BEG airport status
[FOTO] Alenia Aermacchi testira „Storm Shadow“ na avionu Typhoon

[FOTO] Alenia Aermacchi testira „Storm Shadow“ na avionu Typhoon

BEOGRAD – Prvo probno lansiranje rakete „Storm Shadow“ sa višenamenskog aviona Eurofighter Typhoon u „režiji“ italijanske kompanije Alenia Aermacchi izvedeno je u novembru ove godine, navodi se u saopštenju za medije kompanije Eurofighter. Raketa, lansirana iz aviona tokom probnog leta, bila je  prećena preko radara do trenutka udara.

 
 
Eurofighter Typhoon_Storm Shadow (1)
 
 
Italijanska kompanija Alenia Aermacchi u saradnji sa svojim partnerima iz Eurofightera, izvela je prvo probno lansiranje rakete „Storm Shadow“ sa aviona Typhoon u novembru ove godine, navodi se u saopštenju za medije koje je danas objavila služba za komunikacije kompanije Eurofighter. Raketa, lansirana iz aviona tokom probnog leta, bila je  prećena preko radara do trenutka udara, a prema rečima ljudi iz kompanije „Storm Shadow“ predstavlja značajan pomak napred u operativnim sposobnostima Typhoona.

Alberto Gutierez, izvršni direktor kompanije Eurofighter, izjavio je da ova testiranja predstavljaju značajan korak napred u razvoju i integraciji raketnog sistema „Storm Shadow“. Rezultati navedenih proba utabali su put za punu integraciju ovog sistema za operativnu upotrebu, rekao je Gutierez ovom prilikom.
 
Eurofighter Typhoon_Storm Shadow (3)
 
Paralelno sa testiranjima koje je vodila Alenia Aermacchi, još jedan partner Eurofightera, BAE Systems, je završio prvu probnu instalaciju raketa „Storm Shadow“ na Typhoon britanskog Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva (RAF). Navedene rakete već se koriste na lovcima Tornado u sastavima italijanskog i britanskog ratnog vazduhoplovstva.

Raketni sistem „Storm Shadow“ ima sposobnost napada u dnevnim i noćnim uslovima, nezavisno od atmosferskih prilika a ubojit je i prema veoma dobro branjenim zemaljskim ciljevima kao što su lučki objekti, kontrolni centri, bunkeri, aerodromi, mostovi i drugi gde bi inače bilo potrebno više letelica i raketa da obave isti zadatak. Pokreće ga mlazni motor, a sa 1.300 kila koliko teži i samo nešto preko  5 metara dužine može da dejstvuje na mete udaljene do 250 km. Ove rakete biće konačno dostupne korisnicima kada unapređenja za Eurofighter nazvana „Faza dva“, postanu operativna.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

    Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

    15. Mar 2025.Pogledaj

    goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

    Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

    14. Mar 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

    14. Mar 2025.Pogledaj

    Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    @Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

    14. Mar 2025.Pogledaj