BEG airport status
Air Solution 2013

Air Solution 2013

Najveća međunarodna vojna vazduhoplovna vežba u kojoj učestvuje ViPVO Vojske Srbije „Air Solution 2013“ počela je danas. Na aerodrom Batajnica danas sleteli su rumunski Lanceri C, Spartan je zbog tehničkog kvara otkazao svoje učešće, četiri Super galeba odletela za Rumuniju.

 

 

Srpska strana je izradila prišivke za ovu priliku
Srpska strana je izradila prišivke za ovu priliku

Ciljevi „Air Solutiona“, kako su nam danas rekli u 204. vazduhoplovnoj brigadi na aerodromu Batajnica, su jačanje međusobnog poverenja, unapređenje saradnje dvaju vazduhoplovstava i usklađivanje operativnih procedura. Ovogodišnja vežba je treća po redu, počela je danas i trajaće još sutra u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije i na aerodromima Batajnica i Kampja Turzi. Prvi deo današnjih dešavanja bio je otvoren za medije i Tango Six je prisustvovao pripremama, ispraćaju domaćih vazduhoplova put Rumunije i dolasku aviona rumunskog ratnog vazduhoplovstva na Batajnicu.

Komandant vežbe brigadni general Bandić objašnjava njen scenario
Komandant vežbe brigadni general Bandić objašnjava njen scenario
Pripreme i koordinacija sa Rumunima
Pripreme i koordinacija sa Rumunima
Učesnici

Sa srpske strane učestvovala je 101. lae u zadacima kontrole vazdušnog prostora, 252 štae u zadacima vazduhoplovne podrške, 138. trae u zadacima razmeštaja snaga ViPVO, 24. vazd.teh. bataljon, 17. bataljon za obezbeđenje aerodroma, 126. brigada VOJIN, 210. bataljon veze, Operativni centar Komande ViPVO, dok 890. mhe učestvuje prvi put na ovakvoj vežbi sa dva helikoptera Mi-8 i jednim Mi-17.

Rumunsko ratno vazduhoplovstvo za potrebe Air Solutiona rezervisalo je efektive iz 71. vazduhoplovne baze Kampja Turzi – 712. lovačku eskadrilu i 713. transportnu eskadrilu .

Letelice i scenario

Prema prvobitnom scenariju vežbe ona počinje poletanjem transportnih aviona sa teritorije Srbije i Rumunije koji idu ka teritoriji one druge države. Njih presreću lovački avioni MiG-21 (srpski) i MiG-21 Lancer C (rumunski), vrše identifikaciju i daju instrukcije za sletanje na odgovarajuće aerodrome. Nakon prizemljenja transportnih aviona sa teritorije Srbije poleću četiri aviona G-4 Super galeb i sa teritorije rumunije dva aviona MiG-21 Lancer C na borbene zadatke vazduhoplovne vatrene podrške na teritoriji druge države (fiktivna dejstva po srpskim i rumunskim poligonima) dok im za vreme njihovih borbenih letova lovačku zaštitu pružaju lovački avioni MiG-21, sa obe strane.

Pretpoletni brifing 252. eskadrile
Pretpoletni brifing 252. eskadrile

Za drugi dan vežbe planirana je realizacija operacije borbenog traganja i spasavanja. Sa srpske strane u Rumuniju po, kako su nam rekli u 204. brigadi, prvi put u istoriji srpskog vojnog vazduhoplovstva odlazi naš helikopter Mi-17 koji će sa dva rumunska helikoptera tipa Puma izvoditi akciju traganja i spašavanja oborenog pilota, dok će sa rumunske strane prema Srbiji poleteti jedna rumunska Puma koja će istu akciju izvesti sa dva srpska Mi-8.

Za kraj vežbe predviđeno je da se, prilikom povratka letelica na matične aerodrome izvrši još jednom borbeni zadatak vazduhoplovne vatrene podrške na teritoriji druge države (fiktivna dejstva po poligonima) uz lovačku zaštitu.

Prvi dan

 

MiG-21 Lancer C
MiG-21 Lancer C

Tango Six je imao priliku da prisustvuje pripremnim radnjama u komandnom mestu vežbe na aerodromu Batajnica, odlasku domaćih letelica i dolasku rumunskih. Kako je komandant celokupne vežbe i komandant 204. vazduhoplovne brigade brigadni general Predrag Bandić rekao ovom prilikom, deo vazdušnog prostora uz granicu Srbije i Rumunije prešao je pod poseban režim kontrole za ovu priliku i vazdušna granica između dve zemlje je „deangažovana“.

Prvo odstupanje od plana vežbe dogodilo se nekih sat vremena pre njenog početka kada je iz Rumunije javljeno da zbog tehničkih razloga njihov C-27J nije u mogućnosti da poleti. Njegovu ulogu u daljem toku vežbe preuzeo je srpski An-26. Očekuje se da će ostatak vežbe proteći po najavljenom planu.

Razmena tehničkih dokumenata u Operativnom centru vežbe.
Razmena tehničkih dokumenata u Operativnom centru vežbe

Pogledajte detaljniju video reportažu prvog dana koju smo jutros snimili – odlasci ViPVO letelica, atmosfera na aerodromu i u komandnom centru vežbe kao i dolazak rumunskih MiG-ova:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sr

Ovi nasi taman videli kakav je Lancer,pa mozda u modernizuju nesto :D

Odgovori
Ж

Како сада ствари стоје тешко да ће Србија модернизовати своје МиГ-ове 21.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj