BEG airport status
Air Solution 2013

Air Solution 2013

Najveća međunarodna vojna vazduhoplovna vežba u kojoj učestvuje ViPVO Vojske Srbije „Air Solution 2013“ počela je danas. Na aerodrom Batajnica danas sleteli su rumunski Lanceri C, Spartan je zbog tehničkog kvara otkazao svoje učešće, četiri Super galeba odletela za Rumuniju.

 

 

Srpska strana je izradila prišivke za ovu priliku
Srpska strana je izradila prišivke za ovu priliku

Ciljevi „Air Solutiona“, kako su nam danas rekli u 204. vazduhoplovnoj brigadi na aerodromu Batajnica, su jačanje međusobnog poverenja, unapređenje saradnje dvaju vazduhoplovstava i usklađivanje operativnih procedura. Ovogodišnja vežba je treća po redu, počela je danas i trajaće još sutra u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije i na aerodromima Batajnica i Kampja Turzi. Prvi deo današnjih dešavanja bio je otvoren za medije i Tango Six je prisustvovao pripremama, ispraćaju domaćih vazduhoplova put Rumunije i dolasku aviona rumunskog ratnog vazduhoplovstva na Batajnicu.

Komandant vežbe brigadni general Bandić objašnjava njen scenario
Komandant vežbe brigadni general Bandić objašnjava njen scenario
Pripreme i koordinacija sa Rumunima
Pripreme i koordinacija sa Rumunima
Učesnici

Sa srpske strane učestvovala je 101. lae u zadacima kontrole vazdušnog prostora, 252 štae u zadacima vazduhoplovne podrške, 138. trae u zadacima razmeštaja snaga ViPVO, 24. vazd.teh. bataljon, 17. bataljon za obezbeđenje aerodroma, 126. brigada VOJIN, 210. bataljon veze, Operativni centar Komande ViPVO, dok 890. mhe učestvuje prvi put na ovakvoj vežbi sa dva helikoptera Mi-8 i jednim Mi-17.

Rumunsko ratno vazduhoplovstvo za potrebe Air Solutiona rezervisalo je efektive iz 71. vazduhoplovne baze Kampja Turzi – 712. lovačku eskadrilu i 713. transportnu eskadrilu .

Letelice i scenario

Prema prvobitnom scenariju vežbe ona počinje poletanjem transportnih aviona sa teritorije Srbije i Rumunije koji idu ka teritoriji one druge države. Njih presreću lovački avioni MiG-21 (srpski) i MiG-21 Lancer C (rumunski), vrše identifikaciju i daju instrukcije za sletanje na odgovarajuće aerodrome. Nakon prizemljenja transportnih aviona sa teritorije Srbije poleću četiri aviona G-4 Super galeb i sa teritorije rumunije dva aviona MiG-21 Lancer C na borbene zadatke vazduhoplovne vatrene podrške na teritoriji druge države (fiktivna dejstva po srpskim i rumunskim poligonima) dok im za vreme njihovih borbenih letova lovačku zaštitu pružaju lovački avioni MiG-21, sa obe strane.

Pretpoletni brifing 252. eskadrile
Pretpoletni brifing 252. eskadrile

Za drugi dan vežbe planirana je realizacija operacije borbenog traganja i spasavanja. Sa srpske strane u Rumuniju po, kako su nam rekli u 204. brigadi, prvi put u istoriji srpskog vojnog vazduhoplovstva odlazi naš helikopter Mi-17 koji će sa dva rumunska helikoptera tipa Puma izvoditi akciju traganja i spašavanja oborenog pilota, dok će sa rumunske strane prema Srbiji poleteti jedna rumunska Puma koja će istu akciju izvesti sa dva srpska Mi-8.

Za kraj vežbe predviđeno je da se, prilikom povratka letelica na matične aerodrome izvrši još jednom borbeni zadatak vazduhoplovne vatrene podrške na teritoriji druge države (fiktivna dejstva po poligonima) uz lovačku zaštitu.

Prvi dan

 

MiG-21 Lancer C
MiG-21 Lancer C

Tango Six je imao priliku da prisustvuje pripremnim radnjama u komandnom mestu vežbe na aerodromu Batajnica, odlasku domaćih letelica i dolasku rumunskih. Kako je komandant celokupne vežbe i komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Predrag Bandić rekao ovom prilikom, deo vazdušnog prostora uz granicu Srbije i Rumunije prešao je pod poseban režim kontrole za ovu priliku i vazdušna granica između dve zemlje je „deangažovana“.

Prvo odstupanje od plana vežbe dogodilo se nekih sat vremena pre njenog početka kada je iz Rumunije javljeno da zbog tehničkih razloga njihov C-27J nije u mogućnosti da poleti. Njegovu ulogu u daljem toku vežbe preuzeo je srpski An-26. Očekuje se da će ostatak vežbe proteći po najavljenom planu.

Razmena tehničkih dokumenata u Operativnom centru vežbe.
Razmena tehničkih dokumenata u Operativnom centru vežbe

Pogledajte detaljniju video reportažu prvog dana koju smo jutros snimili – odlasci ViPVO letelica, atmosfera na aerodromu i u komandnom centru vežbe kao i dolazak rumunskih MiG-ova:

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Ovi nasi taman videli kakav je Lancer,pa mozda u modernizuju nesto :D

Odgovori
Ж

Како сада ствари стоје тешко да ће Србија модернизовати своје МиГ-ове 21.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

alpha na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

Tesko da su najiskusniji u regionu sa 40h godisnje. Dobro da znaju poletiti.

10. Jun 2021.Pogledaj

Falcon na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

Nekome najmoderniji avioni današnjice a nekome avio otpad Varšavskog pakta. Neki će piloti minimum do 2030 blenuti u skazaljke aviona koji mali servis može da radi kod sajdžije, dok će neki drugi piloti imati SPECTRE, glass cockpit sa data fusion najmodernijom avionikom i AESA radarom. Nekome HOTAS a nekome PROPAS'... Neko će da purnja saćastim…

10. Jun 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

Jarić T Živadin Извршена је модернизација мањег обима, тј довођење на ниво МиГ-29СД на коме су већ били авиони наслеђени од СФРЈ као и из руске донације (наравно пре модернизације на ниво МиГ-29СМ).

10. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend