BEG airport status
Orao juče prvi put poleteo posle šest i po meseci

Orao juče prvi put poleteo posle šest i po meseci

BEOGRAD – Nakon pauze od gotovo šest i po meseci juče se na nebu iznad batajničkog aerodroma i okoline mogao videti jurišni avion Orao, a kako saznajemo, reč je o remontovanom dvosedu NJ-22 koji je započeo probne letove.

 

Prvi Orao koji je juče leteo vidi se na ovoj fotografiji Ministarstva odbrane, NJ-22 "25531"
Prvi Orao koji je juče leteo, NJ-22 „25531“, vidi se na fotografiji Ministarstva odbrane

Podsetimo, Orlovi su bili prizemljeni od 15. novembra prošle godine kada se blizu aerodroma Lađevci srušio avion kojim je pilotirao pilot major Pantić. To je bio treći udes ovog tipa aviona u poslednjih šest godina a uzrok pada do danas nije zvanično saopšten. Jedinu informaciju koju je odmah nakon udesa saopštio Načelnik Generalštaba je da mu je pilot rekao da su otkazale komande.

Kako Tango Six takođe saznaje, zabrana letenja za Orlove skinuta je pre izvesnog vremena i uskoro se može očekivati početak letenja sa aerodroma Lađevci, gde se bazira 241. lovačko-bombarderska avijacijska eskadrila ’’Tigrovi’’, 98. vazduhoplovne brigade.

Takođe, u Vazduhoplovnom Zavodu ’’Moma Stanojlović’’ nalazi se još nekoliko aviona ovog tipa čiji je remont u toku. Narednih godina oni bi trebalo da popune eskadrilu u Lađevcima i tako ojačaju jurišnu komponentu avijacije V i PVO. Zbog toga što još uvek nema ozbiljnih i jasnih naznaka o nabavci novih borbenih aviona a i usled veoma loše ekonomske situacije, Vojska Srbije će u narednih nekoliko godina (a možda i duže) morati da se oslanja na ono sa čime raspolaže. Čak i ako bi se uskoro i naručili novi višenamenski borbeni avioni, oni najverovatnije ne bi stigli u skorijoj budućnosti. Barem ne pre dve do četiri godine.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Bez obzira da li ce se i kada modernizovati g4,da li Tangosix poseduje informacije koliko para ce se uloziti u jedan avion.

Odgovori
Ж

Командант В и ПВО је пре извесног времена рекао 5 милиона евра по авиону.

Odgovori
Jo

Može li se okvirno saopštiti šta je remontovano na avionu ? Ili se opet loše stanje krije iza priče o vojnoj tajni ?

Odgovori
Ж

Ако је авион провео 3-4 године у Моми, шта мислите да је ремонтовано?

Odgovori
Jo

Eh, nekad je bilo potrebno manje vremena da se napravi nov avion. Međutim, u današnje vreme, šta god ja mislio uvek me neprijatno iznenade. Zato i tražim okvirnu informaciju.

Ж

Грешите. И у СФРЈ се дешавало да ремонт Орла траје до 3 године.

Al

Izgleda da niko još nema herca da ih pošalje u odavno zasluženu penziju.

Odgovori
Vl

Ima vremena za penziju. Treba omoguciti iole sigurno letenje i opstanak Ratnog Vazduhoplovstva. Po svaku cenu. Ovo sto sada imamo je cista zajebancija.

Odgovori
Sr

Koja crna penzija, Nemci, Grci, Svajcarci, Indijci, Kinezi i jos tona njih jos nisu povukli F4, F5, Mig21, F7 stare 30-40 godina pa zasto bi i mi G4, J22, 21bis, 29B?

Odgovori
Ni

Avion tipa Orao je bio promasaj u bivsoj SFRJ. Motori RR Viper 632-633 su preslabi za tu vrstu tipa aviona kao i hidraulika koja je zakazivala mnogo puta…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

@Observer Malo je to neozbiljna izjava kada znamo da u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj itd. lete MI-8 koji su po 40 godina stari.

03. Oct 2024.Pogledaj

Radovan na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

Kuguar ima ozbiljne probleme, to je opšte poznato. Uostalom broj proizvedenih Mi17 i Kuguara dovoljno govori šta je bolje. To što neko NATO dekretom odlučuje šta mora da se kupi ne govori da je to dobar proizvod.

03. Oct 2024.Pogledaj

markus1463 na: Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

Svaka čast Kompaniji "Prince Aviation" na svemu što su postigli i što postavljaju nove standarde u avio industriji, barem kada je u pitanju Jugoistočna Evropa, ako ne i šire. Kompanija "Prince Aviation" je ponos Srbije! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i nenadmašnom izveštavanju!

03. Oct 2024.Pogledaj

Perko na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za "utehu", Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih "rekonstrukcija" kada se mlatila prazna slama i "razmatrali projekti" i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja…

03. Oct 2024.Pogledaj