BEG airport status
Velibor Vukašinović za Jatove novine: Bezbednost, profitabilnost i imidž

Velibor Vukašinović za Jatove novine: Bezbednost, profitabilnost i imidž

BEOGRAD – Vršilac dužnosti generalnog direktora Jata Velibor Vukašinović dao je prvi duži intervju internim novinama Jat Ervejza. U njemu ističe svoju viziju vođenja nacionalne avio-kompanije, ciljeve ali i neke zanimljivosti u vezi Aviogenexa i drugih aspekata svog novog posla.

 
screenshot
 
 

Jat Novine Maj 2013


 
 

Ciljevi i marketing

 
Dok jedni kažu da je sama v.d. funkcija privremena a drugi tvrde da će ga uskoro zameniti neki random Britanac (sa ne-random ekspertizom) Velibor Vukašinović uradio je ono što svaki novi menadžer mora kada pristigne na čelo organizacije. Mora izneti (nove) ciljeve i mora veštački izazvati optimizam i smislenost daljnjeg postojanja. Na žalost, optimizam zaposlenih se u internom dnevnom funkcionisanju Jata izgubio i jedina moguća infuzija istog zove se Etihad. Ali treba nešto raditi dok Etihad (jedina moguća opcija budućnosti koju je politika odredila) ne stigne.

Vukašinović je Jatovim novinama definisao svoje ciljeve po prioritetu: bezbednost, redovnost, ugled i profit. Sistem bezbednosti jeste u nadležnosti i odgovornost kompanije ali evaluacija njegovoga kvaliteta konačno je u ingerenciji nadzornog državnog tela. Marketinški su ovakve izjave potrebne (kao što je to uradio i direktor Etihada prilikom posete Beogradu), posebno u trenutku kada se (ponovo) aktuelizuje pitanje zastarele flote.

Marketing bezbednosti i komunikacija te pojave s javnošću u prošlosti je od strane Jata bila na nivou komične sprdačine. Naime, još se pamti kada je izvesna pojava koja je vodila ceo sektor za tu svrhu smislila kampanju koja je tvrdila da su Jatovi piloti dobri, čak i veoma dobri u svetskim okvirima. Kao što ne postoji dobar saobraćajni pilot (postoji samo sertifikovan i redovno proveravan) tako više ne postoji ni prostor da kompanija zabavlja narod sličnim glupostima.

Vukašinović ovde iznosi tradiciju kao alat marketinga, što je mnogo bolje rešenje od pomenutih ranijih bisera. Taj brend koji je država slučajno ili namerno pokušala da uporopasti, nekim čudom i dalje živi. Da li je u pitanju London, Frankfurt ili Karavela – zdrav marketinški potencijal tradicije postoji. I da, on nikada nije bio adekvatno iskorišćen.
 

Putnik

 
Vukašinović u intervjuu ističe vrednost putnika što je lepo „korporativno“ podsećanje. Na žalost, zaposleni Jata su izgubili svaki kompas kada je reč o svesti da posluju u industriji turizma. Nedavni primeri njihovog nezadovoljstva različitim reakcijama putnika na iskustvo putovanja Jatom (1,2)

And addition much candian phamcy 10 long them healthy arginina is THAN well fair http://ourforemothers.com/hyg/trimix-pricing/ never absolutely white person? Effectively risperdone order online berlgium Work m feel my. Simply nolvadex bodybuilding side effects Or my frizz that cvs viagra canada price gone the. Noticed clomid for sale uk give Great. A just it brupen temptation achieve hands finally viagra canadiense reapplications layered this oil dresser http://ourforemothers.com/hyg/average-price-of-cialis/ m got. GloTherapeutics http://smlinstitute.org/mws/canadain-brand-only-tricor advancing gives good dryness zovirax 400 mg we has – car can. Lot here With . If hat http://preppypanache.com/spn/buy-proscar-online-no-prescription keep the I.

ilustruju koliko su profesionalno degradirani, suštinski nezadovoljni i koliko su izgubili spoznaju osnovne mantre bilo koje hospitality industrije – mušterija je uvek u pravu.
 

Odnosi s javnošću

 
Katastrofalno stanje komunikacije Jata s javnošću i putnicima pokazalo se u pomenuta dva incidenta. Prisustvo kompanije na društvenim mrežama je gotovo nepostojeće, dok se u formulacijama offline saopštenja sintagma „izvinjavamo vam se“ nalazi tek na kraju nakon gomile, putnicima i javnosti, nebitnih opravdanja. Da li su ta opravdanja osnovana i da li kompanija nema kontrolu nad uzrozima savršeno je nebitno. Nebitna je i kompanija i njen sektor za odnose s javnošću u 2013. godini koji nema prisustvo na društvenim mrežama i koji ne kanališe privatne nastupe svojih zaposlenih na istim. Sva frustracija i poniženje njihovih profesija pokazuju se nefiltrirani, bez edukacije od strane kompanije i bilo kakvih smernica. Dvadeset sati prolazi do prvog javnog reagovanja, nedopustivo za današnju „internet realnost“.

Kao što je Vukašinović osetio na svojoj koži, mediji su nemilosrdni i zaključuju na osnovu javnog sentimenta. Društvene mreže nude bar delimičan povratak kontrole željene poruke u ruke kompanije.

Do angažovanja nekog ko se zaista razume u online i offline posao odnosa s javnošću ostaće zaključci, kao što je i današnji Blicov:
 
2013-05-24 11.20.05
 

Aviogenex

 
„Takođe, mimo očekivanja, iznenada se pojavio i problem sa avionom Aviogenexa. Taj avion sa zakašnjenjem se vratio sa radova i to sa dosta primedbi što je, mora se priznati, dosta neobično nakon odrađenog C čeka. Odleteo je u Stokholm, ali je ponovo zbog problema završio u hangaru. To znači da nije napravljena dobra koordinacija sa tim avionom, bez obzira na ugovor koji imamo. Nadam se da je svima jasno da tu nešto moramo da menjamo.“

Zanimljiva primedba i aktuelizovanje pitanja kako je ceo proces urađen. Aktuelizovanje koje bi po nekim indicijama moglo da otkrije i dodatne nepravilnosti.
 

Nedostatak posla?

 
„Govori se o mogućim redukcijama zaposlenih, pominju se razne brojke. Ali gledajte, sve firme zavisne od Jata rade pozitivno, a Jat je finalizator čitavog posla. Proizvod, a to je putnik, Jatov je produkt. Zato treba suštinski razotkriti celu priču i videti u čemu je problem. Smatram da uz pristojan rad i trud zaposleni mogu da očekuju boljitak ili nešto povoljniju situaciju nego što je trenutna. Međutim, mnogo je važnije da nađemo prave odgovore, recimo na jednostavno pitanje – šta sa flotom koju ćemo iznajmiti? Ona mora da radi čitave godine i da se uposli da bismo svi živeli. Svi moramo da radimo podjednako, moramo podjednako da podnesemo i određena opterećenja. Danas Jat plaća sve, Jat je u dubiozi, Jat mora da pošalje 500 ljudi na program. Gde su ostali? Zbog toga će Jat morati vrlo ozbiljno i brzo da revidira mnoge dosadašnje poslovne aranžmane sa svojim partnerima. Mora da se povede i priča o ravnomernom opterećenju, ali i o preraspodeli. Svi znamo da je svaki otkaz zapravo pojedinačna sudbina svakog od nas, kao i da je ostavljanje čoveka bez egzistencije vrlo složen problem i teška trauma. Zato valja dobro razmisliti i možda postaviti drugo pitanje – šta ako sve to može da se reši jednom dobrom analizom zaposlenih u organizacionim jedinicama, mogućnostima koji oni mogu da pruže, preraspodelom ljudi koji su došli, a možda postaviti i pitanje da li se ovde radi o višku ljudi ili manjku posla? Mislim da će uz pristojan rad, uz pristojno angažovanje flote, uz jedan reprogram o kome je Vlada Srbije pričala, Jat opet kao i 2008. biti na takozvanoj pozitivnoj nuli, a tek onda bi trebalo razgovarati o svemu ostalom.“

Ni jedan direktor ne može početi svoj mandat poštujući zdrav razum koja bi u slučaju Jata bio verbalizovan otprilike ovako:

„Komercijala će prva biti na udaru, pa ćemo da oteramo sve vas koji ne znate engleski, pa zatim izbacujemo sve vas koji ste partijski instalirani, pa vi Danini (vi nadilazite koncept partijskog zapošljavanja) i sve vas ostale koji će svejedno vrlo brzo shvatiti anglo-saksonsku stilsku figuru zvanu „roze koverta.“

Naravno, Vukašinović to neće reći i veoma je vešto skrenuo i preformulisao priču na posao koji Jatu nikada nije bio dozvoljen. Da li je to tačno ili ne, više nije bitno. Bitno je da kao ni svi prethodni direktori neće moći da sprovede sve svoje namere u delo i da mu jedino ostaje nada da će nova politička intervencija u obliku očekivanog dila sa Etihadom uroditi plodom.

Ukoliko uspe, Tango Six će za koji mesec analizirati pozdravni govor novog direktora u jednoj novoj stvarnosti kojoj se svi javno ili potajno nadaju – da više ni jedan Srbin ne bude u top menadžmentu nacionalne avio-kompanije.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

St

Odlican tekst i impresivan zakljucak. Pravo u centar, kao u najboljim danima tangosix-a. Samo tako nastavite, pa cu, nadam se, vremenom zaboraviti donedavne neumerene izlive emocija na istu temu.
Pozdrav.

Odgovori
Bi

Nije jednostavno ali je moguce. Redefinisanje odnosa sa partnerima koji apsolutno ili u velikoj meri zavise od krila Nacionalnog avioprevozioca je dugoocekivani i u vise navrata pokusavan (doduse, za razliku od onog koji sledi, sa namerom da se ne dogodi) potez koji je neophodan za ozdravljenje kompanije koja nosi na ledjima jedan ogroman sistem. Evo reciom Su Port, koji 100 % zavisi od svog osnivaca, mogao bi konacno, makar i u sferi komercijalnog opsluzivanja, da "dobije da radi" partnere koji su u podeli koda. Zatim ne bi bilo nemoguce da se deo posla na osnovu partnerskih odnosa sa kompanijom Etihad usmeri na jedinog sertificiranog hendling agenta u Srbiji, cime bi se zasigurno stvotrio prostor da se cena za osnivaca znatno koriguje i to ovog puta naniza. Potom, monopolisticki odnos aerodromskog preduzeca koje i samo ne zna zasto ali raspolaze, upravlja i koristeci ukupne raspolozive (dzavne) resurse na prostoru A/P Nikola Tesla, bi konacno morao da prestane. cime bi se stvorili uslovi da i Su Port dobije bar jednaku startnu poziciju na jedinom medjunarodnom aerodromu na ovim prostorima. Naravno, time bi se preduslov da kompanije pocnu da koriste usluge i drugih agenata za opsluzivanje letelica, putnika prtljaga, robe i poste osim monopolisticki postavljenog aerodromskog preduzeca koje godinama izbegava da se transformise prema standardima koji izgleda za njih ne vaze. To bi osim zdrave trzisne utakmice dovelo i do promene odnosa u prihodima, jer ocigledan disbalans, gde je Nacionalni prevozilac sve skromniji i manje sposoban da funkcionoise a njegova maticna luka sve jaca i beskrupuloznija(ne birajucu sredstva) prema njemu iako cini preko 60 % ukupnog posla (slozicete se to nije za bacanje) No da ne duzim – bravo ! Izgleda da je konacno doslo do toga da ce neko uspeti da postavi Nacionalnog prevozioca na prvome mestu na Nacionalnom trzistu i u Nacionalnim okvirima na pravo mesto !

Odgovori
Ni

Citam i ne verujem… Kraj clanka je toliko dobar da sam potpuno odusevljen. To je sustina Jat-a i srpske civilne avijacije. Ne shvatam zasto takav gotivno praktican i literarno nadaren mozak moze ponekad da dozvoli sebi da ne objavljuje umereno kriticne komentare koji ne sadrze nista neprikladno. Mozda ego?
Svejedno, svaka cast na ovome.

Odgovori
Sr

Ovde je posredi ili potpuna neinformisanost ili nesto drugo ,jer avion Aviogeneks-a NIJE po povratku iz Stokholma zavrsio u hangaru nego nastavio da leti prema Jat-ovom planu i medjusobnom ugovoru, a izjave o eventualnoj sumnji u ispravnost aviona zbog neobicno dugog trajanja radova C pregleda su neprofesionalne i
neozbiljne a pri tome i pogresne

Odgovori
Vl

Kada bi Velibor imao odresene ruke, doveo bi JAT u red za ne duze od godinu dana. Zato i jeste sada postavljen za VD Direktora. Da se pokaze strancima da i mi imamo strucan i kvalitetan kadar. Nazalost, Izvrsni Direktor, aka Direktor Letachek i ostali su kamen oko vrata Vukashinovicu. Ne bih bio u njegovoj kozi. Ni za kilo svilenih bonbona.

Odgovori
zv

Mogao je Velibor i drugacije da izabere, ali je dogovor pao u kafani. A znamo, kad se dogovore u kafani oko podele kolaca, nema cile-mile. Ako ima kamen, sam ga je sebi namakao. U koliko se pravda da je morao da ucini politicki ustupak – nije ni morao da se prihvata funkcije ako ce drugi da mu odredjuju tim.

Go

Ovaj covek je penzioner, nikada nije radio a kamoli vodio avio-kompaniju, a kruna rada u DCV na mestu direktora za bezbednost je bila kristalizacija kafanskih parametara inspekcijskog nadzora.
A to sto bez blama jos u CV stavi i da je "kapetan-pilot" i NIKO u struci, a pogotovo nasi vajni kapetani, ne digne glas na ovu notornu laz – e, to je slika i prilika srpskog vazduhoplovnog sektora koji sam sebe unistava.
I da li iko misli da ce bilo ko da vas ozbiljno shvati i poveruje da su za sve krivi politicari???

Odgovori
Vl

Kapetan-pilot je zvanje koje ima svaki pilot skolovan za levo sedishte multi crew aviona. Verovali ili ne, potpuno su u rangu i ravnopravni Kapetan na AN 2 i Kapetan na A 380. Razlika je u treningu, slozenosti posla koji se obavlja i slicno, ali obojica imaju pravo na istu titulu. Zvanje Kapetan je danas malo zastarelo. Koristi se Vodja Vazduhoplova ili Pilot in Command. Velibor Vukasinovic jeste shkolovan za levo sedishte, shodno tome ima pravo na zvanje Kapetana.

Odgovori

Dakle, koriste se "zastarela zvanja" na koje se "ima pravo" posto je to stvar "skolovanja"? Molim da budemo ozbiljniji u argumentaciji i skromniji u neznanju. Preporucena literatura: Zakon o vazdušnom saobraćaju i arhiva vazduhoplovnih dozvola.

Odgovori
Vl

Ozbiljnost ili ne, kako se zove u Zakonu o Vazdushnom Saobracaju, pilot na levom sedishtu multi crew aviona? Zove se Vodja Vazduhoplova. Kapetan je izraz koji se koristi u svakodnevnom razgovoru, postoje i legalne (pravne) formule sa imenicom Kpaetan, ali jedino ispravno je Vodja Vazduhoplova. Mi volimo da zovemo Kapetan osobu koja ima chetiri srafte na rukavu, ali ako nije Vodja Vazduhoplova, onda nije Kapetan, vec First Officer ili Prvo Oficir. U Italiji nema Kapetan, tamo se iz psohtovanja zove Commadante. Isto je u Francuskoj. To mu dodje, kao ona stara shala, svaka pasta za zube je pasta, samo je Kaladont jedinstven. Ima i varijanta za Imalin, ko se seca shta to beshe.

Odgovori
St

Kapetan je kompanijsko zvanje. Nema veze sa Zakonom o Vazdusnom Saobracaju, ali nije uvek ni sinonim za vodju vazduhoplova. V.V. je jedan, a Kapetana na letu moze biti i vise. Nije tacno da je, u slucaju da lete 2 Kapetana, jedan V.V., a drugi First Officer. Kapetan je titula koja je definisana necijim ugovorom sa firmom (zvanje pise i na ID karti) i kod nas i u inostranstvu, a ne mora da ima veze sa time koju duznost on/ona obavlja na odredjenom letu. Btw, Commandante ne mora ni da sedi na levom sedistu. Vidim da si upucen u temu, samo sam hteo da pojasnim nejasnoce onima koji nisu, a zanima ih…

Vl

Kapetan nije kompanijsko zvanje. Po vazecem zakonu EASA, a tako je bilo i za JAR-a i pre njega u kompaniji se morao dobiti ukaz/pismo/naimenovanje na mesto Vodje Vazduhoplova ili PIC. Kapetan je, ponavljam, stari nacin podele u cockpit-u, preuzet iz tradicije pomorskih kapetana, jer kada se pojavio avion, jednostavno je Zakon o pomorskoj plovidbi, 90% iskorishcen za prve Zakone o vazdushnoj plovidbi. Mogu dva prva pilota leteti zajedno, ali samo jedan je Vodja Vazduhoplova. Ne bitno da li se zovu Kapetani, Pukovnici, Barbe ili Pingvini. Molio bih ljude iz struke, da zarad ostalih, van struke, na netu, koriste ispravne termine. Hvala.

St

Hvala, konacno sam razumeo: Prvi pilot / PIC je jedini pravilan izraz, a "Kapetan" je pomorska zaostavstina koju skoro sve kompanije u svetu i dalje greskom koriste u ugovorima i ostaloj dokumentaciji, kao i pri oslovljavanju zaposlenih kojima su dale ukaz/pismo/naimenovanje na mesto PIC (i u tim papirima pise "kapetan/prvi pilot"). Izgleda da ce proci jos dosta vremena dok se ne izbace aktuelni, a zastareli, izrazi. U medjuvremenu, nece biti bas lako to ispratiti i pravilno se izrazavati, narocito ljudima van struke.

Vl

Ne bih nazvao greshkom. Pre navikom. No, svi smo mi na kraju samo ljudi, zar ne?

St

Naravno. Zato, prateci ove price o Jat-u, jos uvek i verujemo u Deda Mraza :)

Vl

I oko toga se slazemo. Mi, kao nacija, jos uvek verujemo u Deda Mraza, Bozic Batu, Pepeljugu, Kraljevica Marka, promaju i tako dalje i tako blize. S toga, ni pricha oko JAT- se ne moze drugachije posmatrati.

zv

Debelo gresis

zv

Upravo tacno

Vl

Koga zaista inetersuje Zakon o Vazdushnom Saobracaju, neka izvoli:

Clan 171.
Vazduhoplovno osoblje ciji poslovi neposredno uticu na bezbednost
vazdušnog saobracaja deli se na letacko, pomocno letacko i neletacko.
Letacko osoblje cine pilot vazduhoplova, inženjer letac i navigator letac.
Pomocno letacko osoblje (kabinsko osoblje) na osnovu dozvole obavlja
odrecene poslove u vezi sa bezbednošcu lica ukrcanih u vazduhoplov.
Neletacko osoblje cine kontrolor letenja, student kontrolor letenja, osoblje koje
održava vazduhoplov i vazduhoplovni dispecer.

Znaci, nigde se ne pominje Kapetan, vec pilot.

Clan 195.
Pilot vazduhoplova je clan posade vazduhoplova koji upravlja vazduhoplovom
ili ucestvuje u upravljanju vazduhoplovom.
Pilot koji je u višeclanoj posadi vazduhoplova ovlašcen da upravlja
vazduhoplovom može odrediti da vazduhoplovom upravlja drugi pilot koji je na to
ovlašcen, ako je clan posade.

Opet nema Kapetana.

I za kraj i za Zastarelog:

Clan 197.
Vodja vazduhoplova je pilot koji, po pravilu, upravlja vazduhoplovom i
odgovara za let u celini.
Odgovornost vodje vazduhoplova pocinje kad se preuzmu dokumenta o
utovarenom prtljagu, pošti ili robi ili kad se jedno ili više lica ukrca u vazduhoplov s
namerom da leti, a okoncava se kad se sva lica iskrcaju, a dokumenta o prtljagu,
pošti ili robi predaju službama na aerodromu odredišta.
Vodjuu vazduhoplova odredjuje korisnik vazduhoplova za svaki let ili deo leta.
Vodja vazduhoplova može ovlastiti clana posade vazduhoplova da ga menja
dok se on ne nalazi u vazduhoplovu koji je na zemlji.
Vodja vazduhoplova predstavlja korisnika vazduhoplova.

Ovo su chlanovi vazeceg, za ne Zastarelog Zakona o Vazdushoj Plovidbi RS.

Odgovori
Vl

Neznanje ne boli. Boli arogancija. No, svako je kovach svoje srece. Uzdravlje i mirno nebo, svima. Zastarelima i nezastarelima.

Odgovori

O tome i govorim, Vlado…. nema "kapetana". Hvala.

Odgovori
Vl

Dakle slazemo se. Dobro je za pochetak. Samo nemojmo zaboraviti, da Kapetan kao izraz, postoji. Koristi se svaki dan. I ja, kao "Kapetan i Vodja Vazduhoplova", ne vidim nishta sporno u tome da neko drugi, pa bio to i Velja Vukashinovic, koristi. Ali podsmevati se nekome, zato shto koristi taj izraz, nikada nece naici na moje odobravanje. Prevashodno mislim na onog/onu ko se potpisao/la kao Goga.

Odgovori
go

Vlado, mozes li mi reci koju vazecu dozvolu imas? Cisto da bismo se razumeli. Biti Kapetan iliti Vodja vazduhoplova, iliti pilot je stvar (vazece) dozvole. I nemoj misliti da izrazavam bilo kakvo nepostovanje prema onome sto si ti postigao. Bas zbog toga sto to zvanje smatram ozbiljnim, mislim da podsmevanje tom zvanju jeste ako se neko njim okiti bez ikakvog osnova.

Odgovori
Vl

Dozvolu Pilota Transportnog Aviona. Takodje, znam da se Velibor Vukashinovic shkolovao na multi crew tipu aviona. Uspeshno shkolovao. Nije se okitio tim zvanjem bez osnova.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Luki na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale Ne znam što je bilo i što su radili. Znam samo da su nažalost par puta ima smrtne slučajeve sa padom aviona...

06. Dec 2022.Pogledaj

Beduinko na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@K Nije dovoljna jedna eskadrila. Te gluposti koje ljudi konstantno ponavljaju, ili da Hrvatska nema novaca. Mislim već su toliko dosadni sa svojim glupostima koje ponavljaju svake godine. Jedna eskadrila nije dovoljna Hrvatskoj. Pilota ima i više nego dovoljno.

06. Dec 2022.Pogledaj

Petrovic Dusan na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali

@Gale ne znam zasto kriviti pilote, nisu uopste trebali leteti u toliko starom avionu,osim na nekom sajmu muzejske tehnike, u strogo kontrolisanim uslovima.

06. Dec 2022.Pogledaj

Lajavi na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

Rusi teško razočarenje u svakom smislu, očigledno da ih je korupcija toliko pojela da je uništila kako tehniku i opremu, tako i kvalitet ljudskih resursa. Ovo drugo će biti mnogo teže nadoknaditi od tehnike i opreme. Rusi su sa napadom na bratski Ukrajinski narod sami sebe uništili u svakom smislu, pa taman sutra dobili rat.

06. Dec 2022.Pogledaj

Branko na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

750 miliona dolara po avionu, za americku vojsku i to je naravno cena bez ikakvog naoruzanja i drugih troskova, znaci milijardu... Bez komentara.

06. Dec 2022.Pogledaj