BEG airport status
Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj Smanjenje cena u vazdušnom saobraćaju, povećanje bezbednosti, tehnološki napredak kao glavni ciljevi / Foto: Fairsearch

Evropska komisija usvojila novu Strategiju za vazdušni saobraćaj

Evropska komisija usvojila je Strategiju za vazdušni saobraćaj koja bi trebalo da omogući ekonomsko jačanje EU, saopštila je ova institucija.

Planovi evropske zajednice biće usmereni ka njenom pozicioniranju kao vodećeg igrača na globalnom vazduhoplovnom tržištu, ka većoj sigurnosti, zaštiti prava putnika i tehnološkim inovacijama.

– Evropski vazdušni saobraćaj suočava se sa brojnim izazovima i doneta Strategija postavlja sveobuhvatan i ambiciozan akcioni plan za napredak.

Nove investicione i poslovne mogućnosti omogućiće evropskim kompanijama da ostanu konkurentne na tržištu i ostvare rast na održiv način.

Evropski građani će, takođe, imati koristi od većeg izbora, jeftinijih cena i najvišeg nivoa bezbednosti i sigurnosti  – izjavila je Violeta Bulc, evropski komesar za saobraćaj.

U planu je sklapanje novih ugovora za slobodni pristup tržištima izvan EU kao što je to ranije učinjeno sa SAD-om, Kanadom i Brazilom što bi trebalo da obezbedi niže cene za putnike.

Problemi vazdušnog saobraćaja u EU

Evropska komisija iznosi procene da fragmentacija evropskog vazdušnog prostora EU košta najmanje 5 milijardi dolara godišnje. Osim toga, na godišnjem nivou emituje se i do 50 miliona tona štetnih materija.

Problem je i što bi do 2035. godine na aerodromima širom zemalja članica EU bez posla moglo da ostane oko 818.000 ljudi.

Mere za rešavanje ovih pitanja su završetak „Single European Sky“ projekta, optimizacija upotrebe najprometnijih aerodroma analiza i unapređenje povezanosti unutar i izvan EU.

Strategijom se propisuju i najviši standardi za bezbednost avio-prevoza, pri čemu bi korišćenje novih tehnologija trebalo da olakša bezbednosne provere i smanji troškove, saopštavaju iz Evropske komisije.

Navodi se da će evropsko tržište morati da prihvati inovacije i digitalizaciju, poput iskorišćavnaja punog potencijala dronova.

U kontekstu tehnološke moderizacije EU planira da u narednih pet godina ulaže 430 milion evra godišnje u „Single European Sky ATM Research (SESAR)“ projekat.

Njegov razvitak bi vremenom moglo da obezbedi više od 300.000 radnih mesta, procenjuje Evropska komisija.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Realno sagledavanje stvari. Eskadrila Leonarda ili T-50, dve Rafala, eskadrila Lasti i eskadrila Sovi i to je to. Maksimum koji možemo je Lasta, Sova i razne bespilotne letelice i lutajuća municija. Čak i ondašnja Jugoslavija nije mogla da napravi sve uz mnogostruko jaču industriju a sad će malena Srbija da pravi nešto. Veliki problem nam…

12. May 2025.Pogledaj

Kakodane na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Скромно, а требало вам 50 редова да напишете шта је све било од технике

12. May 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

Za tako kompleksan posao ,kao što je izrada aviona ,potrebno je puno više od entuzijazma zaluđenika😅, Znamo da je tadašnja Jugoslavija bila udružena sa Rumunijom da bi se proizveo ,,Orao",. uz svesrdnu pomoć tada Engleske , Francuske itd. Srbija u ovoj situaciji je u stanju da pravi klipne avione sa turbo- prop motorima , bezpilotne…

12. May 2025.Pogledaj