BEG airport status
„SREM-2014“: Počela najveća rusko-srpska vojna vežba u istoriji

„SREM-2014“: Počela najveća rusko-srpska vojna vežba u istoriji

BEOGRAD – Pripreme za najveću rusko-srpsku vojnu vežbu (i najveću međunarodnu vojnu vežbu) u istoriji Srbije počele su prošle nedelje sletanjem ruskog kontigenta na vojni aerodrom Batajnica. Generalna proba vežbe je u sredu, kompletna združena akcija sa desantima i bojnim gađanjima trebalo bi da se održi u petak. Rusi su pored kvadova i transpontera došli sa jednom bespilotnom letelicom i jednim motornim zmajem.

 
 

Foto: Ministarstvo odbrane Ruske Federacije
Foto: Ministarstvo odbrane Ruske Federacije

Nazvana prilično nemaštovito i svakako kako ne priliči, prošle nedelje u Srbiji počela je (do sada najveća) rusko-srpska združena taktička vojna vežba specijalnih (padobranskih) snaga „SREM-2014“. Ukupnog trajanja dve nedelje, sa glavnim danima održavanja u sredu i petak ove nedelje (generalna proba i glavni dan vežbe), u pitanju je najveći desant opreme i ljudstva ruske armije na ovim prostorima posle inicijative kopnenog zauzimanja prištinskog aerodroma Slatina 1999. godine.
 

 
Za sada o vežbi jedino izveštavaju rusko Ministarstvo odbrane preko svoje TV stanice „Zvezda“ (koja  gotovo svakodnevno objavljuje video izveštaje) i televizija Russia Today. Za sada su samo dva beogradska medija prenela svoje ruske kolege dok srpsko ministarstvo odbrane na svim svojim internet lokacijama nije objavilo ni jednu vest o vežbi.
 

Kopneni elemnt

 
Po planu vežbe koja je ugovorena mnogo pre poslednjih (spoljno)političkih dešavanja u Srbiji, poligon Vojske Srbije Nikinci biće glavna lokacija odigravanja nekoliko scenarija sa osnovnom protivterorističkom temom.

Sa ruske strane učestvuju desantno-padobranske jedinice sa sedištem gradu Tula, koje su deo 106. gardijske vazdušno-desantne divizije, tj. Vazdušno-desantne vojske Ruske Federacije. Vojsku Srbije će u kopnenom delu predstavljati pripadnici sva tri borbena bataljona Specijalne brigade: 63-i, 72-i i bataljon za Protivteroristička dejstva.

Pored rešavanja protivterorističkih zadatataka uz bojna gađanja na poligonu Nikinci najzanimljiviji deo vežbe biće vazdušno-desantne operacije. Planirano je da se u zoni manevara izvode i desanti opreme i ljudstva iz ruskih Il-76MD i srpskog An-26. Od opreme to su borbeno-desantna vozila pešadije BMD-2 uz pomoć teretnih padobranskih sistema sa više kupola. Pored ovih vozila ruski padobranci koristiće i naoružane četvorotočkaše, popularno nazvane Kvadovi koje koriste izviđači, saopšteno je iz ruskog ministarstva odbrane.
 

 
Specijalna brigada Vojske Srbije će pored desantnih skokova prvi put u istoriji izvoditi i takozvano „fast rope“ desantiranje iz helikoptera Mi-8. U pitanju je spuštanje specijalaca niz konopce koje je do sada u našoj vojsci rađeno samo iz turskih helikoptera Black Hawk prilikom vežbe „Eagle-2013“. Deo 63. bataljona Specijalne brigade takođe će iskakati iz aviona An-26 što će im predstavljati najveću vežbovnu aktivnost do sada (sve prethodne međunarodne vojne vežbe specijalnih jedinica bile su na nivou borbenih timova).
 

 

Vazduhoplovni element

 
 
10712418_10152815598533826_8652227247687374175_o

Prošle nedelje celokupni ruski kontigent stigao je u šest transportnih aviona Il-76MD. Iljušini su pored kopnene opreme nosili i dve letelice. Prva je trupna bespilotna letelica „Granat“ dok je druga – motorni zmaj! Kako saznajemo ruski specijalci koristili su obe letelice prilikom vežbi izviđanja. Obe letelice možete videti na video-snimku ispod:
 
http://youtu.be/DE0aMfvPVSc
 

Ruska trupna bespilotna letelica "Granat"
Ruska trupna bespilotna letelica „Granat“

ViPVO Vojske Srbije učestvuje u vežbi vatrenu podršku Specijalnoj brigadi i ruskim padobrancima i pored jednog transportnog aviona An-26 učestvuju helikopteri Mi-8 i Gazela Gama iz kojih se planira dejtvovanje protivoklopnim i nevođenim sredstvima. Za sada nije planirano učešće ViPVO aviona iako je u prvoj verziji vežbe bilo reči o simulaciji zaštite transportnih aviona prilikom desanta od strane lovaca MiG-29.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

v

kakva bruka i sramota da niti jedna nasa televizija nije makar preuzela reportazu ili snimila.

Odgovori
B

Mi smo zemlja koja prakticno ne postoji, tako da nema nikog ni da izvestava. Uostalom, ko sme da izvestava ako AV to ne dozvoli.

Odgovori
V

Zna se ko kontroliše infirmativni prostor. Ali ovo je prvorazredna bruka i za Ministarstvo odbrane i naročito za pemijera Vučića, On se "ničega ne boji i nikada ne laže."Svaka glupost se objavljuje a ovo kriju od naše javnosti.Kada u posetu dođe američki narednik Gašić od toga napravi medijski cirkus a ovo nisu dali ni kao usputnu vest. Blamaža. Sada su pokazali koliko im se može verovati!!! A hoćemo jeftiniji gas i oprost dugova. Ovo je najbolji put da od vekovnog prijatelja napraviš neprijatelja. Gde će im duša?

Odgovori
M

Motorni zmaj je verovatno Poisk 06.

Veoma zanimljivo, samo mene interesuje u kojoj konfiguraciji leti i kako se taktički upotrebljava

Odgovori
S

Pošto nema informacija sa javnog servisa o planiranoj vojnoj vežbi ostavljen je prostor i mogućnost za raznovrsne manipulacije javnim mnjenjem kada otpočnu vežbovne aktivnosti.

Odgovori
P

U ovoj vezbi ucestvuju Ruski komandosi sa zmajevima i koriste zmajeve u za vojne potrebe …..naravno sa u toj vezbi i nasi sa njima ….sada se moze ….

Inace nasa vojska vec deset godina nije primetila da se u Srbiji proizvode avioni u Kraljevu koji su idealni za pocetnu obuku,selekciju i sto sta jos….? a kada se probaloukazivati na to ,pojedini svevisnji oficiri su toliko ispljuvali da je to ispod nivoa i da je sramota da ozbiljna vojska leti na "metlama" tako su se izrazili …..povredjene sujete

Polako letece i na praherima….

Odgovori
K

Opet se gura prst u oko Americi i zapadnim silama, ponovo srpska politička elita ne prepoznaje delikatnost geopolitičke situacije kao ni prije 20 godina. Pamet u glavu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Jel se zna da li su Orbiteri jos uvek u upotrebi, nabavljeni su jos 2008. a nismo ih videli ni na jednoj vojnoj vezbi

17. Sep 2021.Pogledaj

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend