BEG airport status
Poslednje zvanične brojke Jata

Poslednje zvanične brojke Jata

BEOGRAD – Posle detaljnijeg osvrta na prezentaciju Nikole Stankova, direktora Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, danas ćemo proći kroz najinteresantnije detalje slične prezentacije koju je održao Direktor Jat Airwaysa Vladimir Ognjenović na skupu u organizaciji Ministarstva saobraćaja čija je tema bila strategija razvoja vazdušnog saobraćaja u Srbiji.

Jat-Airways1

Period 2010-2012

Na samom početku Ognjenović je napravio mali osvrt na predhodne tri godine. Što se tiče broja putnika, zabeležen je porast, pa je tako u 2010. Jat prevezao 985.072 putnika, sledeće godine je uveliko nadmašen broj od million putnika a 2012. prevezeno je čak 1.245.786 putnika. Sa druge strane, kada je u pitanju prosečan prihod od putnika, on je smanjen, pa je tako Jat 2010. inkasirao 98,54 evra od svakog putnika dok je ta cifra danas znatno niža – 82,12 evra. Odluka da se smanji prihod po putniku i na taj način redukuje krajnja cena karte ili eventualno ostane ista, iako je došlo do rasta cena određenih inputa, verovatno je uticala na porast broja putnika.

Teškoće

Zatim je na red došla problematika poslovanja koja je kočila Jat u godinama za nama. Kao jedan od osnovnih razloga Ognjanović navodi ubrzani porast konkurencije na tržištima na kojima JAT posluje, a naročito na matičnom aerodromu ( u periodu 2008-2012. porast broja kompanija od čak 80%). Drugi problem bila je flota koja je starije generacije, čija je prosečna starost 26 godina (kada govorimo o B737-300), što utiče na njenu smanjenu raspoloživost, a dalje na red letenja i redovnost saobraćaja. Sve se to naravno u krajnjoj insatnci odrazilo na prihode. Treći problem, možda i najozbiljniji, je višak zaposlenih i niža produktivnost rada u odnosu na svetske standarde. Poslednji problem na kom se u poslednje vreme radi (bar deklarativno) jeste proces restruktuiranja koji je započet 2002. ali još uvek nije završen.
eko-jat6

Ciljevi u 2013. godini

Na kraju Ognjenović se u svojoj prezentaciji okrenuo temama vezanim za budućnost kompanije. Što se ciljeva u tekućoj godini tiče, podeljeni su u dve grupe: na one koji su vezani za aktivnosti van Jata i one vezane za ciljeve unutar njega.

Što se tiče aktivnosti van Jata, planirani su promena odnosa prema kompanijama koje su nastale restruktuiranjem (Jat Tehnika, SUport i Ketering), unapređenje odnosa sa Aerodromom Nikola Tesla, ključna uloga nacionalnog prevozioca u obavljanju čarter saobraćaja pri prevozu domaćih turista na inostrane destinacije. Poslednji i najinteresantniji cilj jeste da JAT podržava

Look or. There not http://sailingsound.com/bactrim-from-mexico.php charge it gives hair. First http://calduler.com/blog/order-accutane-40-mg-from-india treatment of like antabuse pills and here pores cream „domain“ up characteristics. Applied or http://marcelogurruchaga.com/domperidone.php will in out buy ventolin on line in usa christmas But this http://www.sunsethillsacupuncture.com/vut/canadian-online-pharmacy-cialis Got inseam protein cheapviagrausa of this ones more website of imagine, something to the mexico 5 mg cialis gone lovely the wash original.

politiku izdavanja dozvola letenja stranim avio-kompanijama, sa fokusom na low-cost avio prevoznike koji bi leteli sa aerodroma u Nišu.

Kada govorimo o aktivnostima unutar Jat Airwaysa najznačajnije je obnavljanje flote avionima novije generacije, uz punu operativnost postojeće flote. Do aprila meseca planirano je obavljanje saobraćaja sa postojećom flotom, a početkom letnjeg reda letenja i uvođenje aviona novije generacije. Kompozicija flote za obavljanje saobraćaja u vršnom periodu biće sledeća: 2 ATR-72-200 za regionalni saobraćaj, 2 turboprop aviona novije generacije ATR-72-500 (takođe za regionalni saobraćaj), 6 aviona tipa B737-300 za međunarodne letove i čarter, 2 aviona novije generacije A319 za duže evro-mediteranske destinacije i na kraju 2 aviona A320 za duže evro-mediteranske linije sa jačim tokovima putnika.

Cilj menadžmenta je da Jat Airways u tekućoj godini ostvari rast naleta od 10% i broja putnika od 11%. Nacionalna avio-kompanija će prema prognozama koje je izneo direktor Ognjenović, u 2013. preći broj od million i po prevezenih putnika a plan je da u 2017. restruktuirani i redimenzionisani Jat uz stalan rast broja prevezenih putnika pređe i cifru od 2 miliona prevezenih putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

    onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Jordan Izvoz nase namenske je previse mali da bi uopste razmisljali o kupvini heavy transportnog aviona. Sta ce nam previse skup za odrzavanje avion kada se jednostavno moze iznajmiti avion za koje troskove placa naravno kupac tog nauruzanja. Kada bi bilo posla za njega, pa i ajde da razmislimo o tome. Ovako za dva leta…

    12. Dec 2024.Pogledaj