BEG airport status
Revolucionarni Icon A5 ulazi u poslednje  faze razvoja

Revolucionarni Icon A5 ulazi u poslednje faze razvoja

BEOGRAD – ICON A5, amfibijski Light Sport Aircraft (LSA), koji ce biti moguće transportovati i drumom, početkom prošlog meseca stupio je u jednu od konačnih faza pre početka serijske proizvodnje. ICON-ov generalni direktor Kirk Hawkins, prošlog meseca je izjavio da su postavili cilj o isporuci prvog aviona u julu 2014.

 
 
icon1
 
 
I da, sve to zvuči previše idealno. Doći kući s posla u petak popodne, prikačiti prikolicu sa avionom utovarenim na nju i voziti sa drustvom do egzotičnih jezera odakle je moguće lako poleteti, a zatim sleteti na neki od okolnih planinskih aerodroma na pauzu za ručak. Taj naizgled nemogući sled događaja, bila je upravo misao koja je pogodila Kirk-a Hawkins-a, bivšeg F-16 pilota i diplomca Stenforda, kada je u 2005 osnovao ICON, neposredno nakon sto je FAA uvela novu kategoriju aviona nazvanu LSA.

Iako je ICON mala firma sa ukupno 30 zaposlenih, ona se razlikuje ne samo u pogledu proizvoda koji proizvode, nego takođe i u svojim marketinškim strategijama: A5 je predstavljen na holivudskoj žurci umesto u industrijskom hangaru, medijski debi je imao u magazinu Wired, ne u Aviation Week-u, a njeni sponzori uključuju pionire internet biznisa i radoznale investitore iz Silikonske doline, a ne gigante iz avijacije. I za razliku od drugih aviona u LSA kategoriji, koji su često kritikovani zbog loših sigurnosnih performansi u odnosu na njihovu „veliku braću“ kao što su Cessna, Piper, Diamond, Cirrus i drugi, ICON cilja da isporuči jedan od najsigurnijih i najinovativnijih light sport aviona, kao što je prikazano kroz detalje kao  što je indikator napadnog ugla, uključen u standardnu opremu, karbonsku konstrukciju aviona i opcionalni padobranski sistem. Pokušali smo da analiziramo zašto je ovaj avion poseban u odnosu na konkurenciju u LSA kategoriji.
 
icon4
 
Cena ovog aviona je od 189.000 američkih dolara, što je nešto više od prosečne cene LSA aviona, koja je oko 120.000 dolara. Kompanija je ipak stavila veliki naglasak na pružanje uzbudljivog i sigurnog letačkog iskustva u izazovnom dizajnu koji povezuje izgled, performanse, i što je najvažnije, zabavu. Prema trenutno dostupnim podacima, avion bi trebao da ima maksimalnu brzinu od 105 čvorova i domet od oko 300 nautičkih milja s kapacitetom za smeštanje između 430 i 450 funti korisnog tereta, zavisno od dodataka koji su instalirani na letelicu. Trebaće mu najviše 750 ft za poletanje i sletanje, što omogućava korišćenje na ekstremno kratkim pistama.

U julu ove godine kompanija je dobila dozvolu od FAA da poveća MTOW do 1680 funti, što će omogućiti da se ubace brojni sigurnosni dodaci kao što su Spin- Resistant Airframe (SRA), koji omogućava avionu da se lakše izbegne gubitak kontrole kroz scenarije stall-a i spinova, iako se predviđa da ce avion imati veoma nisku stalling brzinu. Ostale sigurnosne dodatke uključuju opcionalni padobranski sistem i pokazatelj napadnog ugla, što je daleko od uobičajene opreme u lakim avionima, a kamoli u LSA avionima.  Vazduhoplov će takođe, kao što je spomenuto, biti u mogućnosti da se preveze drumom zahvaljujući krilima koja se sklapaju i omogućavaju prevoz letelice prilagođenom prikolicom. Možda je zato i A5 privukao značajno interesovanje ljudi izvan avijacije, a kako ICON  navodi, čak 35 % njenih kupaca nisu piloti, kao i da A5 stimuliše i inspiriše potencijalne pilote.
 
icon-ceo_poslenjegovogprvogleta
 
Iako je avion u razvoju od 2006, prototip je uspešno završio svoj prvi let tek 2008, nakon što je firma regrutovala inženjere iz  firme koja je dizajnirala Virgin Galactic Space Ship Two. Prošle godine, ICON i Cirrus, koji će biti njihov snabdevač kompozitnim materijalom, su udružili snage. Iako ima već preko 1000 porudžbina, A5 još uvek nije dostupan na tržištu, a pojavilo se već nekoliko konkurenata. Francuski LSA proizvođač Lisa Airplanes najavio je da će njihova Akoya biti dostupna na tržištu u isto vreme kao i A5, iako kompanija sa početnom cenom od 400.000 dolara ima drugu ciljnu grupu. Pored modela Akoya, postoji i SeaDragon Gen2,koji  je vrlo sličan modelu A5 u svim aspektima i sa gotovo identičnim performansama. Ipak, nijedan od konkurenata koji su gore navedeni nije postigao takvo interesovanje tržišta, i što je vaznije, niko nije uložio trud u marketing kao što je ICON uradio, tako da se bez sumnje može zaključiti da kada bude postao dostupan na tržištu, A5 neće biti samo revolucionarna letelica, već će takođe imati veliku prednost u odnosu na svoje konkurente.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    @Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    @Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

    17. Apr 2024.Pogledaj