BEG airport status
Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice Motori bugarskih aviona MiG-29 biće remontovani u Poljskoj a Bugari će na korišćenje dobiti i dva poljska RD-33 / Foto: Krasimir Grozev

Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice

Krajem januara ove godine u bugarskim medijima pojavila se informacija da bi Bugarska mogla da svoje lovačke avione tipa MiG-29 kao i njihove motore remontuje i servisira u Poljskoj. Pregovori su rezultirali potpisivanjem ugovora 22. oktobra a on obuhvata remont 6 motora u poljskim zavodima WZL-2 i WZL-4, uz korišćenje dva motora sa poljskih aviona u naredne dve godine.

Rusija je nekoliko puta upozoravala da će suspendovati servisiranje bugarskih lovaca ukoliko Sofija bude remontovala motore u Poljskoj. Poslednje upozorenje stiglo je od generalnog direktora korporacije MiG Sergeja Korotkova koji je, preko ruskog ambasadora u Sofiji predao pismo bugarskoj vladi u kome se navodi da će Rusija prekinuti svaku logističku podršku flote bugarskih MiG-ova 29.

Korotkov je dalje naveo da se remontovanjem motora u Poljskoj stvaraju uslovi da MiG ne ispuni svoje ugovorne obaveze i da bi realizovanjem tog posla dovelo u pitanje dalju upotrebu aviona a bezbednost pilota bi bila ozbiljno ugrožena. Direktor MiG-a podseća i na cenu remonta motora, Poljaci su ponudili cenu od 1,023 miliona evra po motoru dok MiG to radi za 1,05 miliona evra. Međutim ruska kompanija daje garanciju za 500 sati naleta dok Poljaci garantuju samo 350 sati.

Gotovo istovremeno Korotkov je za ruske medije izjavio da je remontnu dokumentaciju za ovaj tip aviona Poljska dobila od Ukrajine i da Kijev nema pravo da prosleđuje intelektualnu svojinu MiG-a trećoj strani.

Veruje da se Bugarska na pritisak NATO partnera odlućila za remont motora u Poljskoj, da je ta odluka ekonomski neisplativa za Sofiju i da je politički motivisana. Potvrda za to je i to da su prilikom potpisivanja ugovora bugarski i poljski ministri odbrane istakli da je taj ugovor pokazatelj geostrateške orijentacije dve države i dalji napor da se Bugarska i Poljska dodatno zbliže u okviru NATO-a i EU.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj