BEOGRAD – Delegacija menadžmenta Jat Ervejza danas se posle trodnevne posete Emiratima vraća u Srbiju. Pregovori se nastavljaju, sledeća dva koraka ka realizaciji najavljenog strateškog partnerstva dobili okvirne datume.
Kako je Tango Six prvi i javio, delegacija Jat Ervejza u kojoj su između ostalih bili sadašnji vršilac dužnosti generalnog direktora Velibor Vukašinović i bivši generalni direktor, sada Vukašinovićev pomoćnik, Vladimir Ognjenović, boravila je u poseti Abu Dabiju gde je nastavila pregovore o najavljenom strateškom partnerstvu s Etihad Ervejzom.
Kako Tango Six saznaje, pregovori su prošli zadovoljavajuće i očekuje se da će Etihad dostaviti svoju konačnu ponudu do 1. juna. Potom je, kako saznajemo, na potezu Vlada Srbije koja će imati rok od 15 dana da se o ponudi izjasni. „Ponuda“ su u stvari pet nezavisnih ugovora kojima se precizno definišu finansiranje, menadžment, kupovina/formiranje novog akcionarskog društva i drugi.
Kako Tango Six takođe saznaje, menadžment Jata odmah sutra nastavlja sa poslom. Delegacija Adria Ervejza u četvrtak stiže u Beograd na nastavak razgovora sa Jatom o realizaciji iznajmljivanja dva Erbasa A319 za koje je potpisan memorandum o razumevanju koji je Jat platio depozitom u iznosu od 450.000 dolara. Piloti Jata još nisu dobili odluku za otpočinjanje školovanja za novi tip aviona dok je stanje postojeće Jatove flote kritično, uprkos očekivanom skorom pojačanju avionima koji su bili na radovima u Jat Tehnici.
Branko
Kao i bezbroj puta do sada priča oko JAT-a se oteže. Svi se dobro sećamo Mrkonjićevih izjava poslednjih godinu dve vezanih za JAT. Stalno su zadavani (olako) rokovi do kojih će se rešiti status našeg avio prevoznika. Naravno da ozbiljni i upućeni čitaoci to nisu shvatali ozbiljno s obzirom ko je te izjave davao. Evo prodje i pola godine od poslednjeg zadatog roka (Nova Godina) i tek se sada nazire (možda) rešenje. Samo laici i neozbiljni ljudi veruju da je moguće uraditi nešto ove letnje sezone a da to nebude klasičan wet lease (avion, posada, tehnika) a to košta. Naravno niko nije kriv što je toliko vremena i novca bačeno u vetear, o ugledu da i ne govorimo više. Ima li JAT bilo kakav ugled? Ostavimo istoriju po strani i pogledajmo šta se dešava samo u poslednjih desetak dana. Novi (stari) direktori su tu. Evo vraćaju se iz Emirata i bojim se (daj Bože da grešim) da ponuda Etihada neće biti prihvatljiva za JAT (Vladu) iz prostog razloga što će biti REALNA. Ipak je JAT firma koja je godinama zlatna koka za partije i pojedince i na žalost na to se sve svodi. Opšti interes nije bitan. A zaposleni JAT-ovci ćute, trpe i bore se za golo preživljavanje.
Bibi
E moj Branko ! Kao prvo u ovom poslu nema vise neprikosnovenog ministra i njegovoh rokova. Kao drugo, ponuda je vec odavno formirana i samo je treba prihvatiti jer sledece nazalost nece biti. Kao trece, vremenski tesnac izmedju vec zapocele sezone i zakljucivanja aranzmana nazalost moze da se premosti samo lizingom koji jedino odgovara kompaniji ADRIA i njenoj logistickoj bazi koja nazalosto nije u Beogradu. I na kraju, mislim da je ovoga puta ipak opsti interes mnogo bitniji od svih pojedinacnih koji su oportuno suprotstavljeni nastojanjima da do konacnog ozdravljenja nacionalnog prevozioca ipak dodje. Jedina stvar koja zaista bode oci je taj konglomerat starih i novih u upravljackoj strrukturi koji ce uz malu neopreznost opet postati kompaktna celina sto slozices se ne dozvoljava bas bezrezervni optimizam.
Misha
Mozda je ponuda vec formirana, sto ne znaci da ce je vlada Srbije prihvatiti. To je ono o cemu treba razmisljati, jer ako se ponuda odbije, nema dalje za JAT.
voja
Ponudu Etihada treba odmah prihvatiti, mislim da su u Vladi Srbije toga svesni i da ce je prihvatiti jer su je i oni sami donekle kreirali, u svakom slucaju treba je prihavtiti.