BEG airport status
Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron Timnet Kroacija nudi 3 bespilotne letelice

Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron

Hrvatski ponuđač Timnet Kroacija (TeamNet Croatia) jedan je od pet kandidata koji će učestvovati na konkursu slovenačkog Ministarstva odbrane za kupovinu bespilotne letelice.  Hrvatska ponuda je najjeftinija, prenosi portal Obris.

Timnet Kroacija nudi komplet od 3 male bespilotne letelice, osnovne rezervne delove, navigaciju i osposobljavanje korisnika za ukupno 400.000 evra bez PDV-a. Nešto je skuplja ponuda slovenačkog zastupnika za izraelske bespilotne letelice, Mikosa (Micos). Iznosi 437.500 evra.

Više od toga traži slovenačko preduzeće C-Astral koje razvija i pravi vlastite bespilotne letelice.  Do sad je prodalo oko 80 takvih primeraka, a za svoje proizvode slovenačkim vlastima traži 440.000 evra.

Ponuda izraelske Aeronautike (Aeronautics) vredi 530.000 evra. Ubedljivo je najskuplja ponuda Erbasove (Airbus) ćerke -kompanije Srvi Kopter (Survey Copter) koja iznosi 1, 124 miliona evra.

Ministarstvo odbrane Slovenije sad treba da pregleda i oceni prispele ponude. Akcenat će biti stavljen na ispunjavanje zadatih tehničkih uslova, prenosi Obris.  Posle toga vlasti će pozvati ponuđače da u zadatim uslovima predstave letelice na terenu. Proba bi trebalo da se organizuje u junu, a donošenje odluke o kupovini očekuje se tek sledeće godine.

Kako navodi Obris, kupovina tri letelice je samo početak veće nabavke od ukupno četiri kompleta, odnosno 12 bespilotnih letelica, ali se zbog nedostatka finanasija on ujedno poziva i na procene novinara Dnevnika koji predviđaju da će se na kraju kupiti samo jedan komplet.

Timnet Kroacija

Ukoliko se slovenačko Ministarstvo odbrane odluči za najpovoljniju ponudu, njen komplet će činiti sistem Hirrus koji se sastoji od tri bespilotne letelice, terenske kontrolne stanice i antene za slanje prijema.

Kako se navodi na sajtu ove kompanije, dron može da leti oko 3 sata, zavisno od terena,  postigne brzinu od 110Km/h i pravi snimke visoke rezolucije na zemlji, stvarajući slike od 5-10 cm /pikselu.

Pored Hirrus sistema, Teamnet integriše i tehnologiju koju pružaju sistemi Soim 1 i 2. Ovo su bespilotne leteće mete za vojnu obuku sa funkcijom zasnovanom na intuitivnom softverskom interfejsu zemaljske kontrolne stanice – GCS. Njihovo lansiranje se može vršiti čak i pod nepovoljnim vremenskim uslovima.

Kompanija Timnet Kroacija postoji od 2001. godine i ogranak je rumunske Timnet grupe (TeamNet Group).

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj