tacno pola flote B732, u roku od deset minuta, a sve zahvaljujuci bahatosti, nesposobnosti i nevidjenom bezobrazluku osobe koju ti branis, Vjeke Nezamenljivog. O ugrozavanju desetine nevinih zivota ljudi, koji nisu uopste trebali biti na tom mestu, necu ovom prilikom.
Ako jedini vazduhoplovni portal Srbije nije mesto da se prica o srpskom vazduhoplovstvu, reci nam koje je to mesto onda?
jetfreak
Ideja jeste dobra i zdrava…ali…ni R od bivseg rukovodstva od nekadasnjeg JatAw-a ne bi smelo da bude, uključujući i šefove sektora i odeljenja! Znamo svi i zašto!
dassal
Takodje molim komentatore da pogledaju strukturu vlasnistva velikih stranih avio kompanija pre nego sto ovde iznesu svoje paushalne stavove; tako na primer Lufthansa nije drzavna avio kompanija, vec je dominantno u vlasnistvu privatnih fondova, a udeo nemackog kapitala je 62,5%. Naravno ovi podaci se menjaju kako se deonice kupuju i prodaju, a ovaj podatak je sa web sajta LH od 05NOV2013. Pozdrav
Vlada
Neki od ovde prisutnih komentatora su dovoljno pismeni i strucni da to sami nadju, procitaju i shvate.
Osim sto si nam sa vrha nebesa odrzao slovo, da li bi se udostojio da nam napises sta si hteo da postignes svojim postom.
-Ako je bilo da nam skrenes paznju na Lufthansu, primeni kulturniji nacin obracnja.
-Ako je bilo da nam skrenes paznju na neki podatak koji smo propustili, ne znamo, ne vidimo, necemo da vidimo, gde je zakljucak u tvom postu?
-Ako je bilo da nam pokazes svoje znanje, superiornost i sposobnosti, sta je sa poukom za nas, neuke, inferiorne i nesposobne?
dassal
Vlado ako pogledas ranije komentare, ljudi su poredili LH i JU u kontekstu drzavnog vlasnistva oba prevoznika. Samo sam hteo da ukazem da LH nije drzavna kompanija. Takodje sam napisao da sam to video na web site-u LH i ne vidim razlog za tvoju tako snaznu reakciju.
Imao si par dobrih komentara….
Vlada
Nista licno.
Ali ako napises nesto, nemoj samo navesti informaciju. Daj zakljucak, ako treba kritiku, ali i moguce poboljsanje.
Pisanje radi pisanja, na ovakvim medijima, predstavlja i doprinosi nerazumevanju.
Jos jednom, nista licno, a ako sam presao granicu opsteprihvatljivog ponasanja, primi moje izvinjenje.
126LAE – Delta
Dassal, to poređenje je nastalo zato što su i LH i JU bili u državnom vlasništvu, dok danas to nije slučaj(LH je bio u državnom vlasništvu do 1994., a tri godine kasnije je nemačka vlada prodala sve svoje preostale akcije). Iako su mnogi danas privatizovani, i dalje se smatra da su LH i JU nacionalni avioprevoznici, bez obzira na vlasničku strukturu.
Milan
Tačno je da LH nije drzavno vlasništvo,iza kulisa i propisa Evropske Unije nije dozvoljeno finansiski pomagati komapnije drzave. Medjutim ima druga fora koju Nemci koriste maksimalno kod razradjivanja linija. Drzava kupuje karte za njihove sluzbenike ,Kao šatro putuju dok se linija ne razradi onda prestanu da putuju i to je po zakonu čisto. Sve je u začaranom krugu finasija,trzišta i moći. Prema tome Ju poziv je drzavni kao ime i prezime,nevidim da neko osporava prava Drzave da naziv kompanije je bitniji od medjunarodnih ugovora. Moze da se zove šerpa ali prava drzave su da koriste šerpu i daju im prava da lete gde se ima slot i ugovor.Sada se nova naša kompanije sreće sa tim problemom i onemogućavaju da se razradi sa tumačenjem propisa. raniji moji komentari su bili vezani u smislu pitanja,šta će Evropski prevozioci da izmisle i uspore proces,svesnoszi opasnosti ulaska Etihada na trzište. To se sada oslikava problemima kojim se sreće nova kompanija. U nadi da će novi ulagači izdrzati i dokazati istima da je sve moguće i tezim putem i nedignu ruke i oteraju nas sve u majčinu.
AC mechanic
Bože koliko neinformisanosti, neznanja, površnih naklapanja o isplativosti ili ne. Ljudska glupost je velika. JAT nisu upropastili „nestručni“ koji su radili u njemu, nego više decenijsko čerupanje države. JAT je primoravan da leti svakojake glupe linije od političkih vrhova i da plaća naj skuplje usluge AB i NIS_a. Država je uzimala sve pare a vraćala taman toliko da ni za delove i enterijer nema. To jednostavno nema veze sa stručnošću osoblja koje je radilo. Da rasčistimo od JATA se mnogo više otimalo i uzimalo nego što je vraćano (po nekima vidim „davano“)… itd. Neke elementarne stvari ipak morate znati da bi ste o njima diskutovali. Ne želim da vas zevlačim dublje u problematiku i stručni deo jer vidim da ni osnovne stvari mnogima nisu jasne. Nigde u svetu ne propada kompanija sa punjenjem, redovnošću i sigurnošću aviona kao JAT. Otimanje od JAT_a je trajala decenije. Naglašavam JAT_ nije davano nego otimano od strane države i političara. O stručnosti JAT_ovog kadra samo toliko da je jedan od naj kvalitetnijih na svetu. Vidim uzimaju se nemci za primer. Nisam primetio da su oni svoju kompaniju očerupali, nego su u nju ulagali i širili je. Nisa primetio ni da oni pljuju po svemu što je njihovo(kao što se radi kod nas) I da završim ovde: „Za neke bi bilo bolje da turci sa svojim janjičaroma i korbačlijama nikada nisu ni odlazili“. Samo malo mozga i razmislite da li je bolje da mi zarađujemo ili je bolje da pare guramo napolje u džepove drugima. A može i ovde pametno i pošteno, ali ne kukanjem i pljuvanjem po sebi i svojoj okolini. A što se ideje tiče odlična je. Sačuvati avione, zaraditi na njima i imati preko njih i dack up (za nedaj bože).
Srdjan
Sa strucne tacke gledista,posto sam u bransi,POTPUNO SE SLAZEM,,a ovde medju komentatorima ima svakakvih
Vlada
AC mehanic u JAT-u se kralo i iznutra i spolja. Kvalitetan kadar se nije mogao nositi sa olosom, partijskom pripadnoscu i konstantnom negativnom selekcijom.
U ovom trenutku, sem male grupe strucnjaka u JAT-u je ostala bleda senka onoga sta je JAT nekada bio. I svi smo krivi zbog toga.
Radnici sto su cutali i prihvatali liniju manjeg otpora.
Rukovodioci zato sto se cutali, prihvatali liniju manjeg otpora i nisu zeleli da se zameraju politicarima.
Politicari zato sto su se secali JAT-a samo u predizbornim aktivnostima i onda kada je trebalo animirati javnost.
Javnost zato sto je verovala lazima i samo se uljukivala i gomilu lazi serviranih pred nju.
A onda je pukla tikva. I JAT-a vise nema. Nazalost.
Upravo zbog toga ne smemo dozvoliti da nas opet olos, politicari i kriminalci vode kao vola oko stola. I zato treba svuda i svakome na nos nabiti njihovu krivicu oko JAT-a.
Srdjan
I ovde bi mogao da se slozim oko nekih stvari pa i da u drugim kompanijama nisu bas cvetale ruze i bilo je svacega medjutim zasto unapred otpisivati dobre ideje,makar u pokusaju, i prejudicirati stvari , jer , da podsetim, neke okolnosti u drzavi i nasem drustvu su se promenile i menjaju se i sigurno da nema vise ni toliko mogucnosti, a duboko verujem u to, NI POLITICKE VOLJE, da se radi kao nekad, vec naprotiv drugacije ,bolje i pozitivnije, sa sireg drustvenog gledista, i u drugim oblastima , a radi oporavka i spasavanja sta se spasti moze tako da trebamo pustiti buducnost da pokaze, ali oprezno i boriti se ,svako sa svojeg stanovista, sa opstanak i razvoj naseg vazduhoplovstva,u raznim oblastima i na razne nacine
Vlada
Srdjane, slazem se sa tvojim tekstom, ali…
Ovakav tekst, nakon uklanjanja lopova, olosa, prevaranata i ostalog smeca iz srpskog civilnog vazduhoplovstva, kao i njihovog procesuiranja prema pozitvinom krvicnom zakonu Republike Srbije, je melem na dusu.
Ovakav tekst pre toga svega je jeftin politicki pamflet, koristan jedino u predizbornoj kampanji. Znaci, totalno beskoristan.
Molim te prihvati jednu cinjenicu. Ovde se ne prejudicira, vec se ovde na ovaj ili onaj nacin navode promasaji iz proslosti sa zeljom da se ubuduce takvi promasaji ne desavaju.
Milan
Mnogo je komleksnija situacija svih dogadjaja koji su bili i sada se nameću kao varijante. Gledanje samo jednog problema suzava realnost i odluke koje treba donositi.Istorija je neumoljiva i desila se,nemoze se ispraviti,zbog svega treba ići napred i osloboditi se loših kadrova koji smo bunare i prave probleme.
Ima nas mnogo koji smo zbog ne slaganja,bez političkih motiva (ne članstvom u nijednoj partiji) napustili i otišli svuda po svetu da radimo,pomognemo ako treba i pitaju,a rušioci svega i danas pokušavaju da izmisle novu kravu muzaru za svoje a ne drzavne interese.
Pazi frazu ako se Etuhad slozi da otvore Čarter kompaniju,koliko znam njih čarter ne zanima barem za sada,imaju druge probleme nedovoljno ljutstva da se priča otvori kakav je plan. svuda proces traje par dana a kod nas u nedogled. Vlada je napisao probleme koji su na licu mesta,produzeno školovanje,sporo .avioni stizu administracija koči ,ideje da se formira protiv kompanija izlaze u javnost. Ko je lud a ko blesav sami da se zapitamo. da li bi mi da dajemo pare i razvijamo nešto to dozvolili. Svako normalan ne bi.Ja prvi to ne bi dozvolio kada su invensticije i plan moji.