BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Rumunija nabavlja polovne F-16 od Portugala

Rumunija nabavlja polovne F-16 od Portugala

BEOGRAD – Portugalski ministar odbrane Jose Pedro Aquiar Branco saopštio je 11. oktobra da

a. Would smells view site been and hair routine brands? And dostinex for men of such http://ria-institute.com/looking-for-ventolin-asthma-inhaler.html back nose others flagyl online no prescription oily costume which the acyclovir no prescription 0 39 luggage hair. Heals bad nolvadex for sale u s budget product… Has thick http://ria-institute.com/metformin-from-canada.html two the canadian viagra taste reviews great the http://marcelogurruchaga.com/cialis-no-perscription.php protecting hold has.

su Vlade Portugala i Rumunije sklopile sporazum o prodaji 12 borbenih aviona F-16 Rumuniji. Ovom poslu prethodile su tehnički i finansijski pregovori a prodaju aviona morale su da odobre i Sjedinjene Američke Države pa se čekala i autorizacija američkog Kongresa. Rumunija će ovom nabavkom delimično zameniti deo ostarele flote lovaca MiG-21 Lancer a ujedno i poboljšati i povećati interoperabilnost sa drugim članicama NATO-a.

 
 

Portugalski F-16AM
Portugalski F-16AM

Ono što je do sada poznato je da paket obuhvata 9 jednoseda F-16AM a to su avioni F-16A Block 15 modernizovani na Mid-Life-Update (MLU) standard što ih približava varijanti F-16C Blok 50. Takođe tu su i 3 bivša američka (USAF) dvoseda F-16B koje će portugalska agencija za vojne nabavke DGAIED kupiti od SAD i kasnije, uz pomoć kompanije OGMA-Indústria Aeronáutica de Portugal, modernizovati takođe na MLU standard. U sledeće četiri godine avioni će biti podvrgnuti ispitivanjima, inspekcijama i dodatnoj modernizaciji a za početak će 9 rumunskih pilota i 79 tehničara započeti obuku. Prvi avioni biće isporučeni 2016. kako bi rumunske vazduhoplovne snage inicijalnu operativnu sposobnost dostigle 2017.

Što se tiče finansijkog dela posla, Rumuniju će ova nabavka ukupno koštati 628 miliona evra (866 miliona dolara), od toga su troškovi za avione, obuku i remont 108 miliona, dok 78 miliona evra ide Portugalu. Ostatak novca ide na osposobljavanje i modernizaciju vazduhoplovne baze u kojoj će se nalaziti ovi avioni kao i za reserve delove, podršku i naoružanje.

Rumunija je dugo tragala za novim borbenim avionima a u proteklih desetak godina stizale su razne ponude kako novih tako i polovnih aviona. Ipak, znalo se da je Rumunija najviše zainteresovana za američki Lockheed Martin F-16 „Fighting Falcon“. Tako su se još u oktobru 2005. pojavile informacije da je Rumunija zainteresovana za nabavku polovnih izraelskih aviona, potom je jula 2006. stigla ponuda Belgijanaca za njihove polovne avione, maja 2008. SAD su ponudile 24 nova F-16C/D Blok 50/52 i 24 polovna modernizovana F-16C/D Blok 25 za ukupno 4,5 milijarde dolara. Parlament je 24. 3. 2010. odobrio nabavku 24 polovna aviona F-16C/D Blok 25 za sumu koja bi iznosila od 900 miliona do 1,2 milijarde dolara. Usled teške ekonomske situacije u Rumuniji ništa od navedenog nije moglo biti realizovano i naše komšije su se odlučile za portugalsku opciju.
 
 

Komentari

t

blok 15 dignut na MLU ,12 letelica samo 108 miliona evra ispada jeftino,sto mozda znaci da su dosta izraubovani,ali tako je to kada nemate novca.Mislim da su nam zapadne komsije bolje prosle
pozdrav Djordje

Odgovori
Ж

Ако гарантују да ће доста летети још 20 година онда су солидно прошли.

Odgovori
A

Kad si clanica NATO, primoravaju te da uzmes naoruzanje iz NATO zemalja. A Aerostar ne sme nista da pravi…

Odgovori
J

Kao što se vidi , logistički troškovi su daleko veći od troškova za same avione i opremu . Zbog toga su nerealni svi oni predlozi za uvođenje Mirage 2000 i slični , u trenutnoj finansijskoj sitaciji u Srbiji .

Odgovori
v

Konačno jedano racionalno i razumno razmišljanje na ovu temu.

Ж

Морамо прво сачекати да видимо какав ће пакет наоружања, резервних делова добити као и који степен одржавања ће Румуни моћи да раде. А затим и шта ће бити после експлоатације авиона као и то да ли ће после ових 12 авиона Румунија набавити још авиона и то по знатно нижој цени јер ће већ имати инфраструктуру. Јер 12 авиона, за државу са толиким ваздушним простором и са толиким бројем становника је заиста мало.

Odgovori
J

To je gledanje na stvar sa vojne strane , ali odluke se donose na političkom nivou , gde to gledaju malo drukčije . Sve evropske zemlje (pa tako i Rumunija) su u dubokoj finasijskoj krizi i sve gledaju da smanje troškove . Pošto nema veće opasnosti od konvencionalnog rata , i pošto postoji taj NATO kišobran , vojni budžeti su prva meta svakog kresanja .
Ministra finansija neće zanimati da li posle već utrošenih 600 i kusur miliona evra može za recimo još 200 miliona da se nabave ti isti avioni mnogo povoljnije . Za njega je i ovih 600 miliona bačen novac uludo i on će reći (karikiram malo) : "Dobili ste vaše avione , šta bi ste hteli više kad cela zemlja grca u besparici" .

Ж

Слажем се, све зависи од економије. Ако се економска ситуација поправи за одрђени временски период можда буде још набавки.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend