BEG airport status
Konferencija za medije udruženja „Ma 2+“: Država ne ceni vojne pilote

Konferencija za medije udruženja „Ma 2+“: Država ne ceni vojne pilote

BEOGRAD – Predstavnici Udruženja nadzvučnih pilota upozoravaju da se lovačka avijacija u Vojsci Srbije svakim danom sve više srozava i devalvira.

 
 
Photo:  Dimitrije Ostojic  // www.dimitrijeostojic.com © 2012
 
 
Penzionisani i bivši piloti su na konferenciji za novinare ocenili da država ne ceni vojne pilote, pogotovo lovačke avijacije. Oni su naveli da nijedna vlast od devedesetih godina nije ulagala u njih, iako obavljaju važan posao zaštite vazdušnog prostora zemlje, prenosi agencija FoNet.

Prema rečima Boriše Mandića, jednog od osnivača kluba pilota nadzvučnih aviona „Ma 2+“, prosek starosti pilota lovačke avijacije u Vojsci Srbije, kojih je „malo više od tuceta“, iznosi 42,5 godine, dok, na primer, u Francuskoj oni ne lete na tim avionima posle 36. godine.

Mandić je objasnio i da je na sceni sistem „tri D – pet N“: devalvacija, degradacija i diskriminacija pilota lovaca i neznanje, nesposobnost, nerad, nebriga i neodgovornost ljudi koji imaju visoke činove i plate da bi brinuli o tim ljudima.

Nekadašnji vojni opitni pilot, a danas kapetan na „Erbasu“ Er Srbije Salko Hadžić, konstatovao je da država ne ceni naše pilote, posebno one u lovačkoj avijaciji, koji postanu „potrošena roba“, iako su u njihovo školovanje uloženi milioni evra.

– Nije problem u pilotima, problem je u avijaciji. – naglasio je Hadžić, i zapitao kada će država da se izjasni o tome ko će da čuva njen vazdušni prostor, pošto je očigledno da će, ako to mi nećemo da uradimo, nekome drugom morati da se plati na desetine miliona evra godišnje.

Predstavnici Udruženja nadzvučnih pilota ukazali su i na nerešena stambena pitanja njihovih kolega koji još lete, jer 50 odsto nema stan, niti ga je bilo koji pilot nadzvučnog aviona dobio od 2003. godine.

Penzionisani piloti su naglasili da konferenciju drže i u ime kolega koji su aktivni vojni piloti, da bi preneli njihovo nezadovoljstvo, jer oni to ne mogu da učine zbog pravila koja zabranjuju nastupe u javnosti, stoji u FoNetovoj vesti.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Sramota svih nas. Jedino ministri i ostali političari uživaju u ovakvom stanju. Oni i ne znaju šta znači reč sramota.

Odgovori
Sl

Svaka vlast se po inaugurisanju bavi sama sobom i postavljenjem kadrova( ministara, drzavnih sekretara itd) bar godinu dana. Sledi pljuvanje po prethodnoj garnituri i medjusobno spijuniranje. Poslovi cekaju.Cinjenica da je Vucic obavljo dve duznosti , jedna je ministar za odbranu, je znak da on to ministarstvo svrstava u petorazredno, ispod ministarstva za veze sa dijasporom npr. I kada se smiluje da saslusa i procita izvestaje, predloge, procene , probleme i finansijsku konstrukciju, misao mu se svesno radja, ma zajebi, to mnogo kosta, neka resava neko posle mene. Ako nisam u pravu , a vi me demantujte cinjenicnim stanjem. To je zato sto je bilo kakav javni ili organizovani protest u Vojsci zakonom zabranjen i najstrozije kaznjiv, i vlast joj ne poklanja paznju nego se bavi manje vaznim grupama i organizacijama. Bravo piloti penzioneri sto se borite za vase mladje naslednike, uvek ste bili elita i simbol solidarnosti, odanosti i drugarstva, sto se ne moze reci za ostatak sastava Vojske RS.

Odgovori
de

Sramota jedna. Nepismeni ministri, nemocni generali a vlast sama sebe despotizuje.

Odgovori
RA

Ne bih se slozio sa konstatacijom da su generali nemocni. Nisu nemocni vec je hijerarhija tako napravljena da ko talasa ide…

VO

Ko talasa nema funkcije posle penzionisanja! Svi mi znamo da vrana vrani oci me vadi! Pogledaj te par godina unazad, svaki general iz vazduhoplovstva je zavrsio posle penzionisanja u nekom upravnom odboru ili kao direktor neke drzavne institucije! Tokom vojne karijere oni cute i ne talasaju puno, ne zato sto ne znaju ili se boje trenutne pozicije vec da im ne bi izmakla dobro placena funkcija nakon penzionisanja. Retki su oni koji se nisu uvalili negde, jedan od njih je i Sreto Malinovic…

Mi

Dobro si primetio, svi koji su se dobro udali posle penzionisanja pre toga su bili vrlo “kooperativni” u radu. Igrali su na ruku političarima ili SDPR-ovim kombinacijama. Pored ostalog i taj ceh sada plaćaju svi vazduhoplovci a ne samo lovačka avijacija. A rekao bih da će cena po državu biti mnogo veća…

Vo

Odavno je bilo vrijeme za generalku, samo postoji jedna točka poslije koje nema povratka. Ne želim da i pomislim da nema povratka. Za izgraditi pristojno RV treba bar dvije decenije. Nije to pokupiti par pilota i dati im par krševa da letaju naokolo. Budimo pošteni i realni, imali smo RV i bezočno sve sistematski i planski rasturili. Ako se ne varam, prve 21-ce su stigle iz SSSR-a 17.11.1962., a mi danas u 21. stoljeću maštamo o ispravnim. Glavni problem po meni su uhljebi. Ništo ne rade niti znaju da rade, a izigravaju nekakve junačine i filozofe.

Odgovori
dj

Realna i istinita kritika. Mislim da se udruzenje treba vise kriticki baviti stanjem u nasem vojnom vazduhoplovstvu, sto do sada nije cinilo. Piloti se pre svega cene kroz sistemski izgradjeno vazduhoplovstvo, od skole do jedinice. A kako su tek "cenjeni" aviomehanicari i inzenjeri, ako su piloti nepravilno cenjeni??
Podsecam da bez mehanicara i inzenjera nema vazduhoplovstva.

Sad ubiramo plodove glasanja za aktuelnu politicku oligarhiju, koja je u predizbornoj kampanji bila plava od busanja u grudi, pozivajuci se na srpstvo!?
Setite se samo danasnjeg premijera, kad je bio ministar odbrane!! Stizu novi migovi!!! Obnavljamo sto su predhodnici potrli!?
Koji licemeri!!

Odgovori
Mi

Upravo tako Đorđe, šta je ostalim pilotima, inženjerima i vazd. tehničarima? Ovde se govori samo o pilotima lovačke avijacije kao da drugi ne postoje i nemaju probleme. Uzgred, najviše troškova a najmanje koristi je bilo upravo od lovačke avijacije. Bure bez dna a efekti nikakvi.
Kada se vidi da glavnu reč vode poznati "borci za opšte dobro" Boriša Mandić i Grandić onda je potpuno jasno zašto je samo jedan novinar bio na toj konferenciji?!

Ni

Hajde da sagledamo probleme zbog kojih smo u ovakvoj situaciji. Krenimo od toga ko je ministar odbrane…..hm….pa dovoljno je, ne treba dalje istrazivati.

Odgovori
Jo

Nije problem ministar taj i taj, nego treba jednostavno da shvatimo da našom državom ne upravljaju ljudi koji su joj formalno na čelu . Naši "zapadni partneri" su odredili kakve oružane snage treba da imamo, a tu po svemu sudeći nema mesta za nadzvučnu avijaciju .

??

Sa jedne strane mi je žao što je gospodin Hadžić napustio vojsku, setio sam se imena i prezimena i znam da sam ga gledao na nekom aero mitingu, čini mi se da je leteo na Lasti, ali sa druge strane sam i srećan što je postao kapetan u Er Srbiji i više nije deo RV Republike ??? i što će sebi i svojoj porodici moći da obezbedi bar pristojan, dostojanstven i siguran život, sa što manje znakova pitanja.

Odgovori
VO

Godinama su na čelu RV i PVO bili piloti lovačke avijacije i to je rezultiralo katastrofalnim stanjem. Njihovo koketiranje sa političarima, biznismenima i raznim bezbednosnim službama kao i njihova međusobna borba za pozicije i dominaciju je godinama nanosila štetu RV. Pri tome su potpuno ignorisali potrebe ostalih vrsta avijacije. Sve to dok nisu došli ratovi koji su tačno pokazali ko šta može i koliko vredi. Jedno je bilo pričati o sebi hvalospeve a sasvim drugo to i dokazati u praksi!!!
Bolje je da ovi dokoni likovi ćute jer će otvoriti mnoge teme koje im ne idu u prilog. Samo nanose štetu momcima koji su nasledili ruševine njihovog elitizma!!!

Odgovori
Ac

Ovo je bilo baš surovo….. ali istinito!!! Zato je veoma smešna tvrdnja o diskriminaciji lovačke avijacije!? Tako ispada da su godinama sami sebe 3D- diskriminisali,devalvirali i degradirali zbog vlastitih predstavnika koji su 5N-neuki,nebrižni,neradni neodgovorni i nesposobni!? I nije im baš nekakva reklama!

vo

Po meni je još veći problem što većina ljudi RViPVO izjednačava sa vazduhoplovstvom a to je samo jedan deo. Zasto uopšte pilot mora da bude Komandant, što ne bi bio raketas, vojinovac ili VTSL.

VO

Znaš li da je prvi komandant raketne brigade bio pilot? Nije to bilo slučajno ili nečiji hir! Znaš li kako se postajao oficir VOJIN? Pokušaj razmisliti malo o ovom svom stavu? Odgovori na tvoje tvrdnje ti se ni malo ne bi dopali!!!

Tr

Mogli bi pojedinci, koji su iz onoga što je naslonjeno na RV, malo povući kočnicu sa komentarima. Tako samo pokazuju neznanje i komplekse sa kojima se nose u svojoj inferiornosti! Ispada da bi elitom jedne vojske mogao da komanduje svako…Sve što je od osnivanja kasnije pridodavano uz RV je bilo kao podrška u funkciji vazduhoplovstva….
Još nisam video da na operaciji glavnu reč vodi bolničar, niti da konobar rukovodi hotelskim kompleksom…..Oni mogu da budu predsednici ili ministri, kao recimo Grobar ili Keramičar ali da vode nešto zaista ozbiljno, gde su u pitanju životi, to čak ni u ovoj državi nije moguće

Ra

Можба би требало да крену стопама њихових хрватских колега? http://tangosix.rs/2015/06/03/krila-oluje-kolekti

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj