BEG airport status
Kečkemet 2013 – festival akro-grupa i retkih letelica

Kečkemet 2013 – festival akro-grupa i retkih letelica

KEČKEMET – Vojna vazduhoplovna baza Kečkemet, dom 59. taktičkog puka „Szentgyörgyi Dezső“ mađarskih vazduhoplovnih snaga, proteklog vikenda bila je mesto pravog vazduhoplovnog praznika. Bili smo na  International Air Show and Military Display-u – Kečkemet 2103.

IMG_0413_resize

Slobodno se može reći da je i ove godine aeromiting opravdao reputaciju najboljeg i najzanimljivijeg aeromitinga u ovom delu Evrope. Ni veoma toplo i sunčano vreme sa temperaturama od preko 36 stepeni u hladu nije omelo veliki broj posetilaca i entuzijasta da stoički izdrže dva intenzivna vazduhoplovna dana.

Iako je ovaj put, u odnosu na prošli Kečkemet (2010), bilo primetno da su letački i statički deo bili nešto siromašniji, prisustvo čak šest akro-grupa kao i nekih aviona na statici koji se ne viđaju često to su sasvim dobro nadoknadili. Pauze između letačkih programa prvog dana trajale su nešto duže nego što je to uobičajeno dok je drugi dan sve teklo po planu.

IMG_9370

Od aviona prikazanih u letačkom programu treba izdvojiti rumunski MiG-21 Lancer-B čiji je pilot išao i preko dozvoljenog kako bi u što boljem svetlu prikazao ovaj avion koji polako nestaje sa evropskog neba, potom standardno dobri holandski F-16AM, italijanski C-27J sa manevrima valjak i petlja koji nisu karakteristični za transportne avione, kao i blisku manevarsku vazdušnu borbu mađarskih Gripena koja je pokazala izuzetnu agilnost ovog tipa aviona i odličnu uvežbanost mađarskih pilota. Od helikoptera odličan program prikazao je belgijski A109 a ništa manje atraktivan nije bio ni Čeh sa Mi-24.

Akro grupe su imale odlične nastupe a svakako najveću pažnju su privukli ‘’Ruski vitezovi’’ koji lete na avionima Su-27, najvećim avionima u nekoj akro-grupi na svetu. Italijanski ‘’Frecce Tricolori’’ su nas do sada navikli na program bogat raznim manevrima i figurama i još jednom su pokazali zašto ih mnogi smatraju možda najboljom akro-grupom u Evropi. Oni koji prate tursku akro-grupu ‘’Turk Yildizlari’’ mogli su da primete da svoj program sve bolje uvežbavaju i da su dosta napredovali u odnosu na svoje prethodne nastupe. Hrvatska akro-grupa „Krila oluje“ takođe je oduševila sa avionima PC-9 i njihovim zaštitnim znakom – istovremenim manevrom zvono sa tri aviona, što se vrlo retko viđa.

IMG_0554_resize

Na aeromitinzima su najzanimljiviji tipovi aviona kojih ili više nema u naoružanju ili su na kraju karijere kao i avioni koji se retko viđaju. Tako su na statici u Kečkemetu bili izloženi bugarski Su-25UB, poljski Su-22M4 koji neće još dugo leteti nebom Evrope a ukrajinski Su-27UB je privukao najviše pažnje pre svega zbog veličine ali i jednostavno rečeno – lepote. Od helikoptera treba istaći nemački Sea King u specijalnoj jubilarnoj šemi povodom 100. godina vazduhoplovnih snaga nemačke ratne mornarice.

Kao što smo najavili na statici je bio i srpski transporter An-26 a pripadnici V i PVO Srbije su u intervalima dopuštali ulazak u avion što je izazvalo solidno interesovanje te se za ulazak u avion čekalo u redu. Drugi predstavnik Srbije bio je oldtajmer G-2 aero-kluba ‘’Galeb’’ iz Beograda kojim je pilotirao pilot Saša Ristić.

IMG_0169_resize

IMG_0534_resize

IMG_0544_resize

IMG_9358

IMG_0563_resize

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sa

Да ли неко зна када ће " Ласте " бити приказане на неком аеромитингу у иностранству?

Odgovori
sa

A da ih prvo uvedemo u Vazduhoplovstvo, za početak?

An

Zvono "Krila Oluje" ne samo da je istovremeno, nego se izvodi u formaciji, po čemu su valjda jedinstveni u svijetu ;-) Prvo jedna trojka pa druga. Istovremeno zvono izvode "Ruski vitezovi", a izvodili su nekad i "Starsi", ali u formaciji to rade samo "Krila Oluje".

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

22. Feb 2024.Pogledaj

Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

22. Feb 2024.Pogledaj

Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

22. Feb 2024.Pogledaj

Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

22. Feb 2024.Pogledaj

Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

22. Feb 2024.Pogledaj