BEG airport status
Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron Timnet Kroacija nudi 3 bespilotne letelice

Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron

Hrvatski ponuđač Timnet Kroacija (TeamNet Croatia) jedan je od pet kandidata koji će učestvovati na konkursu slovenačkog Ministarstva odbrane za kupovinu bespilotne letelice.  Hrvatska ponuda je najjeftinija, prenosi portal Obris.

Timnet Kroacija nudi komplet od 3 male bespilotne letelice, osnovne rezervne delove, navigaciju i osposobljavanje korisnika za ukupno 400.000 evra bez PDV-a. Nešto je skuplja ponuda slovenačkog zastupnika za izraelske bespilotne letelice, Mikosa (Micos). Iznosi 437.500 evra.

Više od toga traži slovenačko preduzeće C-Astral koje razvija i pravi vlastite bespilotne letelice.  Do sad je prodalo oko 80 takvih primeraka, a za svoje proizvode slovenačkim vlastima traži 440.000 evra.

Ponuda izraelske Aeronautike (Aeronautics) vredi 530.000 evra. Ubedljivo je najskuplja ponuda Erbasove (Airbus) ćerke -kompanije Srvi Kopter (Survey Copter) koja iznosi 1, 124 miliona evra.

Ministarstvo odbrane Slovenije sad treba da pregleda i oceni prispele ponude. Akcenat će biti stavljen na ispunjavanje zadatih tehničkih uslova, prenosi Obris.  Posle toga vlasti će pozvati ponuđače da u zadatim uslovima predstave letelice na terenu. Proba bi trebalo da se organizuje u junu, a donošenje odluke o kupovini očekuje se tek sledeće godine.

Kako navodi Obris, kupovina tri letelice je samo početak veće nabavke od ukupno četiri kompleta, odnosno 12 bespilotnih letelica, ali se zbog nedostatka finanasija on ujedno poziva i na procene novinara Dnevnika koji predviđaju da će se na kraju kupiti samo jedan komplet.

Timnet Kroacija

Ukoliko se slovenačko Ministarstvo odbrane odluči za najpovoljniju ponudu, njen komplet će činiti sistem Hirrus koji se sastoji od tri bespilotne letelice, terenske kontrolne stanice i antene za slanje prijema.

Kako se navodi na sajtu ove kompanije, dron može da leti oko 3 sata, zavisno od terena,  postigne brzinu od 110Km/h i pravi snimke visoke rezolucije na zemlji, stvarajući slike od 5-10 cm /pikselu.

Pored Hirrus sistema, Teamnet integriše i tehnologiju koju pružaju sistemi Soim 1 i 2. Ovo su bespilotne leteće mete za vojnu obuku sa funkcijom zasnovanom na intuitivnom softverskom interfejsu zemaljske kontrolne stanice – GCS. Njihovo lansiranje se može vršiti čak i pod nepovoljnim vremenskim uslovima.

Kompanija Timnet Kroacija postoji od 2001. godine i ogranak je rumunske Timnet grupe (TeamNet Group).

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj