BEG airport status
LYBE 2007:00 Z 260°05KT CAVOK 10/05 Q1027 NOSIG=
SMATSA planira instalaciju ILS-a za aerodrom Niš u 2016. godini Planirana instalacija ILS-a očekuje se u 2016. godini, potvrđeno je za Tango Six

SMATSA planira instalaciju ILS-a za aerodrom Niš u 2016. godini

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) nakon sačinjenog preseka stanja navigacionih uslova na aerodromu Konstantin Veliki u narednom periodu planira radove na instalaciji različite navigacione i meteo opreme. Planirana instalacija ILS-a očekuje se u 2016. godini, potvrđeno je za Tango Six.

Kako je Tango Six ranije pisao, SMATSA je sačinila presek stanja navigacionih uslova na aerodromu Konstantin Veliki. Poslati su predlozi Direktoratu civilnog vazduhoplovstva koji je na redu da dostavi mišljenje koji od predloga će biti prihvatljiv sa aspekta izvršavanja letačkih operacija.

ILS, meteo oprema, rokovi

Sa druge strane, za prvu polovinu 2015. godine na aerodromu Niš je planirana instalacija meteo opreme za merenje vidljivosti duž PSS i za merenje visine oblaka (vizibilometarski i silometarski sistem). Tačna dinamika instaliranja ove opreme je uslovljena pripremnim radovima, a SMATSA namerava da ih okonča tokom 2015, po mogućstvu tokom prve polovine godine. Dinamika radova ne zavisi samo od Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, ali postoji dobra osnova za optimizam po pitanju rokova, rekli su nam u SMATSA-i.

Takođe, SMATSA planira instalaciju ILS sistema (Instrument Landing System) za stazu 29 u 2016. godini, a ova investicija je direktno zavisna od stava DCV po pitanju upotrebljivosti postupaka za prilaz i sletanje po ILS-u, ali pre svega od stvaranja infrastrukturnih uslova za instalaciju uređaja. Reč je o uticaju pruge i ostale postojeće infrastrukture u okolini aerodroma na korišćenje ovog sistema. Utisak je da grad Niš ima nameru da pokrene aktivnosti na omogucavanju stvaranja uslova za instalaciju ILS-a, ali u pitanju su aktivnosti izvan domena SMATSA i mogućnosti da SMATSA na to utiče.

Onog momenta kada se uslovi u pogledu infrastrukture, kao i ostali vazduhoplovni regulatorni uslovi stvore, SMATSA ce biti spremna za realizaciju daljih planiranih koraka u cilju opremanja aerodroma ILS sistemom, rekli su za naš portal.

    Komentari

    b

    PRVI SAM!
    E nikad mi nece biti jasno kad se nesto potpuno jednostavno planira za godinu dve tri.
    Pa nije antena metro.,..Kupis antenu postavis izbazdaris odobris i kraj. Jel ima neki inzenjer da mi objasni zasto je potrebno 24 meseca da instaliras antenu…

    Odgovori
    V

    Nisam inženjer, ali mogu da pokusam.

    ILS je deo nagodbe Države i Wizzair-a. Ako bude letova Wizza iz Nisa, biće i ILS. Ako Wizz odustane od Nisa, zato sto ga interesuje jedino Beograd, onda nista od ILS-a. Cista pijačna nagodba gde je Aerodrom Nis koletaralna šteta.

    M

    A kakve veze ima WIZZ air, SMATSA i onako ne zna sta ce sa parama, samo cepaju DCV-u i sebi plate. Ako nista drugo moze da se koristi u skolske svrhe ILS u Nisu…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

    19. Sep 2019.Pogledaj

    dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

    Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Send this to a friend