BEOGRAD – Članovi Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo (ICAO), usvojili su nove standarde za praćenje letelica kao odgovor na prošlogodišnji nestanak aviona Malezija Erlajnsa MH370.
Kako prenosi Rojters, Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva Ujedinjenih nacija (ICAO) usvojila je u Montrealu novi reporting standard, kojim se zahteva od komercijalnih aviona da jave svoju poziciju svakih 15 minuta. Direktiva “Global Aeronautical Distress and Safety System”, koja bi prema ICAO trebalo da stupi na snagu u novembru 2016. godine je prva faza predloga kojim bi se osiguralo praćenje aviona i brzo lociranje mesta nesreće.
Rutinsko praćenje leta će biti 15-minutni standard, za koji ICAO smatra da može biti ispunjen bez dodatnih modifikacija na samim letelicama. U hitnim ili potencijalno kriznim situacijama, osoblje aviona će biti obavezno da se prijavi češće, barem jednom u minuti. Svaki avion koji leti u okviru kontrolisanog prostora već sada može lako ispuniti ovaj standard. Na nekim prekookeanskim letovima, aviokompanije bi trebalo da aktiviraju satelitsko praćenje preko sistema koji su u većini slučajeva već instalirani na njihovim avionima, ili bi se prijavljivali radio vezom u redovnim intervalima.
Ako Sekretarijat ICAO-a usvoji drugi predlog – Praćenje u trenucima opasnosti, novi avioni proizvedeni 2021. godine ili kasnije moraće da imaju sisteme koji omogućavaju lociranje mesta nezgode u opsegu od šest nautičkih milja, što je ekivalentno jednom minutu letenja. Sistem bi reagovao odmah nakon signala sa zemlje, akcijom letačkog ili kabinskog osoblja ili automatski na osnovu ponašanja letelice.
Mišljenja su podeljena oko toga da li bi postojeći sistemi satelitskog praćenja mogli da ispune ovaj standard jer mogu biti isključeni od strane pilota, što aktivaciju sa zemlje čini nemogućom.
Treći predlog je ugradnja “automatski izbacivih crnih kutija” u nove avione koji se iz njih izbacuju prilikom pada. ICAO smatra da bi ovaj standard mogao da stupi na snagu 2021. godine.
Proizvođači aviona mogu da koriste alternativne tehnologije, preskačući izbacivanje crnih kutija, sve dok je moguće preuzimanje istih podataka na drugi način. Na primer, snimači koji prenose ili prebacuju svoje podatke koristeći satelite tokom nekog udara (pada), umesto fizičkog izbacivanja, mogli bi da se kvalifikuju za ovaj standard.
Q400
obicna farsa, kad svi znamo da moderni avioni ne moguda nestanu tek tako u 21. veku!
DH8
Smesno sta se radi danas…od ovolike silne tehnologije, da se "zagubi" avion velicine 777, i da na kraju ni trag ne ispluta negde na nekoj obali…
Kontrolor
Oni koji se razueju u sisteme kontrole i praćenja letova znaju koji je najveći domet dalekometnih radara i znaju da za prekookeanske letove ovo praćenje nije moguće već se leti auto pilotom u takozvanoj mrtvoj ili slijepoj zoni gdje nepostoji nikakva komunikacija sa ostatkom svijeta do novog ulaska u radarski prostor i identifikacije na naj prostiji način praćenjem tačkice na radaru i radio komunikacije sa pilotom to znaju obi koji su radili ili imali dodira s radarom.