BEG airport status
Uhapšen direktor beogradskog aerodroma, Wizz Air prvi put javno proziva Air Serbiju

Uhapšen direktor beogradskog aerodroma, Wizz Air prvi put javno proziva Air Serbiju

BEOGRAD – Direktor  Aerodroma „Nikola Tesla“ Velimir Radosavljević uhapšen je danas zbog sumnje da je zloupotrebom položaja oštetio to preduzeće za više od 207 miliona dinara. Na teret mu se stavlja zaključivanje štetnog ugovora sa low cost aviokompanijom Wizz Air. Wizz Air u svojoj današnjoj reakciji oštro napada državu i kompaniju Air Serbia optužujući ih za „nezdravu opsesiju iznošenja netačnih optužbi“.

 
2014-06-10 13.20.15
 
 
Kako se navodi u današnjem saopštenju Ministarstva unuturašnjih poslova, Odeljenje za suzbijanje privrednog kriminaliteta Beogradske policije je, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, odredilo zadržavanje do 48 sati Velimiru Radosavljeviću zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio krivično delo zloupotreba položaja odgovornog lica.

Direktor aerodroma optužen je da je u svojstvu odgovornog lica JP „Aerodrom Beograd“, prilikom samostalnog vođenja pregovora sa predstavnicima Wizz Aira, 29. januara 2010. godine, zaključio Memorandum o razumevanju sa tom kompanijom, kojim joj je odobrio korišćenje aerodromskih usluga ispod cene, uključujući i popust od 20 odsto na putničku taksu, iako takve pogodnosti nisu mogle da budu odobrene nijednoj kompaniji. Povoljni uslovi korišćenja aerodromskih usluga uvedeni su kao mogućnost Zaključkom Vlade Republike Srbije i Smernicama razvoja vazduhoplovnog tržišta kroz stimulacije u plaćanju aerodromskih naknada u Republici Srbiji tek 30. decembra 2013. godine i to uz ispunjavanje konkretnih kriterijuma, koje Wizz Air nije ispunjavao. Uprkos tome, kompanija Wizz Air je koristila druge usluge beogradskog aerodroma po nižoj ceni već od 12. juna 2010. godine na osnovu prethodno sačinjenog memoranduma. Tek 25. marta 2011. godine je zaključen Ugovor o pružanju aerodromskih usluga kojim je Memorandum ozvaničen, a kojim su toj kompaniji odobreni popusti po svim osnovama na aerodromske usluge i putničku taksu sve vreme trajanja ugovora. Radosavljević se tereti da je omogućio sticanje imovinske koristi kompaniji „Viz er“ u iznosu od 207.433.508,92 dinara, za koliko je oštećeno Privredno društvo Aerodrom „Nikola Tesla“ a.d. Beograd, sopštio je danas MUP.
 

Oštra reakcija Wizz Aira

 
Portparol kompanije Wizz Air Danijel Karvaljo (Danel de Carvalho) rekao je u današnjem saopštenju medijima da Wizz odbija svaku insinuaciju o neprikladnom odnosu u komercijalnom ugovoru objavljenom između aerodroma i kompanije Wizz Air:

– Nasuprot onome što je navedeno u netačnim optužbama, saobraćaj kompanije Wizz Air povećan je za preko 800% na beogradskom aerodromu u periodu od 2010. do 2013 .godine, dok je ukupan porast saobraćaja aerodroma porastao na 31%, čineći tako Wizz njegovom pokretačkom snagom u pogledu rasta saobraćaja. Na žalost, srpski potrošači i posetioci sada moraju biti svedoci kako im se izbor svodi na jednu višu cenu karte putem wannabe monopoliste u obliku Etihada/Air Serbije. Nezdrava opsesija iznošenja netačnih optužbi oko Wizz Air ugovora sa beogradskim aerodromom naravno dolazi u zgodno vreme – ugovor sa Etihadom je pod lupom Evropske Unije i kako je otkriveno u izveštaju srpske komisije za državnu pomoć (subvencije), Etihad/Air Serbia uživaju netransparentnu pomoć u vidu posebno skrojenih subvencija koje su napravljene da bi zaštitile Etihad/Air Serbia biznis model centriran na transfer putnicima uz pomoć uklanjanja naknade za putnike i do 100% što dozvoljava ovoj aviokompaniji sa visokim cenama karata da posluje sa skoro nula posto poreza na Aerodromu Beograd. – stoji u saopštenju portparola kompanije Wizz Air.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Ko gubi….Wizz inače igra na tu kartu sa subvencijama i u drugim državama koje još nisu u EU (Makedonija) i znaju šta rade samo se prave blesavi. E sad, to se to putnicima ne sviđa to ne menja stvar. Možda bi neki ozbiljniji low cist mogao to da iskoristi tj. neko od ovih sto su već prisutni (EasyJet) ili posmatraju (Ryan?). A Velja je razočarao, izgleda da taj aerodrom izaziva ljude na neobične poteze. Šteta..

Odgovori
Zo

Cek, cek.
A da Wizz nije dosao koliko bi onda ostetio aerodrom?????
Hapse coveka na pravdi Boga.
STRASNO!

Odgovori
Kr

Gospodin Radosavljevic je na zalost, i pored vrhunskih akademskih referenci, na celo BEG-a dosao kao politicki kadar, i to kao politicki kadar u Srbiji najomrazenije profiterske organizacije. Uprkos toj cinjenici, pokazao se tokom poslednjih nekoliko godina kao solidan menadzer I nesumnjivo sposoban da napravi profit i izbegne afere. U skaldu sa time ide i cela ova prica sa Wiz-om, u kojoj jedan menadzer koristeci svoje diskreciono pravo, pravi pametan poslovni potez i prirodno odobrava inicijalni popust novoj musteriji, pre svega da bi uopste pridobio novu musteriju cije ce prisustvo donositi dodatni profit, a onda i zbog objektivno nizeg nivoa usluge koju ce ta musterija dobijati.
Na stranu sad, price o umesanosti Etihada i pravljenju terena za arapsko preuzimanje aerodroma… Mene interesuje kako ce da se recimo sutra izvrsi departizacija javnog sektora (o cemu laje savka nova vlast) i da dodju na sva ta mesta strucnjaci sa velikim iskustvom i rezultatima – ko ce se od njih usuditi da donese bilo kakvu poslovnu odluku bez da prvo pozove polupismenu bagru u Nemanjinoj 15 radi odobrenja? Na duge staze, jako losa poruka privredi, ali i potencijalno stranim ulagacima da se klone bilo kakvog posla sa drzavnim preduzecima u Srbiji, u kojima menadzment nema nikakvu autonomiju

Odgovori
Ma

Baš tako. Ovi idioti na vlasti ugušiće celu Srbiju, sve stručne ljude oteraće od javnih preduzeća. Nijedan direktor neće smeti da misli svojom glavom i da vodi samostalno preduzeće.

Д

Жарко бих жело да ми напоменете име само једног директора било ког јавног или државног предузећа а да исти није партијски послушник. У овој земљи важи постулат : "Окружи се глупљим од себе и уживај!"
Ја поодавно нисам видео ни једног јединог "стручњака" који је довео до бољитка неке државне фирме.
Партократија била и остала!

Ba

Slžem se sa Zoranom. Ne znam da li Wizz ne može ili neće da plaća punu cenu, ali UREDNO plaća dogovorenu. Kažu da je Aerodromsko preduzeće oštećeno za preko 207 miliona, a ne kažu koliko je dobilo od Wizz-a. Najvažnije je da se utvrdi da li je Radosavljević imao ličnu korist od cele stvari, pa ako jeste da ga se goni po tom osnovu. Sve drugo nema veze.

Odgovori
ra

A koliko je time i slicnim takvim odlukama ostecen bivsi JAT i bivsi Jatovci? Da su bisem JAT-u davali takve pogodnosti o kojima govori Vizz kao Air Serbiji gde bi mu bio kraj.

Odgovori
Pe

Veoma ilustrativan primer o poslovnoj klimi u Srbiji i mogucnostima da se obave poslovi od opsteg interesa. Ovo je takodje dobar primer starnim kompanijama da vide kako vlast vodi javna preduzeca tako da im slucajno ne padne na pamet da investiraju kod nas. Posto partijski kadar i dalje upravlja privredom i ekonomijom sleduje nam dalji pad poslovnih aktivnosti i zaduživanja. Pretpostavljam da gradjani vide čemu ovo vodi. Ako ne vide nažalost brzo će se uveriti . Postali smo najsiromašnija država u Evropi.

Odgovori
BA

Interesantno bi bilo da nadlezni organi utvrde kako je wizz dobio dozvolu od DCA za obavljanje saobracaja sa beogradskog aerodroma i ako je bilo normalno i u opstem interesu, da se Wizzu ponudi i odobri saobracaj iz Nisa, Kraljeva, Ponikava.
Drugo pitanje je daleko vaznije od ponasanja direktora aerodroma a to je pitanje kako je stranoj avio kompaniji dozvoljeno da se ponasa u Srbiji kao domaca avio kompanijia, koja apsolutno, osim H/L, mostova, osvetljenja, infrastrukture i t.d. nikome nista ne placa? Zaposleni srpski drzavljani, piloti stjuardese, stjuardi, sto je izvanredan markentinski potez, svoje plate pimaju od wizza a wizz ne placa nikakve doprinose niti poreze ovoj drzavi i ako obavlja saobracaj iz Beograda kao iz svoje nacionalne baze. Polece direktno komunicira sa domacom publiku i domacu publiku vozi do destinacija koje je samo wizz definisao, po cenama koje su samo ponekad konkurentne.

Odgovori
Go

BAK, interesantno bi bilo da Vi naucite nesto, pa da znate da je Srbija kao potpisnik Open sky-a duzna da "pusti" Wizz Air da leti iz Srbije.
Ja sam siguran da bi Wizz leteo iz Nisa, Kraljeva i Ponikava, samo da ti aerodromi ispunjavaju osnovne uslove za bilo koju ozbiljniju firmu. A ne ispunjavaju, znam iz prve ruke.

Po cemu se Wizz Air ponasa kao domaca avio kompanija?
Oni u Beogradu placaju dogovorenu cenu goriva, aerodromski usluga, usluga kontrole letenja (SMATSA) i sve ostalo.
Za razliku od Jata, nekada, i Air Serbia-e danas. Ko ne veruje da AS ne placa, neka proveri. Ko ne veruje da Jat, odnosno firma naslednik duguje aerodromu Nikola Tesla preko 30 miliona evra, neka proveri.
Koja firma, sigurno ne Wizz Air, bi mogla da leti iz Beograda, a da ima makar evro duga prema domacim potrazivacima?

Zaposleni Wizz Air-a itekako placaju svoje poreze drzavi, to takodje znam sigurno, a sta firma placa drzavi je sigurno ono sto je po zakonu obavezno.
Na kraju, putnici nisu nikakva publika, nego korisnici usluga. Oni za svoj novac imaju prava da biraju sa kim ce da lete i kako.
Sto se cena karata tice, bilo koje firme, to je suvise komplikovana prica i ozbiljni ljudi ne pricaju o tome preko nekih sajtova i blogova. Svako ko se ikada upoznao sa ovom problematikom zna da je putnik jako osetljiv i da reaguje na najmanju promenu cene i trazi ono sto mu je jeftinije.
Da Wizz Air ne odgovara onima koji su mu putnici, ne bi sigurno imali vise od 500 000 putnika godisnje. Pricam o vremenu kada su imali dva aviona.
Lepo bi bilo nesto nauciti, pitati i saznati, a ne samo pisati sta Vam padne napamet.

Pozdrav

Odgovori
BA

Verovatno si svuda gost kad znas sve, ali ocigledno nisi dobro dosao gost jer te domacini kod kojih gostujes nisu obavestili da je na primer aerodrom Nis potupno uredjen za obavljanje redovnog i vanrednog vazdusnog saobracaja kao u ostalom i aerodromi u Kraljeviu i Ponikvama u koje je nasa a i druge drzavene (Norveska) ulozila znatna sredstva za poprvaku (unistene bombardovanjem 1999.) infrastrukture.
Ako ti nije jasno a izgleda da nije moram da ti ponovim da se Wizz u nasoj drzavi ponasa kao domaca avio kompanija, zato sto joj je to dato, pa tako iz baze Beograd sa jednim (dva) aviona obavlja saobracajiz prema destinacijama koje opredeli. Wizz nije registrovan u Srbiji, nije upisan u APR pa zato ni ne placa Srbiji doprinose koje inace svako preduzece u ovoj drzavi placa. Wizz, znaci nije registrovan u Srbiji pa nema pravnih osnova, osim ako to neko nije dozvolio, da se ponasa kao domaca kompanija.
Kakve veze ima "open Sky" politika sa statusom Wiza u Srbiji? To su potpuno odvojene stvari i ne treba ih povezivati. Da je Wizz organizovao saobracaj tako sto avion pre svakog leta iz Beograda za recimo London, Pariz doleti iz Budimpeste nikakvog problema nebi bilo to bi bio pravi pristup ali se onda postavlja pitanje koja bi cena karata bila i da li bi Wizz imao 600.000 putnika prosle godine. Razmisli malo.
Samo da te podsetim, mozda tamo nisi gostovao, da je Velika Britanija tuzila i posle sedmogodisnjeg sudjenja dobila proces protiv Ryan era koji je kao irska kompanija obavljao saobracaj ne iz Dablina preko Londona za Frakfurt vec direktno iz Londona za Frakfurt koji je koristio kao bazni aerodrom. Isto je probao pa i uradio Wizz u Beogradu.
Proveri jos jednom kako to drzavljani Srbije zaposleni u Wizzu, stranom pravnom licu, placaju doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje, poreze gradjana na dohodak, obaveze za nezaposlene i sl. Pa naravno da ne placaju.
Povrsno baratas podacima i ne koristis ih adekvatno a hoces da drzis predavanje. Nije to pristojno za nekoga ko poziva na ozbiljnu pricu suvise komplikovanu, predstavljas se znaci kao poznavalac a u stvari ti si samo nesto slusao, cuo od ljudi, strucnjaka, nesto si kao razumeo ali, nazalost, nisi. ende.

Vl

BAK,
Molim te postuj gde je to Velika Britanija tuzila Ryanair? Sigurno ti nije tesko da postavis link. Hvala unapred.

Dj

da se i ja nadovezem. Sporazum o otvorenom nebu nije zaziveo u punom kapacitetu prema Srbiji, tacnije jos uvek nisu sve clanice ratifikovale sporazum. U ovakvom odnosu stvari, pricam o petoj slobodi letenja, JAT ili Air Serbia ne bi mogli da lete iz Budimpeste ka nekoj destinaciju u EU. Samim tim Wizz nije imao pravo da leti iz Srbije. Pravo je pitanje ko im je i pod kojim uslovima izdao dozvolu da obavljaju redovan saobracaj iz Srbije. Srbija ima suverenitet i medjunarodno ratifikovane ugovore.

Do trenutka pune ratifikacije sporazuma i punopravnog clanstva u EU mora se cuvati suverenitet. Air Serbia izrasta u jaku kompaniju koja bi mogla da ponudi letove i izvan Srbije. Bas me zanima kakav bi bio odgovor npr.madjarskog CAA ukoliko bi AS aplicirala za let Budimpesta – Pariz.

Uz to, niski aerodrom moze danas da pruzi sve potrebne usluge l/c kompanijama kao i svakom redovnom prevozniku. No najlepse je bilo leteti sa Surcina.

Ako vec pricamo o zaposlenima, logicno je i bolje da nas nacionalni prevoznik , i daj boze jos neki buduci domaci charteras ili cargo prevoznik, zaposle nase ljude, sto bi bio znatno veci broj (samo AS je zaposlila preko 300 mladih ljudi) nehgo sto je broj nasih koji rade u WIZZu.

Ukoliko zazivi sporazum o otvorenom nebu u punom kapacitetu, onda bi Nis, Kraljevo ili Batajnica mogli sutra da budu baza za low costere a Surcin aerodrom za redovne prevoznike.

Vl

Djuka, navedi molim te koje to clanice Open Sky nisu ratifikovale sporazum sa Srbijom.
Ili kasnis pi pola u faznom pomeraju ili ne citas vesti redovno?

Go

BAK,

ja Vama persiram. Ocekujem nista bolji, nista gori tretman.
1. Aerodrom Nis nema precizan prilaz. Sa jedne strane je VOR prilaz i to je to. Wizz Air je bio na pregovorima u Nisu i dalje od toga nije moglo da ode, a jedan od najvecih problema je ovo sto sam pomenuo. O druga dva aerodroma ne bih trosio reci. Jednostavno ne ispunjavaju uslove.
2. Wizz Air je registrovan u Beogradu, tj Srbiji. Evo linka iz APR-a: http://pretraga2.apr.gov.rs/EnterprisePublicSearc
Ukoliko link ne radi molim Vas da odete na sajt agencije i da ukucate u pretragu ime firme. Meni je trebalo 30 sekundi da je nadjem.
3. Sto se Ryan Air-a tice moze kolega Vlada da nam kaze vise detalja o tom slucaju, mislim da nesto niste dobro razumeli. Ako je tu i raspolozen.
4. Open Sky politika ima veze sa time ko ima prava da leti, odakle i gde? Jednostavno.
Sta znaci status jedne firme u nekoj zemlji? Koji status? Ugled, finansijski status, sta?
5. Sto se tice drzavljana Srbije zaposlenih u Wizz Air-u, oni itekako placaju porez Srbiji. Ne samo porez, placaju doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje. Kao i sve ostalo sto ste naveli. Ovo Vam ne mogu dokazati, mozemo se samo ubedjivati. Vasa rec protiv moje.

Nije mi cilj da drzim predavanje, izvinjavam se ako tako zvuci. Sve navedeno znam iz licnog iskustva, a ne internet prica ili cega vec. Nemam nameru da nekoga ubedim da sam pametan, vec samo pricamo o temi koju dobro poznajem. Mislim da treba da se drzimo cinjenica.

Pozdrav

Odgovori
Vl

Gost,

Tu sam i evo kratko od mene.

Pod jedan sto si naveo, sve je 100% tacno.
Pod dva sto si naveo, sve je 100% tacno.
Pod tri sto si naveo, ako nemas nista protiv ostavio bih Ryanair kao posebnu temu na Tangu. Sta tu ima da se napise i kaze javnosti ne moze da stane u odgovor. Samo cu jednu pikantnu temu da nagovestim, a to je zelja Ryanaira da osnuje svoju tehnicku bazu u BEG. Zasto se nije ostvarilo ostavicu za neka druga vremena.
Pod cetiri sto si naveo, ne vredi nepismenima objasnjavati slova, gluvima melodiju, a slepima dugine boje.
Pod pet sto si naveo, sve je 100% tacno. Video sam svojim ocima.

Ni ja ne volim da drzim predavanja, ali ne mogu da podnesem kolicinu gluposti, zlonamerno ili dobronamerno, napisanu ovde na Tangu.

Go

Pozdrav Vlado,

hvala na jos jednom misljenju. Ryanair je nesto sto niko ne poznaje bolje od Tebe.
Mislim da je jako bitno da nasa javnost razgranici neke stvari, a to je pre svega sta Wizz Air radi u Srbiji, kako i zasto.
Takodje, koja je veza Wizz Air-a i aerodroma, pa onda i Er Srbije.
Trece, uticaj Wizz Air-a na komercijalnu avijaciju u Srbiji.
To su sve dosta kompleksne teme i tesko je pogoditi srz.

Pozdrav

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj