BEG airport status
Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj Smanjenje cena u vazdušnom saobraćaju, povećanje bezbednosti, tehnološki napredak kao glavni ciljevi / Foto: Fairsearch

Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj

Evropska komisija usvojila je Strategiju za vazdušni saobraćaj koja bi trebalo da omogući ekonomsko jačanje EU, saopštila je ova institucija.

Planovi evropske zajednice biće usmereni ka njenom pozicioniranju kao vodećeg igrača na globalnom vazduhoplovnom tržištu, ka većoj sigurnosti, zaštiti prava putnika i tehnološkim inovacijama.

– Evropski vazdušni saobraćaj suočava se sa brojnim izazovima i doneta Strategija postavlja sveobuhvatan i ambiciozan akcioni plan za napredak.

Nove investicione i poslovne mogućnosti omogućiće evropskim kompanijama da ostanu konkurentne na tržištu i ostvare rast na održiv način.

Evropski građani će, takođe, imati koristi od većeg izbora, jeftinijih cena i najvišeg nivoa bezbednosti i sigurnosti  – izjavila je Violeta Bulc, evropski komesar za saobraćaj.

U planu je sklapanje novih ugovora za slobodni pristup tržištima izvan EU kao što je to ranije učinjeno sa SAD-om, Kanadom i Brazilom što bi trebalo da obezbedi niže cene za putnike.

Problemi vazdušnog saobraćaja u EU

Evropska komisija iznosi procene da fragmentacija evropskog vazdušnog prostora EU košta najmanje 5 milijardi dolara godišnje. Osim toga, na godišnjem nivou emituje se i do 50 miliona tona štetnih materija.

Problem je i što bi do 2035. godine na aerodromima širom zemalja članica EU bez posla moglo da ostane oko 818.000 ljudi.

Mere za rešavanje ovih pitanja su završetak „Single European Sky“ projekta, optimizacija upotrebe najprometnijih aerodroma analiza i unapređenje povezanosti unutar i izvan EU.

Strategijom se propisuju i najviši standardi za bezbednost avio-prevoza, pri čemu bi korišćenje novih tehnologija trebalo da olakša bezbednosne provere i smanji troškove, saopštavaju iz Evropske komisije.

Navodi se da će evropsko tržište morati da prihvati inovacije i digitalizaciju, poput iskorišćavnaja punog potencijala dronova.

U kontekstu tehnološke moderizacije EU planira da u narednih pet godina ulaže 430 milion evra godišnje u „Single European Sky ATM Research (SESAR)“ projekat.

Njegov razvitak bi vremenom moglo da obezbedi više od 300.000 radnih mesta, procenjuje Evropska komisija.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

18. Jan 2025.Pogledaj

Thomas na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srbija bi se trebala rijesiti svega sovjetskog-ruskog oruzja sem sta sama ne moze proizvest. Mi-8/18/24/35, M-84 i M-80 se moze Amerikanciman i Nijemciman ponuditi. Obe zemlje bi bili jako zahvalni. Posebno bi to Ukrajinciman bilo drago. Nebi trebali preobuku na zapadnu tehniku. Ako Izrael prodaje Puls i Hermes mogli bi i Merkave.

18. Jan 2025.Pogledaj

Rastko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Postavljanje Raše na čelo SMATSA predstavlja izuzetno važan korak ka jačanju ove institucije, imajući u vidu njegovo bogato iskustvo i stručnost. SMATSA je ključni stub bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja u regionu, a sa Rašom na čelu očekujem nastavak unapređenja operativnih kapaciteta. Verujem da će svojim liderstvom i vizijom doprineti daljem razvoju, uz zadržavanje visokih…

18. Jan 2025.Pogledaj

MedoMed na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@Zagy Protubrodske rakete RBS-15 Mk. II su prije dvije godine zamjenjene sa Mk. III. RBS-15 Mk. III. trenutno postoje samo za brodove, kopneni laneseri su još uvijek Mk. II. Gradnja novi OOB ( obalno ophodni ) brodovi napreduju dobro, prije četiri dana su započeti razgovori i planiranje o Korvetama. Mornarica je najskuplja grana bilo koje…

18. Jan 2025.Pogledaj