BEG airport status
Umro je Steva Popov Steva Popov (12. jun 1947 - 3. jun 2015.)

Umro je Steva Popov

Pilot u penziji i aktuelni predsednik AK Novi Sad, Steva Popov(67), umro je juče u Novom Sadu. Reč je o samoubistvu. Tu vest za naš portal potvrdio je i potpredsednik ovog kluba i njegov najbliži saradnik, Dragan Samardžić:

– Juče smo bili zajedno ceo dan i rastali smo se oko 15:30h. Ništa nije ukazivalo na to. Spremali smo skupštinu kluba koja je trebalo da se održi u nedelju. Ne znamo šta su razlozi, ali izgubili smo plemenitog čoveka i stručnjaka. –

Steva Popov je 23 godine bio pilot JAT-a, a jedno vreme nosio je i titulu rezervnog oficira JNA. Najplemenitiji podvig učinio je sa posadom Boinga 707, 17. aprila 1992. kada je načinio prvi let na liniji Beograd – Sarajevo. Tokom mesec dana svakodnevnih letova iz Sarajeva spasio je 40.000 ljudi.

Na čelu AK Novi Sad bio je tokom devedesetih, a na tu poziciju ponovo je izabran u junu 2014. Poslednjih godina zalagao se da sportski aerodrom Čenej postane vazdušna luka i za komercijalni saobraćaj. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Vo

Duboki naklon!
R.I.P.

Odgovori
YU

Nek mu je večna slava!

Odgovori
bo

Mozda bi korektniji izraz bio „evakuirao“…

Odgovori
Vo

Nije ni mjesto, niti vrijeme za takve bizarne rasprave! Ali radi istine, iz prve ruke, svjedočio sam da je to bilo zaista spašavanje žive glave od pomahnitalih džihadističkih hordi. Po gradu su harale te horde i otimale, silovale i pljačkale sve od satova, auta pa do upada u stanove i ubistava. Zato iznimno cijenim što je Stevo radio i uraduo. Nekima istina nije na čast i ponos pa bi da je razvodne i zaslade.
Stevo poletio si i samo leti.

Sa

Vortex, „Nije ni mjesto, niti vrijeme za takve bizarne rasprave!“
…to rece pa onda kantom g…a
Ma nema smisla, ali nikakvog.

De

Sećam se njegove priče sa tih sarajevskih letova kako je uspeo da majci koja doletela sa njim u Beograd spletom nesrećnih okolnosti dete ostalo u Sarajevu i kako je ona uplakana molila Stevu da joj dete pronađe. Steva se vratio u Sarajevo I dok se avion pripremao za povratak u Beograd Steva je dete pronašao dov u Beograd I spojio sa majkom ISTOG DANA!
Steva je leteći za Sarajevo tih mesec dana tim boingom 707 spasao bar 40.000 ljudi!
Ili kada je dovezao fudbalere kad su ih eliminisali zbog sankcija sa EP. Šveđani hteli da zaplene avion ali im Steva to nije dozvolio!

Valjda će se pokrenuti neka inicijativa da aerodrome u Čeneju ponese tvoje ime. Bar toliko si zaslužio, ako ne i više!

Sad si na nebu legendo! Njemu si čitav svoj život posvetio! Želim ti vedro nebo i miran let kapetane Stevo!

Odgovori
Vo

Sve radi istine i da se spriječi nasilje nad istinom. Želim svjedočiti istinu iz prve ruke. Nije Stevo iz hira izigravao spasitelja. Sad kojekakvi slinavci i smušenjaci podmeću svoju istinu i tobož moraliziraju u cilju popravljanja imagea kriminalaca. Podmetanjem spinova i provociranjem objašnjenja žele da omalovaže.
„Dejan D“ i „bosanac“ klonovi Kule. Pametnom dosta!

Sa

Vortex, istina ne postoji. Postoje istine. Kada tvoju citam meni se povraca. Vecina ovde svojom nikoga ne truju, molim Te nemoj ni Ti.
Ovo je Avio portal, imas Blic, Novosti i more drugih mjesta.

Dr

Pocivaj u miru legendo …

Odgovori
Jo

Nek mu je laka crna zemlja .

Odgovori
so

strasno,sta ga je nateralo na to

Odgovori
Lj

Citat: „Steva Popov je 23 godine bio pilot JAT-a, a jedno vreme nosio je i titulu rezervnog oficira JNA.“ – od kada je stekao čin kapetana, nosio ga je celog života. Dok se nalazio van sastava JNA, bio je „rezervni oficir u činu kapetana“. Eto za vas koji ste bili van sastava JNA, da znate da to nije nikakva prolazna titula.
Inače je slavu stekao vozeći Boeing 707-324C, koji je pripadao avio-kompaniji „Uganda airlines“, a konfiskovala ga je JNA na aerodromu Pleso, jer sa njim švercovano oružje. Po vlasniku „tovara“ Antuna Kikaša, taj je avion dobio neslužbeno ime „KIKAŠ“, a nosio je vojni registracioni broj 73601 i civilnu oznaku YU-GAF

Odgovori
Lj

Veliki čovek,junak,pilot za primer-prijatelj čijim se poznanstvom čovek može ponositi.Pokrenimo,uz vašu podršku,inicijativu da neka od ulica u Novom Sadu nosi Stevino ime.Podržite!

Odgovori
Џ

Један од оних 40.000 људи које сте евакуисали из Сарајева. Нека вам је плаво небо вечна слава и ХВАЛА!

Odgovori
Ma

Hvala mu za sva dobra dela i pokazanu hrabrost.
Nažalost nije u duhu prevencije da se imenima samoubica dodljuju imena objekata. Nek ostane zapamćen po delu.

Odgovori
Lo

Pocivaj u miru Stevo.

Zalosno je kad se ljudine kao je bio Stevo odluce oduzeti vlastiti zivot, a oni koji su toliko zla prouzrokovali na Balkanu se setaju po svijetu sa diplomatskim pasosima.

Odgovori
Vl

Nisam hteo da komentarišem, ali onaj Đavo mi ne da mira.

Poznavao sam Stevu tolike godine. Leteo s njim zajedno onoliko puta. I u lepim i u ružnim situacijama.
Bio je odličan pilot. Imao je, ono što mi kažemo, ruku! Bio je odličan za druženje. Bio je odličan Kolega. Znao je da ujutro na let donese vruće pecivo za celu posadu iz pekare. Bilo je veoma prijatno u njegovom društvu.
Ali bio je i nedisciplinovan. Voleo je da „divlja“ u i sa avionom. U par situacija samo ga je Bog spasao i ostale s njim, uključujući i mene jednom prilikom. Bio je tvrdoglav (a koji pilot nije?), do bezumlja.
Što se Sarajeva i letova tiče, znam da je Steva to radio iz više razloga. Pod jedan, zbog svoje profesionalne i letačke sujete. Sećam ga se kako se po Letačkoj šepurio u vojnom kombinezonu sa sve oružjem za pojasom. Ali sećam ga se i kada nam je sa suzama u očima opisivao neke od letova. Pod dva zbog toga što nije bilo uopšte opcija da ne uradi te letove. Njegova, lična, moralna opcija. Pod tri, zato što je bio Čovek i Pilot.
Stoga svi koji ovde seruckate o moralnom liku Steve Popova, niti ga poznajete, niti ste njim jednu progovorili, a kamoli seli u avion s njim.

Mirno nebo Kolega i probaj da ne divljaš na nebeskim vazdušnim putevima. Bila mi je čast poznavati Te i leteo s Tobom.

Vladimir Milićević, Stevin kopilot i kolega iz davnih dana.

Odgovori
Ze

LEGENDE NIKADA NE UMIRU
VJEČNA SLAVA i HVALA STEVI POPOVU

Odgovori
sl

Steva je bio kakav je bio. Znao je da bude prek, nadobudan, kao sto rece V.M. neki put i siledzija u avionu.

Ali ovo nije mesto za to. Svi smo mi od krvi i mesa. Niko nije bezgresan.

Steva je bio veliki Covek. Pravi avijaticar.

Od million simulatora, pamtim samo jedan. Onaj sa Stevom u Pragu. Jedini put u JATu doziveo sam simulator kako ja zamisljam da treba da izgleda simulator. Znaci ne JATovo izivljavanje i filozofiranje vec potpuno opusten rad po programu, a onda „Momci ajde da vezbamo ono gde se tanki… Sta bi ste vi da radimo?“ I Steva nas je vezbao i ucio.

Veliki gubitak za sve nas, Bila je privilegija leteti sa njim.

Veliko mu hvala.

Odgovori
De

Vortex ja sam u Nigeriji! Rodio sam se u Beogradu! Sa Kulom i Vojvodinom uopšte imam zajedničko koliko sa lanjskim snegom! Jednostavno smatram da je za svako poštovanje ono što je Steva uradio! Ti ako nemaš imalo poštovanja, onda bolje bez tvojih komentara! Unapred hvala na razumevanju

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj