BEG airport status
Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota Sindikat pilota i Er Srbija započeli javnu komunikaciju

Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije uputio je Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Zahtev za obavljanje inspekcijskog nadzora u Er Srbiji (Air Serbia). Nacionalni avio-prevoznik je reagovao na ovakav postupak i naveo da se neosnovano dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje srpska nacionala avio-kompanija primenjuje.

Sindikat je naveo da piloti Er Srbije imaju organizovane letove prema sistemu AIMS i 25. dana u mesecu dobijaju svoj raspored za narednih mesec dana koji je neodgovarajući.

Ta sindikalna organizacija tvrdi da se pilotima planiraju letovi tako da pojedini od njih lete dve noći za redom, a onda ni narednog dana nisu slobodni, kao i da se događa da pilot sleti u utorak u šest ujutru, pa istog dana poleti u 23 časa i svoj rad završi u sredu ujutru u četiri sata, a da mu je sledeće radno angažovanje moguće već u četvrtak u ranim jutarnjim časovima.

Kompanija Er Srbija je u pisanom odgovoru za Tanjug odbacila ovakve navode:

– Radno vreme pilota, kao i predviđeni raspored vremena provedenog na letu, u Er Srbiji su u potpunosti i bez izuzetka usklađeni sa važećim nacionalnim zakonodavstvom, kao i regulativom EU i u tom smislu se ne razlikuje od bilo koje druge avio-kompanije. –

Nacionalni avio-prevoznik navodi i da je za nadzor sprovođenja i poštovanja svih vazduhoplovnih propisa, uključujući i propise o radnom vremenu letačkih posada zadužen Direktorat civilnog vazduhoplovstva koji sprovodi redovni i vanredni inspekcijski nadzor nad svim operativnim aspektima.

– Ovim tvrdnjama neosnovano se dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje Er Srbija primenjuje, zbog čega iznete tvrdnje smatramo vrlo ozbiljnim. – kažu u kompaniji.

Sindikat, međutim, navodi i da je od drugog kvartala ove godine pilotima uskraćeno i pravo na kompanijski prevoz, pa moraju da dolaze na posao svojim prevozom ili da koriste gradski prevoz. Osim toga Sindikat posebno insistira da predmet kontrole budu i letovi iz Beograda za Maskat (Muscat, Oman).

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva  Tanjugu je rečeno da su primili pismo Samostalnog sindikata saobraćajnih pilota Srbije i da će postupiti u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima i nadležnostima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj

Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.

13. Dec 2024.Pogledaj

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…

13. Dec 2024.Pogledaj