BEG airport status
[NBAA 2014] Dassault

[NBAA 2014] Dassault

BEOGRAD – Sinonim za kvalitet, bezbednost, pouzdanost i lepotu koja ne nalazi opravdanje samo u aerodinamici. Falcon linija francuskog proizvođača, da li sa tri ili dva motora, uvek će naći kupce uprkos ponekad i znatno većoj ceni od konkurencije.

 
 
IMG_0523
 
 
Francuski Dassault je proizvođač koji se decenijama nalazi u samom svetskom vrhu. Legendarni Falconi prepoznatljivi su po tri motora od koji jedan u verziji Falcon 50 poseduje i Vlada Srbije. Iako dosta skuplje u nabavci, tromotorne verzije Falcona (nekada 50 i 900 a sada 900 i 7X) omiljen su izbor onih koji troše novac poreskih obveznika.

Iako sa tehnološke strane treći motor više nema nikakve veze sa bezbednošću, ostao je ubojito marketinško oružje. Ne zaboravimo da ultra-bogati Arapi, Rusi i Kinezi kupuju na osnovu ličnog stava, željenog prestiža i imidža a ne na osnovu poslovne logike i egzaktnih podataka. No, to ni u kom slučaju ne umanjuje Dassaultovu tehnološku superiornost pre svega u korišćenju softvera za projektovanje, modeliranje, testiranje i realne simulacije. Dassault Systems je na tom polju vodeća svetska kompanija i Dassault Aviation to u potpunosti koristi. Zato su u mogućnosti da projektuju paralelno dva potpuno različita aviona, jedan standardni tromotorni i jedan dvomotorni.
 
IMG_0243
 
Svoju tehnološku nadmoć Dassault je pokazao i kada je na tržište 2007. godine lansirao Falcon 7X. Za samo sedam godina isporučeno je skoro 250 primeraka što je obezbedilo titulu najbrže prodavanog poslovnog aviona u istoriji. Falcon 7X napravio je tehnološki skok kao retko koji model do tada. Sa velikom kabinom za 16 putnika i doletom od skoro 6000 NM uspeva da bezbedno sleće na aerodrome na koje nikada nije mogla većina iz te klase. Aerodromi Aspen, Saint-Tropez a od skora i Daocheng Yading u Kini (komercijalni aerodrom na najvećoj nadmorskoj visini: 14.470 ft) nedostižna su destinacija i za mnogo manje avione. Ove godine Falcon 7X je čak postavio i svetski rekord u brzini letenja na relaciji New York – London, krstareći brzinom od 0.88 Maha. Sve ovo moguće je upravo optimalnim projektovanjem aerodinamike, težine, snage, balansa. U praksi ovaj avion može da sleće pod uglom od čak 6° sa brzinom od samo 107 čvorova.
 
IMG_0524
 
Na bazi ovog uspeha Dassault se ohrabrio da vrlo brzo na tržište lansira dva nova modela u klasi velikih poslovnih aviona – Falcon 5X i 8X. Klasi u kojoj sada ima oko 14% tržišta sa tendencijom rasta. Tako sada u ponudi novih aviona Dassault nudi: tromotorni 900LX ($42M) doleta oko 5000 NM, legendarni 7X ($53M) doleta oko 6000 NM, novi 8X ($57M) doleta oko 6500 NM koji u upotrebu ulazi 2016. godine i novi dvomotorni 5X ($45M) sa najvećom (Falcon) kabinom do sada, doletom od oko 5200 NM i očekivanim ulaskom u upotrebu tokom 2017. godine.
 
IMG_0683
 
U segmentu srednjih poslovnih aviona Dassault ima 15.5% učešća na tržištu, dvostruko više od konkurenta Gulfstreama i za trećinu manje od Bombardiera. Razlika je što su konkurenti u ovom segmentu prisutni dobrim delom zahvaljujući akvizicijama (Gulfstream: IAI Astra/Galaxy, Bombardier: Learjet 40/45/60) dok je Dassault prisutan sa svoja dva originalna modela: dvomotornim Falconom 2000S ($27.7M) i Falconom 2000LXS ($33M). Oba modela su ubedljivo najskuplja u klasi i čak se po ceni preklapaju sa jeftinijim modelima iz višeg segmenta. To dovoljno govori o tome koliko kupci cene kvalitet i performanse koje nudi Dassault sa svojom Falcon linijom.
 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sused na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Swiss Mountain Vault Offers Wealthy Elites $500,000 Plots For Storing Valuables  https://www.zerohedge.com/markets/swiss-mountain-vault-offers-wealthy-elites-500000-plots-storing-valuables Dakle, Švicarska je neutralna zbog toga što tamo od stoljeća sedmog žive templari koji su kraljevima posuđivali novac uz kamate, a poslje su izmislili pay pal za hodočasnike u svetu zemlju. Poslje državne banke koje su privatne i povezane. Izd. Kako su tamo na…

11. Jul 2020.Pogledaj

mile na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

AL-41F1 Jeste uredno placaju patente ali jos urednije kradu mlade visokoobrazovane strucnjake iz sirotinjskih zemalja sto je daleko veci problem za siromasne zemlje-mpglo bi recimo osteta kao kod prelaska kosarkasa iz kluba u klub

11. Jul 2020.Pogledaj

max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Prvo, EU cak ima potrebu za avionom kojim moze stići cijela horda diplomata kad idu po summitima i usput u letu održati sastanke (bilo bi korisno za jedinstven stav) a ne da na vanjskopolitičke događaje odlaze sa 30 privatnih aviona i 40 redovnih linija u prvoj klasi. Drugo važno je za vanjskopolitički image jer ovako…

11. Jul 2020.Pogledaj

Bujo na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Boze kako bih violeo videti Rafal sa Srpskim oznakama pa uz predhodno znanje nekako uz dobar paket nastaviti sa NA uz dodatni transver tehnologije i okrenuti ledja Rusima zauvek.Valjda ce i taj dan jednom svanuti .Srbija je Evropa i tko ce uz boziju pomoc i biti!

11. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend