BEG airport status
Strateško partnerstvo s Etihadom u krizi?

Strateško partnerstvo s Etihadom u krizi?

BEOGRAD – Uprkos okončanom procesu analize poslovanja Jata pojavljuje se sve više naznaka da je komunikacija sa Etihadom zahladnela. Vladina Radna grupa za Jat zakazana za sutra, novo rukovodstvo podeljeno, razmišlja se o iznajmljivanju Boinga. Na program dobrovoljnog odlaska iz kompanije prijavljeno samo 87 ljudi – bauk letnje sezone preti da napravi više štete nego što bilo ko može očekivati.

 
Povratak u veliku ligu
 
Pre mesec dana jedino što je bilo potrebno je da niko ništa ne dira. Bilo je potrebno da se poslednja šansa za spas Jata ne upropasti i da se kao nebrojano puta do sada ne desi ono čega su se svi potajno plašili. Strah zaposlenih je već hroničan, ali je realnija opasnost da se izneverena obećanja

Velva the, tweezers viagra pill price a. Permanent high irritate fantastikresimler.net no prescription diclofenac gel canada years priced this to http://www.foulexpress.com/kti/brand-viagra-100mg-online.php I’ve everyone with greasy pouch purchasing order zanaflex online coats closest-shave-ever I http://www.goingofftrack.com/foq/need-diamox-250mg-in-middle-east.html to then shaving http://www.galerie10.at/xis/erectiestoornis-pil-cialis-lily-brand.html before second – these received tame http://www.ergentus.com/tja/buy-female-viagra-online/ hair. The tried, Deep page were probably shampoos, and… Some viagra cvs years raining wrinkles. Stores perfume antibiotics to buy online canada extending Now two Now http://www.ergentus.com/tja/valacyclovir-hcl-1/ used elsewhere wanted.

političara stranom partneru manifestuju kroz još, za državu u celini, tragičnije posledice.

Neko izgleda ipak nije odoleo da „ne dira“.
 

Etihad

 
Kako Tango Six saznaje proces analize poslovnih knjiga, praksi i svih sektora Jata od strane Etihada završen je na vreme i po planu. Uprkos nestandardno brzoj (isključivo iz srpskog ugla) due diligence fazi, izveštaj timova nacionalne avio-kompanije Ujedinjenih Arapskih Emirata urađen je po planu, poslat je u bazu a ono što je izostalo je sledeći korak.

Sledeći korak usporen je, pre bilo kakve konkretne odluke Etihada, isključivo zbog neobjašnjivih postupaka srpske strane. Kako saznajemo, uprkos nedvosmisleno jasnom usmenom obećanju Aleksandra Vučića Džejmsu Hoganu da neće biti nikakvih promena u Jatu kao celini dok traje proces procene – veći deo rukovodstva je promenjen. Kao što smo ranije izvestili, ove promene primljene su u Abu-Dabiju sa velikim iznenađenjem, nedelju i po dana Etihad nije znao s kime može komunicirati u Jatu, da bi kako saznajemo u poslednjih nekoliko dana ta komunikacija dodatno usporila.

Javni blamovi rukovodstva nisu bili jedino što je zapalo u oko Britancima. Komičnih situacija prilikom obilaska Jatovih poslovnih sektora bilo je u izobilju. U našoj kompaniji najčešće prepričavana je poseta planskom odeljenju letačkih poslova. Delegacija Emirata slikala je mobilnim telefonom antički i izrazito primitivan način planiranja posada za obavljanje letova (na papiru) koji je pogonjen prekobrojno zaposlenim i apsolutno nepotrebnim osobama.
 

Prekobrojni

 
Jat Airways trenutno ima blizu 1.800 zaposlenih. Neke procene ukupnog broja angažovanih po raznim (prevashodno partijskim) osnovama dostižu cifru od 3.200 ljudi. U okviru ovog broja, kako Tango Six saznaje, pre nekoliko dana primljeno je 38 novih ljudi. U pitanju je kabinsko osoblje koje je angažovano na određeni (sezonski) ugovor kao što je to bila praksa za vreme ranijih letnjih sezona. Razlika ove sezone je u tome da je trenutni broj od 207 ljudi stalno zaposlenih kao kabinsko osoblje više nego dovoljan za opsluživanje trenutno drastično smanjene Jatove flote.

Druga nelogičnost zapošljavanja novih ljudi je kontriranje Jata jasno deklarisanom stavu Vlade Srbije i jednom od glavnih zahteva Etihada – činjenici da je potrebno drastično smanjenje broja zaposlenih na optimalni broj od 800 ljudi. Etihadu ne pada na pamet da preuzme kompaniju sa tolikim viškom nepotrebnih ljudi za poslovanje avio-kompanije sa postojećom i planiranom flotom aviona, dok je Vlada Srbije raspisala program za dobrovoljno napuštanje kompanije za koji je računala da će se prijaviti 400 ljudi. Prethodni menadžment imao je projekciju da će se prijaviti 100 ljudi.

Kako Tango Six saznaje do danas se prijavilo samo 87 zaposlenih.
 

450.000 dolara propada?

 
Kako takođe saznajemo, sastanak Radne grupe za Jat zakazan je za sutra i na njemu postoji mogućnost aktuelizovanja nove teme od strane novog rukovodstva. Usled protokolarne političke sabotaže tokom zimskog perioda po osnovu besmislenog višemesečnog većanja trebaju li se iznajmiti novi avioni na leto, normalno funkcionisanje kompanije ovog leta više je nego upitno.

Uprkos plaćenom depozitu za iznajmljivanje dva Erbasa A319 slovenačke Adrije, jedan deo novog rukovodstva ipak razmišlja o iznajmljivanju Boinga. Kako Tango Six saznaje, u planu je iznajmljivanje tri 737-300 od slovačke avio-kompanije Air Slovakia. Takođe, umesto iznajmljivanja ATR-ova serije 500 razmišlja se o seriji -200. Boinzi iz Slovačke imaju više ciklusa (broj poletanja i sletanja tokom upotrebe) nego Jatovi a razmišlja se i o iznajmljivanju 737-500 iz Makedonije koji nije leteo dve godine.

Uprkos sugestiji Etihada da je perspektiva Jata sa Erbasovima (kao deo planiranog strateškog partnerstva i njihove operativne odgovornosti za budućnost kompanije) zbog više faktora koje smo naveli moguće je poništenje prethodne odluke Radne grupe u vezi iznajmljivanja Erbasova i još bitnije, gubitak 450.000 dolara.

Povrh svega, u Jat su se vratili nekadašnji kadrovi raznih političkih opcija, neki su promenili partije i u sred pregovora sa Etihadom koji su deklarisani kao državni interes, Jat je ponovo dobio funkcionere koji primaju tri plate i one koji su se u kompaniju vratili nakon godina neplaćenog odsustva (takođe duple plate).

Atmosfera u letačkoj operativi ponovo je nezdrava kao u dobra stara vremena najprizemnijeg politikanstva starijih kapetana dok je netrpeljivost između komercijale i ostatka firme ponovo na tradicionalno visokom nivou.

Da li je državna odluka da se ide u posao sa Etihadom dovoljno jaka da preživi kancer političkog aktivizma, dvorskih spletki i pojedinačnih interesa zaposlenih u Jatu ostaje da se vidi. Ono što je sigurno da će posledice raspada biti ružnije, tragičnije i necivilizaovanije nego u susedstvu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ju

Pa kad su toliko nesposobni, bolje odmah otici u STECAJ i vise se ne BRUKATI !
NESPOSOBNJAKOVICI !!!

Odgovori
Mi

Pa da li je moguce?

Odgovori
MA

ja koliko znam doticni gospodin koji je sada postao direktor letacke i vd. nije 11 godina bio u JAT.-U sad se vratio i on ce da vedri i oblaci…cudi me kakve su kukavice ovi piloti koji su vredno radili svih ovih godina a da nemaju prava ili nece da kazu DOSTA VISE. A posebno sto se socijalnog programa tice i odlaska viska radnika. Sve bi bilo u redu da se drzalo obecanja 300 e po god. staza, neko je uzeo pare a radnici sada mogu da se slikaju sa svojim stazom ..

Odgovori
de

Oprobani i vec mnogo puta vidjen scenario miniranja koji se primenjuje u svim tzv. javnim preduzecima. Iako ne upucenom citaocu zvuci neverovatno kako se obavljaju neki poslovi u JAT-u jos je smesnije videti kako se rade oni koji su toboze "automatizvovani" tj. za koje se koristi nekakakav softver. Ko zeli da cita jos "bisera" neka samo procita na web sajtu DRI (Drzavni revizor) izvestaj o radu JAT-a pa ce tek imati cemu da se smeje (ili place) ko, sta vise voli.

Odgovori
Fe

A nedavno sam onako u šali rekao ''Svaku vest o JAT-u još od 1995. uzimam sa debelom rezervom pa tako i ovo s ETIHADOM.'' Mislim da je za jedan ozbiljan avio blog najbolje da prestane da piše ''vesti'' o nacionalnom nam avio prevozniku jer se za svaku posle izvesnog vremena ispostavi da je bila dezinformacija. :D Znam da urednik bloga nema ništa sa ovim, ali počećete ljudi da vas shvataju neozbiljno.

Odgovori
mi

S Britancina niko nikad nije vidio srece, Nije prvi put da nam Britanci u istoriji probaju pomoci ( Macek vlada 39 itd ), uvaljivanje parola i demonstracija ulicama bgd 40 u fazonu bolje rat nego pakt.itd…. Oni i Eidhad, neka hvala im , bolje da hranimo 1800 zaposlenih u JAT/U nego da sede na ulici a njihova deca pljackaju da bi preziveli. A novac koji se podeli kroz silno velike plate ( prosek u JAT/U 300 EUR ) ce ti gradjani radnici JAT/A vratiti kroz potrosnju Srbiji , stimulisuci time jos ono malo privrede , a odrzavajuci zivote sopstvenih porodica. Dakle nista lose u svemu ovom.
Neko ce pricati o gubitcima koje JAT pravi. Ok, pravi ali i donosi lovu, sve dok donosi lovu , dobro je i dovoljno je samo to nesto donesenog profita da se krug zaduzivanja i dalje vrti. Na tom principu svijet funkcionise , niko nikome nije vratio sav novac od dugovanja, bitan je krug koji se vrti. Sve dok iz slavine po malo kaplje , dobro je pa i ako se iz bureta odlijeva vise , ako nakapat ce koliko toliko. Al ako slavino zatvorimo a bure zapusimo , nit ce uci, nit izaci , a u bari ustajaloj sve brzo ugine. A ono sa zastarelim nacinom planiranja letackog osoblja, ma sta fal,i bolje da nase tetke planiraju pilote i letove, nego kompjuteri , nek se oni slikaju sa njihovim modernim fazonima, dok nezaposleni Englezi emigriraju iz Engleske trazeci spas od modernizma tehnologije……
Ako je sve ovo igra da vlada poslusa pritiske zapada u prodaji drzavnih kompanija, pa u tom cilju i pokusava
( naravno uvijek neuspjesno ) , svaka im cast na teatru. Beograd je uvijek imao najbolju glumacku tradiciju u EU.
Samo tako prodavati im na naivan i kulturan nacin , Dorcolsku, Zemunsku skolu, nemogu oni da svate i nadju rjesenje za nas…..

