BEG airport status
LYBE 1023:00 Z 290°08KT CAVOK 01/M01 Q1015 NOSIG=
SMATSA planira instalaciju ILS-a za aerodrom Niš u 2016. godini Planirana instalacija ILS-a očekuje se u 2016. godini, potvrđeno je za Tango Six

SMATSA planira instalaciju ILS-a za aerodrom Niš u 2016. godini

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nakon sačinjenog preseka stanja navigacionih uslova na aerodromu Konstantin Veliki u narednom periodu planira radove na instalaciji različite navigacione i meteo opreme. Planirana instalacija ILS-a očekuje se u 2016. godini, potvrđeno je za Tango Six.

Kako je Tango Six ranije pisao, SMATSA je sačinila presek stanja navigacionih uslova na aerodromu Konstantin Veliki. Poslati su predlozi Direktoratu civilnog vazduhoplovstva koji je na redu da dostavi mišljenje koji od predloga će biti prihvatljiv sa aspekta izvršavanja letačkih operacija.

ILS, meteo oprema, rokovi

Sa druge strane, za prvu polovinu 2015. godine na aerodromu Niš je planirana instalacija meteo opreme za merenje vidljivosti duž PSS i za merenje visine oblaka (vizibilometarski i silometarski sistem). Tačna dinamika instaliranja ove opreme je uslovljena pripremnim radovima, a SMATSA namerava da ih okonča tokom 2015, po mogućstvu tokom prve polovine godine. Dinamika radova ne zavisi samo od Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, ali postoji dobra osnova za optimizam po pitanju rokova,  rekli su nam u SMATSA-i.

Takođe, SMATSA planira instalaciju ILS sistema (Instrument Landing System) za stazu 29 u 2016. godini, a ova investicija je direktno zavisna od stava DCV po pitanju upotrebljivosti postupaka za prilaz i sletanje po ILS-u, ali pre svega od stvaranja infrastrukturnih uslova za instalaciju uređaja. Reč je o uticaju pruge i ostale postojeće infrastrukture u okolini aerodroma na korišćenje ovog sistema. Utisak je da grad Niš ima nameru da pokrene aktivnosti na omogucavanju stvaranja uslova za instalaciju ILS-a, ali u pitanju su aktivnosti izvan domena SMATSA i mogućnosti da SMATSA na to utiče.

Onog momenta kada se uslovi u pogledu infrastrukture, kao i ostali vazduhoplovni regulatorni uslovi stvore, SMATSA ce biti spremna za realizaciju daljih planiranih koraka u cilju opremanja aerodroma ILS sistemom, rekli su za naš portal.

    Komentari

    M

    A kakve veze ima WIZZ air, SMATSA i onako ne zna sta ce sa parama, samo cepaju DCV-u i sebi plate. Ako nista drugo moze da se koristi u skolske svrhe ILS u Nisu…

    Odgovori
    b

    PRVI SAM!
    E nikad mi nece biti jasno kad se nesto potpuno jednostavno planira za godinu dve tri.
    Pa nije antena metro.,..Kupis antenu postavis izbazdaris odobris i kraj. Jel ima neki inzenjer da mi objasni zasto je potrebno 24 meseca da instaliras antenu…

    Odgovori
    V

    Nisam inženjer, ali mogu da pokusam.

    ILS je deo nagodbe Države i Wizzair-a. Ako bude letova Wizza iz Nisa, biće i ILS. Ako Wizz odustane od Nisa, zato sto ga interesuje jedino Beograd, onda nista od ILS-a. Cista pijačna nagodba gde je Aerodrom Nis koletaralna šteta.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    PPC na: Nabavka Super Puma za Helikoptersku jedinicu MUP-a, da li se u budžetu za 2019. krije potvrda?

    Nisam zanao da su nam komšije Makedonci tako daleko, čak u Afriki? Batalite te EASA-NATO standarde. Puma je preskupa za nas i nepotrebno šarenilo u klasi srednjih transportnih helikoptera. Što neko reče, ako im je zinulo d.pe za "standardima" eto im AB-412 ko što su (pametno) pazarili Crnogorci za tri puta manje para. Bacanje para…

    10. Dec 2018.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

    No, Miroslave da je to megalomanski projekt jest. No, na 90 milijuna putnika sigurno trebaju bar tri piste. Istina Heathrow ima dvije piste, ali totalno se ubija sa njima, upravo to je limitirajuć faktor zašto ne mogu više rasti preko 80 milijuna putnika, nasušno im treba treća, i konačno su dobili zeleno svjetlo za istu.…

    10. Dec 2018.Pogledaj

    Isla na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

    Miroslave, Već sam vam rekao da nemam nameru da se upuštam u političke rasprave sa vama jer ovaj portal, za razliku od vas, ne posećujem ni zbog politike ni zbog ideologije. Pošto vas sve u vezi novog aerodroma u Istanbulu tišti i iritira, a posebno podatak da je u svojoj POSLEDNJOJ fazi projektovan za 200…

    10. Dec 2018.Pogledaj

    Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

    Alene, Upravo sam tako i ja razmisljao - iseliti najveci Cargo aerodrom na svetu iz centra grada je bio daleko tezi posao. Znaci - na svega par stotina metara od Aerodroma imali smo centar Cowloona. Imali smo nebodere od 300-400 metara visine, i milione ljudi na ulicama! Nista pre toga nije bilo ni priblizno po…

    10. Dec 2018.Pogledaj

    Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

    Isla, Kad neko kaze ili napise nesto kriticki (pa makar kritikovao i vaseg idola)- to u normalnom svetu ne znaci da je neprijatelj. Postoji izraz drugacije misljenje. Jeste li culi nekad za to? Alen zna da sam kriticko misljenje izrazavao i po pitanju bombasticnog projekta Etihad-Air Serbia. I to u momentu kad su se bacale…

    10. Dec 2018.Pogledaj

    Send this to a friend