BEOGRAD – Nakon pauze od gotovo šest i po meseci juče se na nebu iznad batajničkog aerodroma i okoline mogao videti jurišni avion Orao, a kako saznajemo, reč je o remontovanom dvosedu NJ-22 koji je započeo probne letove.
Podsetimo, Orlovi su bili prizemljeni od 15. novembra prošle godine kada se blizu aerodroma Lađevci srušio avion kojim je pilotirao pilot major Pantić. To je bio treći udes ovog tipa aviona u poslednjih šest godina a uzrok pada do danas nije zvanično saopšten. Jedinu informaciju koju je odmah nakon udesa saopštio Načelnik Generalštaba je da mu je pilot rekao da su otkazale komande.
Kako Tango Six takođe saznaje, zabrana letenja za Orlove skinuta je pre izvesnog vremena i uskoro se može očekivati početak letenja sa aerodroma Lađevci, gde se bazira 241. lovačko-bombarderska avijacijska eskadrila ’’Tigrovi’’, 98. vazduhoplovne brigade.
Takođe, u Vazduhoplovnom Zavodu ’’Moma Stanojlović’’ nalazi se još nekoliko aviona ovog tipa čiji je remont u toku. Narednih godina oni bi trebalo da popune eskadrilu u Lađevcima i tako ojačaju jurišnu komponentu avijacije V i PVO. Zbog toga što još uvek nema ozbiljnih i jasnih naznaka o nabavci novih borbenih aviona a i usled veoma loše ekonomske situacije, Vojska Srbije će u narednih nekoliko godina (a možda i duže) morati da se oslanja na ono sa čime raspolaže. Čak i ako bi se uskoro i naručili novi višenamenski borbeni avioni, oni najverovatnije ne bi stigli u skorijoj budućnosti. Barem ne pre dve do četiri godine.
Milan
Bez obzira da li ce se i kada modernizovati g4,da li Tangosix poseduje informacije koliko para ce se uloziti u jedan avion.
Живојин
Командант В и ПВО је пре извесног времена рекао 5 милиона евра по авиону.
Jovica
Može li se okvirno saopštiti šta je remontovano na avionu ? Ili se opet loše stanje krije iza priče o vojnoj tajni ?
Живојин
Ако је авион провео 3-4 године у Моми, шта мислите да је ремонтовано?
Jovica
Eh, nekad je bilo potrebno manje vremena da se napravi nov avion. Međutim, u današnje vreme, šta god ja mislio uvek me neprijatno iznenade. Zato i tražim okvirnu informaciju.
Живојин
Грешите. И у СФРЈ се дешавало да ремонт Орла траје до 3 године.
Aleksa
Izgleda da niko još nema herca da ih pošalje u odavno zasluženu penziju.
Vlada
Ima vremena za penziju. Treba omoguciti iole sigurno letenje i opstanak Ratnog Vazduhoplovstva. Po svaku cenu. Ovo sto sada imamo je cista zajebancija.
Srdja
Koja crna penzija, Nemci, Grci, Svajcarci, Indijci, Kinezi i jos tona njih jos nisu povukli F4, F5, Mig21, F7 stare 30-40 godina pa zasto bi i mi G4, J22, 21bis, 29B?
Niko
Avion tipa Orao je bio promasaj u bivsoj SFRJ. Motori RR Viper 632-633 su preslabi za tu vrstu tipa aviona kao i hidraulika koja je zakazivala mnogo puta…