BEG airport status
LYBE 2011:30 Z 340°09KT 300V010 CAVOK 17/03 Q1026 NOSIG=
Američka trojka uzvraća: „Emirati, Katar i Etihad priznali državne subvencije“ 7,8 miliona dolara za Terminal 3 u Dubaiju i zemljište vredno 452 miliona dolara samo deo priznanja zalivskih kompanija.

Američka trojka uzvraća: „Emirati, Katar i Etihad priznali državne subvencije“

Optužbe na račun avio-kompanija sa Bliskog istoka, koje se odnose na dobijanje državne novčane pomoći, prvi put su, prema navodima američke organizacije, dobile pokriće.

Administraciji američkog predsednika, Baraka Obame, nedavno su predati dokumenti kojima se potvrđuje da su kompanije Katar ervejz (Qatar Airways), Emirati (Emirates) i Etihad ervejz (Etihad Airways) u više navrata dobijale državne subvencije od Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) i Katara, što je protivno dogovoru o otvorenom nebu, navodi se na stranici udruženja američkih avio-prevoznika „Partnership for Open & Fair Skies“.

Kako se navodi, kompanije su pomoću različitih mehanizama to prikrile u svojim finansijskim izveštajima koje su redovno objavljivale.

Tako su Emirati priznali da je njihova matična firma „Investment Corporation of Dubai“ (ICD) preuzela na sebe njihov poslovni rizik pri nabavci goriva u napred (hedžing) čime su veštački povećali svoj profit.

Etihad ervejz je tokom 2013. svoj „frequent flyer program“ prodavao sam sebi kako bi predstavio profit.

Osim toga, navodi se i da finansijski izveštaj za 2014. godinu, koji je Etihad nedavno predstavio u Hong Kongu, pokazuje da je kompanija te godine sama sebi prodala sopstvenu „cargo“ kompaniju kako bi prikrila državne subvencije.

Katar ervejzu stigla je nešto drugačija pomoć. On je 2013. godine dobio javno zemljište vredno 452 miliona dolara od katarske Vlade za poslovni i stambeni prostor.

„Američki partneri“ su se, očekivano, obratili Vladi SAD tvrdeći da takvo poslovanje ide direktno na štetu američkih radnika.

–  Administracija predsednika SAD, Baraka Obame, trebalo bi da preduzme hitnu akciju kako bi sprečila da zalivske kompanije nanaesu štetu američkim avio-prevoznicima, kao što su to učinile evropskim – ističe Žil Zakmen, zadužen za odnos s javnošću u „Partnerstvu za otvoreno i fer nebo“.

dubai_united_arab_emirates_11_big
Milijarde uložene u terminal Eimrata u „Open sky dramu“ uključile i američke aerodrome / Foto: Emirates

„Open sky drami“ i višemesečnim obostranim optužbama na račun poslovanja američkih i zalivskih avio-kompanija, priključili su se i rukovodioci aerodroma u SAD.

Na to ih je, sasvim sigurno, podstakao i izveštaj koji zvanično dokazuje da su UAE uložili 7.8 milijardi dolara za izgradnju Terminala 3 na Međunarodnom aerodromu u Dubaiju koji je pre sklapanja kod-šer ugovora između Emirata i Kvantasa (Qantas) bio namenjen isključivo za usluge zalivskog prevoznika.

Oni su, povodom ovakvog izveštaja, još jednom podsetili da ulaganja u različite vrste usluga na aerodromima od strane Vlada podstiču konkurenciju koja je protivna politikama otorenog neba.

Kliknite na baner za grupisane postove o sukobu američkih i bliskoistočnih aviokompanija:

47480602101798.GDxMxgR7O5ASynyZVN0w_height640

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

r

Ameri su pravu. Jer da u zemlji, kao sto su Emirati, koja ima svega 8 miliona stanovnika, od kojih SAMO oko 17% ima drzavljanstvo, a oko polovinu cine bedno placeni Indusi, Bengalci i Pakistanci, postoje dve high-end megakompanije je van svake pameti. Dodajmo tome i Qatar, sve je jasno. I sada da im jos neko poveruje da ostvaruju profit? Dajte, molim vas… A tu su jos i Saudi Arabian i Gulf Air. Bubble in the making.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Немамо таквих информација.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Petrovic Dusan Polovni Mirage je odlican avion, samo ih nema na trzistu i iziskuju izdvajanja kao za potpuno novu platformu posto mi nista od znanja, preko opreme, do infa nemamo za njega(znaci bez milijardu nista). U principu ove 29ke su odlicno resenje. Lete stalno, piloti ce konacno imati ozbiljan nalet, za air-police su odlicni, a…

20. Sep 2019.Pogledaj

Medo na: MAKS 2019: Detaljno smo pregledali Mi-35M i Mi-35P

Odlicana reportaza,inace ovaj helikopter je broj jedan u svetu prodatih jurisnika! Rusi su se potrudili da izbace konkurenciju iz modernizacije Mi-24 D,V i P modela (Alzir je platio ogroman novac Juznoafrickoj republici damodernizuju svoje Mi-24)! Za svakog po nesto ,nadam se da ce nasi doci u fil opremi!

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Jos su kupili znatno losiju R-77, a ne R-77-1 verziju. Ne mozemo naravno to uzeti "zdravo za gotovo", samo ako se MO ciji je zadatak upotreba tih sredstava slozilo da je to sredstvo zadovoljavajuce, mozemo slobodno ignorisati pisanje placenih medija i kvazi strucnjaka. I to pored domace Astra rakete koja je stvarno odlicna.

20. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Petar Helikopter je prosto losiji u odnosu na Mi-17, sta god iko pricao. Izvozne brojke govore sve. Ako uzmemo svedocenja iz Afganistana, Pume ne mogu da se mere sa 17kom. Ne kazem da Airbus-ov proizvod nema niz prednosti, naravno da ima, samo upitna je upotrebna vrednost za "borbene zadatke", pogotovo kad ga poredimo sa mnogo…

20. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend