BEG airport status
[NBAA 2014] Cessna – Textronov najraznovrsniji brend

[NBAA 2014] Cessna – Textronov najraznovrsniji brend

BEOGRAD – Textron Aviation Company trenutno ima najveće učešće na tržištu u tri od četiri glavna segmenta poslovne avijacije. Cessnina gama ove godine dobija ponovo najbrže ali uskoro i tipove letelica sa velikim doletom.

 
 
IMG_0485
 
 
Iako ove godine ni u Ženevi kao ni sada u Orlandu nije imala spektakularne promocije, iako je ne volim ni ja lično kao ni mnogi profesionalci iz industrije, iako proizvodi jeftine radne avione (gledajte to kao na razne varijante Golfa 2 koji leti) moramo početi od Cessne. Napomena: ništa od prethodno izrečenog ne odnosi se na Citation X (sada X+) za koju imam samo reči poštovaja i dubok naklon.

Nakon akvizicije Hawker Beechcrafta, Cessna posluje pod imenom holdinga kojem pripada: Textron Aviation Company. Razlog zbog kojeg moramo početi od ove kompanije je jednostavan: od četiri glavna segmenta tržišta poslovne avijacije, Textron posluje u tri i u sva tri ima apsolutno najveće učešće na tržištu.
 
IMG_0543
 
U segmentu lakih mlaznih poslovnih aviona, od svih koji su u upotrebi, čak 3/4 (oko 75%) je ove marke. Sama Cessna u ovom segmentu učestvuje sa preko 60%. U trenutnoj ponudi ima pet modela: Mustang ($3.5M), novi M2 ($4.7M) koji je pre par nedelja servifikovan i u Evropi, CJ2+ ($7.3M), CJ3+ ($8.5M) koji je ušao u upotrebu prošlog meseca i CJ4 ($9.4M). Bez revolucionarnih inovacija, delom i zbog drastičnog pada prodaje u ovom segmentu, Cessna se drži formule koja se za sada pokazala uspešnom – proizvodi Golf 2 u raznim veličinama.
 
IMG_0596
 
Apsolutni market lider je i u segmentu srednje-velikih mlaznih aviona. Preko 50% svih aviona ovog segmenta koji su u upotrebi pripadaju proizvodnoj gami Textrona. Sama Cessna je i dalje apsolutni lider sa skoro 30% tržišnog učešća. Od novih modela u ponudi su: XLS+ ($13M) unapređena verzija Exel/XLS, novi model Latitude ($16.3M) koji je ove godine premijerno izložen u Orlandu a u upotrebu ulazi sledeće godine, Sovereign+ ($18M) dodatno osvežene kabine i sa najnovijom avionikom Garmin G5000. Na sve predhodno možete gledati kao na Passate koji lete, ali ne i na najveći Cessna model u srednjoj klasi: Citation X+ ($23.5). Iako na 18 godina staroj platformi, performanse i kvalitet ovog aviona zadaju mnogo glavobolja konkurenciji. Zvanično najbrži avion u serijskoj proizvodnji (preleteo okean od USA do Evrope za 5 sati i 33 minuta), na ovogodišnjem sajmu u Orlandu prestavljen je sa unapređenom avionikom (Garmin G5000) i novim motorima.
 
IMG_0825
 
Fantastičan uspeh ovog modela na tržistu doprineo je odluci da se Cessna (Textron) upusti u projektovanje aviona koji će zaviriti u najvišu klasu u kojoj do sada uopšte nisu poslovali. Model Citation Longitude ($26M) trebalo bi da bude taj prvenac. Integracijom Hawkera u Textron (koji ima 20% tržišnog učešća ali je prošle godine prekinuta proizvodnja i za sada nema novih modela u ponudi) Cessna je dobila značajno iskustvo budući da je Hawker Horizon 4000 već bio na tržištu (istina dosta neuspešno ali više kao rezultat opšte loše pozicije Hawkera do bankrota). U kuloarima sajma u Orlandu moglo se čuti da menadžment Cessne razmišlja o povećanju kabine i doleta novog modela, što će dodatno produžiti vreme do izlaska na tržište. No, oštra konkurencija i pre svega tehnološki skok Dassaulta i Gulfstreama traže da se dodatno razmisli pre ulaska u ovaj segment.
 
IMG_0546
 
I u segmentu turbopropova, akvizicijom Beechcrafta (sa tržišnim učešćem od 46.5%) Textron je apsolutno dominantan proizvođač sa preko polovine svih aviona koji su u upotrebi (u ovom segmentu). Iako nema značajnih novina ove godine, Textron ubrzano završava integraciju Cessne i Beechcrafta. Idealno je što se ova dva proizvođača upošte nisu preklapala sa modelima pa sada Textronova ponuda propeleraca izgleda ovako: Cessna Caravan ($2.15M) i Cessna Grand Caravan ($2.5M), Beechcraft King Air C90GTx ($3.9M),  King Air 250 ($6.1M), King Air 350i ($7.5M) i najnoviji model iz serije King Air 350iER ($8.5M).
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj