BEOGRAD – Transformacija Jata u Air Serbiju i dolazak novih igrača u biz jet arenu rezultirao je povećanju interesovanja za ATPL i dozvole kabinskog osoblja. Proširenjem kapaciteta našeg nacionalnog avioprevoznika došlo je do dugo čekanog pomeranja u lancu čekanja prvog letačkog posla. Pitali smo Direktorat kako se nose sa tom novom dinamikom i koliko brojčano iznosi naše tržište saobraćajnih pilota?
Prvog dana tekuće nedelje polaganju teorijskih ispita u Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva pristupilo je ukupno 38 kandidata, od čega 23 za ATPL, 3 za dozvolu kabinskog osoblja, dok su preostali polagali za druge vrste dozvola i ovlašćenja.
Kako za Tango Six kažu u Direktoratu, pomenuta „gužva“ nije neuobičajena kada je reč o broju kandidata koji se pojavljuje na ispitima. Gospodin Trivo Jokanović, načelnik Odeljenja vazduhoplovnog osoblja, izneo nam je poređenje sa novembrom mesecom:
– U novembarskom roku ispitima je pristupilo ukupno 145 kandidata, od čega 50 za ATPL i 56 za dozvolu kabinskog osoblja. Dakle, prosečno – 36 kandidata po danu. Ono što je evidentno je da je u poslednje vreme povećan broj kandidata koji polažu teorijske ispite za ATPL i dozvolu kabinskog osoblja, što je svakako u vezi sa transformacijom Jat Airwaysa u Air Serbiju. Takođe ću naglasiti da ovaj ponedeljak treba posmatrati i iz sledećeg aspekta: Direktorat nije imao ispitni rok u mesecu decembru, pa se za ovaj rok „nakupilo“ kandidata, rekao nam je gospodin Jokanović i dodao:
– Evidentno je da se smanjuje broj kandidata za PPL i CPL, jer položena ATPL teorija se upisuje u dozvolu i važi za sticanje uslova za praktični ispit, pod uslovom da se dobije, ili je važeća dozvola CPL, ili ovlašćenje za instrumentalno letenje (IR). Normalno, kandidati vide svoju šansu i interes u saobraćajnoj avijaciji, a jedan od (pred)uslova je upravo položena ATPL teorija. Sa položenom ATPL teorijom „bilduje“ se nalet, potreban za praktični ispit i sticanje ATPL dozvole.
U Direktoratu kao interesantnu pojavu u kontekstu priče o zapošljavanju u Air Serbiji ističu izraženo povećanje interesovanja za dozvolu kabinskog osoblja.
Na naše pitanje koliki se broj izdatih dozvola očekuje ove godine u Direktoratu su nam odgovorili da je to teško predvideti:
– Trenutni broj ATPL(A) dozvola u državnom registru je 471. Transformacija Jata u Air Serbiju i uvođenje novog tipa aviona u flotu kompanije uslovila je povećano interesovanje za sticanje pilotskih dozvola i ovlašćenja, posebno ATPL, što znači i povećan broj kandidata na obuci, ali i nametnula problem rasploživog instruktorskog kadra u centrima za obuku, o čemu će centri za obuku i Direktorat morati ozbiljno da prodiskutuju.
Najnoviji komentari
Darko na: Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi
MCM je i dalje institucija za sve ex-yu portale i forume a bogami i šire
Boban na: Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu
8 lansera, nije ni zasta osim za slikanje i parade. A rakete preskupe.
Trap na: Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu
Vidim ovdje neke komentare da se Hrvatskoj neće dozvoliti kupnja ATCMS ili Prsm ili Meteora ili Scalpa ili čega li već ne. Vjerujete li vi da kad bi Hrvatska iskrcala milijarde eura na stol za bilo koje oružje da bi Ameri li Francuzi rekli ne?
Petrovic Dusan na: Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu
@Vladimir I Himars i atacms su se sjajno pokazali u Ukrajini, o cemu ima dosta foto i video dokaza. Situacija u Rusiji i jeste sve gora. Raketnih napada na gradove Ukrajine u 2023 je znacajno manje nego u 2022, a u 2024 manje nego u 2023. Front pokazuje sve slabiji polozaj Rusije od marta 2022,…
Darko na: Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“
Da i prošli put sam išao sa regio vozom Lapsus al lepše zvuči 😁