Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024
Burže 2015: Obilazak nove Cserije
CS100 kancelarija sa do sada najvećim dimenzijama primarnih i sekundarnih ekrana. Foto: Petar Vojinović

Burže 2015: Obilazak nove Cserije

„They got a nice little airplane there, but no, I’m not too worried.“

Ovo je bila izjava glavnog Airbus prodavca John Leahyja kada je ušao u CS100 – prvi potpuno novi Zapadni uskotrupni avion za srednje destinacije nakon tri decenije. Bombardierovo čedo koje je sa svojim starijim bratom – CS300 sletelo na Burže sa namerom da ukradu svu pažnju.

I uspeli su.

CSerija bila je apsolutna zvezda ovogodišnjeg sajma. Stotka je bila parkirana na statici i služila je kao pokazna mašina, dok je svakodnevni prikaz u vazduhu bio rezervisan za -300.

CS300 je nastupio iznad Pariza samo tri meseca posle prvog leta i tako konačno osvetlao obraz Bombardieru. Industrijskom gigantu iz Kanade koji se prilično namučio sa ovim programom. Kompletna prva postava menadžmenta nedavno je zamenjena – projekat je kasnio dve godine u odnosu na prvobitni raspored i probio je planirani budžet za skoro 2 milijarde dolara.

Konsolidacija je po svemu sudeći uspela i Pariz je ove godine dobio tu privilegiju da bude prvi veliki sajam koji će dobiti premijeru ovog para. Sve je bilo spremno da se to dogodi prošle godine u Londonu ali je problem sa novim „Geared Turbofan“ motorima PW1000G tada pokvario planove.

Svakodnevna rutina isparkiravanja zahvaljujući kojoj su posetioci mogli izbliza da vide CS300
Svakodnevna rutina isparkiravanja zahvaljujući kojoj su posetioci mogli izbliza da vide CS300

Neverovatno tihi motori koji štede (ovoj tvrdnji sam bio svedok, i da – gotovo da se ne čuju), ušteda goriva od 20% u odnosu na konkurenciju i ekonomičnost koja će mušterijama ovih letelica, u segmentu tržišta od 105 – 160 sedišta, nuditi do 15% manje operativnih troškova.

Aduti programa koji je na tržištu kao obećanje već osam godina i koji bi po planovima u oprativnu upotrebu trebalo da sledeće.

Prva mušterija, aviokompanija Swiss, još nije odlučila kakav će tačno miks CS100 i CS300 upotrebljavati ali su na Buržeu konvertovali svoju originalnu narudžbinu od 30 -100 u -300. Ove letelice će kompaniji biti isporučene u 2017. i 2018. godini i planirano je da njima zamene 18 primeraka regionalnih AvroRJ.

Jako je retko da neki program toliko nadmaši svoja početka obećanja performansi. Bombardieru je to uspelo. Foto: Petar Vojinović
Jako je retko da neki program toliko nadmaši svoja početna obećanja performansi. Bombardieru je to uspelo. Foto: Petar Vojinović

Uz glasine da će lansirati i treći model koji će biti direktan konkurent Airbus i Boeing A320 i 737 familijama Bombardier je imao Burže iz snova. Stotine predstavnika medija i budućih klijenata opsedali su letelicu koja je bila na statici.

Uspeo sam da među prvima uđem u CS100 u trenutku kada je bio otvoren za prve obilaske medija i popričam sa Markom Elliotom, zanimljivom, novom vrstom opitnog pilota.

Zbog čega je njegova funkcija toliko specifična i kako izgleda unutrašnjost najnovijeg putničkog aviona, pogledajte u video reportaži:

Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.

Burze_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs