BEG airport status
Vingleti za C-295

Vingleti za C-295

BEOGRAD – Na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Sevilji, Španija, Erbas Militari predstavio je modernizovani višenamenski srednji transportni avion C-295 sa oznakom C-295W (Winglet).

 

Sa jučerašnje premijere, foto: Shepard media
Sa jučerašnje premijere, foto: Shepard media

Poboljšanja se pre svega odnose na ugradnju jačih motora Pratt and Whitney Canada PW127 od 2750 KS čime je pored smanjenja potrošnje goriva povećan dolet i vreme patroliranja, zatim je povećana nosivost za jednu tonu a vrhunac leta za 2.000 metara. Na krajevima krila ugrađeni su aerodinamičke površine tzv. ‘’vingleti’’ koji smanjuju vazdušna vrtloženja oko krajeva krila i samim tim se poboljšava efikasnost aviona što se tiče doleta i štednje goriva. Do sada su nešto drugačiji ‘’vingleti’’ ispitivani na demonstratoru varijante C-295AEW&CO, letećeg radarskog sistema za rano otkrivanje, upozoravanje i kontrolu vazdušnog prostora.

Kako se avion C-295 još uvek proizvodi predviđeno je da C-295W bude setifikovan u maju 2014. a osnovna konfiguracija od četvrog kvartala 2014. godine. Prvi let ove varijante očekuje se u januaru iste godine. Vingleti će se nuditi i kao paket modernizacije postojećih aviona ovog tipa a kako će avion imati bolje performanse biće idealan za zemlje sa toplijom klimom i većom nadmorskom visinom – kompanija će potencijalne kupce tražiti pre svega u Južnoj Americi i Aziji.

Whiskey, foto: bmd blog
Whiskey, foto: bmd blog
295

 
C-295 je unapređena verzija aviona CN.235 koji su zajedno proizvodile Španija i Indonezija. To je turboelisni dvomotorni visokokrilni srednji transportni avion koji je prvi put poleteo 28. novembra 1997. a uveden u upotrebu novembra 2001. Ima nosivost od 9.250 kg tereta i sa tim teretom može da preleti 1.300 km a može prevesti 71 vojnika.

Optimalan dolet je 4.600 km sa 3.000 kg tereta. Koristi ga 15 država sa ukupno 94 letelica a naručeno je još 27. Najveći korisnik je Poljska sa 16 aviona. Postoji i specijalizovana mornarička patrolna varijanta C-295MPA Persuader.
 

Srbija

 
2009. godine španski C-295M je bio na međunarodnom aeromitingu Batajnica 2009. gde se pokazao u odličnom svetlu pre svega zbog izuzetnog letačkog programa.

Ovaj avion bi jednom mogao postati i kandidat za novi srpski transportni avion jer će uskoro morati da se razmišlja o zameni sada već starih aviona An-26. SFRJ je u periodu 1975 – 76. nabavila 14 aviona a 1984. stigao je još jedan. Tri aviona su uništena 1999, dva aviona su 1997 prodata Kongu, dva su rashodovana a dva prodata privatnim kompanijama.

V i PVO Vojske Srbije trenutno raspolaže sa šest aviona An-26 ali su operativna samo dva koji lete u sastavu 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade na Batajnici. Jedan od njih je remontovan 2008. a drugi 2009. kada su i značajno modernizovani pre svega elektronskom opremom. Tada su dobili odobrenje da lete još 6 godina. Avioni će morati ponovo na remont 2014. odnosno 2015. godine.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj