BEG airport status
Partner 2013: Otvoren šesti Partner

Partner 2013: Otvoren šesti Partner

BEOGRAD – Ministar odbrane Aleksandar Vučić otvorio je zvanično šesti međunarodni sajam naoružanja i vojne opreme „Partner 2013“ u prisustvu vojnog vrha, predstavnika izlagača, stranih diplomatskih predstavnika i izaslanika odbrana.

 

Foto: Ministarstvo odbrane
Foto: Ministarstvo odbrane

„Partner 2013“ počeo je danas i traje do petka 28. juna. Šira javnost moći će da poseti jedini sajam odbrambenih tehnologija u Srbiji samo u petak od 10 do 19 časova, dok su prva tri dana rezervisana za poslovne posetioce, delegacije i medije.

Najavljeno je učešće 89 izlagača iz Srbije i 11 stranih država. Strani izlagači dolaze iz Češke, Rusije, Danske, Švajcarske, Švedske, SAD, Nemačke, Slovenije, Luksemburga, Austrije i Francuske.
 

MiG i ostali

 

Vladimir Viprjažkin, savetnik generalnog direktora kompanije MiG za marketing i prodaju
Vladimir Viprjažkin, savetnik generalnog direktora kompanije MiG za marketing i prodaju

 
Štand kompanije MiG
Štand kompanije MiG

Prva i najbitnija destinacija danas bila nam je štand (sada UAC-ove podružnice) kompanije MiG od koje nismo dobili apsolutno nikakav zvaničan komentar vezan za status pregovora oko nabavke MiG-ova M/M2 o kojem se već mesecima špekuliše u domaćim medijima. Predstavnik kompanije MiG rekao nam je u dužem intervjuu koji ćemo objaviti sutra nekoliko zanimljivih podataka ali ni jedan u direktnoj vezi sa statusom potencijalne nabavke novih aviona.

Video i foto reportažu svečanog otvaranja možete pogledati na sajtu Ministarstva odbrane gde je najzanimljiviji momentat bio obilazak izloženih sredstava i odgovori ministra na novinarska pitanja. Vučić je tom prilikom na pitanja koja imaju veze sa vazduhoplovstvom izjavio da „naša avionika ne zaostaje za F-16“ i da „Lasta ima glass cocpit“. Vučić je takođe pomenuo i to da je nešto u vezi Lastine avionike „promenjeno“ ili „unapređeno“ kao i da je postignuto „značajno unapređenje na bespilotnim letelicama“. Zanimljivim vestima, uprkos izričitom odbijanju kompanije MiG da izjavi bilo šta po pitnaju nabavke, dodajemo i tvrdnju Kurira je ministar izjavio da bi „M2 mogao da poleti do jeseni“. Ova vest je verovatno pogrešna interpretacija Vučićeve izjave koju je preneo Blic u vezi trenutno prizemljenih domaćih primeraka MiG-a 29.

Druga nešto realnija (ali takođe i dalje zvanično nepokrenuta priča) modernizacije Super galeba, ispričana je na Partneru kroz prisustvo Thalesa i češke kompanije ČLS. Pomenute kompanije su pojavljivanjem na Partneru pokazale interes za domaće tržište ali ni jedna od njih nije htela da komentariše svoje potencijalno učešće u projektu modernizacije G-4. Češka kompanija je za ViPVO i VTI vezana mnogo širom pričom u pogledu nabavke i integracije Garmin avionike pa se nadamo intevjuu sa njima po ovoj temi u narednim danima.
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
2013-06-25 15.39.29-2
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Po pitanju "KUPOVINE" aviona MIG29M2,jedino imamo,
1.Predstavljanje(pre godinu dana)
2.Brifovanje-sta god to znacilo
3.Price od strane Vucica za dnevno politicku anesteziju domaceg javnog mnjenja.
Sa druge strane (Znaci od strane Ruskih zvanicnika,)….nema nista.Ako se ne varam Gerasimov je samo izjavio da takve stvari mora da aminuje Putin,te kao slag na torti,opet vest da ce Sojgu doci(Ni manje ni vise tek u Oktobru,valjda se to tako kaze kad nekom morate saopstiti losu vest.Ako neko ima nesto konkretnije,,,

Odgovori
Se

Ima li nekih novosti u vezi projekta "Kobac"? Da li se spominje termin za koji je zakazan prvi let prototipa?

Odgovori
Mi

Ne znam ko je tu neozbiljan mi ili Rusi..Pa zar godinu dana cekamo te piropatrone?To je zabrinjavajuce,koliko onda treba da cekamo na avione?Procitao sam na par mesta da kompanija Mig i nije vise neki simbol pouzdanosti.Suhoj je mnogo ozbiljnija firma i steta sto ne pregovaramo sa njima u vezi nabavke aviona.Volim Mig ali mi je Suhoj mnogo drazi.Znam da o tome mozemo samo da sanjamo ali Su-35 ima domet radara od 400km..jel to moguce?To je avion a ne 120,koliko moze najsavremeniji Mig.U svakom slucaju bicemo zadovoljni na kraju ako ovih nasih par preostalih migova modernizujemo,posto necemu vise tesko da mozemo da se nadamo

Odgovori
Ж

МиГ и Сухој се налазе заједно у Уједињеној Ваздухопловној Корпорацији, тако да су и једна и друга фирма подједнако поуздане. Друга је ствар што је 90.тих година 20. века МиГ био на рубу пропасти услед лошег стања у Русији. Не можемо поредити Су-35 и МиГ-29М/М2/-35 јер нису иста категорија. Сухоје углавном набављају велике државе док је за Србију примеренији МиГ-29.

Odgovori
Pe

MIG iSUKHOI,su sad objedinjena firma.Nama je svojevremeno ponudjen paket u kome su bili MIG29M2,iSu 30.I to je trebalo da ide u okviru robnog kredita…itd.Znaci mogli smo,ili mozemo i dalje izabrati Su 30,koji jeste kvalitetniji avion.Su 35,nam nikad nije nudjen,a kako sad stvari stoje,…mozda vise ne stoji nikakva ponuda,jer o tome govore samo nasi,dok Rusi nista na tu temu ne izjavljuju.Ukoliko Rusi ne dobiju snazne garancije da Srbija ne ulazi u NATO,nema sanse da ce odobriti kredit.Ovih dana se upravo bore za Finsku,koja je clan EU,ali ne i NATO-a.Mislim da je njima ponudjen Su30.

Odgovori
Ж

Није нама понуђен пакет са МиГ-29М2 и Су-30, него су та два авиона заједно са западним и кинеским авионима били кандидати за нови српски вишенаменски борбени авион.

Су-30 је подједнако квалитетан као и МиГ-29М/М2/35 али су они разлите класе. Као и нпр. Ф-16 и Ф-15Е.

Pe

Da bilo je reci da mozemo birati izmedju ta 2-tipa,…sto se tice Ruskih aviona.Tacno spadaju u razlicite klase.

Mi

Hvala Zivojine.Bice da smo mi neozbiljni kao i obicno.A avioni mogu da lete i bez tih piropatrona samo je pitanje ko bi hteo tako da leti i da potencijalno ugrozi svoj zivot.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: „Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

Zanimanje za propast privrede jedne države je Menadžer, izmišljeno od strane kapitalista da u pokornosti drže radničku klasu!!!

10. Dec 2024.Pogledaj

Ilija na: „Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

Srbija nestaje. Za 70 god Srba u Srbiji nece biti. Tolike podele, sve vece razlike u standardu stanovnistva. Sve veca korupcija. Za koga rafali ? - ako se hitno ne desi cela rekonstrukcija sistema u Srbiji - Srbija bez metka ce biti pregazena

10. Dec 2024.Pogledaj

Perko na: „Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

Radna pozicija je menadžer a možda traže i inženjera za tu poziciju, ko zna. Nisam gledao detalje konkursa. Ali ovo je posao koji bi mogao da radi npr. i inženjer industrijskog inženjerstva. Drugo, Daso zapošljava koga zapošljava, ali ne vidim da je u interesu Srbije da inženjeri odlaze odavde.

10. Dec 2024.Pogledaj

Zoran Jovanic na: „Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

Divno je sto zaposljava menadzere. Vec sam se zabrinuo da bi mogao da potrazi nase Inzenjere, Matematicare, Fizicare ili nekog ko nema zelju da se zatrpava novcem ceo zivot i tim novcem placa svoje strasti.

10. Dec 2024.Pogledaj