BEG airport status
Air Serbia: Prvi koraci novog nacionalnog avioprevoznika

Air Serbia: Prvi koraci novog nacionalnog avioprevoznika

BEOGRAD – Vest o dolasku Air Serbia na tržište UAE, imala je pozitivnog odjeka u medijima na Srednjem istoku. Kompanija „Aerodromi Abu Dabi“, objavila je proširenje svoje globalne mreže na Međunarodnom aerodromu Abu Dabi,  i to upravo uvođenjem nove linije kompanije Air Serbia, na relaciji Beograd – Abu Dabi. Špekulacije o investicijama u druge kompanije u regionu, BEG o zimskom redu letenja, Air Serbia PR služba u prvoj redovnoj kriznoj situaciji.

 
 
IMG_7647

 
Kako navodi Arabian Aerospace, Ahmed Al Hadabi, šef operacija na Međunarodnom aerodromu Abu Dabi poželeo je dobrodošlicu kompaniji Air Serbia, nadajući se da će u narednom periodu, linijama kao što je ova, učvrstiti konekcije sa svim značajnijim evropskim gradovima.

– Uloga Abu Dabija kao konekcije između Evrope i Srednjeg istoka ojačava poziciju glavnog grada kao međunarodnog čvorišta vazdušnog saobraćaja, i kompanija „Aerodromi Abu Dabi“ će rado ponuditi svoje usluge svetskog nivoa još jednom strateškom partneru kao što je Air Serbia. – poručio je Hadabi.

Dane Kondić, generalni direktor kompanije Air Serbia, prilikom dolaska prvog leta nacionalne aviokompanije u Abi Dabi, izjavio je:
–  Ovo su vrlo uzbudljivi trenuci za kompaniju Air Serbia, imajući u vidu da kompanija počinje novu eru svog poslovanja. Naša usluga širi se van granica postojeće mreže linija i pruža našim putnicima jednostavniji i lakši put do Srednjeg istoka i dalje preko Abu Dabija, posredstvom našeg partnera Etihad Airways, do ključnih destinacija Azije i Australije.
 

Air Serbia postaje vlasnik kompanija u regionu?

 
Portal Arabian Business takođe se poslednjih dana bavio temom početkom nove ere srpskog nacionalnog avioprevoznika.  Zvaničnici naše zemlje, kao i predstavnici kompanije izjavili su za Arabian Business da će Air Serbia, nakon što počne pozitivno da posluje i kompletira svoju flotu, u perspektivi investirati u akcije drugih  avioprevoznika u Evropi koji trenutno negativno posluju, misleći, pre svega, na region.

Ove izjave potvrdio je tom prilikom i Kondić, koji se složio sa Vučićem i potvrdio namere kompanije da u narednih godinu dana postane profitabilna a da nakon toga toga talas uspeha nastavi investicijama u akcije  aviokompanija u regionu.

Džejms Hogan, čelni čovek Etihada, opisao je dil sa kompanijom Air Serbia kao početak „novih, uzbudljivih prilika za Srbiju“, i poželeo predstavnicima nacionalnog avioprevoznika dobrodošlicu u njihovu equity alijansu.

Portal je preneo i da su zvaničnici Srbije otišli su prvim letom kompanije Air Serbia u Abu Dabi sa namerom da dogovore zajam Srbiji u vrednosti od 2-3 milijarde USD, klučan za finasijsku stabilnost zemlje.
 

Beogradski aerodrom ove zime povećava saobraćaj za 38%

 
Sa druge strane, dobre vesti stižu i iz Beograda. Aerodrom Nikola Tesla počeo je da primenjuje zimski red letenja, a prema saopštenju njihove PR službe, ove zime frekfencija saobraćaja povećaće se za 38%. Tome će najviše doprineti nacionalna aviokompanija koja će nedeljno imati više od 200 poletanja iz Beograda, što je povećanje od oko 65 odsto.

Pored nove linije za Abu Dabi, Air Serbia će od 1. decembra poleteti ka Banjaluci i Pragu, dok će linije za Ljubljanu i Bukurešt biti uspostavljene od 10. decembra.

Novina u odnosu na prethodne sezone Jata jeste da će Air Serbia od Nove godine znatno povećati broj letova tako da će prema skoro svim destinacijama saobraćati svakodnevno.

Inostrane aviokompanije takođe nastavljaju da prate trend jačanja srpskog tržišta najavljenim povećanjem broja letova od 18 odsto tokom nastupajuće zimske sezone.
 

Avion Air Serbia kasnio zbog keteringa, izvinjenja iz PR službe

 
U nizu pozitivnih ocena početka rada kompanije Air Serbia, dogodio se i jedan peh koji je spremno dočeklala PR služba nacionalnog prevoznika. Naime, avion na letu Beograd-Amsterdam-Beograd kasnio je u oba pravca, zbog problema sa novim sistemom keteringa.

Let  JU365 nacionalne aviokompanije, koji je juče poleteo iz Beograda sa više od dva sata zakašnjenja, i u povratku je takođe kasnio, pa je umesto u 22 časa, na Aerodrom „Nikola Tesla“ sleteo tek u 1.30. Umesto u 18.05 časova, avion je poleteo tek u 20.22 iz Beograda, a iz Amsterdama je umesto u 22 časa krenuo tek u ponoć.

Putnici su imali dodatnu neprijatnost tokom čekanja, pošto se radnje i ugostiteljski lokali na amsterdamskom aerodromu Shiphol zatvaraju u 21 čas, pa nisu imali gde da se osveže ili pojedu nešto. Kapetan i osoblje aviona su se nekoliko puta izvinili putnicima, koje po novim standardima na letovima od sada zovu gosti, više puta ponovivši da je problem nastao u Beogradu, „zbog početka rada novog sistema keteringa“.

– Ovo kašnjenje nam nije prihvatljivo i njemu se sada u potpunosti posvećujemo, sa dodatnom opremom i poboljšanim procedurama za otklanjanje. Očekujemo da se situacija progresivno unapredi već od danas – rekli su u službi za odnose sa javnošću Air Serbia.

– Air Serbia se izvinjava zbog ovog kašnjenja i neugodnosti koje je ono izazvalo našim gostima. Kašnjenje je nastalo zbog primene poboljšanih ketering usluga na svim letovima Er Srbije mreže“ – navode u aviokompaniji.

Ovaj peh ostao je u senci krajnje profesionalne reakcije PR službe kao i utiska da se oseća velika promena upravljanju kompanijom, stavom kompanije prema putnicima i nizom izvinjenja koja do sada, ovako forumulisana, nisu bila karakteristična za Jat Airways.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    mi

    tako-se-to-radi!
    prosto, iz ranijih iskustava na medjunarodnim aerodromima i sa drugim kompanijama, ovo mi deluje sasvim normalno i logicno ponasanje jedne avio kompanije i njihove pr-sluzbe.
    s druge strane, jat nam nije dao nikad (od kad sam ja konzument) nista slicno, osim mozda, svakodnevna iznenadjenja, gde sam se pitao – sta je sledece, sta jos moze da se desi.
    uglavnom, zelim svu srecu novoj avio kompaniji!

    Odgovori
    Du

    Jedino mi nije jasno zasto AirSerbia od sada za Istanbul leti na LTFJ a ne na Ataturk. Ako AS hoce da bude ozbiljna kompanija onda ne treba da koristi taj trecerazredni aerodrom…

    Odgovori
    Av

    Zvanicno, zbog guzve na Ataturku slot JU je preseljen na Sabihu. Da je to neobicno, to jeste jer je Ataturk u evropskom delu Istanbula, dok je Sabiha preko Bosfora, ali Ataturk deli saobracaj sa Sabihom. Sve ostalo bi spadalo pod teorije zavere u koje niko nece poverovati, mada ima tu previse slucajnosti. Kako se potrefilo da bas kad pocne podmladjivanje flote da nam premeste aerodrom?

    Du

    (Uz cinjenicu da imam misljenje o oba aerodroma preko Wikipedije/Skytrax-a)

    Cini se da je Sabiha LCC aerodrom koji ne dozvoljava preteranu "kontektivnost". Zapravo odatle niko nigde nece moci dalje. Za razliku od Ataturka.

    JU je shvatio da bi time verovatno gubio tranzit putnike te je spojio lepo i korisno…

    zn

    Dodatne slotove aerodrom IST, nije odobrio, vec pod pritiskom Turkisha, dao neka gluva vremena. Da se saobracaj nebi obavljao nekim danima na IST a drugim na SAW odluceno da se predje tokom zime na SAW. Sve se radi da se od leta vrati na IST sa zeljenim vremenima

    Pe

    Air Serbia nije dobila trazene slotove i zbog toga je promenjen aerodrom. Sve usluge za kompaniju su mnogo jeftinije nego na IST.
    Linija Air Serbije, Beograd-Istanbul je P2P, ne očekuju konekcije u IST. Logično je leteti na bitno jeftiniji aerodrom gde imaš slotove koji ti odgovaraju i bolje uslove. Air Serbiji više ne treba IST za konekcije sada je to Abu Dhabi.

    pr

    Čitao sam da nisu hteli da nam daju dodatne slotove i da promene vremena, pa su zbog toga prešli na Sabihu. E sad, da li se to desilo jer je Ataturk stvarno prenatrpan ili se politika umešala da bi zaštitili Turkish Airlines, ko zna. Jedino što mi znamo jeste da se od sad leti do Sabihe.

    A i zašto je SAW trećerazredni aerodrom? Da ne zadovoljava neke standarde, sumnjam da bi menjali aerodrom. Neko je komentarisao da je prvi let dočekan odlično. Svi putnici su dobili poklone a osoblje je dobilo cveće. Bilo je prepuno novinara i TV kamera. Takođe je napisao da je osoblje mnogo bolje nego na Ataturku. A i do Taksima treba sat vremena autobusom.

    Zn

    Bas tako…. Na danasnjem letu saw-beg ima skoro 130 putnika, od toga skoro 90 tranzita za evropske destinacije. Sve ne air serbia. Kapa dole onome ko je ovo ovako postavio. Pratimo da li je slučajnost

    Br

    Danas je proradio i tunel ispod Bosfora tako da se sa Azijske strane na Evropsku bukvalno prelazi za par minuta. Verujem da novi menadžment Air Serbije zna svoj posao i da će putnici biti zadovoljni. Srećno.

    Ix

    Tunel nije od bilo kakve koristi putniku koji ide sa SAW na evropsku stranu ili obratno. Nema konekciju sa autobusima koji saobraćaju od SAW do Taksima. Autobuski transfer u normalnim okolnostima traje oko sat vremena ali saobraćaj u Istanbulu je potpuno nepredvidljiv tako da se u povratku uvek savetuje polazak na aerodrom 4h pre poletanja, za slučaj kolapsa na mostu odnosno severnoj obilaznici koju koriste autobusi. SAW je inače sasvim pristojan aerodrom, sa sve više letova (Pegasus je tamo potpuno podivljao, lete na sve strane), postoje i solidne transferne opcije (npr. DXB, DOH, DME) tako da svakako nije loš kao prelazno rešenje, dok se ne reši status na IST.

    Pe

    Danas je APR izvrsio promenu imena privrednog subjekta Jat airways u Air Srbia. Svakoga dana sve manje Jata

    Odgovori
    st

    A jucerasnji let za Pariz I 2 sata kasnijenja????????
    Isto ce pr spremno reagovati
    Hm

    Odgovori
    zn

    Catering problemi kao za sve tokom jucerasnjeg dana. Preambiciozni stavovi Aerodrom cateringa (nema veze sa AB)….raditi spic sa jednim vozilom. Izgleda da se danas nesto ucinilo

    Mi

    Zaista se osete promene u izvestavanju Er Srbije: 1. putnike nazivaju GOSTIMA, 2. ''Očekujemo da se situacija progresivno unapredi…'', 3. ''Kašnjenje je nastalo zbog primene poboljšanih ketering usluga na svim letovima Er Srbije mreže''… Od svih promena primecujem samo da u poslednje vreme koriste vrlo UZBUDLJIV jezik.

    Odgovori
    St

    A danas opet 70 minuta kasnijenja iz Pariza
    U avionskim publikacijama avion 737 nacrtan kao airbus,avioni atr predstavljeni kao serija 200 a 2 su serije 500 itd
    Naravno to ce se opet pripisati nekom drugom a ne rukovodstvu air serbie

    VO

    Sto se tice kasnjenja na destinacije Amsterdam, Pariz, Brisel i Kopenhagen kojih je bilo ovih dana tu je dobrim delom uzrok nevreme oluja ''Sv Juda'' koja je ovih dana besnela zapadnom Evropom pa su mnogi letovi čak i otkazani a Air Serbia je ipak relizovala sve.

    Odgovori
    Vl

    Sta je ovde strucnih komentar! Sve strucnjak do strucnjaka.
    Cast izuzetcima, ali kad se napise da je Air Serbia omanula zbog greske druge kompanije (ketering) i kad se napise da su krivi sto je oluja velikih razmera zahvatila skoro pola Evrope, odmah spremam papirne maramice da obrisem ovoliko pljuvacke po portalu.
    Ako se uskoro pojavi strucna tvrdnja o krivici AS zbog global warminga, krize u Siriji i bankrota USA, vadim kisobran. Da se ne nadjem ulipan pljuvackom na Tangu.

    Odgovori
    12

    Sad su stvarno preterali. Kako AS moze da bude kriva za nesto sto nije pod njenom kontrolom? AS nema ketering sluzbu koja je adekvatna, niti ima hidrometeorolosku masinu da stvori oluju koja sad besni na zapadu Evrope. Ne znate na koga da svalite krivicu, pa ajd po prevozniku, koga ste pre toga uzdizali u nebesa.

    Vlado, mala zabuna je nastala u tvom komentaru, zar AS nema svoju ketering sluzbu?

    Vl

    Ima, ali mislim da ketering jos uvek nije pod punom kontrolom AS. Zato sam napisao druga kompanija. Mozda gresim? Ako sam pogresio, nek ide na moju dushu. I onako je dovoljno crna, da je nista vise ne moze ocrniti.

    12

    Ma ko zna, na svim aerodromima sveta ima nekoliko ketering kompanija, ne znam ni ja za nasu situaciju.

    A tvoja dusa da bude crna? Ma kakvi, zlato ne moze da pocrni.

    T6

    Zna li iko sta se desava sa konkursom za mesto celnika DCV? Niko o tome ne pise.

    Odgovori
    IP

    U Italiji srba ima oko 30.000. a polecete samo sa dve destinacije.Rim i Milano.30.000 zivi i radi u Trevisu Padovi i Vicenzi.a letova nema.Albanci polecu sa 20 destinacija iz italije sram da vas bude.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj