BEG airport status
Tužilaštvo: Kriva posada, sumnja se na odgovornost oficira i civila Komisija tvrdi da je otkriveno prisustvo alkohola kod "vođe posade i letača tehničara".

Tužilaštvo: Kriva posada, sumnja se na odgovornost oficira i civila

Više javno tužilaštvo saopštilo je da su članovi posade primarno odgovorni za pad helikoptera Mi-17, ali da postoje sumnje da deo odgovornosti snose druga vojna i civilna lica.

Kako Blic prenosi, Komisija tvrdi da je otkriveno prisustvo alkohola kod „vođe posade i letača tehničara“.

U izveštaju u koji su, prema njihovoj tvrdnji, imali uvid još se navodi:

Deo odgovornosti snosi komandant 204. vbr zbog propusta u planiranju i organizaciji leta (prim.nov. general Predrag Bandić), ODT RV i PVO zbog propusta u organizaciji i rukovođenju letom. Eventualnu odgovornost kontrolora na aerodromu Nikola Tesla će utvrditi Kontrola leta SiCG na osnovu zahteva komande RV i PVO. –
U daljem tekstu u celosti prenosimo saopštenje Višeg javnog tužilaštva u Beogradu.

Na osnovu nalaza i mišljenja Komisije za ispitivanje uzroka udesa vojnog vazduhoplova i ostalih pribavljenih isprava i dokumenata vezano za udes vojnog helikoptera dana 13.03 2015 godine u 22:30 časova, tužilaštvo je u ovoj fazi utvrđivanja činjenica i okolnosti pod kojima se dogodila nesreća došlo do početnih saznanja koja se ogledaju u sledećem:
 
1. odgovornost za udes vojnog vazduhoplova primarno je na članovima posade helikoptera XT 48
 
2. postoje osnovi sumnje da deo odgovornosti snosi i jedan broj aktivnih pripadnika Vojske Srbije
 
3. postoje indicije za eventualnu odgovornost i određenog broja civilnih lica
 
Na osnovu napred iznetog tužilaštvo će sprovesti istražne radnje protiv određenog broja lica u cilju potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica vezano za konkretan događaj.
 
Ujedno Vas obaveštavamo da je Više javno tužilaštvo u Beogradu saglasno sa Ministarstvom odbrane da podatke sadržane u sačinjenim izveštajima učine dostupnim javnosti.

Više javno tužilaštvo u Beogradu

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

@

kao što sam i pretpostavio. Puna vojska poltrona, koji trče da objasne šta Vođa misli.

Odgovori
G

Laku noc ,Srbijo,laku noc vojsko,laku noc pravdo!

Odgovori

Ne dam Gasica i Loncara!!!

Odgovori
R

Slobodno ih vodi svojoj kuci!

G

O,inteligencijo moja…..

D

Da, MRTVA USTA ne mogu nista izjaviti u svoju odbranu!!!
Stidi se Srbijo sto imas ovakav DRZAVNI i PRAVOSUDNI SISTEM!
Ovo je kraj svih krajeva, i molim vas, zaustavite Planetu Zemlju, hocu da sidjem!

Odgovori
S

Zbrka cirilice i latinice: nije XT 48 vec HT 48. Kada ce zbog ovakvih problema nastradati prvi pacijent u zdrastvenoj instituciji ?

Odgovori

Е мој Бандићу!!! Па, како си ти? Јел ћутиш? Ћутиш.

Odgovori
p

Ajde molim te ispade covek kriv,a najposteniji od svih! Nemojte pricati o necemu o cemu pojma nemate.

G

To sto je,eventualno,najposteniji od svih,ne znaci da ne moze da bude kriv.
Osim toga,svi smo gledali konferenciju za stampu…..

p

To sto je najposteniji ne znaci da nije odgovoran! A da je pametan i da ima morala, sam bi podneo ostavku!
Ne znam, gospodo oficiri, cemu su vas ucili u tim vojnim skolama, kada ste na moral, cas i OBRAZ zaboravili! Nekada je to bilo glavno!

B

http://www.smatsa.rs/AIS/Active/vfr/pdf/ENR/VFR_L

5.1 Aerodromska kontrola letenja – TWR
može dozvoliti da se VFR let obavi kao
specijalni VFR let (SVFR).

5.2 Da bi se VFR let obavljao kao SVFR,
moraju biti ispunjeni sledeći uslovi:

– vazduhoplov mora biti opšte kategorije
(maksimalna dozvoljena masa u poletanju
do 5700 KG);
– let se mora odvijati danju;
– let se mora odvijati unutar CTR. (uza zona aerodroma)

Dodatno moraju biti ispunjeni sledeći uslovi:

– let se odvija pri brzinama manjim od
140 KT IAS;
– minimalna vidljivost u letu: 1500 M (800 M
za helikoptere);
– donja baza oblaka: 180 M (600 FT).

Po kojim pravilima letenja je posada poletela sa Batajnice?
Ko je odobrio taj let?
Tezina praznog Mi-17 je 7.500kg… (a SVFR se moze odobriti vazduhoplovu do 5700kg maksimalne tezine na poletanju,

no comment.

Odgovori
G

Naravno,poleteli su kao VFR.

V

Po evropskim i srpskim zakonima, zabranjen je prevoz putnika vazduhoplovom po VFR pravilima letenja. Svaki prevoz putnika se mora obavljati po IFR pravilima letenja.
Ako je ovaj let bio po VFR, a pri tome je obavljao prevoz putnika, vidim ko će još odgovarati uz Bandića.

S

Nije Vlado, moze i VFR, ali iskljucivo danju. Svejedno, bila je noc, zar ne? A tad mora leteti u skladu sa IFR.

V

Saša,
Može panoramsko letenje, ali ne i komercijalno letenje, kao što je prevoz putnika za nadoknadu, bilo redovan ili čarter, medicinski prevoz i slično.
Može da se obavlja po VMC, ali ne po VFR.

K

Vlado, mozda je to manje bitno od onog sto pise ovde:
SPA.HEMS.120 Оперативни минимум за HEMS летове
a) HEMS летови који се обављају у перформансама класе 1 и 2 морају да, за отпрему и крстарење, испуњавају временске минимуме из Табеле 1. У случају да се у току фазе крстарења временски услови спусте испод минимума за базу облака или видљивост, садржаних у табели, хеликоптери који су сертификовани за летове само у условима визуелне метеоролошке видљивости (VMC) морају да обуставе лет или да се врате у базу. Хеликоптери који су опремљени и сертификовани за летење у инструменталним метеоролошким условима (IMC) морају да обуставе лет, да се врате у базу или
да подесе летење по правилима за инструментално летење (IFR), под условом да је летачка посада одговарајуће оспособљена…
(Pogledati clan do kraja u pravilniku)

A posebno obratiti paznju na:

SPA.HEMS.130 Захтеви који се односе на посаду

Tek je ovo interesantno!

O

Citiracu vam MILAIP>„Po odobrenju komandira samostalne avijacijske eskadrile ili viseg, nadlezna jedinica KL moze odobriti let pojedinacnog vazduhoplova u uslovima ispod propisanih ukoliko se isti obavlja u posebne namene ( traganje i spasavanje,prevoz bolesnika i sl. ).

V

Opet mi potvrđujete ono što ja vama pokušavam već danima da objasnim. Regulativa Vojske Srbije nije usklađena sa svetskim, evropskim i srpskim normama i zakonima. Ja vam verujem da to piše, ali to nije po važećem zakonu. Imate čak i u izveštaju tužilaštva decidirano navedeno.

B

I ne mora da bude. Zakon se ne odnosi na OAT, tj vojno letenje. Ono treba da bude regulisano drugim aktima, a koliko je moguce, usaglaseno sa civilnim saobracajem. To sto je kod nas na snazi vojno pravilo letenja iz sedamdesetih za to smo krivi mi, sto smo ih pustili….

V

Boro od EASA nastanka, mora da bude usklađeno. Može da zadrži svoje osobenosti, ali u mirnodopskim uslovima mora da bude usklađeno u okvire civilnog.

G

Vlado, obzirom da uporno insistiras da mora biti uskladjeno, daj reference na vazecu regulativu u kojoj je to propisano.
Prevoz putnika moze po VFR, panoramsko letenje je komercijalno odnosno pruzanje usluga iz vazduha uz nadoknadu.

V

Ako očekuješ da će u zakonu u jednoj rečenici pisati da je usklađeno ili ne, onda ne poznaješ suštinu. Ako ne očekuješ to, onda već dovoljno materijala imaš u komentaru Kolege, gde pominje SPA.HEMS 120 i SPA HEMS 130.
Poenta je da Vojska ništa od aktivne zakonske regulative nije unela u svoje pravilnike koji postoje od Bogtevpita kada. I taj zaključak imaš u završnim odredbama izveštaja Načelnika Generalštaba.

G

Vlado, da se ne nadmudrujemo, odgovor na tvoj komentar "po evropskim i srpskim zakonima, zabranjen je prevoz putnika vazduhoplovom po VFR pravilima letenja.Svaki prevoz putnika se mora obavljati po IFR pravilima letenja" se moze naci i u prethodnom i u sadasnjem Pravilniku o obavljanju javnog avio-prevoza. Dakle, prevoz putnika po VFR u javnom avio-prevozu (uz nadoknadu) je dozvoljen.
Odgovor na tvoj komentar "Boro od EASA nastanka, mora da bude usklađeno. Može da zadrži svoje osobenosti, ali u mirnodopskim uslovima mora da bude usklađeno u okvire civilnog" se moze naci u trenutno vazecoj regulativi. Nijedna Uredba Komisije EU ne postavlja uslov uskladjenosti vojnog sa civilnim vazduhoplovstvom.
I trenutno vazecim Zakonom o vazdusnom saobracaju RS je propisano da letenje vojnih vazduhoplova propisuje ministarstvo odbrane RS (clanovi 5 i 6).
Iznenadjuje me da vi koji imate ogromno znanje i iskustvo u vazduhoplovstvu uporedjujete standarde propisane za civilne vazduhoplove sa onim sto se dogodilo. Ti standardi nisu primenljivi a komentari da je neko kriv zato sto nije postovao civilne standarde su suvisni i neozbiljni. Naravno da treba mnogo toga da se promeni u vojnoj regulativi ali je problem u njenom sprovodjenju i postovanju. Mislim da je u ovom trenutku bitnije da se objektivnom kritikom objasni i ukaze na propuste svima koji su ih nacinili, pocevsi od predsednika Vlade koji i dalje ignorise propuste i svaku kritiku vidi kao udar na Vladu RS, odnosno njegove saradnike, a ne kao dobru nameru struke da se odredjene stvari promene kako se ovako nesto ne bi ponovilo. Izgleda da se prica o postavljanju novih standarda i da nema nedodirljivih koristi samo u dnevnoj politici kao i za dobijanje glasova.

V

Na prvi komentar, jedino vas upućujem na ograničenja iz člana 5.2, gde se lepo vidi kako i pod kojim uslovima je dozvoljeno VFR letenje. sve ostalo od tog navedenog nije dozvoljeno.
Na komentar dva, jedino odgovaram da samim time što zakon kaže da Ministarstvo Odbrane treba da propiše vojno letenje, svakom ko se razume u izradu zakona je dovoljno da shvati da se to propisivanje mora obaviti u skladu sa Zakonom koji definiše ko treba da ga propiše. I to nije urađeno. Taj zaključak je navela, čak i komisija koja je istraživala udes helikoptera. Tako da je bespredmetno o tome na Vaš način komentarisati.
Na sve ostalo navedeno nemam šta da dodam ili komentarišem, jer isto mislim.

V

Gost, može panoramsko letenje zato što se odvija unutar zone aerodromske kontrole leta. Imaš ceo član ssamo malo više iznad ovih postova. Postavio je Bobby. Postoji link na pravilnik, a u članu 5.2 jasno stoji da je ograničenje sa VFR na SVFR i da se odnosi na letelice lakše od 5700 kg, da može biti samo danju i unutar CTR.
Pismenom dosta. Nema prevoza putnika VFR po ruti, noću i letelicama težim od 5700 kg.

N

I sad aktivna vojna lica, piloti I tehnicko osoblje treba da cute, da nista ne kazu, da ovo progutaju. U normalnoj prici bi ni jedan avion ne bi poleteo, ni jedan helikopter, ni jedan servis ne bi bio odradjen dok se ne imenuju svi krivci za sve ovo.

Odgovori
R

Ocigledno, Komisija i Tuzilastvo su radili bez pritisaka od strane visih instanci.
A tu je i stari komunisticki postulat: ima drugova, ima pojava…

Odgovori
G

"Tužilaštvo će sprovesti istražne radnje protiv određenog broja lica u cilju potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica vezano za konkretan događaj", navedeno je u saopštenju.
Neka se pripreme mehanicari,kontrolori,dezurni na kapiji….

Odgovori
M

U izjavi Višeg javnog tužilaštva sve je izokrenuto. Tužilaštvo, po definiciji, bavi se krivičnom odgovornošću prema Zakonu o krivičnom postupku i drugim relevantnim zakonima i podzakonskim aktima. Tužilaštvo nije PR neke druge državne institucije, kao što su na primer Vojska Srbije ili Ministrastvo odbrane. Ako je VS formirala dve komisije da istraže pad helikoptera i da utvrde sve okolnosti i uzroke udesa, onda VS treba, nakon što Tužilaštvo utvrdi ili ne utvrdi postojanje krivične odgovornosti, da objavi oba izveštaja, ili makar zaključke komisija.

Pored navedenog, problem je što nadležno tužilaštvo nije obavilo uviđaj na mestu udesa, odnosno, angažovalo nadležni državni organ da obavi uviđaj. Nadležni organ je DCV, tačnije Centar za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda. Nadležnost ovog centra leži u činjenici da je let vojnog helikoptera, po svojoj svrsi, bio civilni, da je odredište/sletalište bilo civilno (sa civilnom kontrolom letenja) i da su trojica putnika, pored četvoročlane vojne posade, bili civili.

Osim svega ovoga, čini mi se da je bitna i sledeća rečenica: "…tužilaštvo će sprovesti istražne radnje protiv određenog broja lica u cilju potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica…"
Iz ove rečenice ne može da se zaključi na koji način će Više javno tužilaštvo u Beogradu da sprovede istražne radnje protiv, kako je navedeno, "primarno odgovornih" za udes? Major Mehić je mrtav, trojica njegovih kolega su mrtvi, tako da sada ne mogu da se brane od ovih gnusnih optužbi koje su, čini se, podmetnute Višem javnom tužiocu u Beogradu (ili njegovom zameniku) kao kukavičje jaje, da ih javno izrekne, jer VS, izgleda, nema "stomak" za to. Neka im je, svima, koji su u ovome učestvovali, na "čast"!

Odgovori
G

Verovatno je moguce samo u Srbiji da potencijalni krivac za udes vrsi uvidjaj i pravi izvestaj.
Pri tome,sastav ove dve komisije je tajna….

O

A da li u oblasnoj kontroli letenja postoji vojni kontrolor….

K

Ne

M

Da postoji, ne bi vojna komisija u prvom izveštaju (od 18. marta) preporučila (citiram): "Preko SMATSA doo pokrenuti postupak utvrđivanja pravilnosti rada kontrole leta na aerodromu Nikola Tesla koja je vodila helikopter dežurne ekipe za TiS prilikom sletanja dana 13.03.2015. godine".

Prema http://www.aviokarta.net/propisi/1078-smatsa/ kontrola letenja smeštena na ANT jeste Oblasna, Prilazna i Aerodromska.

V

Nije bio TiS.
Kada će neko da se prizove pameti i shvati da je let bio HEMS. I da Vojska nema procedure i nije ovlašćena za HEMS i da je tu osnovni razlog kršenja zakona i procedura. Pošto je bio HEMS, a HEMS je civilni let, važe civilna pravila letenja, aman ljudi.
Da je bio TiS, onda bi bio čisto vojni let. A nije bio. Piše i u izveštaju komisije. Čitajte napisano.

V

E sad moram i ja da pitam nesto, Imenjace. Znaci let je civilni? OK gde je onda civilna istraga? Glavni Istrazitelj? Pokusavam da povucem paralele sa sistemom ovde gde znam ko je za sta zaduzen u slucaju civilnog (MEDEVAC, u ovom slucaju) udesa (FAA, NTSB). Izgleda mi da kod nas RAA nije dobro rasciscen ili se varam?

Da ne kazem ono "ko ce u zatvor"…

V

Nije uopšte raščišćen imenjače. Ovde je po principu hebe lud zbunjenog.
Srbija je morala po EASA da razdvoji Agenciju za istragu udesa od svih nadležnih vazduhoplovnih sistema, uključujući aviokompanije, vojsku DCV i sad kada imamo udes, oni ćute kao zaliveni i neka volšebna komisija uspostavljena od strane vojske vrši istragu. Bez istražnog sudije, bez državnog tužilaštva, ludilo! Ne daj Bože da EASA odluči da napravi vanredni Audit.
Vojska se poziva na pravilnike i propise koje su još pre nekoliko godina morali da usklade sa važećom regulativom DCV i EASA. A nisu. I sad je to isplivalo na površinu. Ovde ima materijala za nekoliko lica da robija duge robije. Samo znaš i sam da to ne mora da se desi. Ako neko drugačije kaže.

V

Onima koji su odmah izuzeti od odgovornosti sudiće njihova partija. To je već istorijski proveren i nadasve efikasan model. Izveštaj da se odmah arhivira – takve stvari ne treba da bespotrebno uzbunjuju narod i šire sumnju i defetizam.

Odgovori
V

Očekujem da nam OZN, VOJIN i još poneki ovde komentatori objasne šta je o tu gore napisano. Hvala unapred!

Odgovori
O

Procitajte MILAIP gosn Vlado. ovo sve sto je receno iz AIP vazi za civilne vazduhoplove.

V

Ne može MILAIP da bude u nesaglasnosti sa AIP. A ako jeste onda je važeći AIP.
Pa to je Država Srbija davno prihvatila i ratifikovala u Skupštini, kada je prihvatila EASA pravila i zatražila članstvo u istoj. Ja više zaista ne znam kako da vam otvorim oči da su vojni propisi neusklađeni sa Pozitivnom regulativom u Srbiji. Ali ova nesreća će napokon dovesti do toga da se propisi usklade i dovedu na zehtevani normativ. Bar se Ja nadam tome.

D

PILOT OMER MEHIĆ JE VEĆ TREBALO DA BUDE U PENZIJI!!!!!!!!! Nisu mu dali. Sram bilo državno i vojno rukovodstvo Srbije! Mehića su čak planirali da postavlja neku krstaču kod manastira Pustinja, na naku stenčugu kod Valjeva. Sve za marketing i poziranje političara. E, JADANA VOJSKO SRBIJE!

Odgovori
M

Zasto? Slobodno dajte informacije za sire narodne mase… I zasto "samo" Major?

O

Budi toliko vaspitan i nemoj da vredjas vernike bilo koje vere bili. Za mene je u pitanju krst a za katolike kriz. Kod muslimana je polumesec.

r

Neman nista protiv da vernicima krst/kriz/polumesec sa neba postavi nadlezni bog

l

… izvrsi, pa se onda zali.

laku noc, Srbijo.

Odgovori
N

Plavo nebo posado,laka Vam zemlja medicinari i mirno spavaj mali anđele

Odgovori
M

Danas ce oba izvestaja biti dostupni javnosti na sajtu Ministarstva odbrane.
Ako je stvarno istina ono sto pisu novine da je u izvestaju onda stvarno nemam komentar.
Ipak sacekacu da procitam izvestaj prvo.

Odgovori
@

Eto Mehiću "pronašli" alkohol u krvi, jer 500 strana ničega nije ubedljivo dovoljno, pa da smislimo novo.

Odgovori
p

A sta ako je covek tog dana kozumirao voce.

w

Pijani piloti, hik. Pljujte, pljujte na nase kolege, a mi PSSS da nas neko ne cuje !!!!

Odgovori
R

Pa normalno je da su bili pijani kad su nocu po magli poleteli! To nikome ko je trezan ne bi palo na pamet!

Sarkazam na stranu, slava i hvala poginulim! Oni su zrtvovali svoj zivot verujuci u ovu zemlju, u svoje pretpostavljene. Cak i da su krivi, oni su svoju kaznu platili na najskuplji nacin.

M

Nedopustivo je da se sada u medijima na sva zvona, pored stranackih pamfleta za ispipavanje pulsa javnosti, plasira i prica o alkoholu. Gospodo Oficiri, bivsi i sadasnji, poznavaoci i prijatelji svih nesretno postradalih, dignite svoj glas!!! Ucinite da postoji sutra.

Odgovori
g

Вођа посаде јавља АКЛ Лађевци да је полетео и наставља лет према ВМА на 1800m по QNH притиску. По инструкцији АКЛ Лађевци посада прелази на рад са Прилазном Београд. Након јављања Прилазној Београд посада добија информацију од контроле да очекују слетање на а. "Никола Тесла", након чега посада саопштава да им је дестинација ВМА. Добија одговор да је место слетања аеродром "Никола Тесла", али посада и даље инсистира за слетање на ВМА и тражи податке о метео ситуацији. Након добијених информација посада саопштава да ће због видљивости имати проблема да слети на Бањички вис (ВМА) и да би ишао на слетање по ILS-y на аеродром Батајница, након чега би прелетео на Бањички вис. Контрола му саопштава да настави према Београду. Посада поново саопштава да наставља директно према Бањичком вису и да ће уколико буде имао услове извршити визуелно слетање, а ако нема услова да иде по ILS аеродрома Батајница, а после тога визуелно на Бањички вис. Контролор лета посади саопштава да је комплетан прихват бебе организован на аеродрому "Никола Тесла". Посада потврђује и тражи инструкцију за слетање на аеродром "Никола Тесла".

Odgovori
p

Suština!

V

Tačno Gorki.

Direktan uticaj na Vodu Vazduhoplova da sleti na AB. Tu se nalazi deo krivice u Prlaznoj Kontroli, ali sam siguran da će oni veoma brzo reči čije su naredjenje preneli putem radija Vodji Vazduhoplova.
Ta osoba je kriva za udes, kao i Vodja Vazduhoplova.

O

Ovde gospoda iz civilistva komentarisu vojno letenje o kom nemaju pojma.
Strucan sajt nema sta.

Odgovori
V

Ti si neverovatan.
Oba vojna nalaza u završnim zaključcima navode da treba izraditi nove pravilnike i SOP za upotrebu helikoptera. Slep si? Ili šta? Pročitaj napisano.

V

Gospoda iz civilstva već danima pišu ono što je i prva i druga vojna istražna komisija potvrdila u svom nalazu. Jedino ti ne vidiš očigledno. I ti se osećaš prozvanim da komentarišeš stručnost ljudi na sajtu? Budalaština i nevaspitanje. Samo me interesuje da li imaš imalo stida i srama OZN?

T

Nema stida ili srama kad mora druge da nauči da je vojska/ministar/premijer "bog". Deluje da mu je to posao, jer ovo raditi iz ubeđenja bilo bi potpuno ludilo, a ipak čovek piše koherentno.

Neka je plavo nebo svima ubijenima 13. marta.

w

Ukinuli ste pilotima rekreaciju,penzionisali ste najiskusnije, smanjili benificije, ukinuli letacki obrok ( mogu da koriste blok samo kad lete ) , a to retko rade, smanjili ionako male plate……
Naravno uz sve to uvek su piloti sami krivi za sve nevolje koje ih snalaze
Naravno svi koji poginu su najbolji jer o mrtvima sve najbolje. I jesu najbolji koje imamo.
Ovoj državi piloti NE TREBAJU piloti jer ih srozavate vec godinama, sve im uzimate i sve od njih trazite pa i zivote.
Ne znam zasto se o tome cuti, nema zastitne opreme, nema ovog nema onog…. dokle, dok svi ne poginu….
o tome treba pricati jer to su pravi uzroci koji se godimama vuku .

Odgovori
D

Piloti, aviomehanicari, i druga tehnicka lica V i PVO, nemojte cutati zbog ovih gnusnih lazi ovih kretencina bezdusnih!!! DIGNITE GLAS, DO NEBA, pre nego sto uzletite na to isto nebo, jer ako sad zacutite, ponovo ce neke djukele lagati, ako se, nekome od vas nesto slicno desi, ali nedao dragi Bog da se ovakva tragedija bilo kome desi ! Neka vas Bog cuva…
Pa, vidite li, da po drugi put UBIJAJU ove neduzne zivote!
Ucinite to zbog svih unesrecenih porodica od poginulih, i sprecite da i njih ubijaju sa ovim lazima!
Dok sam citao ove strasne lazi, sto puta sam zazalio, sto nisam pilot u kokpitu naoruzanog Mig-a…ne bih trazio ni aerodrom, ni pistu za sletanje…

Odgovori
D

Piloti, aviomehanicari, i druga tehnicka lica V i PVO, nemojte cutati zbog ovih gnusnih lazi ovih kretencina bezdusnih!!! DIGNITE GLAS, DO NEBA, pre nego sto uzletite na to isto nebo, jer ako sad zacutite, ponovo ce neke djukele lagati, ako se, nekome od vas nesto slicno desi, ali nedao dragi Bog da se ovakva tragedija bilo kome desi ! Neka vas Bog cuva…

Odgovori
@

E pa Dobrivoje, ja bih rado plažao porez državi i društvu da ti opremimo tog Mig-a

Odgovori
P

Je li ima neko da nije unapred znao odgovor na:''Ne dam Gašića i Lončara''!!Pedro je kriv za sve-NEKA VISI!SRAMOTA!Primarno je kriv vojnik koji je taj dan bio na kapiji aer.Batajnica!

Odgovori
G

Voleo bih da se javi neko strucniji od mene i da procenu sa koliko alkohola u krvi je morao pilot da poleti,ako je posle 6 sati (ako ne i puno vise) imao toliku kolicinu.
Pretpostavljam da u takvom stanju ne bi mogao ni da udje u helikopter,a jos manje da leti.

Odgovori
V

Za Vojsku Srbije ne znam.

Za mene u Ryanair-u je zabranjeno uzimanje bilo koje količine alkohola na osam sati pre započinjanja dužnosti, što je devet sati pre poletanja.

k

Kolicina alhohola koja je objavljena u Izvestaju je potencionalno mogla biti i posledica konzumiranja voca ili povrca i procesa fermentacije u organizmu.Da li postoji procedura koja kod letaca predvidja eventualne efekte i posledice ovakve ishrane neposredno pred let ?

V

Ne postoje. Koriste se ista sredstva očitavanja kao i kod vozača drumskog saobraćaja. Duvanje u onu smešnu spravu ili vađenje krvi. Uvek prvo duvanje, a tek posle, ako postoji sumnja, vađenje krvi.
Ponavljam tu koločinu alkohola u krvi ne može stvoriti alkoholno vrenje konzumiranog voća. Bilo je slučajeva da su se piloti branili na taj način, međutim nigde nisu uspeli da se odbrane. I nakraju su priznali da su konzumirali alkohol u obliku žestokih pića ili piva/vina.

D

Tuga , čemer i jad šta sve fukare neće da izmisle kako ne bi odgovarali i bili skinuti iz svojih dupetom uglancanih kožnih fotelja, iz lepih, prostranih kancelarija sa sisatim sekretaricama. Jadno je to što sramote i blate časne i poštene ljude koji su živote dali za svoj poziv, za neki viši cilj. Nek je večna slava junacima a te gladne fukare sve do jednog lobotomizovati.

Odgovori

Па добро Гашићу је ли стварно и даље мислиш бити министар одбране . А ви господо ген. из ГШВС( који сте били чланови комисије за испитивање удеса) не видесте никакву министрову одговорност. Браво.

Odgovori
A

Evo pozdrav svima, upravo sam pročitao oba izvještaja. Najviše me iznenadio zaključak koji se najčešće koristi pri utvrđivanju uzroka nesreća, CFIT !! Nekako mi nije prihvatljivo iako podaci sa snimača letnih podataka idu u prilog zaključku komisije. Jedino mi se nameće zaključak, da je snimač imao neke svoje visine i nagibe a da te podatke iskusni piloti i tehničar nisu vidjeli ili su imali neke druge podatke, nekako mi je nevjerovatno da su njih trojica u kokpitu bili toliko pijani nesvjesni situacije, visine, brzine i položaja pa 360m od praga piste zaorali iz čista mira u njivu.. kako nisu ranije negdje zapeli .. baš bi volio vidjeti jesu li svi oni kablovi od dalekovoda netaknuti .. i tko ih je namjerio u taj kurs kad su fino planirali i tražili (sve tako pijani) ILS za Bataju ..

Odgovori
V

Ovo samo pokazuje sveopsti javasluk. Neuskladjenost zakonodavstva (gradjankog / civilnog i vojnog) moze da se opet olupa o glavu po vise osnova (EASA, FAA CAT 2 i tome slicno). Mislim da ovaj slucaj pokazuje osnovne "rupe u sistemu" koje su nedopustive. No, kere (mi) laju a vozovi prolaze…sve dok se ovako nesto ne desi na nekom od VIP letova onda ce se mozda neko probuditi. Ne moze se sve resavati ad-hoc, dosta je snalazenja.

Takodje, ono "imamo zakon" ne pije vodu jer to se ionako ne postuje. Cim Ministar moze ovakve stvari da resava telefonskim pozivom vidimo gde se stiglo. Cak i da je samo poziv bio kojim je izdato naredjenje (?!) u pitanju trebalo bi da postoji sistem koji se postuje i nije kontradiktoran. Stvari kao sto je SMS bilo to kod civila ili vojske moraju da se postuju.

Ja ovde to prijatelju koji vec 15 godina leti MEDEVAC ne mogu da prevedem. Kaze "ako imate sistem zasto ga niko ne postuje?" Pa eto, mozda je u tome problem, sto sistem postoji ali ga niko ne postuje. Sistem, zakoni, ma koga jos to zanima? Samo fale Alisa i Ludi Sesirdzija jer sve ostalo imamo…

Odgovori
V

Imenjače ovo ovde se ne da prevesti i objasniti nikome van granica nacionalne partije i oružanih snaga. Ja, kao i Ti, svakodnevno sam u nemogućoj situaciji da razjasnim Kolegama ovde u UK i šire u Evropi, šta i kako se desilo te večeri na AB. I svi me gledaju belo, kada im kažem da je to bio vojni let, a radio HEMS. Prvo što mi svi kažu, pa zar vi nemate procedure i pravila, a pridruženi ste član EASA? Naravno kada odgovorim da imamo, sledeće pitanje je, A što se nisu pridržavali toga? I onda opet u krug. Ludilo.

C

Čudno je to, da gde god da letite po državama III sveta, nailazite na sisteme koji su uređeniji od srpskog. Kada uđem sa njima u diskusiju oko stanja u državama jasno mi je da neretko postanem smešan objašnjavajući srpske standarde.
A onda, kada razmislim ko nam vodi vazduhoplovstvo, ko je direktor DCV-a, direktor agencije za istrage udesa (IIC) i drugi vladari u avijaciji, shvatim da i nije tako loše i da može biti mnogo gore.
Ako su to stručnjaci koji su nam obećani, ako ih mi trpimo, ako bolje nemamo – ONDA BOLJE I NE ZASLUŽUJEMO.

Odgovori
M

Injiciranje zadatka hitnog medicinskog prevoženja izvršila su dva civilna lica, ministar zdravlja i ministar odbrane, pa je neophodno da oni koji pripadaju “civilstvu”, ne neophodno i “gospodi”, mogu stručno komentarisati razloge pogrešne odluke o spasavanju teško obolele bebe i njenom upućivanju u najdalji centar, od tri univerzitetska centra (Niš, Kragujevac, Beograd).

Odgovori
V

Milka to je zadatak za Javnog Tužioca.
Da li će on da radi svoj posao ili ne, to je već drugo pitanje.

A

Sad kad je sve gotovo, možemo na sqver1, STS je relikt prošlosti kad su u VVA tjedno padali avijoni po moru, Velebitu pai po vasceloj tadašnjoj skupini vojnih oblasti VAKova i PUKova. STS je odlukama nesposobnih političara papirnato postao MEDEVAC i SAR pa se papirnato sve to zatvorilo, uveli su se neki SOPovi i neke tablic e dežusrtava ali nitko od tih političara da odreši kesu i kupi napravu koja je proizvedena za tu svrhu sa svom opremom i certifikatima i da plati školovane i stručne ljude da time rukuju. Danas se inkubatori i defibliratori ubacuju sambajle u limene helikoptere koji su prije toga prevozili municiju ili evakuirali stoku i ljude s poplavljenih ili mećavom pogođenih krajeva. Onda nam se desi Đemal Bjedić, pa general zakači pa Mostar gdje pukovnik zakači, pa major Mehić zakači.. samo se pitamo tko je "next" dok se netko ne sjeti i počme primjenjivati propise kompletne kao propise a ne izmišljati neko "kobajagi" vojno letenje…

Odgovori
P

Gen.Dikoviću zini,progovori,oglasi se,oteraj ih sve u P.M.Naučio T.Bler ministra Gašića i Lončara kako se stvara imidž.Moralo se sleteti na ANT da se slikaju ministri.Da su kojom srećom piloti sleteli,lovorike bi pobrali oni-ministri!Kažu ljudi koji su taj dan radili u AKL da je u zgradi ANT bio prisutan kompletan Vladin Biro za odnose sa javnošću-ili kako se već zove,koji su se posle crnih slutnji za minut razbežali kud-koji.A na ''STAND BY''je u blizini bila kamarila novinara iz Vladi podobnih medija,sve sa reportažnim kolima!!!?Prihvat je morao biti na ANT;-''pa pobogu on je međunarodni''!MEDIJSKA POMPA TONI BLERA PONOVO NA DELU!OTVOREN PRITISAK NA PILOTE UZROK LOŠIH PROCENA I ODLUKA SA VRHA!

Odgovori

Видим јуче премијер на конференцији за штампу каже " да се не врши хајка на пилоте".Али премијеру, министар Гашић није једнако пилоти. Нисам приметио ових дана да је неко" кривио" пилоте за било шта. Напротив. Господо не замењујте тезе и не гурајте народу у уста оно што није рекао.

Odgovori
G

Zamena teza i denagogija najgore vrste su njihov modus operandi.
U normalnim uslovima,gde se postuju zakoni,oni ne bi mogli da funkcionisu.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Članice ODKB-a dobijaju popust: Belorusija potpisala ugovor za kupovinu Su-30

@Miroslav Miroslave, ne moraju oni biti zapadni propagandisti već samo ljubitelji avijacije koji se lože na rambo filmove i top gan a mrzi ih da tematici posvete malo više vremena. Zato i insistiram na podacima i argumentima a ne na rekla/kazala izbljuvotinama. Insistiram na razradi scenarija ako treba i u sitna crevca jer se tu…

27. Jun 2017.Pogledaj

CC AS. na: Jesu li promjene u Air Serbiji napredak ili nazadovanje – 1. dio

Svaka čast za tekst! Detaljan i poučan za konačno rasvetljavanje slike Jat-a od 2000-ih pa na ovamo i urbanim mitovima kako je sve nekada bilo bolje..( mozda do 90-te) Jedva čekam nastavak.

27. Jun 2017.Pogledaj

DD na: „Nikola Tesla“: Opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara u prvih pet meseci 2017.

kakve veze ima Aerodrom sa time sto su stjuardese na letu Air Serbia-e jele banane i nisu usluzivale putnike?

27. Jun 2017.Pogledaj

Djura Petrovic na: „Nikola Tesla“: Opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara u prvih pet meseci 2017.

uspeli su da ostvare dobite, a ljude i decu na pojedinim relacijama koje su trajale 1 sat i trideset minuta nisu ponudili ni casom vode, SRAMOTA. Deca su gledala kako stjuardese jedu banane a za njih nema ni casa vode.

27. Jun 2017.Pogledaj