BEG airport status
LYBE 2909:30 Z 190°08KT CAVOK 11/10 Q1008 NOSIG=
[REAKCIJA]  Zaposleni u Aviogenexu: „Država nas ignoriše. Zaslužujemo šansu“

[REAKCIJA] Zaposleni u Aviogenexu: „Država nas ignoriše. Zaslužujemo šansu“

BEOGRAD – „Tokom cele 2014. godine intenzivno se traži što skorije rešenje, od svih relevantnih faktora (Ministarstva privrede, Ministarstva saobraćaja , Agencije za privatizaciju, Fonda za razvoj, Agencije za strana ulaganja i drugih), ali bez rezultata. Takođe, Aviogenex nije otišao u stečaj, i osim novinskog članka i nezvaničnih informacija još uvek nema zvanične odluke o tome.“ – kažu zaposleni.

 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
Posle postova u kojima se prethodnih dana na našem portalu pominjala potencijalna privatizacija Aviogenexa, kao i analize potencijalnih investitora sa spiska Agencije za privatizaciju, našoj redakciji su se saopštenjem obratili i zaposleni u Aviogenexu.
 
[colored_box color=“yellow“]Ograđuju se od najavljenog protesta

Kako smo danas preneli, na Facebooku je objavljen poziv za protest svih „Geneksovaca“ ispred Vlade Srbije za sledeći utorak. Rukovodstvo kompanije se međutim zvanično ogradilo od protesta naglašavajući da ga ono ne organizuje već da je u pitanju protest skoro 5.000 bivših zaposlenih matične kompanije Genex/International CG. Oni će tražiti svoja prava a posebno razrešenje isplate 200 evra po godini radnog staža prema Programu privatizacije kompanije što je stečeno pravo potvrđeno i odlukom Ustavnog suda.[/colored_box]
 

Istorija

Prema rečima zaposlenih, problem današnjeg Aviogenexa datira još od 2007. godine i početka privatizacije tadašnjeg Genexa, tj. kompanije Internacional CG kao naslednika. Tadašnja vlast je pitanje Aviogenexa odložila do rešavanja problema  Jata, što se, kao što je vreme pokazalo, dugo godina nije desilo. Još u novembru 2011. je tadašnji predsednik Vlade Republike Srbije, Mirko Cvetkovic, potpisao Odluku o preuzimanju Aviogenexa od strane drzave što se do današnjeg dana nije dogodilo. Nešto kasnije, 2013. godine je samo potvrđen Plan restrukturiranja kompanije Internacional CG uz rešavanje pitanja Aviogenexa, a prema planu predviđenom odlukom Vlade. Nijedan od planova nije sproveden do danas. Tokom čitave 2014. godine intenzivno se traži rešenje od svih relevantnih faktora (Ministarstva privrede, Ministarstva saobracaja, Agencije za privatizaciju, Fonda za razvoj, Agencije za strana ulaganja i drugih), ali bez rezultata.Činjenica koju zaposleni posebno podvlače jeste da Aviogenex nikada nije dobijao bilo koju vrstu pomoći od države, a imajući u vidu ograničene mogućnosti poslovanja kompanije sa postojećim avionom, došlo je do zaostatka od 18 neisplaćenih plata i jako teške socijalne situacije kod 35 zaposlenih.
 

Privatizacija

 
Što se tiče procesa privatizacije i zainteresovanih investitora, predstavnici zaposlenih navode da investitori postoje i to što o njima nema „javno dostupnih informacija“ nije nikakav znak eventualnih sumnjivih poslova:

Mi znamo ponešto o njima i u kontaktu smo, te možemo reći da postoje mogućnosti za oporavak i stvaranje „nove“ aviokompanije na bazi AGX ali za to je potrebna dozvola države, što će se, nadamo se, ipak desiti. A ako do toga ne dođe, onda želimo što skoriji završetak priče, uz rešavanje pitanja zaostalih plata, socijalnog programa i drugih problema.

Zaposleni takođe navode da postoje ideje koje bi pokrenule i čarter saobraćaj, aerodrom Niš kao i razvoj u još nekim pravcima, bez namere za konkurencijom kompaniji Air Serbia. Ali pre toga, kako stoji u saopštenju, to pre svega treba prvo da prepozna država, na čemu zaposleni uporno rade.

Oni ističu da eventualna privatizacija Aviogenexa nije poligon za zloupotrebe i „mućke“, jer jednostavno nema prostora za to, obzirom na strukturu imovine, kapitala i resursa:

– Jednostavno, vrednost svega je minorna za bilo kakvu „mućku“. Ono što imamo je „know how“, ime, tradicija i želja da opstanemo, što uz nadgradnju u vidu investicija i razvoja tržista, tj. posla, može doneti rezultate.

Aviogenex, sa tradicijom od 1968. godine, kao najveća čarter kompanija u SFRJ i kao kompanija sa dokazanim sposobnostima u čarteru, leasingu, ad-hoc letovima u Evropi, Africi i Aziji, pa svojevremeno i u Južnoj Americi, poznata i prepoznata u ranijim vremenima kao pouzdan partner posluje bez incidenata i nesreća jos od davne 1977, nije zaslužila da, bez prilike za oporavak i razvoj, ode u istoriju već bi trebalo da dobije novu šansu, sa novom flotom i investicijama i time doprinese razvoju i oporavku našeg posrnulog vazduhoplovstva, zaključuje se u saopštnju koje je rukovodstvo kompanije poslalo našem portalu.
 
 

    Komentari

    M

    Sve je OK i AGX svakako zaslužuje da opstane ali mi se malo ne sviđa konstatacija "Bez nesreća i incidenata"… Zar smo zaboravili kako je na totalno glup način izgubljen YU-ANU koji bi i danas itekako bio vredan…????

    Odgovori
    M

    Ono na šta se mislilo bez nesreća i incidenata je, da nije igubljen ni jedan ljudski život.

    M

    Čitam ono što je napisano, a iz napisanog se nikako ne može zaključivati u tom smislu (da nije izgubljen ni jedna ljudski život)… posebno jer se pominje reč "incident" koja u vazduhoplovstvu ima vrlo precizno značenje… ;)

    Baš iz razloga što sam AGX oduvek izuzetno simpatisao mislim da je ta rečenica (pa još boldovana da bode oči) potpuno suvišna i da zbog svoje neistinosti (ili prikrivene istnitosti) ruši imidž kompanije i svakom upućenom bode oči! Boje ju je izbaciti iz teksta kad se već prećutkuje '98. i po meni najsramniji i najgluplji događaj u istoriji AGXa (hajd' da zanemarimo nenadoknadivi finansijski gubitak)!

    S

    Sustina je u naslovu teksta

    1

    Taj avion koji si naveo nije izgubljen dok je bio kod AGX, vec kod Changchangi Airlinesa.

    Sto se konstatacije tice, ona je tacna za period od 1971. do danas…

    S

    TU-ANY je skoro namerno unisten,od strane cuvenog Vjeke,koji nikad nije odgovarao za to,a razlog je partijsko rukovodjenje genex-om u to vreme.Osuguranje je naplaceno,ali su pare otisle u bunar i AGX nista nije video od toga.

    M

    Ma molim o cemu vi to pa mi smo svi ostali u kompaniji koleteralna steta …zna se ko je odgoovoran za spaljivanje ….unistavanje aviona…

    V

    Aviogenex nema AOC. Izgubili su mogucnost obavljanja vaxdusnog saobracaja. Ne vidim kako se moze bilo sta uraditi u tom slucaju.
    Aviokomopanija bez vazeceg AOC-a ima vrednost na trzistu ravnu nuli. Sta je onda u ovoj situaciji poslovna pogodnost za bilo kog investitira sa strane?
    Cini mi se da je, nazalost, Aviogenex dosao do kraja operativnog zivota.

    Odgovori
    S

    To nije sasvim tacno,kolega,ali nije ni sasvim netacno, jer postoje razni nacini da se situacija promeni nabolje a slozices se da je pravo investitora da procenjuje i pokusava ,pa i ako propadne sve ,bar je propalo u pokusaju a ne ovako polako….Pa i ako je kraj,mi samo hocemo da dodje brzo i sto manje bezbolno jer ovako nikako ne ide, a detalje,o svemu ako te bas zanima mozemo i privatno

    M

    AOC nije izgubljen,samo je zamrznut.Raspitaj se malo,pre nego ista neprovereno napises.

    V

    AOC je "zamrznut". Ako vise voliš taj izraz, neka bude tako.

    Ne postoji razlika izmedju zamrznutog AOC-a koji se ne može vratiti u odmrznuto stanje u ovakvom Aviogeneksu kakav je danas i Aviogeneksa bez AOC. Sa pravne strane možemo da raspravljamo koliko god zelimo o oduzetom, zamrztnom, rashladjenom, podgrejanom AOC.

    O raspitivanju neću preko komentara da raspravljam. Ako zelis vise informacija kako i pod kojim uslovima se može odmrznuti taj AOC, predlažem da odeš do DCV i pitas sam. Ja sam to vec uradio, zbog mogucih poslovnih ideja. Vise se isplati poceti postupak novog AOC, nego pokusati sa odmrzavanjem Aviogeneksovog.
    Niko van AG nije skrenuo s uma da pokriva neplacene racune, pogresne poteze i da dopunjava sve ono sto nedostaje tom zamrznutom AOC.
    Veruj mi da mi lično vise odgovara AG sa AOC, nego bez, ali ovde ne pišem o mojim licnim željama i opservacijama.

    S

    neplaceni racuni nemaju veze sa AOC,potpuno je jasno i poznato pod kojim uslovima bi se "odmrznuo" AOC, a mislim da ti je verovatno poznato sta ( ili ko ) tu fali, a sad ako cemo o uslovima za "operativnu dozvolu" od 01.01.2015 i Autorizaciju za letenje u EU,( posle 14.11 ako nisam zaboravio) tu mozemo pricati .Inace ima bitne razlike izmedju "odmrzavanja" ovog AOC i postupka za dobijanje novog.a razlika je ( osim finansijskih,organizacionih,kadrovskih,operativnih i raznih drugih,strucnih ) stvar politicke volje,konkurentnosti, tzv" nepisanog monopola" i raznih drugih stvari ali moze se sve probati pa kako bude.Ja licno ne verujem da je bas nemoguce pokusati i doviti novi AOC za novu kompaniju za redovni ili carter saobracaj ali ajde da neko to prvo proba pa da pricamo. Inace poenta ovoga,sto je nadam se jasno,nije dizanje u zvezde sadasnjeg AGX i njegovih sposobnosti i strucnosti ,koja ipak postoji,dovoljno za pocetak prepoznata od potencijalnih investitora/kupaca ( cemu ja licno dajem svoj skromni doprinos,ali moje reference nisu ovde tema) niti pominanje raznih dogadjaja i likova iz proslosti vec APEL da se nasa draga drzava smisli i resi pitanje AGX STO PRE makar kroz likvidaciju ili nekakvo zbrinjavanje vazduhoplovnih resursa( poznato ti je sta oni znace ) ako nece da dozvoli pokusaj razvoja jer se NE MOZE CEKATI jos ko zna koliko meseci

    V

    Apsolutno se slažem da je krivica u ovom trenutku 90% na Državi. Nesto sto se ne sme smetnuti sa uma je da A/G, trenutno, ima veoma male šanse za pomoć i to ovim redom:
    1) od strane države nema ni nagovestaja o bilo kakvoj pomoći da se stanje popravi.
    2) od investitora nema govora da ce uspostaviti A/G kao charter kompaniju.
    3) od strane samog A/G nema minimuma neophodnog poslovnog, finansijskog, pa i na kraju strucnog kapaciteta i resursa da se kompanija vrati na noge.

    Državu boli uvo za sve. Ima A/S i sa time su vise nego happy.
    Investitore jedino interesuje u ovom trenutku AOC koji bi im omogucavao letove ka trzistima prema kojima ne mogu da lete i teško mogu da lete ka Rusiji i jos par zemalja.
    Radnici A/G su jednistavo vec odavno istrošili sve svoje nade, zelje i mogucnosti da naprave kvalitativni pomak napred.

    O dugovima, neplacenim racunima, uslovima od Nove Godine, EU, pingvinima, lopovima i slično, neki drugi put.

    S

    Vlado,iako mislim da nam je cilj isti,a to je opstanak i razvoj naseg vazduhoplovstva,ne zelim da detaljisemo o nasim razlicitim pogledima na put ka istom ,te cu samo pomenuti par cinjenica i to ce biti to
    1. AGX cele godine trazi pomoc koju naravno nije dobio i nece a sada trazimo SAMO da se STO PRE donesu neke odluke-prodaja,likvidacija,bilo sta..,
    2. Dozvolices mogucnost da o tim investitorima IPAK znam malo vise od tebe,posto sam ih LICNO video i razgovarao sa njima ( sve 4 mogucnosti) i znam malo bolje od tebe sta oni nameravaju i sta ih interesuje ( sto naravno moze i propasti a cak i ne poceti,obzirom na stavove "drzave")- a mozemo pricati o realnosti ostvarenja tih namera,no ne ovde
    3.Takodje IPAK malo vise znam o kapacitetima AGX a ,koji istina nisu sjajni ,i o svim pomenutim problemima a i tacno je da se polako trosi sve sto si rekao ALI u ime ljudi koji po svaku cenu zele sansu a ne livadu i sa lica mesta a ne " sa bezbedne udaljenosti" se i trudimo i zelimo da se pitanje AGX resi i u tom smislu ne prihvatam tvoje kvalifikacije o strucnim i drugim kapacitetima jer nisu utemeljene na cinjenicama- ne pricam o finansijskim ( kojih nema ) ,poslovnim( koje su trenutno ogranicene)- jer slozices se,nadam se, za novi pocetak uz jasan cilj i svakakav podsticaj relativno lako ti kapaciteti mogu porasti.
    Naravno da imas pravo na svoje misljenje ali dozvolicu slobodu da ono u ovom trenutku nije bas u duhu ideje oko koje je i pocela ova "kampanja" a naravno da je AGX svaka pomoc dobrodosla

    V

    Lepo je to sto si ti napisao. Samo sto lepe reci ne pomazu oko poslovnih problema.

    Voleo bih da si ti u pravu u vezi sa potencijalnim investitorima.
    Voleo bih da si u pravu oko kapaciteta koji jos uvek postoje u A/G.

    Vreme je jedini sudija. A vreme polako istice.

    1

    AOC ne moze da se "izgubi", moze da se suspenduje ili oduzme…

    B

    Dragi moji,od Aviogenexa nema nista na moju veliku zalost.Nasi politicari su napravili Air Srbiju i to je to sto se tice Srpske avijacije.Kakav je ugovor sta je tu jos obecano,vreme ce pokazati.Aviogenexu nije data sansa,a nece biti sanse ni za jednu novu kompaniju da se otvori u Srbiji.Strasno ali istinito je da je svo vreme JAT = komercijalna avijacija u Srbiji.Postoje jos DB ovski Princ i Zeljkov Pink i tako ce biti.
    Vidim da smo svi prijatelji te firme,ja sam rastao uz nju i ona me je odhranila,ali zivot je takav.Bilo je tu mnogo gresaka,velika sansa je propustena sa Chanchangijem cuveni 5 oktobar se nazalost desio i tu krece Aviogenexov pocetak kraja,posle toga malo Kambodza i to je to.Mozda je moglo nesto i da se promeni ali nije bilo iskrene volje.Obecanja da ce AGX dobiti 737 classic e od JAT a su ocigledno bile lazi,jer oni sada imaju svoju charter kompaniju i to je to,gde je tu AGX?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Beli na: Prodaja Jat Tehnike: „Kroz stabilnog evropskog partnera otvaraju se mogućnosti infrastrukturnog i tehnološkog razvoja“

    @BB Ko da povuče priznanje? Ova kompanija ili Poljska? Na prezentaciji ove kompanije se vidi karta evrope i na njoj je Kosovo deo Srbije! ;-)

    29. Nov 2019.Pogledaj

    Banja Luka na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

    @AL Tehnološki najveći izazov je rješiti bezbjedno i borbeno primjenjivo daljinsko upravljanje platforme na daljini 250 km od tačke poletanja, te pouzdan "feed-back" u realnom vremenu za operacije koje se tiču borbene primjene i optoelektronskog sklopa, a u uslovima elektronskog ometanja. Osim ovoga zahtjevi kažu da platforma mora imati mogućnost autonomnog vraćanja u reon baze…

    29. Nov 2019.Pogledaj

    Mehanicar na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika prodata Avia Prime konzorcijumu iz Češke

    @Doktor pa tako nekako. Obizorm da je odredjen broj aplicirao za posao u Belgiji i drugim drzavama, ne znam ko ce ostati. Pogotovo kada MTU otvori pogon.

    29. Nov 2019.Pogledaj

    Danko na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

    Šta je srbija neki faktor ko severna koreja da bi je ucenjivali sankcijama? Sankcije su vučićeve floskule, da ne kažem plod mašte i zabava za narod i naivce.

    29. Nov 2019.Pogledaj

    Send this to a friend