BEOGRAD – Određene su prve dve grupe Jatovih pilota koji će početkom sledećeg meseca krenuti na preobuku za novi tip aviona. Prva procenjena brojka potrebnih novih pilota iznosi 43.
Kako Tango Six saznaje, aktuelni menadžment Jat Airwaysa odredio je dve grupe pilota koji će prvi otići na obuku za A319 type rating. Prva tura obuke Jatovih pilota odvijaće se u trening centru koji koristi Air Berlin u Berlinu. Prva grupa pilota počeće sa školovanjem 2. septembra dok će druga put Nemačke krenuti sedam dana kasnije.
Kako takođe saznajemo, prva procena potrebnog zapošljavanja pilota u Air Serbiju stoji na brojci od 43 nova letača.
Spremite CV, ali ga još ne šaljite
Na adrese naše redakcije od prvih izjava vršioca dužnosti generalnog direktora Jata Vukašinovića i predsednika sindikata pilota Bore Plackovića (biće potrebno 100 pilota i 100 kabinskog osoblja) pa do danas stiglo je na desetine upita mlađih i starijih pilota kada i gde se mogu prijaviti. Jedino što sa sigurnošću možemo reći u ovom trenutku i prema raspoloživim informacijama – budite u holdingu, ažurirajte CV i čekajte.
Broj od 43 pilota odnosi se na Jatove procene kompletiranja potrebnog broja pilota koji će uz trenutno zaposlene biti optimalni za buduću A319/ATR-72 flotu. Neznatna odstupanja od ovog broja su moguća jer će obuka za novi tip predstavljati i svojevrsni screening trenutno zaposlenih pilota. Iako ne postoji nikakva zvanična potvrda, za očekivati je da će biti zapošljavani domaći piloti.
Ipak, nikakav konkurs trenutno nije otvoren, navedena brojka je procena i moguće je da će se još menjati (ali vrlo verovatno ne na dole). Za očekivati je da će novi menadžment biti zadužen za realizaciju prvog konkursa i takođe je za očekiati da će proces, prvi put posle više od 20 godina, biti javan i transparentan (što znači da vam verovatno neće vredeti da „bušite“). Takođe je za očekivati da će u narednih nekoliko nedelja biti poznato i da li će i u kom odnosu biti traženi frozen ATPL holderi bez tipa ili direct-entry AB type holderi.
S druge strane, procena aktuelnog menadžmenta Jata o potrebnih 100 pilota možda i nije toliko nerealna kao što je zvučala na prvo slušanje. Na primer, u okviru svoje „alijanse manjinskih vlasništva“ (u koju će se ubrajati i Air Serbija) Etihad aktivno primenjuje princip migracije kako letelica tako i letačkog osoblja. U maju ove godine 50 pilota Air Berlina imalo je opciju da pređe u Etihad na 777, A320 i A330. Nekoliko puta zvanično ponovljena informacija glasi da Etihad do 2020. godine planira regrutovanje 1.000 dodatnih pilota (preko baznih tipova ili direct-entry). Stoga je moguće očekivati da bi i Air Serbija mogla biti deo slične šeme, što u krajnjoj instanci može značiti češće konkurse i više posla za mlade pilote u Srbiji.
@stjepa
verovatno neće vredeti = možda će i vredeti :)
JaSam
.. malo vise od 20 godina….. od 1987-me nisi mogao doci do zaposlenja, cak i uz adekvatno obrazovanje. Napokon docekasmo priliku!
SQQ
E sada mene interesuje nesto, da li se može očekivati da bude organizovana neka obuka pilota ili tako nešto slično? Besplatno ili bar sa nekom nižom cenom ili sa bilo kojom pogodnošću kao nekad što je bilo ???
Srba
JAT – Jugoslovenski aerotransport… A još 5 meseci do početka 2014. godine. Samo još da sklone onu buđavu oznaku YU sa aviona.
Dole Jugoslavija i SCG. Živela Srbija.
Rodney Marinkovic
Srecan put pilotima ER SRBIJA!
Mnogo leta leteli AIR SERBIA sluzili, medju sobom druzili, Otadzbinu postovali, s'putnicima uzivali.
Svi se vama ponosili u radosti leteli i jos leta zeleli. Uspesnu konverziju za Airbus avione. Svako dobro
od Gospoda, mirne letove i radost sa putnicima. Er Srbijo ponosna bila sa tvojim pilotima!.
Iskreno vas sa bezbrojnim postovaocima i putnicima Otadzbine i sveta cekaju u uniformi AIR SERBIA,
kao i novim bojama mlade Er Sbije koja dugo pamri, evo vec preko 85 godina.
Rodney Marinkovic, Aircraft Mechanical Engi neer (ret.) SYDNEY / KRALJEVO .
VOJA
YU ce i dalje biti na avionima kao i JU na redu letenja, Air Serbia ce zbog slotova i ugovora zadrati JU kod i pozivni signal JAT
Rodney Marinkovic
Gospodine Vojo pravilno govorite. Ipak oromna vecina putnika nezna sta je ju… Znace da procita
AIR SERBIA, u terminalima ce biti objavljivani polasci i dolasci sa ER SRBIJA. Za godinu dve
niko se nece secati ni JAT-a, Jat…, izuzev onih koji su radili u njemu, clanova k…partije i "bratsva i…
iz Srbije prvenstveno… Da li vi znate oznake IATA i ICAO za AERO PUT, pod uslovom dane citate na
Google ili drugom izvoru. Niko ne place zbog toga. Niko u buducnost nece liti krokodilske suze rad svega
sto je sa ju ili yu. Sve je zavrsilo sa bu… Sve se menja sem kamenja, a i ono se pretvara u prasinu kroz
vreme. Vi se i ko zeli, dalje veselite sa yu to je vase pravo a AIR SERBIA je ime i naziv koji ostaje.
Kako se Srbija nemoze zvati Jugoslavija, tako I ER SRBIJA ne treba drugacije zvati nego prirodno.
Mnogo pozdrava, srecno leteli sa AIR SERBIA. Vas R.Marinkovic,AME(ret.)SYDNEY / KRALJEVO.
Vlada
ICAO i IATA su nastali nakon II sv rata. S toga nema Aeroputa u clanstvu tih organizacija.
zvizz
U ICAO ne moze ni da bude, jer organizacija okuplja zemlje clanice a ne avioprevozioce. To svaki kapetan od 17000 sati treba da zna.
Vlada
Da sam se tebi obratio imalo bi smisla da se javis. Jedino se magarac javlja bez poziva. Tu ne mogu da pomognem.
BSD
Pozdrav za cika Rodnija, recite im sve! Mnogima ce tesko pasti ovo sto rekoste protiv partije ali bas Vas briga istina je! Nas narod ne voli da mu govore istinu, vidimo se kod Vesa u Kraljevu!
Chayenne
Zaposljavanje je izvezno ali zbog prognoziranih padavina na obuci za airbus koju nece drzati kum, brat i partijski drug…
Strance
A sta mislis da u inostranstvu niko nije kum,skolski drug,pripadnik iste stranke itd.
Onda si mnooooogo naivan.
Vlada
Za sve uvazene posetioce ovog portala, izuzev magarca.
JAT ima IATA code JU, a ICAO code JAT.
Aeroput nije imao ovakve kodove jer kada je on postojao nije bilo IATA i ICAO. Doduse Aeroput je bio clan jedne druge organizacije pod istom skracenixom IATA, ali ona nema veze sa sadasnjom.
Aviokompanija moze biti direktna clanica IATA ako je redovan prevozilac. Ako je charter onda je clanica IACA.
Aviokompanija je deo ICAO kroz svoju domicilni drzavu. Drugim recima moze aviokompanija bit clanica ili deo i IATA i ICAO.
Pozdrav svima, sem magarcu.
Night Glider
Rodney Marinkoviću,
Hvala za blagoslov nove kompanije,
Puno pozdrava od Noćnog Jedrilicara!
Rodney Marinkovic
Vama i svakom ko dobre misli, reci i dela ima za sobom i koji spremaju dobro pred sobom za nasu
AIR SERBIA i putnike Njene. Ovo se odnosi i na sve one koji se ne slazu samnom, jer Gospod nas je
stvorio da svaki svoju slobodnu savest ima. Mozemo se ne slagati ali sustinu promeniti nemozemo. Tu slobodna volja ne pomaze! Za mnoge nisam realan, verovatno. Realna je ER SRBIJA !
Neka Vaskrsli Blagoslovi vazduhoplovce svoje, sve putnike, namernike na svim koridorima, aerodromima,
hangarima, upravama. Da nam Vaskrsne AIR SERBIA i mi u dobru sa Njom.
Do mojeg dolaska na zimovanje u Otadzbinu koja se takodje zove Srbija, GOD Bless all.
Vas Rodney.
s@S
Srbijo raduj se,zasto da ne…!!!??