Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025
Burže 2015: Obilazak nove Cserije
CS100 kancelarija sa do sada najvećim dimenzijama primarnih i sekundarnih ekrana. Foto: Petar Vojinović

Burže 2015: Obilazak nove Cserije

„They got a nice little airplane there, but no, I’m not too worried.“

Ovo je bila izjava glavnog Airbus prodavca John Leahyja kada je ušao u CS100 – prvi potpuno novi Zapadni uskotrupni avion za srednje destinacije nakon tri decenije. Bombardierovo čedo koje je sa svojim starijim bratom – CS300 sletelo na Burže sa namerom da ukradu svu pažnju.

I uspeli su.

CSerija bila je apsolutna zvezda ovogodišnjeg sajma. Stotka je bila parkirana na statici i služila je kao pokazna mašina, dok je svakodnevni prikaz u vazduhu bio rezervisan za -300.

CS300 je nastupio iznad Pariza samo tri meseca posle prvog leta i tako konačno osvetlao obraz Bombardieru. Industrijskom gigantu iz Kanade koji se prilično namučio sa ovim programom. Kompletna prva postava menadžmenta nedavno je zamenjena – projekat je kasnio dve godine u odnosu na prvobitni raspored i probio je planirani budžet za skoro 2 milijarde dolara.

Konsolidacija je po svemu sudeći uspela i Pariz je ove godine dobio tu privilegiju da bude prvi veliki sajam koji će dobiti premijeru ovog para. Sve je bilo spremno da se to dogodi prošle godine u Londonu ali je problem sa novim „Geared Turbofan“ motorima PW1000G tada pokvario planove.

Svakodnevna rutina isparkiravanja zahvaljujući kojoj su posetioci mogli izbliza da vide CS300
Svakodnevna rutina isparkiravanja zahvaljujući kojoj su posetioci mogli izbliza da vide CS300

Neverovatno tihi motori koji štede (ovoj tvrdnji sam bio svedok, i da – gotovo da se ne čuju), ušteda goriva od 20% u odnosu na konkurenciju i ekonomičnost koja će mušterijama ovih letelica, u segmentu tržišta od 105 – 160 sedišta, nuditi do 15% manje operativnih troškova.

Aduti programa koji je na tržištu kao obećanje već osam godina i koji bi po planovima u oprativnu upotrebu trebalo da sledeće.

Prva mušterija, aviokompanija Swiss, još nije odlučila kakav će tačno miks CS100 i CS300 upotrebljavati ali su na Buržeu konvertovali svoju originalnu narudžbinu od 30 -100 u -300. Ove letelice će kompaniji biti isporučene u 2017. i 2018. godini i planirano je da njima zamene 18 primeraka regionalnih AvroRJ.

Jako je retko da neki program toliko nadmaši svoja početka obećanja performansi. Bombardieru je to uspelo. Foto: Petar Vojinović
Jako je retko da neki program toliko nadmaši svoja početna obećanja performansi. Bombardieru je to uspelo. Foto: Petar Vojinović

Uz glasine da će lansirati i treći model koji će biti direktan konkurent Airbus i Boeing A320 i 737 familijama Bombardier je imao Burže iz snova. Stotine predstavnika medija i budućih klijenata opsedali su letelicu koja je bila na statici.

Uspeo sam da među prvima uđem u CS100 u trenutku kada je bio otvoren za prve obilaske medija i popričam sa Markom Elliotom, zanimljivom, novom vrstom opitnog pilota.

Zbog čega je njegova funkcija toliko specifična i kako izgleda unutrašnjost najnovijeg putničkog aviona, pogledajte u video reportaži:

Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.

Burze_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs