BEOGRAD – Kompanija Air Serbia objavila je novi konkurs za zapošljavanje pilota koji se od prethodne prve runde zapošljavanja razlikuje po traženom nivou iskustva. Ovoga puta traže se type rated kapetani i kopiloti na avionima A320 i ATR72 ili piloti bez tipa sa većim iskustvom.
Za razliku od prvog konkursa na kojem su šansu imali i tek svršeni frozen ATPL-ovci, novi konkurs traži ozbiljnije kandidate kada se radi o konkretnom iskustvu.
Za A320 traže se type rated kapetani (500 pic on type) i type rated kopiloti za koje nije naveden minimalni broj sati. Oni koji nemaju tip za ovaj avion ali imaju komandu sa 2000 sati ili su kopiloti sa 500 sati ozbiljnijeg letenja (jet ili turboprop time) se takođe mogu prijaviti.
Kada je ATR u pitanju traže se kapetani sa tipom i 500 PIC sati ili kopiloti sa tipom bez navedenog minimuma sati. Kapetani koji nemaju tip ali imaju 1000 sati na dvomotornom avionu (jet ili turboprop) su takođe dobrodošli.
Konkurs je otvoren do 15. septembra i zaineresovani mogu poslati svoj CV preko sekcije za zapošljavanje na sajtu Air Serbije.
Mile
Bezobrazluk , stavili su uslove koje nasi piloti bez iskustva nemaju, a oni koji imaju nece sigurno doci u Air Srbiju, tako da ce a se skupi bagra iz celog sveta….
Srdjan
A da li su nasi piloti koji lete po svetskim aviokompanijama,ukljucujuci i nacionalne,takodje takva "bagra"?
Za pilote bez iskustva bese konkurs krajem prosle godine,a nisam bas siguran da se i nasi ovde nece naci
Mrdjan
Nasi piloti koji su otisli u svet imaju proverljivu istoriju iza sebe. Od pilotske skole do skolovanja za tip aviona. Ono sto je primljeno do sada, bar na 737, odgovara opisu koji je Mile dao. Sve ono protiv cega smo se borili sada je moguce u lideru u regionu. Ljudi dolaze da "operu" nalet i dozvolu. Kakvi se aeromitinzi izvode, pa to je cudo. A podguzne musice od instruktora koji su godinama trenirali strogocu, sada potpisuju (po nalogu) dokumenta svima. Takodje, ppstoje i "specijalni ugovori" za pojedince. Uslovi i plata koje dobijaju nisu kao za ostale.
Немања
Безобразлук! Много је боље било пре када је крвна линија била најважнија и када те ћале прво убаци у архиву, а онда постанеш пилот преко интерног конкурса.
Људи, први пут после много година имате отворене конкурсе на које можете да се пријавите и својим знањем добијете шансу да летите за своју националну авио компанију. И уместо да сте срећни што напокон имате транспарентност, ви се жалите што у овом кругу траже људе који имају нешто више искуства.
Milan
Potraznja se bazira na potrebama,a koliko vidim po ovome konkursu ,imaju veliki problem sa iskustvom pilota na novome tipu kao i l na ATR-u. Još se svi nisu odškovali od momaka koji su primljeni u predhodnom izboru,a kako mi se čini i neće biti u skorije vreme. Ovakve uslove konkursa sa toliko ne definisanih uslova stvarno nisam video do sada.Mogu svi osim dece koja ovoliki nalet samo mogu da sanjaju,godišnji u radećim kompanijama maksimalno moze biti 900 sati a za koje pare znamo ,mnogo bolje nego što se na Srpskom nebu mogu ponuditi.Voleo bih da saznam kako je prošao konkurs na kraju priče. Po meni čist promašaj i ako bude max 10 ljudi ispunjavalo sve ovo.Danas kada se nude super uslovi i manjak pilota sa velikim iskustvom ,pogledajte konkurse na svim oficijalnim sajtovima. Jednostavno ponavljaju se zbog manjka ljudi ove profesije. Iskustvo se neguje i stvara od strane kompanije,ovakav pristup mladima samo izaziva revolt i nikada neće ceniti kompaniju u kojoj vladaju aršini ako hoćeš čekaj ako ne ko te šiša.Pa kada jedan dan stekne to iskustvo zarada mu je na prvome mestu ,pa gospodo ako hoće te ok ako ne pa pa.To vam je za isti ulozeni rad sa dobrim ugovorom doći na 3 puta manju platu. Ko voli nek izvoli.Srečno sa konkursom.
