BEG airport status
LYBE 2115:00 Z 340°01KT CAVOK 26/09 Q1021 NOSIG=
Naoružanje višenamenskog borbenog aviona MiG-29M/M2 (vazduh-zemlja)

Naoružanje višenamenskog borbenog aviona MiG-29M/M2 (vazduh-zemlja)

Drugi deo predstavljanja naoružanja aviona MiG-29M/M2 posvetićemo vođenim ubojnim sredstvima za dejstvo po ciljevima na kopnu i moru. Prvi deo pregleda bio je posvećen arsenalu vazduh-vazduh koje, prema javno dostupnim podacima, ova letelica može nositi.

 

MiG-35D 9-67 sa 4 H-29T i 2 R-77
MiG-35D 9-67 sa 4 H-29T i 2 R-77

MiG-29M/M2 može dejstvovati sa malih, srednjih i velikih visina na malim, srednjim i velikim daljinama protiv tačkastih i grupnih ciljeva na kopnu i moru kao i protiv PVO protivradarskim raketama. Radar aviona MiG-29M/M2 ima mogućnost da istovremeno prati dva cilja na kopnu (moru), brod veličine razarača može da otkrije na daljini od 300 km, železnički most na 120 km a tenk na daljini od 25 km.

Obeležavanje ciljeva na zemlji (moru) za oružije sa laserskim glavama za navođenje vrši se pomoću optoelektronskog nišansko navigacijskog sistema OLS-UEM a u budućnosti i varijantom sistema OLS-K koji će u sebi imati laserski daljinomer, laserski obeleživač ciljeva i infracrveni sistem za osmatranje prednje polusfere. Avion nosi naoružanje na 8 potkrilnih nosača. Moguće su sledeće kombinacije ubojnih sredstava:
 
– 4 rakete vazduh-zemlja H-29T/TE ili H-29L (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
– 4 rakete vazduh-zemlja H-38 (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
– 4 protivradarske rakete H-31P (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
– 4 protivbrodske rakete H-31A (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
– 4 protivbrodske rakete H-35 (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
– 4 vođene bombe KAB-500 (na unutrašnjim potkrilnim nosačima)
 

Naoružanje vazduh zemlja

 
Molnija/Vimpel H-29 (NATO oznaka AS-14 “Kedge“) poluaktivno laserski ili pasivno televizijski samonavođena raketa vazduh-zemlja kratkog dometa. Namenjena je za uništavanje dobro utvrđenih ciljeva, armirano betonskih skloništa, mostova, betonskih poletno sletnih staza, a može uništavati i površinske ratne brodove deplasmana do 10000 tona.
 
[colored_box color=“ yellow“]TT karakteristike:

Dimenzije:
– dužina 3900 mm H-29L/T, 3875 mm H-29TE
– prečnik 380 mm
– razmah krila 1100 mm

Mase:
– 660 kg verzija H-29L, 680 kg H-29T, 690 kg H-29TE
– masa bojeve glave 317 kg

Karakteristike:
– maksimalni domet 10 km H-29L, 12 km H-29T, 30 km H-29TE
– minimalni domet 2 km H-29L, 3 km H-29T/TE
– minimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 200 m
– maksimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 5 km H-29L/T i 10 km za H-29TE
– srednje verovatno skretanje od cilja 4 m kod H-29L i 2,2 m kod H-29T/TE
– brzina aviona nosača 600-1250 km/h
– maksimalna brzina rakete 720 m/s
– srednja brzina rakete 250-350 m/s[/colored_box]
 
Lanser rakete na avionu MiG-29: AKU-58

Osnovne verzije: H-29L (poluaktivno laserska GSN), H-29T (pasivno televizijska GSN), H-29TE (povećani domet), UH-29 (školska), H-29ML (modernizacija H-29L), H-29MP (protivradarska)
 
 
TRV H-38 visokoprecizna samonavođena raketa vazduh-zemlja kratkog dometa. Namenjena je za uništavanje dobro utvrđenih ciljeva, armirano betonskih skloništa, mostova, betonskih poletno sletnih staza, tačkastih i grupnih ciljeva a može uništavati i površinske ratne brodove.
 

Raketa H-38
Raketa H-38

[colored_box color=“ yellow“]TT karakteristike:

Dimenzije:
– dužina 4200 mm
– prečnik 310 mm
– razmah krila 1140 mm

Mase:
– 520 kg
– masa bojeve glave 250 kg

Karakteristike:
– maksimalni domet 40 km
– minimalni domet 3 km
– minimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 200 m
– maksimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 12 km
– verovatnoća pogotka 0,8
– brzina aviona nosača do 1620 km/h
– maksimalna brzina rakete 2,2 Maha[/colored_box]

Osnovne verzije: H-38ML/MLE (inercijalno+poluaktivno laserska GSN), H-38MA/MAE (inercijalno+aktivno radarski), H-38MT/MTE (inercijalno+termovizija), H-38MK/MKE (inercijalno+satelitska naviacija GLONASS), gabaritno težinski model H-38, školska raketa H-38, školska raketa H-38 za kačenje na avione
 
 
Zvezda H-31 (NATO oznaka AS-17 “Krypton“) samonavođena raketa vazduh-zemlja srednjeg dometa. Postoje dve varijante ove rakete i to protivbrodska H-31A sa aktivnim radarskim samonavođenjem i protivradarska raketa H-31P.
 

Protivradarska raketa H-31P
Protivradarska raketa H-31P

[colored_box color=“ yellow“]TT karakteristike:

Dimenzije:
– dužina 4700 mm
– prečnik 360 mm
– razmah krila 914 mm

Mase:
– 610 kg verzija H-31A, 600 kg H-31P
– masa bojeve glave 94 kg H-31A, 87 kg H-31P

Karakteristike:
– maksimalni domet 70 km H-31A, 110 km H-31P
– minimalni domet 7,5 km H-31A, 15 km H-31P
– minimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 100 m
– maksimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 15 km
– srednje verovatno skretanje od cilja 5-8 m kod H-31P i 5-7 m kod H-31A
– brzina aviona nosača 650-1250 km/h
– maksimalna brzina rakete 1000 m/s
– srednja brzina rakete 600-700 m/s[/colored_box]

Lanser rakete na avionu MiG-29: AKU-58

Osnovne verzije: H-31A (ARS protivbrodska), H-31AD (protivbrodska dometa 160 km), H-31P (protivradarska), H-31PD (protivradarska dometa 250 km), H-31PK (modernizovana visokoprecizna), MA-31 (raketa-meta)
 
 
Zvezda H-35 (NATO oznaka AS-20 “Kayak“) dozvučna malovisinska aktivno radarski samonavođena protivbrodska raketa srednjeg dometa za uništavanje brodova deplasmana do 5000 tona.
 

MiG-29KUB sa protivbrodskim raketama H-35
MiG-29KUB sa protivbrodskim raketama H-35

[colored_box color=“ yellow“]TT karakteristike:

Dimenzije:
– dužina 3850 mm
– prečnik 420 mm
– razmah krila 930 mm

Mase:
– 520 kg (varijanta za avione)
– masa bojeve glave 145 kg

Karakteristike:
– maksimalni domet 130 km
– minimalni domet 5 km
– minimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 100 m
– maksimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 10 km
– srednje verovatno skretanje od cilja 4-8 m/s
– maksimalna brzina rakete 300 m/s
– srednja brzina rakete 270-280 m/s[/colored_box]

Lanser rakete na avionu MiG-29: AKU-58

Osnovne verzije (varijanta za avione): H-35, H-35E (izvozna H-35E), H-35U(dometa 260 km), H-35UE (izvozna H-35U)
 
 
KAB-500 vođena avionska bomba kalibra 500 kg. Postoje sledeće verzije ove bombe, laserski vodjena KAB-500L, elektrooptički televizijski samonavođene KAB-500KR i OD, i satelitski navođene KAB-500S. Namenjene su za uništavanje stacionarnih ciljeva na kopnu i moru, malorazmernih ciljeva, poletno-sletnih staza, armirano-betosnkih skloništa, mostova, vojnih i industrijkih objekata, manjih brodova. Bomba KAB-500-OD namenjena za uništavanje skrivenih vatrenih tačaka pešadije i žive sile.
 

MiG-35 sa 4 KAB-500KR i 2 R-77
MiG-35 sa 4 KAB-500KR i 2 R-77

[colored_box color=“ yellow“]TT karakteristike:

Dimenzije:
– dužina 3050 mm KAB-500L/KR/OD, 3000 mm KAB-500S
– prečnik 350 mm KAB-500KR/OD, 400 mm KAB-500S/L
– razmah krila 750 mm

Mase:
– 534 kg KAB-500L, 560 kg KAB-500S, 520 kg, KAB-500KR, 370 kg KAB-500-OD,
– masa bojeve glave 400 kg KAB-500L, 380 kg KAB-500KR/S, 250 kg KAB-500-OD

Karakteristike:
– maksimalni domet 9 km
– minimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 500 m KAB-500KR/OD, 200 m KAB-500L
– maksimalna visina na kojoj se nalazi avion nosač 5 km KAB-500KR/OD, 6 km KAB-500L
– srednje verovatno skretanje od cilja 4-7 m KAB-500KR/OD, 7-10 m KAB-500L, 5-10 m KAB-500S
– brzina aviona nosača 550-1100 km/h[/colored_box]
 
 
 

Komentari

n

odličan tekst! Šteta što nisu pomenute i cijene ovih stvarčica

Odgovori
p

OD ovih stvarcica nam netreba svaki a koji nam trebaju to samo u manjim kolicinama!sad da ti ne nabrajam koje su to rakete znas i sam.

J

Kh-29 i KAB-500 su za nas najinteresantniji imajući u vidu naše potrebe . Nažalost , radi se o starim sovjetskim oružjima prilično slabih TT karakteristika (pre svega visina dejstvovanja) što se i vidi iz teksta . Modernizovane varijante (npr Kh-29 TE ) su još u fazi prototipa i nisu ušle ni u upotrebu VSS tako da sumnjam da ćemo ih mi kupiti (pogotovu ne na kredit) . Kad bi imali novca , mogli bi da zahtevama integraciju zapadnih oružja kako je to učinila Indija .Nažalost , s obzirom na trenutne mogućnosti verovatno će i Mig-29M našoj upoterebi biti ograničeni samo na lovačke zadatke .

Odgovori
p

Pa zato nam i najvise trebaju mada sigurno i nasi su nesto smuvali posto je visenamenski avion.A sve ostalo trebamo prepustiti PVO sistemima da odrade.

Ж

У принципу се слажем. Х-29Т/Л и КАБ-500Л/Т би задовољиле наше потребе. Опет никад се не зна шта би у будућности могли да набавимо, дакле у току експлоатације М/М2. Х-29ТЕ или још боље Х-38 биле би идеалне. Све зависи шта се договори и шта су у војном врху одлучили да нама треба и да ће нам требати.

Odgovori
d

laserski vodjena bomba kab 500 u varijanti L- za udar po objektima protivnika-bunkeri,artiljerijski polozaji,pesadiji.kab 500OT,za inenadne udare po zivoj sili i lako oklopnim sredstvima
KAB-500KR kao visoko precizno oruzje za udar po mostovima i tenkovima i sl.Mozda jos samo H-29MP (protivradarska),kao djoker ako treba da udarimo po neprijateljskim radarima.Mislim da ove tri vrste,tipa preciznog naoruzanja za udar po zemlji su nam vise nego dovoljna.trebalo bi sa rusima napraviti laserski vodjenu bombu 250 kg,domace proizvodnje i to je to.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Morava na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

Sto se tice Morave, sistem je gotov. Jedino gde je zapelo je izbor kamiona pa da se otpocne serijska proizvodnja. Verovatno ce i to vrlo brzo biti reseno. Inace, Morava je vec izvezena ( po nekim informacijama u UAE a po drugim u Alzir) evo slike nastale na granicnom prelazu Bijelo Polje. Morave na FAP-u…

21. Oct 2019.Pogledaj
21. Oct 2019.Pogledaj

Beli na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

@Aleksandar Bas sramota sto ce Kraljevo uspostaviti direktnu vezu sa svetom. Inace bi se sve najvece kompanije dobrovoljno javile da lete iz Kraljeva. ;-)

21. Oct 2019.Pogledaj

JohnnyLee na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

да стварно, срамота користити методе које се користе у целом свету

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend