BEG airport status
Orao juče prvi put poleteo posle šest i po meseci

Orao juče prvi put poleteo posle šest i po meseci

BEOGRAD – Nakon pauze od gotovo šest i po meseci juče se na nebu iznad batajničkog aerodroma i okoline mogao videti jurišni avion Orao, a kako saznajemo, reč je o remontovanom dvosedu NJ-22 koji je započeo probne letove.

 

Prvi Orao koji je juče leteo vidi se na ovoj fotografiji Ministarstva odbrane, NJ-22 "25531"
Prvi Orao koji je juče leteo, NJ-22 „25531“, vidi se na fotografiji Ministarstva odbrane

Podsetimo, Orlovi su bili prizemljeni od 15. novembra prošle godine kada se blizu aerodroma Lađevci srušio avion kojim je pilotirao pilot major Pantić. To je bio treći udes ovog tipa aviona u poslednjih šest godina a uzrok pada do danas nije zvanično saopšten. Jedinu informaciju koju je odmah nakon udesa saopštio Načelnik Generalštaba je da mu je pilot rekao da su otkazale komande.

Kako Tango Six takođe saznaje, zabrana letenja za Orlove skinuta je pre izvesnog vremena i uskoro se može očekivati početak letenja sa aerodroma Lađevci, gde se bazira 241. lovačko-bombarderska avijacijska eskadrila ’’Tigrovi’’, 98. vazduhoplovne brigade.

Takođe, u Vazduhoplovnom Zavodu ’’Moma Stanojlović’’ nalazi se još nekoliko aviona ovog tipa čiji je remont u toku. Narednih godina oni bi trebalo da popune eskadrilu u Lađevcima i tako ojačaju jurišnu komponentu avijacije V i PVO. Zbog toga što još uvek nema ozbiljnih i jasnih naznaka o nabavci novih borbenih aviona a i usled veoma loše ekonomske situacije, Vojska Srbije će u narednih nekoliko godina (a možda i duže) morati da se oslanja na ono sa čime raspolaže. Čak i ako bi se uskoro i naručili novi višenamenski borbeni avioni, oni najverovatnije ne bi stigli u skorijoj budućnosti. Barem ne pre dve do četiri godine.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Bez obzira da li ce se i kada modernizovati g4,da li Tangosix poseduje informacije koliko para ce se uloziti u jedan avion.

Odgovori
Ж

Командант В и ПВО је пре извесног времена рекао 5 милиона евра по авиону.

Odgovori
Jo

Može li se okvirno saopštiti šta je remontovano na avionu ? Ili se opet loše stanje krije iza priče o vojnoj tajni ?

Odgovori
Ж

Ако је авион провео 3-4 године у Моми, шта мислите да је ремонтовано?

Odgovori
Jo

Eh, nekad je bilo potrebno manje vremena da se napravi nov avion. Međutim, u današnje vreme, šta god ja mislio uvek me neprijatno iznenade. Zato i tražim okvirnu informaciju.

Ж

Грешите. И у СФРЈ се дешавало да ремонт Орла траје до 3 године.

Al

Izgleda da niko još nema herca da ih pošalje u odavno zasluženu penziju.

Odgovori
Vl

Ima vremena za penziju. Treba omoguciti iole sigurno letenje i opstanak Ratnog Vazduhoplovstva. Po svaku cenu. Ovo sto sada imamo je cista zajebancija.

Odgovori
Sr

Koja crna penzija, Nemci, Grci, Svajcarci, Indijci, Kinezi i jos tona njih jos nisu povukli F4, F5, Mig21, F7 stare 30-40 godina pa zasto bi i mi G4, J22, 21bis, 29B?

Odgovori
Ni

Avion tipa Orao je bio promasaj u bivsoj SFRJ. Motori RR Viper 632-633 su preslabi za tu vrstu tipa aviona kao i hidraulika koja je zakazivala mnogo puta…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj