BEG airport status
Američka trojka uzvraća: „Emirati, Katar i Etihad priznali državne subvencije“ 7,8 miliona dolara za Terminal 3 u Dubaiju i zemljište vredno 452 miliona dolara samo deo priznanja zalivskih kompanija.

Američka trojka uzvraća: „Emirati, Katar i Etihad priznali državne subvencije“

Optužbe na račun avio-kompanija sa Bliskog istoka, koje se odnose na dobijanje državne novčane pomoći, prvi put su, prema navodima američke organizacije, dobile pokriće.

Administraciji američkog predsednika, Baraka Obame, nedavno su predati dokumenti kojima se potvrđuje da su kompanije Katar ervejz (Qatar Airways), Emirati (Emirates) i Etihad ervejz (Etihad Airways) u više navrata dobijale državne subvencije od Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) i Katara, što je protivno dogovoru o otvorenom nebu, navodi se na stranici udruženja američkih avio-prevoznika „Partnership for Open & Fair Skies“.

Kako se navodi, kompanije su pomoću različitih mehanizama to prikrile u svojim finansijskim izveštajima koje su redovno objavljivale.

Tako su Emirati priznali da je njihova matična firma „Investment Corporation of Dubai“ (ICD) preuzela na sebe njihov poslovni rizik pri nabavci goriva u napred (hedžing) čime su veštački povećali svoj profit.

Etihad ervejz je tokom 2013. svoj „frequent flyer program“ prodavao sam sebi kako bi predstavio profit.

Osim toga, navodi se i da finansijski izveštaj za 2014. godinu, koji je Etihad nedavno predstavio u Hong Kongu, pokazuje da je kompanija te godine sama sebi prodala sopstvenu „cargo“ kompaniju kako bi prikrila državne subvencije.

Katar ervejzu stigla je nešto drugačija pomoć. On je 2013. godine dobio javno zemljište vredno 452 miliona dolara od katarske Vlade za poslovni i stambeni prostor.

„Američki partneri“ su se, očekivano, obratili Vladi SAD tvrdeći da takvo poslovanje ide direktno na štetu američkih radnika.

–  Administracija predsednika SAD, Baraka Obame, trebalo bi da preduzme hitnu akciju kako bi sprečila da zalivske kompanije nanaesu štetu američkim avio-prevoznicima, kao što su to učinile evropskim – ističe Žil Zakmen, zadužen za odnos s javnošću u „Partnerstvu za otvoreno i fer nebo“.

dubai_united_arab_emirates_11_big
Milijarde uložene u terminal Eimrata u „Open sky dramu“ uključile i američke aerodrome / Foto: Emirates

„Open sky drami“ i višemesečnim obostranim optužbama na račun poslovanja američkih i zalivskih avio-kompanija, priključili su se i rukovodioci aerodroma u SAD.

Na to ih je, sasvim sigurno, podstakao i izveštaj koji zvanično dokazuje da su UAE uložili 7.8 milijardi dolara za izgradnju Terminala 3 na Međunarodnom aerodromu u Dubaiju koji je pre sklapanja kod-šer ugovora između Emirata i Kvantasa (Qantas) bio namenjen isključivo za usluge zalivskog prevoznika.

Oni su, povodom ovakvog izveštaja, još jednom podsetili da ulaganja u različite vrste usluga na aerodromima od strane Vlada podstiču konkurenciju koja je protivna politikama otorenog neba.

Kliknite na baner za grupisane postove o sukobu američkih i bliskoistočnih aviokompanija:

47480602101798.GDxMxgR7O5ASynyZVN0w_height640

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

ra

Ameri su pravu. Jer da u zemlji, kao sto su Emirati, koja ima svega 8 miliona stanovnika, od kojih SAMO oko 17% ima drzavljanstvo, a oko polovinu cine bedno placeni Indusi, Bengalci i Pakistanci, postoje dve high-end megakompanije je van svake pameti. Dodajmo tome i Qatar, sve je jasno. I sada da im jos neko poveruje da ostvaruju profit? Dajte, molim vas… A tu su jos i Saudi Arabian i Gulf Air. Bubble in the making.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Tomix na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Mi ćemo to uzeti ko bi drugi. Oklopnjaci nam trebaju što za rezervu ili modernizaciju. Artiljerija je dobro došla. Od aviona verovatno da nema ništa al možda mogu da se iskoriste bat za delove. Game su mi zanimljive par kom sigurno može da se osposobi.

06. Feb 2025.Pogledaj

Grga na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Novi školski avion i heli će se sigurno jednog dana kupovati, ali zašto ne iskoristiti priliku i dopuniti stokove rezervnih delova za G4 i Gazele kad se već nude? Tu sigurno ima nekih korisnih stvari koje se vše ne proizvode a mogu da nam znače.. Realno najveću korist od svega ovoga što se prodaje bi…

06. Feb 2025.Pogledaj

Jordan na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Na ovom video snimku, oko 00:28 se vidi avion sa prednje strane i meni se čini da se vidi FSO: https://www.wam.ae/en/article/15e80t5-ministry-defence-receives-first-patch-french

06. Feb 2025.Pogledaj

Jordan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

@Zaljubljenik Amerikanci imaju više helikoptera nego sve ostale zapadne armije (armije koje koriste zapadno naoružanje) zajedno, 5000 Apache, 2000 Black Hawk itd. Da je neki drugi zapadni helikopter, uključujući i H-125 značajno optimalniji za trening, Amerikanci bi ga verovatno koristili. Osnovna prednost H-125 je cena sata leta, jednomotorni H-125 je verovatno dva puta jeftiniji za…

06. Feb 2025.Pogledaj

Null na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Bofors..nikada ne zastereva trebalo bi ih kupiti..ne traze hleba

06. Feb 2025.Pogledaj