TULUZ – Menadžment Kompanije Erbas (Airbus) u ponedeljak 13. januara na godišnjoj konferenciji ponosno je izjavio da je kompanija prevazišla samu sebe u 2013. godini. Skok u broju porudžbina u odnosu na 2012. godinu i strateški poslovi koji su zaključeni u ovoj godini zbirno ilustruju da je Erbas (sada i novo ime cele grupacije umesto skraćenice EADS) spreman da i ove godine dominira uporednim listama naručenog kompozita.
Početak konferencije obeležio je kratak film o razvojnom putu u 2013. godini gde su prikazani svi bitniji momenti i projekti ove kompanije. Direktor Erbasa Fabris Brežer je kao i prošle godine napravio uvodnu rečenicu i u kratkim crtama ispričao prisutnima o najvećim projektima koji su obeležili prethodnu godinu. Prema njegovim rečima završetak projekta A350XWB je jedan od najvećih uspeha kompanije u 2013. godini i broj porudžbina je do momenta početka konferencije narastao na 818.
Neto prihod kompanije u prethodnoj godini iznosio je 225 milijardi dolara. Broj isporuka iznosi 626 što je za 38 više nego prethodne godine. Isporučeno je 493 A3210, 108 A330, 25 A380 za 93 aviokompanije širom sveta. Kada se sve sabere Erbas bi trebalo da isporuči još 5,559 naručenih aviona što predstavlja proizvodnju za sledećih osam godina.
Ono što su zvaničnici na kofnerenciji istakli jeste da je rešen problem pukotina na krilima na njihovom modelu A380 sa kojim su imali problema prošle godine. Za reparaciju ovog problema utrošeno je gotovo 522 miliona evra. Što se vojnog segmenta tiče nesumljiva zvezda prethodne godine bio je program
A400M. Dva aviona su isporučena francuskom ratnom vazduhoplovstvu a jedan primerak je imao i svoje operativno krštenje u podršci operaciji Serval u Maliju.
Na inženjerskom polju Erbas se pohvalio uspešnim završetkom projekta vezanog sa testiranje i implementaciju visoko savitljivog krila. Ovim projektom Erbas će u budućnosti implemenitrati na svoje avione takvu konstrukciju krila koja će omogućiti savijanje krila i do 5m vertikalno.
U 2013. godini kompanija Erbas je jedna od kompanija koja je zaposlila najviše radnika, negde oko 3000. Diretor Brežer je ukazao da iako zapošljavanje na globalnom nivou stagnira, kompanija Erbas iz dana u dan raste i zahtevi za stručnjacima širom sveta su sve veći i veći. Pored ove stavke, Brežer je takođe izjavio da je na polju društveno-odgovornog rada kompanija u 2013. godini bila izuzetno aktivna – svojima avionima prevezla je preko 200 tona hrane i robe u humanitarne usluge i sarađivala sa različitim nevladinim orgnaizacijama.
Na kraju su istaknuti ciljevi za 2014. godinu:
- A350 XWB treba da uđe u upotrebu u 4. kvartalu 2014. godine
- Zaključavanje dizajna za A350-1000
- A320 NEO – očekivanje prvog leta na jesen
- Očekuje se dobijanje različitih sertifikata za regionalne upotrebe aviona A330
- Kada se govori isporukama očekuje se isti nivo kao u 2013. godini
- Očekuje se i veći porast porudžbina
Pogledajte kraći video koji ilustruje Erbasovu 2013. godinu sa početka konferencije:
[youtube id=“asJY1yrKZ6k“ width=“620″ height=“360″]
Najnoviji komentari
Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?
Haval Zorane na detaljnoj alalizi! Apsolutno se slaem da je ovo bila samo runda #1 raskrinkavanja Irana. Pauza je bila neophodna vise za Izrael nego za Iran zbog velicine i kapaciteta svega neophodnog. Da nisu morali da pauziraju, sigurno bi nastavili jer su jako daleko od cilja.
Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?
Vlado, da je Izrael bio sposoban da vodi operaciju dalje, apsolutno bi nastavio. Nema logike da pauziraju kada im ide tako dobro. Nema nikakve logike da se ostavi iranski raketni potencial ako moze da se unisti. Stali su jer su morali. Ne aboravite koliko kosta svaka raketa presretac navedena gore, i ne zaboravite da se…
radovanovic na: General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema
Pa i kod nas nije ništa bolje, u trenutku kada je upitno na koji način ćemo remontovati Mi-17 a svi znamo zbog čega a čiji remont se bliži mi nemamo niti jedan avion koji bi gasio požare već to rade helikopterske jedinice čiji je sat leta astronomski i kojima to nije osnovna namena, milion puta…
iba na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?
koliko samo da kažem hvala na vašem trudu i ljudskosti da podelite vaše znanje sa svima, hvala i tangu za ovakvu otvorenost. Ovi dogadjaji su bili predodredjeni okolnostima, bilo je junaka koji su hteli da zaustave sukob. Sve više ide ka opciji 1) Iran pravi svoju atomku i ceo bliski istok ode u pepeo 2)…
Rafal na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?
Vlado Za nastavak operacije su bili spremni i jedni i drugi ali na kraći period. Nema Izrael bez amera resurse da vodi duži rat protiv Irana. Izrael je pretrpeo takođe velika razaranja gradova. Nije vezano za ovu temu ali je u indiji objavljen spisak poginulih u sukobu sa Pakistanom i među njima su 4 pilota…