Milan
Sajt ne prihvata popunjavanje ,da li je namerna ili slučajna greška procenite sami. Ili probajte da pošaljete šta traže. Pa stavite na post gde je keč., najbolje bi bilo da uredništvo proba i obavesti momke u čemu je problem.
Gost
Takodje i ja imam problema sa slanjem, odnosno ne zeli da posalje aplikaciju.
Da li je neko uspeo i da li se zna u cemu je problem?
Hvala
gost
Uslovi konkursa nisu ravnopravni sa proslogodisnjim uslovima. Svi kandidati koji su primljeni prosle godine su uspesno savladali program preobuke i zadovoljili kvalitet trening organizacije Air Berlina.
Smatrao bih proslogodisnji konkurs ekonomski opravdanim u slucaju da je ponudjen kredit za upis tipa od strane kompanije, koji bi se vracao od dela plate. Ovaj konkurs je ekonomski rentabilan ali neopravdan u smislu zahtevanih uslova, pogotovo u delu u kome se trazi 1000 sati na ME JET ili Turboprop, bez upisanog tipa A320 ili ATR72. Ekonomski je opravdanije imati upisan tip sa samo 40 sati na simulatoru nego 1000 sati na ME (jer je jednogodisnje iskustvo u avio kompaniji i nemoze se smatrati velikim iskustvom). Na proslogodisnjem konkursu selekciju na simulatoru nisu prosli neki kopiloti koji su imali vise od 2000 sati naleta na JET aircraftu. Za mene je opravdano ponuditi posao domacem trzistu rada, dati perspektivu i reklamu domacem skolstvu u kome je 99 % kandidata steklo licence i potrosilo veliki novac na skolovanje.
Vlada
Gost, nije nego.
Gost 2
Jel zna neko zasto ne radi aplikacija?
Milan
Zato šo eksperti za kompjutere nešto zeznuli.rekoh namera ili greška procenimo sami.Tvoja ne upućenost da su svi završili je samo za one koji su počeli. Ostalo je još momaka koji su prošli sve njihove zahteve i jadni čekaju ne bi li neko se odobrovoljio da im kaže koju reč,momci ima tada ili nadjite drugo rešenje.Pošto je sve otišlo u vražju mater u odnosima sa mladim ljudima ,nepoštovanje tudje muke ,to nam se i dešava.Po meni čista sramota,oholost ,ne posštovanje i ne kultura. Nego deco snalazite se na druge načine ,kojji način stvarno nemam ideju .Srćno svima!
Gost
Sramota, bezobrazluk i ne postovanje u svim nacionalnim kompanijama u svetu se ulazi kao ne iskusan pilot i tu se napreduje u karijeri, nemam nista protiv domacih ljudi koji su se uglavnom preko veze zaposlili i stekli trazeno iskustvo u konkursu, jer bi to svako uradio. Protiv stranaca imam koji bi dosli ovde da rade, a nas ovde ima dovoljno. Zato sto oni nama svakako ne bi dozvolili ukoliko ne znamo njihov jezik, nemamo njihovo drzavljanstvo ili barem boravak koji je opet uslovljen znanjem jezika i naravno ako ima dovoljno njihovih ljudi iz struke. Kapetani, instruktori i sve ostale pozicije koje verovatno da trebaju i ako moraju biti stranci trebali bi biti primljeni na odredjeno vreme. Moram dodati jos ovo za tip sto traze je poseban bezobrazluk mi smo vec jeftina radna snaga ali jos da se ustedi od strane kompanije za tip je cista glupost, zar nije bolje uzeti coveka i skolovati ga po svojim procedurama, a ne po nekim od nekog TRTO. Vecina nas je istrosena sa novcem od skupe skole i te pare su veci deo otisle drzavi kroz razne namete, koja je logika staviti to kao kriterijum? Kako traziti sate u zemlji gde do juce nije postojala normalna aviokompanija, a i u ovoj kompaniji trebace jos vremena da se stvari dovedu u normalu?
Milan
Sada radi ,opravo Djenka svaka mu čast !
Ima (li) nade
Niko da postavi pitanje, pa bih ja da pitam – koliko para nude?
Oglasi za sve druge avio kompanije na svetu na prvom mestu navode koliko placaju, a tek posle koje propratne beneficije nude. Ovde izgleda kao da ce ljudi sa iskustvom da se zatrce zato sto se nudi 42 dana godisnjeg odmora.
Ima nas koji imamo iskustva, ali KOLIKO PARA SE NUDI?
Vlada
Nedovoljno za ono sto traze.
Milan
U pravu je Vlada 100 posto, sa takvim godišnjim svuda u svetu je plata izmedju !0000 i 13000 hilada evra..sa ponudom koju oni nude za ekspirijens pilote ,ne moze biti više od 3000 do 4000 hiljade.Pa sad ko izvoli i želi super.
Jovke
Ljudi ako se vi svi tu busate sta da kaze neko kao ja ko nije zaposlen, nije ni pozvan na proslom konkursu a ni za ovaj nisam siguran, tih JET MP IR i ostalo sam na 3000h, imam saobracajnu dozvolu, PIC iskustvo i ne nisam leteo jet ispod 5600kg kako to mnogi jesu, nas sam Srbin i jos sam u dvadesetim godinama, pa jel da se ubijem. Da se uclanim u stranku necu da bih dobio posao jer ako nekoj kompaniji nje potreban covek zbog profesionalne vrednosti onda me takva kompanija ne zanima, prodavacu jabuke radije nego da ponizim sebe i profesiju da budem deo "tako bazirane avijacije".
Milan
Baš mi nije sve jasno,3000 sati 20 godina star ,mi malo nepije vodu. Još povrh toga prozivaš ljude koji taj posao rade više od duplog nego što ti prikazuješ godine.Drugo kako te nisu pozvali ako si aplicirao prošli put ,osim ako ti dokumentacija nije bila uredu. nemoj traziti grešku i montiranje u konkursu ,nije istina pozvani su svi koji su imali valjane dokumente.Mozeš slobodno da se učlaniš gde zeliš,lično sam član pecaroškog društva i lovačkog i opet radim ovaj posao dobro i uspešno ,naravno van Srbije.Busati nije prava reč koju treba da uputiš nekome koji pokušava da koliko toliko razjasni situaciju.Profedionalna vrenost se procenjuje od drugoga ,samo procenjena ne vazi.Ako imaš takvo visoko mišljenje o sebi,objasni nama kao to i dalje tavoriš na 3000 sati još uvek tu gde jesi.Mozda je bolje da malo preformulišeš komentar da bi te razumeli.
Jovke
Tacno, busati je los odabir reci nisam to mislio reci i izvinjavam se svima ovde. Dragi kolega, sve lepo pise ali sa nasim pilotskim egom i nagnom na raspravu procitamo sta zelimo a ne sta pise. Napisao sam "jos sam u dvadesetim godinama", znaci moze biti 21 24 29… Drugo, da mislim visoko o sebi pa i nisam se hvalio u svom komentaru vec izneo brojke da sluze kao neka referenca na realnost dogadjaja a vas komentar "i opet radim ovaj posao dobro i uspesno" bi pre bio vid hvaljenja. Kada sam kao pocetnik to isto izjavio na jednom od lekarskih za dozvolu dobio sam ostru kritiku i objasnjenje zasto je lose kada pilot tako sebe opisuje, ali ne radi se ovde o letackoj zrelosti nase profesije. A sto se tice dokumentacije, vise nije tajna da mnogi nisu pozvani pored uredne i azurirane dokumentacije i to mnogi ovde znaju i bio bi red da se slozimo. I kolega odlucite se, prvo vam je 3000h mnogo a kasnije tavorim na tih 3000h, sto bi znacilo da je to sica, ne razumem. Inace voleo bih da preformulisem prethodni komentar namenjen pilotima u pecarosku formu da bolje razumete ali ne bih znao kako, zao mi je.
Jovke
A za tu samoprocenu, nisam sebe samoprocenjivao vec napravio poredjenje, ako se negde gleda nesto drugo a ne profesionalna vrednost onda nije to dobro radno okruzenje u koje ne bih zeleo da odem i ulazem sebe. Znaci pecaroski, ja zelim da me neko profesionalno avijaticarski procenjuje :)
Milan
Ok ,da mnogo ne polemišemo,mislimo slično za sva dešavanja kod nas.Komentar u vezi pecaroskog članstva dao sam zbog toga da lično nikada nisam bio član nijedne stranke radi našega posla,pa sam ti dao savet da se nehvataš sa pokvarenjacima u kolo.Znam da nisu zvali nikoga ko ima veliko iskustvo na tipovima koji trenutno lete kod nas,pošto mi koji smo van Srbije imamo kontakte ,mnogi su aplicirali na Flihgt Global joob-u sa karent tipom i mnogo sati iskustva.U ovom ludom ringišpilu od avijacije svedoci smo da se stvari odvijaju preko noći i da ima samo matematika poslodavca ,pa zato sada izbacuju konkurs koji vredja sve pa i tebe lično koji si konkurisao u prvom konkursu.Izvini nije mi bila namera da te uvredim ,imam sina tvojih godina .Izgleda mi da znaš taj deo predhodnog konkursa bolje od nas,šta se izdešavalo oko pozivanja.Probaj sada pa nam javi ,kako je prošlo.
Jovke
Nisam ni ja za polemiku, ipak smo svi ovde koliko vidim kolege i treba da se podrzimo. Ako sam vas slucajno uvredio izvinjavam se, nije namerno. Slazem se za te pokvarenjake, zato sam se i prizemljio, odlucio da odem od toga po cenu da mi stane karijera.
Milan
Nikome nije lako da se bori sa Aždajama ovoga posla. Nisi me uvredio ,a nadam se ni ja tebe. jeste da smo svi u branši i nagledah se silnih gluposti u ovom poslu koji više ni za milimetar nije ko nekada.Novo vreme piše nove uslove ili se uklapamo ako ne onda smo pukli.Imamo dosta znanja koje je na nekome drugome mestu ,od interesa komapnija širom sveta. samo imamo tu sreću da nas baš zabole pošto smo pred kraj karijere i nerastrzem se mnogo .što vama mladima predstavlja i pravi velike probleme.Razumem u potpunosti i žao mi je svih tih činjenica ,na vašu nesreću svi mi mišta ne možemo da uradimo.Ja ti želim svu sreću u bilo kome poslu ,da živiš i uživaš u sopstvenom radu na lično zadovoljstvo.
Vlada
Koliko ja znam na prosli konkurs su bili pozvani svi koji su prilozili dokumentaciju koja je bila trazena od strane kompanije.
Vidim da moze biti problem kako neko licno tumaci potrebnu dokumentaciju. Dacu i primer:
Na konkursu Air Srbije za kopilote-pocetnike jedan kandidat nije prilozio kopiju letacke dozvole, (koju inace poseduje), a razlog je bio izdavanje novog obrazsca dozvole koje je, nazalost, bilo u toku vazenja konkursa. On je to naveo u svojoj prijavi, ali avaj. Naravno, njegova prijava na konkurs je bila odbijena kao nepotpuna. I nije pozvan u dalju selekciju.
Imao je dozvolu, njegov stav. Nije prilozio kopiju iste, stav komisije za selekciju. Oba stava ispravna i tacna, a on nije usao u selekciju. Treba imati i srece, a ne samo pameti.
Savet za Jovketa, da izbegnes slicnu sudbinu sledeci put, proveri da li je sva tvoja dokumentacija validna, profesionalno pripremljena i poslata na pravi nacin. Koliko ljudi nije uslo u selekcije sirom sveta zato sto im prijava nikada nije ni stigla na odrediste je zapanjujuce veliki broj slucajeva.
Jos je veci broj ljudi koji nisu pozvani jer im je CV napisan lose. Cudno, ali istinito. Posalju diletantski napisan CV i posle se cude sto ih nisu pozvali.
Jovke
Slazem se sve i prihvatam savet. Ali ako vec iznosimo neke cinjenice dodao bih da mozda ipak nije sve bas u smislu da smo mi koji nismo pozvani zlobni iz razocarenja. Dal' su moj CV i dokumentacija dobri to ce reci neko drugi ne ja. Ono sto je interesantno na tu temu je da su bili dobri "nekima" iz dubai-a ali nasim strucnjacima na regrutaciji ne…ili je nesto drugo ipak u pitanju kod te selekcije. Kako kaze Milan gore necemo terati mak na konac, lepota ovog komentarisanja je sto mozemo izneti cinjenice svi zajedno i stvoriti sliku o tome sta se zapravo desava, ako zelimo biti iskreni naravno ;)
Jovke
Sad vidim da ispadam zloca ovde haha Hteo bih reci da mi je drago sa jedne strane sto prosle godine nisu pozivani ljudi sa vecim iskustvom jer kad ce moji manje srecniji vrsnjaci dobiti sansu ako ne sada, bilo je krajnje vreme za tako nesto. Ali sa druge strane, sa nekima sam radio koji su primljeni neki su mi bili djaci i tako pa vidim da je i kod nas uzeo maha taj trend da je avijacija postala administracija samo papiri i brojke i gluposti. A to je sve tuzno, usput se zaboravlio na profil i stabilnost licnosti i na ono sustinsko poznavanje materije a ne ovo frozen atpl foliranje, jer kako ja to vidim ako nisu to prioriteti za selekciju buduceg vodje vazuhoplova od cega ce se to praviti sutra kapetani, od pilota sa papirima a bez sutine. Malo tuzno to sve vec deluje…
Vlada
Jovke tuzno deluje, ali je cinjenica. Nazalost.
U mojih 30 godina bavljenja vazduhoplovstvom kao profesijom, promenilo se iz korena shvatanje i odvijanje procesa skolovanja pilota.
Danas se ide na kvantitet i na minimalno ulaganje avio kompanije u buduceg pilota. Danas piloti direktno sami sebe, a posredno kompaniju, finansiraju tokom svog skolovanja i to nikom nije cudno, niti strano. Jedino sto takav pristup dovodi do izvitoperenja shvatanja pojma pilot.
Da bih izbegao tu zamku, odavno vec koristim termin avijaticar/aviator umesto izraza pilot. Smatram da mnogo bolje opisuje razliku u pristupu letenju.
I za kraj, nisi dezurni zloca, samo ti se cini. Taj zloca na Tangu6 sam Ja. Ha Ha Ha!
Milan
Vlada zvani velika zloća! Ha Ha Ha !!!!
Vlada
Moja malenkost. U svemu. Pa i u zloci.
He he he!
Gulf
Šta tačno podrazumevaju pod jet time ?
Vlada
Jet time je vreme provedeno na levom ili desnom sedistu putnickog aviona pogonjenog mlaznim motorima.
Ne uzima se u obzir vreme provedeno za vreme obuke ili preobuke, vec samo stvarno ili kako negde kazu hard time.
Ne prihvata se nalet na mlaznim avionima u vojsci. Sem ukoliko nije naznaceno drugacije, a i tada se obicno uzima samo odredjeni deo naleta u procentima. Skoro nikada ne prelazi 50% vojnog naleta, a najcesce je oko 20-25%.
Nadam se da je pomoglo.
Jovke
Jet time navedeno samo kao takvo bi trebalo da bude svaki civilni vazduhoplov na mlazni pogon ne ukljucujuci mlazno-elisne. Inace kompanije ne bi navodile kao npr Emirati: "A minimum of 2000 hours multi-crew, multi-engine jet aircraft (P3 time cannot be used for this requirement)". Sto je u ovom slucaju 2000 sati Jet na vadvuhoplovu sa viseclanom posadom i vise motora od jednog. Neki traze Jet time ali u ogranicenju tezine, na vazduhoplovui preko 10, 20, 50t itd. Negde navedu commercial Jet time, to je na putnickom avionu jer tezina to ne podrazumeva, npr preko 35t u oglasu ne znaci da je putnicki jer imamo CRJ700 koji je putnicki a 33t je i Bombardier 7000 koji je 48t a vodi se pod generalnom avijacijom cini mi se. Ima dosta varijacija i zato je tesko shvatiti sta ovi nasi traze pod samo JET TIME, to je jedan od vise razloga zasto se svi ovde slazemo da je ovo u neku ruku neozbiljan i ne definisan oglas za posao.
gost
Da li kandidat za pilota u nacionalnoj kompaniji mora da poseduje drzavljanstvo R.Srbije, da govori Srpski jezik, da ima radnu dozvolu, kao sto je obicaj u nacionalnim kompanijama susednih (granicnih) zemalja.
Sascha410
@Gost,
Ako ce da se vode Evropskim standardima to ne mogu da postavljaju kao uslove. To je diskriminacija po razlicitim osnovama.
Bilo je vise komentara ovde u smislu "nacionalna kompanija, obaveze i ocekivanja iste ili ti od iste…"
Mislim da Air Sebia vise nije nacionalna kompanija niti da kao takva ima ikakvu perspektivu. Svijet i stanje u svijetskoj aviaciji potvrdjuju moju tvrdnj.
Takodje mislim da je u najmanju ruku neosnovano i nerazumno ocekivati ikakve privilegije od Air Serbie u smislu ozbiljnijeg povladjivanja domacih pilota, smanjivanja kriterija, drugacijih zahtjeva oko npr. TR…
Neka je sa srecom svima koji apliciraju…
gost
Hvala na misljenju, da li to znaci da drzavljani R.Srbije mogu da rade u bilo kojoj zemlji evropske unije bez radne dozvole. Ako ne mogu, onda nema govora o diskriminaciji. Poznato mi je da je za dobijanje radne dozvol, potrebno: znanje jezika te drzave, da ne postoji kandidat koji je drzavljanin te iste drzave, da ne postoji kandidat koji je drzavljanin jedne od drzava clanica EU, pa tek onda ostali ako su prihvatljivi. AirSerbia je nacionalna kompanija sa vlasnistvom 51%, bar je tako prezentirano.
Sascha410
Poenta je da Srbija tezi prijemu u EU i polako ispunjava standarde koji vaze tamo. Je li doslo do ovog oblika diskriminacije ili nije, ja ne znam, ali sam siguran da ce doci.
Sto se tice radnih dozvola van unije, nisam upoznat, medjutim za zemlje unutar unije vazi slobodno kretanje radne snage i svako svuda moze da dobije posao. Cinjenica je i da je radnoj snazi iz EU puno lakse da dobije posao u zemljama koje nisu clanice, Pogotovo sto se tice pilota, problematika o kojoj govorite i koju par ucesnika u diskusiji zagovaraju je postoji u jako malom obliku (USA, Australija, NZ, i jos po koja zemlja sa ne demokratskom vladavinom)
Za rasprave tipa "mak na konac" nema razloga. Ko hoce da razumije moj gornji komentar i razumjet ce, a ko nece nikakvi argumenti ne mogu pomoci.
Lotpi
U ponedeljak i utorak zakazan osmocasovni intervju za kandidate u Beogradu…ko ide?
Da li moze vise detalja za one koji ocekuju poziv?
Jovke
Ocekivanje kakvog tipa poziva i kakve detalje?
Alex
Mozda sa malim zakasnjenjem ali eto da napisem jednu informaciju vezano za to koliko se nudi plata za iskusne pilote .. Trenutno iskusni kapetani koji se odskolovali za A319 – A321 imaju plate 3000 a za godisnji odmor ne smeju ni da pitaju tako da to sto nude 42 dana samo lepo zvuci .. Trenutno iznajmljeni kapetani i kopiloti imaju nazalost pet puta vece plate od zaposlenih u Air Serbii, pa recimo iznajmljeni kopilot ima tri puta vecu platu od kapetana Air Serbie a nema nikakvu odgovornost na sebi .. Sad but true..