BEG airport status
Miraži iz Emirata i u Egiptu?

Miraži iz Emirata i u Egiptu?

BEOGRAD – Miraži iz Emirata pored Iraka svoj novi dom mogu naći i u Egiptu. Loše vesti za JF-17.

 
 
Enduring Freedom
 
 
Kao što je Tango Six već izveštavao, prema određenim navodima, postoji opcija da se već u martu ove godine 10 lovaca tipa Miraž 2000-9 iz Ujedinjenih Arapskih Emirata nađu u sastavu Iračkog ratnog vazduhoplovstva.

UAE se uskoro spremaju da naruče 30 američkih višenamenskih aviona F-16 Block 61 kojim bi dopunili flotu od 78 aviona F-16 Block 60 i koji bi bili modernizovani i dovedeni na standard Block 61. Tih novih 30 aviona bi po planu RV UAE trebalo da zamene isti broj starijih primeraka lovaca Mirage-2000 koji bi u tom slučaju bili ponuđeni na prodaju.

Posle Iračana, kao mogući interesent za Miraže iz Emirata pojavio se Egipat. Samo trećina Miraža koje UAE imaju u sastavu svog RV je planirano da ode u Irak u martu ove godine, tako da su 20 Miraža još uvek predmet interesovanja nekih zemalja, a kako je pre par dana naveo portal Defence News, na listi interesenata pojavio se i Egipat.

Ova vest se svakako nije dopala predstavnicima kineske i pakistanske vazduhoplovne industrije, jer bi nabavkom Miraža iz UAE Egipat odustao od nabavke kinesko – pakistanskih lovaca JF-17 koje proizvodi konzorcijum firmi Chengdu Aircraft Industry Group iz Kine i Pakistan Aeronautical Complex.

Kaiser Tufail, bivši pakistanski oficir, kaže za portal Defence News da ponuda za određen broj lovaca tipa Miraž 2000-9 koja je stigla iz Emirata, znači da bi lovac JF-17 mogao vrlo lako da ostane van sfere interesovanja zvaničnog Kaira:

– Ako Egipat kupi Miraže 2000-9, svakako neće biti realne potrebe za nabavkom JF-17 čije su sposobnosti prilično ograničene u odnosu na francuske lovce. – zaključio je Tufail.

Međutim, pakistanski analitičari u navodima za Defence News izražavaju dozu skepse kada je u pitanju ispravnost odluke o nabavci Miraža. Naime, imajući u vidu ekonomsku situaciju u kojoj se Egipat trenutno nalazi, nabavka Rafala i Miraža morala bi da se obavi uz bankarsku i finansijsku pomoć njihovih arapskih saveznika. Rafal je previše skup i za zemlje sa „dubljim džepom“ od Egipta, navode oni. Za Miraže, čak i ako budu poklonjeni ili prodati Egipćanima po nominalnoj ceni, postavlja se pitanje održavanja, nabavke naoružanja i ostalih troškova koji su višestruko veći u odnosu na kinesko-pakistanski JF-17.

Naš portal je prošle godine pominjao Miraže iz UAE kao potencijalnu alternativu za neuspelu nabavku ruskih Migova, koji bi mogli biti i donacija države sa kojom imamo dobre ekonomske i političke odnose. Naime, pregovori o robnom kreditu od Rusije za nabavku naoružanja u vrednosti od 1,429 milijarde dolara gde je bilo uključeno i 6 borbenih aviona MiG-35 su zvanično zamrznuti kao posledica loše ekonomske situacije u Srbiji pa se pristupilo traženju alternativnih rešenja.

Odluka Egipta da odustane od nabavke JF-17 i odluči se za Miraže iz Ujedinjenih Arapaskih Emirata još nije konačna ali bi verovatno „stavila tačku“ na priču da bi deo Miraža iz UAE mogao da završi u srpskom RV. Nakon odluke Iraka da prihvati ponudu Emiraćana, još dvadesetak lovaca planiranih za prodaju bilo je u igri, ali ako Egipat uđe u projekat nabavke Miraža za svoje potrebe verovatno će svih preostalih 20 komada odleteti put Kaira.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

dj

Kod nabavke aviona, postoji i pitanje-Koja zemlja isporucioc je bitnija za dalji ekonomski razvoj ?!
Kina je ekonomska velesila broj jedan u svetu, a koja ima interes ulaganja u Afriku. I to poprilicno uspesno radi u zadnjih desetak godina.
Do vlade Egipta je da razmislja o napred navedenom.
Nesto kratkorocno jeftino, moze u masi pitanja ekonomskog razvoja da postane strasno skupo.

Odgovori
ni

Kamo srece da ga nama nude.Voleo bih videti desetak Mirage/a na Bataji pa makar kada bi narod sakupljao pare za njih.

Odgovori
Ma

Lista zemalja gde po neka trunka razuma preovladava iznenadjuje u poslednje vreme.

Imati parvovremene informacije i umeti ih iskoristiti u odbrambenoj industriji znaci sve. Puno srece i uspeha zelim onima koji ovaj fenomenalan avion odaberu za svoje RV i na relativno lak i jednostavan nacin dodju do njega.

Na zalost nasi generali su strucno odbacili ovaj avion kao "nama ne zanimljiv" na osnovu svojih duhovnih ubedjenja. Cinjenica je da smo blizi bili u prethodnih godinu i po dana potencijalnoj nabavci Miraza preko UAE nego sto smo bili 1986te no naravno nas "dream team" to nije znao da iskoristi, kao i uvek, sta je drugo moglo da se ocekuje.

Ostaje nam da prebrajamo cenu sata remontovanog MiGa-29, da prebrajamo troskove ruskih partnera u odrzavanju i da se secamo po nekog sata letenja nasih pilota koji su toliko bili retki da se uopste sada postavlja pitanje sta je opasnije, leteti ili ne leteti. No cekacemo robni kredit (uz finansijsku garanciju MMFa, oh kako to zanimljivo zvuci) da bi kupili ma celih 6 komada necega sto………ma da ne idem dalje, kosta ovo odrzavanje…..

Plava neba!

Odgovori
Ж

Египат има потребу за заменом флоте од око 110 авиона МиГ-21 и Ф-7 као и око 80 Миража 5. Кад смо код набавке нових авиона они су заинтересовани за Рафал, МиГ-35 и ФЦ-1/ЈФ-17. Кинески авион би био идеалан за замену поменуте флоте авиона а Кина га управо рекламира као замену за МиГ-21/Ф-7, Мираж 3/5, Ф-5.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

@Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

22. May 2025.Pogledaj

Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

22. May 2025.Pogledaj

Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

22. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

22. May 2025.Pogledaj