BEG airport status
U Beogradu se organizuje prvi međunarodni hakaton za „svemirske aplikacije“ NASA traži rešenje za situacije sa kojima se svakodnevno susreće

U Beogradu se organizuje prvi međunarodni hakaton za „svemirske aplikacije“

Mladi naučnici i studenti dobiće priliku da osmisle aplikacije koje bi mogle da pomognu NASA-i u radu. Prvi međunarodni hakaton za „svemirske aplikacije“ koji je podržala ova američka agencija biće održan 11. i 12. aprila u Beogradu. Prijave su još uvek otvorene.

– Međunarodni Space Apps Challenge je projekat koji se dešava tokom 48 sata u gradovima širom sveta, a ove godine prvi put će biti održan u Beogradu. Krajnji cilj je da se kreiraju open-source rešenja koja će olakšati život i na zemlji, ali i svemiru. Ove godine će se održati 25 izazova u 4 oblasti — zemlja, svemir, ljudi i robotika. – objašnjava Alksandar Bijelić u ime Serbian Venture Networka koji organizuje ovaj međunarodni hakaton.

Unutar ove četiri oblasti postoje izazovi koje NASA želi da vidi rešene, jer se sa njima svakodnevno susreće u okviru svojih aktivnosti. Izazovi se kreću od razvoja aplikacije za „capturing happy moments in space“ preko osmišljavanja misije za posećivanje asteroida, pa sve do lansiranja raketa. Od učesnika se očekuje da poseduju široka znanja iz različitih oblasti, od fizike, medicine, geologije, sve do informatike, i da pruže konceptualna rešenja za probleme koji postoje. 

Ovogodišnji Space Apps Challenge trebalo bi da okupi preko 100 učesnika koji će zajedno sa svojim mentorima i savetnicima raditi na pronalaženju što boljeg rešenja. Za sada je najvše prijavljenih programera, ali organizatori navode da mogu da se prijavezainteresovani iz odlasti medicine i fizike.

Beogradski Space Apps Challenge razlikuje se od ostalih događaja ovakve vrste, objašnjava Aleksandar Bijelić:

– Posebna zanimljivost po kojoj se ovaj projekat razlikuje od klasičnih hakatona je to što korisnici obično ne znaju za tip izazova. U ovom slučaju, međutim, svi učesnici znaju unapred sve zadatke, tako da mogu da se pripreme i da što bolje sprovedu u delo svoju ideju. –

Organizator objašnjava da je Beograd izabran kao mesto u kome postoji veliki potencijal u vezi sa preduzetništvom i naučnim istraživanjima što je naročito došlo do izražaja posle održavanja Belgrade Venture Foruma 2014 godine.

Space Apps Challenge biće održan 11. i 12. aprila od 9:00h do 20:00h u OЗОNE art galeriji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj