BEG airport status
Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice Motori bugarskih aviona MiG-29 biće remontovani u Poljskoj a Bugari će na korišćenje dobiti i dva poljska RD-33 / Foto: Krasimir Grozev

Bugarska remontuje motore RD-33 u Poljskoj, MiG upozorava na moguće posledice

Krajem januara ove godine u bugarskim medijima pojavila se informacija da bi Bugarska mogla da svoje lovačke avione tipa MiG-29 kao i njihove motore remontuje i servisira u Poljskoj. Pregovori su rezultirali potpisivanjem ugovora 22. oktobra a on obuhvata remont 6 motora u poljskim zavodima WZL-2 i WZL-4, uz korišćenje dva motora sa poljskih aviona u naredne dve godine.

Rusija je nekoliko puta upozoravala da će suspendovati servisiranje bugarskih lovaca ukoliko Sofija bude remontovala motore u Poljskoj. Poslednje upozorenje stiglo je od generalnog direktora korporacije MiG Sergeja Korotkova koji je, preko ruskog ambasadora u Sofiji predao pismo bugarskoj vladi u kome se navodi da će Rusija prekinuti svaku logističku podršku flote bugarskih MiG-ova 29.

Korotkov je dalje naveo da se remontovanjem motora u Poljskoj stvaraju uslovi da MiG ne ispuni svoje ugovorne obaveze i da bi realizovanjem tog posla dovelo u pitanje dalju upotrebu aviona a bezbednost pilota bi bila ozbiljno ugrožena. Direktor MiG-a podseća i na cenu remonta motora, Poljaci su ponudili cenu od 1,023 miliona evra po motoru dok MiG to radi za 1,05 miliona evra. Međutim ruska kompanija daje garanciju za 500 sati naleta dok Poljaci garantuju samo 350 sati.

Gotovo istovremeno Korotkov je za ruske medije izjavio da je remontnu dokumentaciju za ovaj tip aviona Poljska dobila od Ukrajine i da Kijev nema pravo da prosleđuje intelektualnu svojinu MiG-a trećoj strani.

Veruje da se Bugarska na pritisak NATO partnera odlućila za remont motora u Poljskoj, da je ta odluka ekonomski neisplativa za Sofiju i da je politički motivisana. Potvrda za to je i to da su prilikom potpisivanja ugovora bugarski i poljski ministri odbrane istakli da je taj ugovor pokazatelj geostrateške orijentacije dve države i dalji napor da se Bugarska i Poljska dodatno zbliže u okviru NATO-a i EU.

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Liegestuhl Klappbar na: Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

Gledajte, zasto bi neko pravio i prodavao avion dvosed bez radara (Mig-29) osim ako novac nije bio u pitanju i htelo da se ustedi na skupoj elektronici?

07. Jun 2021.Pogledaj

Liegestuhl Klappbar na: [FOTO REPORTAŽA] Vežba Decisive Strike 21: Grčki F-16 blistali nad Krivolakom, vozila JLTV prvi put u prašini Makedonije

Paqe je definitivno u pravu: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/F-16_packed_drogue_parachute.jpg Osim toga taj budza je postojala i na najranijim modelima kada ECM verovatno nije bio tema.

07. Jun 2021.Pogledaj

Beduin na: Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

TH. Da. Svaki avion bi morao imati svoju ekipu. Duzi ga crew chief a ne pilot.

07. Jun 2021.Pogledaj

Beduin na: Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

Kak'i vraziji dezurni par???? Par ovih mora biti u zraku uvijek Ako nece biti, zali boze novaca za ovu akviziciju.

07. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend