BEG airport status
Er Srbija: Neto profit u 2014. godini 2,7 miliona evra

Er Srbija: Neto profit u 2014. godini 2,7 miliona evra

BEOGRAD – Nacionalna avio-kompanija Er Srbija objavila je danas da je u 2014. godini ostvarila neto profit od 2,7 miliona evra.

Air Serbia Fleet

Kako se navodi u saopštenju Er Srbije, ova avio-kompanija je u svojoj prvoj godini poslovanja uvećala svoje prihode za 87 odsto, te oni  iznose 262 miliona evra, što je najbolji rezultat u istoriji nacionalnog avio-prevoznika.

Pre objavljivanje ovog saopštenja ministar Aleksandar Vulin je u jutarnjem programu televizije „Pink“ izjavio da su pregovori sa Montenegro Erlajnsom u toku sa idejom da centrala crnogorske avio-kompanije bude u Beogradu. Time je potvrdio medijske špekulacije od prošle nedelje.

Rezultati

Navedeni finansijski rezultati, čiju je reviziju izvršio KPMG, odraz su značajnog rasta putničkog saobraćaja i obima prevezenog tereta, stoji u saopštenju Er Srbije. Tokom 2014. godine, ukupno 2,3 miliona putnika je letelo ovom avio-kompanijom, što je za 68 procenata više nego u 2013. godini.

Generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić, je ovim povodom izjavio:

– Ovi rezultati predstavljaju značajno dostignuće koje potrvrđuje efektivnost naše strategije. Ponosni smo što smo bili u prilici da ispunimo zadatak koji nam je poveren, a to je da postignemo snažan rast, da postanemo vodeći avio-prevoznik u regionu i, što je najvažnije, da to ostvarimo kao komercijalno održivo i profitabilno preduzeće i da pri tom postanemo ključni pokretač ekonomskog rasta u Srbiji.

Značajno bolji učinak u 2014. godini je ostvarila je i Er Srbija kargo sa 2.700 tona prevezenog tereta, što predstavlja povećanje od 67 odsto u odnosu na 2013. godinu.

[colored_box color=“yellow“]Ključne brojke:

– Prva puna godina poslovanja završena sa neto profitom u iznosu od 2,7 miliona evra

– Ukupan prihod povećan za 87 procenata na 262 miliona evra

– Broj putnika je uvećan za 68 procenata na 2,3 miliona

– Kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara (Available Seat Kilometers – ASK) je iznosio 3,3 milijarde, što je uvećanje od 74 odsto u odnosu na 2013. godinu

– Popunjenost kapaciteta za prevoz putnika povećana za tri procentna poena na 67 odsto

– Obim kargo prevoza je uvećan za 67 odsto na 2.700 tona

– Uvedena flota od 10 Erbas aviona i obnovljeno pet postojećih aviona ATR

– Novi čarter brend Aviolet prevezao je preko 90.000 turista iz Srbije

– Broj putničkih i teretnih destinacija je uvećan za 16, tako da ih je sada ukupno 40 u 30 zemalja

– Dodatnih 35 destinacija pokriveno u saradnji sa kod šer partnerima, od kojih 11 destinacija sa partnerom sa udelom u vlasništvu, Etihad ervejzom

– Otvoreno preko 400 novih radnih mesta[/colored_box]

Komentari

P

Pre svega, sve cestitke AirSerbiji ali g. Kondic nije spomenuo kako je zavrsio onaj dug prema Aerodromu…
Odlukom Vlade br. 40-15095/2014-1 od 11. decembra 2014) aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu otpisao je dug Air Serbiji za izvršene usluge u periodu 1. januara 2014. do 30. septembra 2014. u iznosu od 15,7 miliona evra.
Da li je to iznos sa kojim se drzava Srbija kompenzuje sa Etihadom?

Odgovori
B

Navijam za Air srbiju. Ali. jesu li platili dadzbine za LYBE, gorivo, SMATS-u, itd Obozavam sto imamo kompaniju koja rusi rekorde u regionu. Ali na koji nacin. Nasa vlada se natrcila i nasapunjala d..e, da bi imali uspeh u, kako oni kazu, novoj renesansi. Postoji prica u viralnom svetu da ce cela prica puci, kad Etihad-u dojadi i uzme pare, dovidjenja. Mislite o tome. Uzgred ne bih voleo da se to dogodi.

Odgovori
P

Hehe.. Da, dosao Etihad da se "ovajdi" o ASL koje im u ukupnom poslu nije ni crno ispod nokta ;)

A

Jel moguce negde videti citavu reviziju koju je radio KPMG?

Odgovori
P

Bice uskoro na APR.

p

Ajde malo igranja sa brojevima… 262 mil. evra podeljeno sa 2.3 mil. putnika, (bez karga), to je 114 evra po putniku! I to pravi profit?

Odgovori
v

Covek sa povratnom kartom se racuna kao dva putnika sto znaci da je prosecna cena 228e

S

Prisetite se malo gospodo. Kada je počinjala cela priča u igri je bila cifra od preko 700 miliona evra godišnja pa je čak i rečeno koliko to iznosi procenata BDP a. A sada neka skromna cifra. Ali ono što je naj interesatnije je podatak da je koeficijent punjenja povećan za svega 3 indexna poena. To potvrđuje podatak da je i JAT imao dobro punjenje ali nije imao avione.Zaštoje trebao da dolazi Etihad i da iznajmljuje avione zar to nije mogao JAT ili nekom nije bilo u interesu ( tajna su ugovori).Podatak da je otvoreno novih 400 radnih mesta bi bio validan kada bi se dao podatak koliko je ljudi otišlo iz kompanije , a koliko je novih primljeno, ili koliko je ljudi zatečeno pre godinu ipo dana i koliko ih sada ima. Poznato je da je otišlo preko 160 STW a i nešto pilota, pa su posle primali pilote gde god su ih našli a i u opasnosti su da u sezonu budu u manjku pilota i to na B 737 koji se kao tip polako gasi. Sve ovo su površne izjave, a zaposleni u JATu su govorili pre dolaska Etihada. "Sprečite odlivanja novca preko partiskih direktora i firma će biti u plusu", Nažalost trebao je da nam dođe stranac da nam to dokaže, što je žalosno.

Odgovori
D

Potpuno se slazem. Kljucno je pitanje je bilo index popunjenosti kabine koji je sada prvi put objavljen i iznosi 67% a u JATu je bio 64%. E sada, bilo je bolje JATovih 64% nego li ovih 67% jer je ovih drugih najvise tranzitnih putnika sto umnogome manje profita pravi. Interesantno bi bilo i objaviti koliko procentualno ostaje AS od tranzitnih putnika.

P

Djuka, samo ste zanemarili da je ASL prevezao 68% putnika više od Jat-a. Tranzitni putnici su najveće blago svake kompanije.

V

Djuka nije popunjenost kabine ključni faktor. Taj faktor je yield. Imaš niže dole u komentarima to malo detaljnije objašnjeno.
Da li je putnik tranzitni ili ne u ovom slučaju nema blage veze. AS je deo Etihadove priče.

P

Slaviša, ozbiljnosti radi, tolike profite koje vi spominjete, mogu da ocekujuju samo najveće svetske kompanije. Primećujete da je LF kod ASL „samo“ 3% veći od Jat-a ali ne spominjete da je ASL prevezla 68% više putnika od Jat-a. Kažete zašto Jat nije mogao da iznajmi avione? A ja vas pitam od kojih para? Ni jedna leasing kuća nije htela da im ih iznajmi.

V

Pedja htela je da iznajmi, ali pod veoma nepovoljnim uslovima. I u tom grmu keži zec. Može kompanija da iznajmi avione pod raznim uslovima, ali koliki je yield u tom slučaju?
Load factor je samo jedan od činilaca u celoj priči. Yield je najvažniji od svih tih činilaca.

P

Da, htela je… ali koliko sam ja upoznat garancije su bile problem.

V

Uvek su garancije bile problem, zato što je kredibilitet JAT-a bio katastrofalan.

V

Interesantno je čitati sve komentare. Jedino što se nakon čitanja postavlja kao pitanje je sledeće:

Ako svi sve znaju bolje od trenutnog rukovodstva u AS, kako to da nije bilo bolje poslovanje kompanije pre dolaska Etihada? I zašto?!

Slažem se da su u toku prebijanja dugova, ali činjenica je da su ovaj revizorski izveštaj radili profesionalci koji nisu na platnom spisku Države ili Etihada. Takodje je činjenica da ovaj put nije bilo cash davanja iz državne kase da se pokriju operativni troškovi, kao što je bio redovan slučaj tokom JAT-a. Ovde u ovom izveštaju nije bitna veličina profita, niti popunjenost kabine, već činjenica da Država nije odvajala cash iz Budžeta i to ad hoc i to više puta godišnje kao što je bio slučaj sa JAT-om. Drugim rečima, nisu samo u pitanju 2,7 miliona profita, već ta suma plus minimum 20-30 miliona evra cash inekcija koje su godišnje davane JAT-u iz Budžeta.

A da je to tačno, vidi se i po kretanju kursa dinara u zadnjih nekoliko nedelja. Trenutno je kurs dinara direktno zavisan od popunjenosti Budžeta i direktnih davanja iz istog. Izgleda da nešto ipak, bar za sada, funkcioniše u finasijskom sektoru Srbije. Malo, ali fercera.

Odgovori
N

Poslovanje nije bilo bolje pre Etihada jer je i nacionalni prevoznik uvek bio partijski plen. O revizorima, njihovoj nevezanosti i neumesanosti u igre sa drzavnim brojevima bolje da ne pricamo. Iskreno ovo je jevtino namesten finansijski rezultat kao sto je i cela igra na politickoj sceni zapravo jevtina sapunica za siroke narodne mase da se maskira jad cemer i beda ispod povrsine. Nazalost load factor sve govori i tu nema price o profitabilnom operateru. Sve ispod 80% je neprofitabilno.

V

Nele da je load factor taj koji sve govori onda bi sve kompanije dale karte povoljno (evro ili dva) i eto load faktora 100%. Ali nije tako.

Jedino merodavno za odredjivanje profitabilnosti, ako se gleda pojedinačno, je yield. Najbliža reč u prevodu na srpski je prinos. Ko se razume u biznis dovoljno mu je ovo. Ko se ne razume mora u školu.

O nezavisnosti ili zavisnosti KPMG je smešno ovde raspravljati. Ionako više od 50% Srba veruje u razne teorije zavera, pa zašto da im kvarim zadovoljstvo i rabijam čvrstu veru?

G

Slicno je bilo i sa NIS-om. Svi smo znali da to moze biti profitabilna kompanija, samo da nema partijskih pijavica. Sad se svi ju zasto prodajemo javna preduzeca? Odgovor je jednostavan: da bi ih zastitili on nas samih.

l

Bravo….., bravo…….. bravo …… za vest, slatko ste me nasmejali.A sada mi iskreno recite, da li je mrmo zavio cokoladu u foliju?.

Odgovori
V

Lidija, i tvoj smeh je korak napred. Do sada smo samo plakali kad smo čitali vesti iz JAT-a. Tako da je ovo veliko poboljšanje u odnosu na prethodno stanje. Smeh je zdrav.
A što se tiče mrmota, on kao i svaki mrmot, gleda svoja posla. Sa i bez čokolade.

L

Da li je moguce da neko ko se malo razum u poslovanje avio kompanije i u finansije poveruje u ovu pricu o uspehu AS. Datih obecanja se tek poneko seti,tajni ugovor se ne spominje,a jedina istina je da je ovo politicka prevara za koju, kad dodje kraj predstave,nece biti reci opravdanja. Da li se tada neko secati upozorenja koje su upucivali casni gradjani braneci svoju zemlju.

Odgovori
P

Lenka, osim ostrascenosti… jel mozete da izadjete sa necim konkretnim? Necete naci ni na jednog ozbiljnog vazduhoplovnog analiticara koji ce biti protiv ASL price.

V

Lenka verovali ili ne, ali ima neko ko se razume u poslovanje aviokompanija i ko veruje da je izveštaj tačan.

Za početak da se razumemo, jasno je da su prethodni dugovi JAT-a otpisani, ali JAT-u su dugovi bili otpisavani i pre, pa nije bio profitabilan. Takodje, znam kako radi KPMG i znam da se oni ne bi brukali zbog jedne AS. Suviše je sitna i za njih ne bitna. Opet verovali ili ne.

Da li vi želite ili ne, da verujete šta je napisano u tom izveštaju vaše je pravo, ali nemojte da vređate zdrav razum drugih ljudi koji vide drugačije od vas.

L

Interesantno je da je Vlada siguran u to da je drzava pomagala Jatu i da je opet ostvarivan gubitak, a ne spiminje da je AS iznajmila avione kojima leti od Etihada po znatno visoj ceni od uobicajene (bez javnih nabavki). Takodje Vlada ne zeli da komentarise da je ugovorom predvidjeno da dezava pokriva gubitke AS u prve tri godine, a da gubitak za 2013.pripisuju Jat iako je Etihad od avgusta preuzeo primat u kompaniji. Zakup pola hotela Hyat za zaposlene iz Emirata,promocija i prezentacija za rukovodstvo, za zaposlene nizeg ranga, za politicare i za novinare,promena vizuelnog identiteta kompanije,uzimanje u zakup aviona su troskovi koje nije nacinio Jat vec Etihad u ime AS. Zasto Vlada ne spomonje cinjenicu da zaposleni i bivsi zaposleni nisu dobili akcije a da je Etihad dobio 49% vrednosti bez prethodne procene vrednosti imovine Jata. Mogli bismo ovako jos. Bila bih veoma srecna da je situacija stvarno dobra jer bi yo znacilo da imamo buducnost, ali ne prihvatam da buducnost gradimo na iluzijamaa, neistinama i prevarama.

Odgovori
V

Interesantno je da Vi Lenka vidite samo najgore i najcrnje o Air Serbia, a ništa o JAT-u.

Sami ste napisali jednu neoborivu činjenicu.

Država jeste pomagala JAT i JAT je pravio gubitke. Konstantno. Jedino ću da pomenem zadnju garanciju Države za 30 miliona Evra kredita kod komercijalnih banaka po veoma nepovoljnim uslovima koji je uzet za pokrivanje operativnih troškova!!! Suludo! Taj kredit je samo jedan od mnogih, sličnih, zato i jeste onoliki gubitak JAT-a.

Država pomaže Air Serbia jer je većinski vlasnik. Sasvim normalna pojava u biznisu. AS nije uzela kredit za operativne troškove, već ih pokriva iz sopstvenog prihoda. Sasvim normalna pojava u zdravom biznisu. I pri tom je u plusu nakon odbijanja svih troškova. Budžet Države može lakše da diše.

Ako Vi ovu razliku ne vidite onda nema smisla da dalje pričamo o dobrim i lošim stranama AS.

Što se najma aviona tiče mogao bih do sutra, ali neću. Samo ću nabrojati "uspešne" najmove za vreme JAT-a i to samo nekoliko godina unazad.

-Neuspeli najam B767. Nikad javno rečeno koliko para je otišlo. Posade odškolovane. Takodje se ne zna koliko para je otišlo. Avioni nikad stigli.
-Neuspeli najam Airbus 320 od Adrije. Nikad javno rečeno koliko je para otišlo. Na svu sreću posade nisu bile odškolovane. Zaustavljeno u zadnjem trenutku i to intervencijom van JAT-a. Čuvena Slavujeva izjava da se posade mogu odškolovati za mesec dana!!!???
-Neuspeli najam B737 iz Bugarske. Nikad javno rečeno koliko para je otišlo. Avioni kad su stigli, otišli pravo u hangar. Tehničko stanje aviona katastrofalno. Srećom da su prekinuli na vreme tu priču. Srećom po pitanju bezbednosti, ne potrošenih para.

Mislim da je ovo dosta i Bogu i Ljudima da vide razliku. Vidite li je i Vi?

P

Postovana Lenka, Pricate o nekoj proceni vrednosti bivseg Jat-a?? Koliko je Lenka bilo javnih tendera za prodaju tog javnog preduzeca? Koliko je bilo zainteresovanih kompanija za kupovinu te sjajne firme? Jeste li vi uopste procitali, inace javno dostupan, Ugovor? O kakvoj obavezi pokrivanja gubitaka govorite? Akcije od cega da dobijete? Jel od onih 280 milona dolara duga koje nam je ta sjajna firma ostavila?

S

mozemo mi da pricamo i o GUSENJU svake mogucnosti da postoji jos jedna domaca kompanija,sa stranim kapitalom kao vecinskim,koja NE BI bila konkurencija AS,ali.., mozemo pricati i o kadrovima koje zaposljavaju i pod kakvim uslovima rade,mozemo i o svim mogucim ( nepotrebnim) i (pre)velikim operativnim troskovima,koje ,gle cuda,placa drzava,tj MI, a ne Etihad,mozemo pricati o mnogo cemu sto nije kao sto bi trebalo biti,ali…
Da se razumemo, sve je bolje od nekadasnjeg JAT-a i zelim srecu AS ,i strateski to je dobro i pozitivno,ali takticki je vrlo diskutabilno.
Mozemo pricati i o AVIOLET-u, i o B737 koje koriste,iako nisu planirali,zato sto sa A319/320 imaju operativnih problema zbog lose organizacije operative,mozemo pricati i o uslovljavanju zaposlenih za strucno usavrsavanje, ali najvise bi trebalo pricati, A NE PRICA SE, o MONOPOLU,koji nije objavljen ali cija je direktna posledica GASENJE AVIOGENEX-a i "bacanje" aviona .ljudi i svega iz AGX " na ledinu",na pravdi Boga, no ajde,prezivecemo mi i to

P

Srdjane, svako se cese gde ga svrbi.. Vidim, vi bi da pricamo o Aviogenex-u? Na zalost, docekala ga je tuzna sudbina…
Kakvu buducnost bi trebala da ima kompanija sa jednim, ne operativnim, 28. godina starim avionom i dugom od 2,2milona eura? Zasto bi drzava ulagala novac sa novim partnerom u drugu kompaniju?

S

Pedja,cesem se jer me svrbi,to je tacno,ALI,najpre trebate poznavati neke malo poznate cinjenice a to su,izmedju ostalih
1.Dug AGX NIJE toliki,kao sto nesrecno izjavi g-din Subara,direktor Agencije za privatizaciju,grobara srpske privrede koja i dalje postoji i radi to sto radi.Operativni dugovi AGX su cca 500 000 E, i to najvise Aerodromu, za "maglu",tj zakup zemljista i iznosenje smeca?, za razliku od STVARNIH dugova od 17 mil USD koje je drzava OPROSTILA AS.Ostalo su neiplacene plate zaposlenima,koji zbog drzave NISU mogli da rade i zarade, a ne zbog " starog i neoperativnog " aviona. Drzava nije htela da da 5000 usd za gorivo i let na aeromitingu u Vrscu kako bi avion bio potpuno plovidben, a nadam se da ne trebam nabrajati za sta sve drzava trosi NASE pare.
2.Strani partneri HOCE da budu 100 postotni vlasnici AGX i da se u dogovoru sa drzavom rese dugovi i jos da uloze u novu flotu i u posao koji NE BI bio konkurencija AS,ali to nekome smeta
3.I ovakav avion AGX trazi MANJE ulaganja nego sto traze 737-300 a to cemo opet MI da platimo
4.drzava se odrice i svojih resursa i svoje imovine i strucnjaka i svega .ZBOG MAGLE
5. Drzava 3 godine ni dinara nije dala AGX a znamo sve kome daje i na sta trosi
i da zakljucim,sve u vezi AS je magla i misterija,ali i dalje je bolja nego JAT,na zalost uz kolateralnu stetu ,koju i da hocu,NE MOGU OPROSTITI raznim mediokritetima iz svih drzavnih organa koji su poslednjih 10 godina UPROPASTILI ovu zemlju

P

Srdjane, jako mi je zao kada ljudi ostaju bez posla. Ali ne mogu sva preduzeca preziveti, to je valjda jasno.. Aviogenex nije propao juce… On jednostavno nema nacina da bude profitabilna kompanija.
Jasno vam je da taj strani partner ne moze da bude vlasnik 100% kapitala AGX, vec najvise 49%. Zbog cega bi drzava imala interes da bude suvlasnik i druge, neuporedivo manje aviokompanije?
Naravno, drzava ne oprasta nikome 16,5mil. USD, po 100 put, to je kompenzacija drzavnog dela po ugovoru sa Etihadom…

V

Srdjane krivice za propast AG ima na svim stranama. Samim time i u AG. Nije propast AG od juče, kao što je i Pedja napisao. Ona je počela mnogo, mnogo pre. Ovo danas je samo kulminacija jednog dugogodišnjeg procesa. Nažalost neuspešnog.
Opet, kao što Pedja napisa, nema Država niti želje, niti napora da drži paralelno dve aviokompanije. U tom slučaju jasno je da je AG gubitnik.

A o plovidbenosti i komercijalnoj korisnosti AG-ovog Boeinga smešno je uopšte raspravljati. AG je napravio grešku još onaj dan kada je odlučio da kupi -200, umesto -300. A mogao je da kupi bolji avion sa manje glavobolja jednog dana. O ostalim greškama ne vredi danas pričati. Desile su se. Posledice postoje i snose ih današnji zaposleni u AG.

Treba se okrenuti budućnosti i krenuti tim stazama, a šta je bilo, ostaviti babama, strinama i usedelicama. Bilo ženskog, bilo muškog roda.

P

Imam Aero svet iz 1987. u kome je inetrvju sa tadasnjim direktorom Aviogenex-a Miroslavom Spasicem. On kaze da su B737-200, inace prvi novokupljeni avion u floti, kupili prakticno po ceni polovnog od Boeinga i da su se odlucili za njega zbog "lakseg tehnickog odrzavanja" a i da zele da izbegnu "decije bolesti" koje imaju svi novi avioni poput B737-300 ;)

S

Pedja,B 737-200 je,na zalost kupljen zato sto se mogao dobiti odmah,za razliku od -300,koji bi se cekao, a i iz razloga odrzavanja,pre svega istih motora sa B727.Na zalost,sankcije su uticale na AGX , a takodje i nesrecna 1998 i Nigerija( zna se o cemu se radi). Bilo je gresaka i 2011,jer nismo iznajmili -400, i stoji da je i AGX kriv za sve.ali
1.Jos 2007 je planirano da se AGX proda cim se proda JAT.
2.Tadasnja drzava je planirala i obecala da ce pomagati funkcionisanje AGX do prodaje,sto se nije bas desilo
3.Vlada je 2011 i 2013 donela ODLUKU, zavedenu i potpisanu, da preuzme AGX,pa nista
4. Obecane su naknade zaposlenima na bazi prodaje Hotela i Kopapnika pa NISTA

Mogli bi do sutra,ali kao sto Vlada kaze,proslost ostaviti drugima,ali razumite da sam i ja i deo drugih iz AGX ogorcen

Vlado,stoji da smo propali ali mnogo boli cinjenica da je drzava nekome majka a nekome maceha, da nekima oprasta,poklanja,subvencionise i sl 17 mil USD, a nesrecni avion B 737-200, koji je hranio i skolovao stotine ljudi, i koji je deo nase i istorije i tradicije,pa i upotrebljiv, moze vrlo lako zavrsiti u Zelezari, voljom izvrsitelja i AB-a,uz precutnu,pa i otvorenu saglasnost drzavnih organa,zbog MAGLE,zakupa zemljista i iznosenja smeca,sto je,moras priznati,BRUKA I SRAMOTS,pre svega drzave pa onda i nekih drugih,ukljucujuci i moju malenkost

V

Srdjane, da ne ulazim u lične probleme koji su sigurno ogromni za sve u AG, samo bih podsetio na par nespornih činjenica:

1) AG odlučuje da kupi -200 jedino zato što je bio jeftiniji. Nikakav problem sa isporukom nije postojao. Čak je Boeing sam nudio AG da uzme -300, umesto -200.
2) Ta dva -200 su bila otkazana porudžbina neke druge kompanije. Ne mogu sad da se setim koje, ali uspeću za neko vreme. Boeing je davao veoma jeftino avione samo da zatvori liniju -200 i prebaci celu proizvodnju na -300.
3) Boeing je bio spreman da ugradi SP177 autopilot (isti kao u -300). AG je to odbio.
4) U to vreme je u AG vladala grupa idiota koji su zarad svojih sitnih interesa unazadili AG i to se sada vidi više nego očigledno. Znalo se da -200 nema budućnost, ali koga briga za to u tim danima?

Slažem se da je bilo mnogo obećanja datih AG, ali i još više grešaka unutar samog AG. Da ne iznosim ovde moje lične opservacije tokom pokušaja stavljanja AG na noge, koje sam pokušao u više navrata. Neuspele pokušaje. Tada je još bilo želje i mogućnosti u okviru Države. Sada ih više nema. I tu je kraj. The End!

S

Vlado,naravno da svako vreme ima svoje grupe idiota koje ne vide i ne zele da vide dalje od svog nosa ( i dzepa),davno je bila 1987,i tada nikome ni na kraj pameti nije bilo sta ce sve da bude, a inace su postojali planovi i studije u AGX,tih 80-tih,i za 737-300,pa kasnije i za -400/-500, pa i za A320- ja licno imam te studije i planove ali… Voz jeste propusten i sad nema nazad, ali i u danasnje vreme imaju grupe idiota u raznim strukturama koje ne vide dalje od nosa i koje NE ZELE ni da razmisljaju o nekoj drugacijoj soluciji koja je,na zalost,sada veoma daleka,a koja bi ipak donela i neke pare u ovu drzavu,i zaposlenje,i mogucnosti posla ( da se ne ponavljamo,diskutovali smo o tome ranije i svako naravno ima svoju perspektivu i misljenje),no ipak,zivecemo mi, i preziveti,i ovako i onako,ali gorcina za propascu vazduhoplovstva ( osim AS ) kod nas,gledajuci sire,ostaje

P

Srdjane, uz duzno postovanje, za prosutim mlekom ne treba tugovati. Svet je takav od svog nastanka, nesto se stvara, razvija i nestaje. Vi imate svoje misljenje koje uvazavam ali realno, suvise smo mali i siromasni za dve avio kompanije u drzavnom vlasnistvu.

R

А пише ли штогод у том плану развоја о оснивању Аероклуба и куповини једрилице да би се син једног "моћника" Авиогенекса бавио летачким спортом?
На жалост, тако се не ствара успешна авиокомпанија.

S

Prijatelju,nije bio Aeroklub vec Skolski centar,gde su se obucavali piloti za AGX,od osnovne obuke na jedrilicama,pa do skolovanja na saobracajnim avionima,i pricamo o 1988-1991 godini, a svi znamo sta je bilo posle.Dakle tako nesto su imale mnoge aviokompanije,pogotovu,ako ne znas,sto je 1990 godine AGX imao 13 ( TRINAEST ) aviona, i 900000 prevezenih putnika.Naravno,posle je doslo sve sto je doslo ,a jedrilice su regularno kupljene a jedna i dobijena na poklon od Boeinga( ELAN DG 300) – sve su u medjuvremenu prodate a avioni Zlin 142 i Roben DR 400 na zalost propadaju,jedan u Ceskoj a drugi u Pancevu. A o sinovima raznoraznih i trosenju drzavnih para imas puno prostora na drugim sajtovima i u drugim temama a ne u AGX i ovde,u ovom kontekstu

V

A zar deo propasti AG nije i nerezonsko trošenje para?
Ti si pomenuo raspad AG. Mi samo navodimo sve ono što je doprinelo tom raspadu. Bilo da je iznutra ili spolja došlo.
Ne može se navoditi samo ono što ide u prilog, već i ono što ne ide u prilog. Jedino tako se može biti i ostati objektivan.

1

Moram da priznam da mi ovo zvuci kao cudo, s obzirom da su donosili ranije poslovne odluke za koje mislim da bi ugrozile profitabilnost.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drina na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@ igor® Yoda previse gleda ratove zveda. Do nedavno je pisao da ce se ratovi kroz 5-10 godina voditi laserima itd, da ce PVO, tenkovi, pa cak i avioni i helikopteri biti beskorisni.

01. Aug 2021.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Tihomir Taman posla da ja hoću da "umanjim" veliki uspeh "kubovaca" VRS kod obaranja F-16. Svaka čast momcima! Oborili su oni još nekoliko letelica i aviona i helikoptera neprijateljskih strana, da sada ne idemo u detalje. Samo hoću da kažem da je sa operacijom Allied Force uporediva operacija Deliberate Force. Tada je NATO leteo i…

01. Aug 2021.Pogledaj

Amater na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Yoda Kako... Kako zamišljaš da se Pasars bori protiv rojeva dronova, a da Pancir ne može da radi istu stvar? Pasars ima top od 40mm, kalibra koji postoji od pre WWII, svi znaju karakteristike tog topa. Da su Rusi procenili da im treba nešto takvo - pa napravili bi ga. Znaš šta je dobro za…

01. Aug 2021.Pogledaj

TT na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

Petronije U Srbiji je 2.2 miliona zaposlenih, od toga oko 550k u javnom sektoru sto je 25%, e sad kako je 1/4 zapravo vecina bilo bi lepo da objasnis? Te etikete "sns bot" ostavi za FB i tabloide ..

01. Aug 2021.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Miloš Može da dobije te rakete, ali da bi se povećao domet, mora se zameniti radar za navođenje raketa (nišanski radar) sa onim sa SM, jer se tako može povećati domet do 30 km (ograničenje je zbog osmatračko-akvizicijskog radara S1, slabijeg dometa od SM). I tako bi mogao dobiti verziju S1M. Kažem "mogao", jer nisam…

31. Jul 2021.Pogledaj

Send this to a friend