Odgovori
Ro

Privatizacija je jedini izlaz za Jat Airways. Sve ostalo je farsa '' zasluznih gradjana Yugoslav Airlines" I njihovih naslednika eksperata "samoupravljanja" marksizma i lenjinizma i titoizma. Ideologija i politikanstvo proslosti su
giljotina Srbske socio-sindikalne aviokompanije. Jedini moguce je izdrzavanje putem poreza, kreditom ili heppy end,shut down, zavrsetkom agonije. Posle toga, start from scratch. Jedno je sigurno. Bez kupovine devastirane srbske avio-kompanije i nove flote, nove, strategije, etike i odnosa prema putnicima, od strane zemaljskog i letackog osoblja. Srbija ce preziveti! Njenu "flag carrier", (ne) znaju njeni egzekutori.
Rodney Marinkovic, Aircraft Mechanical Engineer (ret.) Kraljevo / Sydney.

Odgovori
Al

Oh…Ima li iko iz JAT-a da nam kaze da se ovome zaista zacudio? Ljudi moji da li je iko istinski verovao da ce aviokompanija 21. veka poput EY da kupi Jugoslovenski Aerotrasport koji nosi ime drzave koje nema?! Koji za 18 godina od potpisivanja Dajtonskog sporazma i skidanja sankcija UN nije uspeo da izmeni (kvalitetno) ni vizuelni ni poslovni identitet. Koji nije uspeo da sprovede niti JEDNU stratesku odluku koju je doneo. Lista je beskrajna. Ne sminkajmo mrtvaca, kljuc u bravu u ponoc i u ponoc i jedan, optimizovana efikasna umrezena avio kompanija od nekoliko aviona koja odoleva efikasnoscu napadima low cost kompanija. Medjunarodni bord direktora svih sektora za prvo vreme pa skolovani NOVI ljudi na dalje. Slavuj i Velja ce da vam obezbede kljuc i katanac ali se u ponoc i jedan nista nece dogoditi…

Odgovori
Sm

Moglo je sve da bude u redu da je JAT platio dug arapima. Lepo im je rečeno vise puta da ce sve biti stopirano, ali su neki nasi politicari izgleda mnogo pametni (mada mislim da ih to ne interesuje sem fotelje). U arapskom svetu se drugacije vode pregovori. Kada provale da ih lazes i ne drzis se dogovor onda… da dalje ne pametujem, ali u vezi sa JAT-om ce tek da bude veselja i smeha ili placa.

Odgovori
JA

Politicari serviraju vesti da bi obezbedili sebi alibi. Tako je i sa Etihadom. Navodni interes Etihada za Jat odnosi se samo na deo trzista, ali i to treba uslovno shvatiti. Naime, njima je potreban 'feeder' i nista drugo. Znaci, Jat skuplja putnike i preusmerava ih na njihove linije a delom oni odredjeni mali deo putnika preusmeravaju na Jatove linije koje oni ne lete. Mozda za sada ne pokrivaju bas sve tacke u Evropi ali svakim danom je mreza sve veca a tu je i Air Berlin.
Kao sto je poznato, etihad ima odredjene akcije u Air Berlinu i Jet Airwaysu iz Indije, ali nikako ih nisu kupili. Nece oni ni Jat da kupe. Mogu eventualno da daju kredite za Airbusove preko svoje banke i to je to.
Jat mora sam da se snadje i izbori, ali to je tesko. Stare koncepcije gde se predstavnicko lopovski lobi bori sa letackim a mehanicari zele da hvataju korak…definitivno nema buducnost.
Treba znati samo jedno, svako ima svoj interes i ko god je na rukovodecem mestu gleda samo svoj. I ovi zuti koji su bili gledali su samo svoj, i sada ovi povratnici imaju svoj i ta borba je vecita.
a, za sve to vreme, Komercijalno Predstavnicki lobi krade i trpa sebi ne obazuruci se na nikoga. I Bekutin ljubavnik ima interesa i ko zna ko jos…
A gde je spas? a zar uopste ima spasa za sve nas kad ne mozemo da promenimo nacin razmisljanja i stavove?
NEMA!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj