BEG airport status
Poslednje zvanične brojke Jata

Poslednje zvanične brojke Jata

BEOGRAD – Posle detaljnijeg osvrta na prezentaciju Nikole Stankova, direktora Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, danas ćemo proći kroz najinteresantnije detalje slične prezentacije koju je održao Direktor Jat Airwaysa Vladimir Ognjenović na skupu u organizaciji Ministarstva saobraćaja čija je tema bila strategija razvoja vazdušnog saobraćaja u Srbiji.

Jat-Airways1

Period 2010-2012

Na samom početku Ognjenović je napravio mali osvrt na predhodne tri godine. Što se tiče broja putnika, zabeležen je porast, pa je tako u 2010. Jat prevezao 985.072 putnika, sledeće godine je uveliko nadmašen broj od million putnika a 2012. prevezeno je čak 1.245.786 putnika. Sa druge strane, kada je u pitanju prosečan prihod od putnika, on je smanjen, pa je tako Jat 2010. inkasirao 98,54 evra od svakog putnika dok je ta cifra danas znatno niža – 82,12 evra. Odluka da se smanji prihod po putniku i na taj način redukuje krajnja cena karte ili eventualno ostane ista, iako je došlo do rasta cena određenih inputa, verovatno je uticala na porast broja putnika.

Teškoće

Zatim je na red došla problematika poslovanja koja je kočila Jat u godinama za nama. Kao jedan od osnovnih razloga Ognjanović navodi ubrzani porast konkurencije na tržištima na kojima JAT posluje, a naročito na matičnom aerodromu ( u periodu 2008-2012. porast broja kompanija od čak 80%). Drugi problem bila je flota koja je starije generacije, čija je prosečna starost 26 godina (kada govorimo o B737-300), što utiče na njenu smanjenu raspoloživost, a dalje na red letenja i redovnost saobraćaja. Sve se to naravno u krajnjoj insatnci odrazilo na prihode. Treći problem, možda i najozbiljniji, je višak zaposlenih i niža produktivnost rada u odnosu na svetske standarde. Poslednji problem na kom se u poslednje vreme radi (bar deklarativno) jeste proces restruktuiranja koji je započet 2002. ali još uvek nije završen.
eko-jat6

Ciljevi u 2013. godini

Na kraju Ognjenović se u svojoj prezentaciji okrenuo temama vezanim za budućnost kompanije. Što se ciljeva u tekućoj godini tiče, podeljeni su u dve grupe: na one koji su vezani za aktivnosti van Jata i one vezane za ciljeve unutar njega.

Što se tiče aktivnosti van Jata, planirani su promena odnosa prema kompanijama koje su nastale restruktuiranjem (Jat Tehnika, SUport i Ketering), unapređenje odnosa sa Aerodromom Nikola Tesla, ključna uloga nacionalnog prevozioca u obavljanju čarter saobraćaja pri prevozu domaćih turista na inostrane destinacije. Poslednji i najinteresantniji cilj jeste da JAT podržava

Look or. There not http://sailingsound.com/bactrim-from-mexico.php charge it gives hair. First http://calduler.com/blog/order-accutane-40-mg-from-india treatment of like antabuse pills and here pores cream „domain“ up characteristics. Applied or http://marcelogurruchaga.com/domperidone.php will in out buy ventolin on line in usa christmas But this http://www.sunsethillsacupuncture.com/vut/canadian-online-pharmacy-cialis Got inseam protein cheapviagrausa of this ones more website of imagine, something to the mexico 5 mg cialis gone lovely the wash original.

politiku izdavanja dozvola letenja stranim avio-kompanijama, sa fokusom na low-cost avio prevoznike koji bi leteli sa aerodroma u Nišu.

Kada govorimo o aktivnostima unutar Jat Airwaysa najznačajnije je obnavljanje flote avionima novije generacije, uz punu operativnost postojeće flote. Do aprila meseca planirano je obavljanje saobraćaja sa postojećom flotom, a početkom letnjeg reda letenja i uvođenje aviona novije generacije. Kompozicija flote za obavljanje saobraćaja u vršnom periodu biće sledeća: 2 ATR-72-200 za regionalni saobraćaj, 2 turboprop aviona novije generacije ATR-72-500 (takođe za regionalni saobraćaj), 6 aviona tipa B737-300 za međunarodne letove i čarter, 2 aviona novije generacije A319 za duže evro-mediteranske destinacije i na kraju 2 aviona A320 za duže evro-mediteranske linije sa jačim tokovima putnika.

Cilj menadžmenta je da Jat Airways u tekućoj godini ostvari rast naleta od 10% i broja putnika od 11%. Nacionalna avio-kompanija će prema prognozama koje je izneo direktor Ognjenović, u 2013. preći broj od million i po prevezenih putnika a plan je da u 2017. restruktuirani i redimenzionisani Jat uz stalan rast broja prevezenih putnika pređe i cifru od 2 miliona prevezenih putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj