BEG airport status
Rast pilotskog tržišta u Srbiji, DCV opslužuje rekordan broj polaganja teorije za ATPL

Rast pilotskog tržišta u Srbiji, DCV opslužuje rekordan broj polaganja teorije za ATPL

BEOGRAD – Transformacija Jata u Air Serbiju i dolazak novih igrača u biz jet arenu rezultirao je povećanju interesovanja za ATPL i dozvole kabinskog osoblja. Proširenjem kapaciteta našeg nacionalnog avioprevoznika došlo je do dugo čekanog pomeranja u lancu čekanja prvog letačkog posla. Pitali smo Direktorat kako se nose sa tom novom dinamikom i koliko brojčano iznosi naše tržište saobraćajnih pilota?

 
2013-12-24 11.27.17
 
Prvog dana tekuće nedelje polaganju teorijskih ispita u Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva pristupilo je ukupno 38 kandidata, od čega 23 za ATPL, 3 za dozvolu kabinskog osoblja, dok su preostali polagali za druge vrste dozvola i ovlašćenja.

Kako za Tango Six kažu u Direktoratu, pomenuta „gužva“ nije neuobičajena kada je reč o broju kandidata koji se pojavljuje na ispitima. Gospodin Trivo Jokanović, načelnik Odeljenja vazduhoplovnog osoblja, izneo nam je poređenje sa novembrom mesecom:

– U novembarskom roku ispitima je pristupilo ukupno 145 kandidata, od čega 50 za ATPL i 56 za dozvolu kabinskog osoblja. Dakle, prosečno – 36 kandidata po danu. Ono što je evidentno je da je u poslednje vreme povećan broj kandidata koji polažu teorijske ispite za ATPL i dozvolu kabinskog osoblja, što je svakako u vezi sa transformacijom Jat Airwaysa u Air Serbiju. Takođe ću naglasiti da ovaj ponedeljak treba posmatrati i iz sledećeg aspekta: Direktorat nije imao ispitni rok u mesecu decembru, pa se za ovaj rok „nakupilo“ kandidata, rekao nam je gospodin Jokanović i dodao:

– Evidentno je da se smanjuje broj kandidata za PPL i CPL, jer položena ATPL teorija se upisuje u dozvolu i važi za sticanje uslova za praktični ispit, pod uslovom da se dobije, ili je važeća dozvola CPL, ili ovlašćenje za instrumentalno letenje (IR). Normalno, kandidati vide svoju šansu i interes u saobraćajnoj avijaciji, a jedan od (pred)uslova je upravo položena ATPL teorija. Sa položenom ATPL teorijom „bilduje“ se nalet, potreban za praktični ispit i sticanje ATPL dozvole.

U Direktoratu kao interesantnu pojavu u kontekstu priče o zapošljavanju u Air Serbiji ističu izraženo povećanje interesovanja za dozvolu kabinskog osoblja.

Na naše pitanje koliki se broj izdatih dozvola očekuje ove godine u Direktoratu su nam odgovorili da je to teško predvideti:

Trenutni broj ATPL(A) dozvola u državnom registru je 471. Transformacija Jata u Air Serbiju i uvođenje novog tipa aviona u flotu kompanije uslovila je povećano interesovanje za sticanje pilotskih dozvola i ovlašćenja, posebno ATPL, što znači i povećan broj kandidata na obuci, ali i nametnula problem rasploživog instruktorskog kadra u centrima za obuku, o čemu će centri za obuku i Direktorat morati ozbiljno da prodiskutuju.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Najnoviji komentari

    Robert na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    Novinar članka je već godinama poznat kao đak ponavljač u člancima Jutarnjeg lista koje se dotiču vojne tematike. Taj si list očito ne može priuštiti nekog suradnika s kvalitetnijim rezimeom pa zato koketiraju s atributima žutog magazina. Treba ga uzeti s jako velikom rezervom.

    26. Mar 2025.Pogledaj

    Nebojsa na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    Šta bi mi voleli ili nebi ,to je apsolutno nebitno. Bitne su činjenice. A činjenice su da najjača Francuska vojska u EU ima svega nešto preko 100- tinak preskupih Meteora i bez dozvole SAD, Britanije o još nekih zemalja koje su u konzorcijumu izrade ove rakete ,Francuska ih ne može prodati samostalno nikome. A za…

    26. Mar 2025.Pogledaj

    KK na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    @K Clanak je ociti PR Vlade Hrvatske da se stvori iluzija aktivnosti i progresa. "On je bio tamo i pregovara o necemu (ministar)". Pa par slika ispred zastava, stisak ruke itd. "Ipak nije tako strasno, imamo stvari pod kontrolom", i sl poruke. A u medjuvremenu ti guraju pod nos kupovinu pretplate, koliko vidim 65 EUR/godisnje…

    26. Mar 2025.Pogledaj

    Bole na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    Ne vidim ni jedan razlog zasto Hrvatska nece dobiti meteor i drugo naoruzanja ako pozele da ih kupe. Clan su Nato alijanse i u prijateljskim odnosima sa svim drzavama. To sto bi mi voleli da oni ne dobiju je druga stvar.

    26. Mar 2025.Pogledaj

    Igor M. na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

    Novinar raspolaže s istim informacijama kao svatko od nas tko je saslušao Anušićev intervju, sve ostalo je njegova konstrukcija temeljena na nagađanju što je Anušić zapravo mislio.

    26. Mar 2025.Pogledaj