BEG airport status
LYBE 2003:30 Z 240°05KT CAVOK 05/03 Q1025 NOSIG=
„SREM-2014“: Počela najveća rusko-srpska vojna vežba u istoriji

„SREM-2014“: Počela najveća rusko-srpska vojna vežba u istoriji

BEOGRAD – Pripreme za najveću rusko-srpsku vojnu vežbu (i najveću međunarodnu vojnu vežbu) u istoriji Srbije počele su prošle nedelje sletanjem ruskog kontigenta na vojni aerodrom Batajnica. Generalna proba vežbe je u sredu, kompletna združena akcija sa desantima i bojnim gađanjima trebalo bi da se održi u petak. Rusi su pored kvadova i transpontera došli sa jednom bespilotnom letelicom i jednim motornim zmajem.

 
 

Foto: Ministarstvo odbrane Ruske Federacije
Foto: Ministarstvo odbrane Ruske Federacije

Nazvana prilično nemaštovito i svakako kako ne priliči, prošle nedelje u Srbiji počela je (do sada najveća) rusko-srpska združena taktička vojna vežba specijalnih (padobranskih) snaga „SREM-2014“. Ukupnog trajanja dve nedelje, sa glavnim danima održavanja u sredu i petak ove nedelje (generalna proba i glavni dan vežbe), u pitanju je najveći desant opreme i ljudstva ruske armije na ovim prostorima posle inicijative kopnenog zauzimanja prištinskog aerodroma Slatina 1999. godine.
 

 
Za sada o vežbi jedino izveštavaju rusko Ministarstvo odbrane preko svoje TV stanice „Zvezda“ (koja  gotovo svakodnevno objavljuje video izveštaje) i televizija Russia Today. Za sada su samo dva beogradska medija prenela svoje ruske kolege dok srpsko ministarstvo odbrane na svim svojim internet lokacijama nije objavilo ni jednu vest o vežbi.
 

Kopneni elemnt

 
Po planu vežbe koja je ugovorena mnogo pre poslednjih (spoljno)političkih dešavanja u Srbiji, poligon Vojske Srbije Nikinci biće glavna lokacija odigravanja nekoliko scenarija sa osnovnom protivterorističkom temom.

Sa ruske strane učestvuju desantno-padobranske jedinice sa sedištem gradu Tula, koje su deo 106. gardijske vazdušno-desantne divizije, tj. Vazdušno-desantne vojske Ruske Federacije. Vojsku Srbije će u kopnenom delu predstavljati pripadnici sva tri borbena bataljona Specijalne brigade: 63-i, 72-i i bataljon za Protivteroristička dejstva.

Pored rešavanja protivterorističkih zadatataka uz bojna gađanja na poligonu Nikinci najzanimljiviji deo vežbe biće vazdušno-desantne operacije. Planirano je da se u zoni manevara izvode i desanti opreme i ljudstva iz ruskih Il-76MD i srpskog An-26. Od opreme to su borbeno-desantna vozila pešadije BMD-2 uz pomoć teretnih padobranskih sistema sa više kupola. Pored ovih vozila ruski padobranci koristiće i naoružane četvorotočkaše, popularno nazvane Kvadovi koje koriste izviđači, saopšteno je iz ruskog ministarstva odbrane.
 

 
Specijalna brigada Vojske Srbije će pored desantnih skokova prvi put u istoriji izvoditi i takozvano „fast rope“ desantiranje iz helikoptera Mi-8. U pitanju je spuštanje specijalaca niz konopce koje je do sada u našoj vojsci rađeno samo iz turskih helikoptera Black Hawk prilikom vežbe „Eagle-2013“. Deo 63. bataljona Specijalne brigade takođe će iskakati iz aviona An-26 što će im predstavljati najveću vežbovnu aktivnost do sada (sve prethodne međunarodne vojne vežbe specijalnih jedinica bile su na nivou borbenih timova).
 

 

Vazduhoplovni element

 
 
10712418_10152815598533826_8652227247687374175_o

Prošle nedelje celokupni ruski kontigent stigao je u šest transportnih aviona Il-76MD. Iljušini su pored kopnene opreme nosili i dve letelice. Prva je trupna bespilotna letelica „Granat“ dok je druga – motorni zmaj! Kako saznajemo ruski specijalci koristili su obe letelice prilikom vežbi izviđanja. Obe letelice možete videti na video-snimku ispod:
 
http://youtu.be/DE0aMfvPVSc
 

Ruska trupna bespilotna letelica "Granat"
Ruska trupna bespilotna letelica „Granat“

ViPVO Vojske Srbije učestvuje u vežbi vatrenu podršku Specijalnoj brigadi i ruskim padobrancima i pored jednog transportnog aviona An-26 učestvuju helikopteri Mi-8 i Gazela Gama iz kojih se planira dejtvovanje protivoklopnim i nevođenim sredstvima. Za sada nije planirano učešće ViPVO aviona iako je u prvoj verziji vežbe bilo reči o simulaciji zaštite transportnih aviona prilikom desanta od strane lovaca MiG-29.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

v

kakva bruka i sramota da niti jedna nasa televizija nije makar preuzela reportazu ili snimila.

Odgovori
B

Mi smo zemlja koja prakticno ne postoji, tako da nema nikog ni da izvestava. Uostalom, ko sme da izvestava ako AV to ne dozvoli.

Odgovori
V

Zna se ko kontroliše infirmativni prostor. Ali ovo je prvorazredna bruka i za Ministarstvo odbrane i naročito za pemijera Vučića, On se "ničega ne boji i nikada ne laže."Svaka glupost se objavljuje a ovo kriju od naše javnosti.Kada u posetu dođe američki narednik Gašić od toga napravi medijski cirkus a ovo nisu dali ni kao usputnu vest. Blamaža. Sada su pokazali koliko im se može verovati!!! A hoćemo jeftiniji gas i oprost dugova. Ovo je najbolji put da od vekovnog prijatelja napraviš neprijatelja. Gde će im duša?

Odgovori
M

Motorni zmaj je verovatno Poisk 06.

Veoma zanimljivo, samo mene interesuje u kojoj konfiguraciji leti i kako se taktički upotrebljava

Odgovori
S

Pošto nema informacija sa javnog servisa o planiranoj vojnoj vežbi ostavljen je prostor i mogućnost za raznovrsne manipulacije javnim mnjenjem kada otpočnu vežbovne aktivnosti.

Odgovori
P

U ovoj vezbi ucestvuju Ruski komandosi sa zmajevima i koriste zmajeve u za vojne potrebe …..naravno sa u toj vezbi i nasi sa njima ….sada se moze ….

Inace nasa vojska vec deset godina nije primetila da se u Srbiji proizvode avioni u Kraljevu koji su idealni za pocetnu obuku,selekciju i sto sta jos….? a kada se probaloukazivati na to ,pojedini svevisnji oficiri su toliko ispljuvali da je to ispod nivoa i da je sramota da ozbiljna vojska leti na "metlama" tako su se izrazili …..povredjene sujete

Polako letece i na praherima….

Odgovori
K

Opet se gura prst u oko Americi i zapadnim silama, ponovo srpska politička elita ne prepoznaje delikatnost geopolitičke situacije kao ni prije 20 godina. Pamet u glavu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend