BEOGRAD – Ministar odbrane Aleksandar Vučić otvorio je zvanično šesti međunarodni sajam naoružanja i vojne opreme „Partner 2013“ u prisustvu vojnog vrha, predstavnika izlagača, stranih diplomatskih predstavnika i izaslanika odbrana.
„Partner 2013“ počeo je danas i traje do petka 28. juna. Šira javnost moći će da poseti jedini sajam odbrambenih tehnologija u Srbiji samo u petak od 10 do 19 časova, dok su prva tri dana rezervisana za poslovne posetioce, delegacije i medije.
Najavljeno je učešće 89 izlagača iz Srbije i 11 stranih država. Strani izlagači dolaze iz Češke, Rusije, Danske, Švajcarske, Švedske, SAD, Nemačke, Slovenije, Luksemburga, Austrije i Francuske.
MiG i ostali
Prva i najbitnija destinacija danas bila nam je štand (sada UAC-ove podružnice) kompanije MiG od koje nismo dobili apsolutno nikakav zvaničan komentar vezan za status pregovora oko nabavke MiG-ova M/M2 o kojem se već mesecima špekuliše u domaćim medijima. Predstavnik kompanije MiG rekao nam je u dužem intervjuu koji ćemo objaviti sutra nekoliko zanimljivih podataka ali ni jedan u direktnoj vezi sa statusom potencijalne nabavke novih aviona.
Video i foto reportažu svečanog otvaranja možete pogledati na sajtu Ministarstva odbrane gde je najzanimljiviji momentat bio obilazak izloženih sredstava i odgovori ministra na novinarska pitanja. Vučić je tom prilikom na pitanja koja imaju veze sa vazduhoplovstvom izjavio da „naša avionika ne zaostaje za F-16“ i da „Lasta ima glass cocpit“. Vučić je takođe pomenuo i to da je nešto u vezi Lastine avionike „promenjeno“ ili „unapređeno“ kao i da je postignuto „značajno unapređenje na bespilotnim letelicama“. Zanimljivim vestima, uprkos izričitom odbijanju kompanije MiG da izjavi bilo šta po pitnaju nabavke, dodajemo i tvrdnju Kurira je ministar izjavio da bi „M2 mogao da poleti do jeseni“. Ova vest je verovatno pogrešna interpretacija Vučićeve izjave koju je preneo Blic u vezi trenutno prizemljenih domaćih primeraka MiG-a 29.
Druga nešto realnija (ali takođe i dalje zvanično nepokrenuta priča) modernizacije Super galeba, ispričana je na Partneru kroz prisustvo Thalesa i češke kompanije ČLS. Pomenute kompanije su pojavljivanjem na Partneru pokazale interes za domaće tržište ali ni jedna od njih nije htela da komentariše svoje potencijalno učešće u projektu modernizacije G-4. Češka kompanija je za ViPVO i VTI vezana mnogo širom pričom u pogledu nabavke i integracije Garmin avionike pa se nadamo intevjuu sa njima po ovoj temi u narednim danima.
Petar
Po pitanju "KUPOVINE" aviona MIG29M2,jedino imamo,
1.Predstavljanje(pre godinu dana)
2.Brifovanje-sta god to znacilo
3.Price od strane Vucica za dnevno politicku anesteziju domaceg javnog mnjenja.
Sa druge strane (Znaci od strane Ruskih zvanicnika,)….nema nista.Ako se ne varam Gerasimov je samo izjavio da takve stvari mora da aminuje Putin,te kao slag na torti,opet vest da ce Sojgu doci(Ni manje ni vise tek u Oktobru,valjda se to tako kaze kad nekom morate saopstiti losu vest.Ako neko ima nesto konkretnije,,,
SerbianSabre1
Ima li nekih novosti u vezi projekta "Kobac"? Da li se spominje termin za koji je zakazan prvi let prototipa?
Miki
Ne znam ko je tu neozbiljan mi ili Rusi..Pa zar godinu dana cekamo te piropatrone?To je zabrinjavajuce,koliko onda treba da cekamo na avione?Procitao sam na par mesta da kompanija Mig i nije vise neki simbol pouzdanosti.Suhoj je mnogo ozbiljnija firma i steta sto ne pregovaramo sa njima u vezi nabavke aviona.Volim Mig ali mi je Suhoj mnogo drazi.Znam da o tome mozemo samo da sanjamo ali Su-35 ima domet radara od 400km..jel to moguce?To je avion a ne 120,koliko moze najsavremeniji Mig.U svakom slucaju bicemo zadovoljni na kraju ako ovih nasih par preostalih migova modernizujemo,posto necemu vise tesko da mozemo da se nadamo
Живојин
МиГ и Сухој се налазе заједно у Уједињеној Ваздухопловној Корпорацији, тако да су и једна и друга фирма подједнако поуздане. Друга је ствар што је 90.тих година 20. века МиГ био на рубу пропасти услед лошег стања у Русији. Не можемо поредити Су-35 и МиГ-29М/М2/-35 јер нису иста категорија. Сухоје углавном набављају велике државе док је за Србију примеренији МиГ-29.
Petar
MIG iSUKHOI,su sad objedinjena firma.Nama je svojevremeno ponudjen paket u kome su bili MIG29M2,iSu 30.I to je trebalo da ide u okviru robnog kredita…itd.Znaci mogli smo,ili mozemo i dalje izabrati Su 30,koji jeste kvalitetniji avion.Su 35,nam nikad nije nudjen,a kako sad stvari stoje,…mozda vise ne stoji nikakva ponuda,jer o tome govore samo nasi,dok Rusi nista na tu temu ne izjavljuju.Ukoliko Rusi ne dobiju snazne garancije da Srbija ne ulazi u NATO,nema sanse da ce odobriti kredit.Ovih dana se upravo bore za Finsku,koja je clan EU,ali ne i NATO-a.Mislim da je njima ponudjen Su30.
Живојин
Није нама понуђен пакет са МиГ-29М2 и Су-30, него су та два авиона заједно са западним и кинеским авионима били кандидати за нови српски вишенаменски борбени авион.
Су-30 је подједнако квалитетан као и МиГ-29М/М2/35 али су они разлите класе. Као и нпр. Ф-16 и Ф-15Е.
Petar
Da bilo je reci da mozemo birati izmedju ta 2-tipa,…sto se tice Ruskih aviona.Tacno spadaju u razlicite klase.
Miki
Hvala Zivojine.Bice da smo mi neozbiljni kao i obicno.A avioni mogu da lete i bez tih piropatrona samo je pitanje ko bi hteo tako da leti i da potencijalno ugrozi svoj zivot.