BEOGRAD – Kompanija ‘’Iljušin’’ objavila je 30. januara da su ruske vazduhoplovne snage (VVS) izvele ispitivanja strategijskih transportnih aviona Iljušin Il-76 (NATO oznaka ‘’Candid’’) sa podvešenim bombama.
U toj vežbi koja se odigrala u regionu Tver, severno od Moskve, jedan avion Il-76MD nosio je školske bombe P-50T mase 50 kg na četiri potkrilna nosača. Ova modifikacija je realizovana da bi se avionima omogućilo da deluju po nepripremljenim i nepoznatim aerodromima iza neprijateljskih linija. Posade će prvo vizuelno proveriti aerodrom koristeći svetleće baklje, zatim izvršiti bombardovanje pre sletanja sa ukrcanim trupama. Bombardovanje se obavlja pri brzini od 500 km/h na visinama od 500 do 100 metara. Vojna Transportna Avijacijska Komanda VVS će za ovakav zadatak obučiti više od 10 timova u jedinicama koje su stacionirane u regionima Tver, Orenburg, Pskov i Taganrog. Interesantno da se ovi regioni, osim Orenburga, nalaze u blizini Ukrajine i baltičkih republika.
Četvoromotorni mlazni visokokrilni teški transportni avion Il-76 predstavlja kičmu transportne avijacije ruskih vazduhoplovnih snaga. To je najbrojniji transportni avion u VVS sa oko 104 aktivna aviona i oko 100 aviona u rezervi. Projekat ovog aviona započet je još 1967. a prvi let izvršen 1971. godine. Daljom modifikacijom vojnog modela dobijen je Il-76M koji je poleteo 1978. a potom i Il-76MD 1981. Iz aviona Il-76 izveden je leteći tanker Il-78 Midas i leteći radarski sistem (AWACS) A-50.
Svoju duboku modernizaciju sa novom elektronskom opremom, novim motorima i povećanim doletom i nosivošću avion je doživeo u varijanti Il-76MD-90A. Njegov razvoj naručen je od strane ruskog MO 2006. pod nazivom ‘’izdelie 476’’. Iste godine proizvodnja aviona Il-76 prebačena je iz Uzbekistana u zavod ‘’Aviastar’’ iz Uljanovska, Rusija. Prvi let Il-76MD-90A dogodio se 22.9.2012. a već 5.10.2012. je ruska vojska naručila 39 aviona sa rokom isporuke do 2020. Prvi avion predat je na državna ispitivanja januara 2013. a njegovo ispitivanje je završeno sredinom 2014.
O svim modernizacijama borbenih letelica ruskih vazduhoplovnih snaga detaljno smo pisali ovde.
Deki
Ovde se ne radi o ulozi bombardera, vec o dopunskoj ulozi pruzanja podrske sastavima koje treba da iskrca.
Recimo, Rusi krenu na Slatinu, tamo neki Shiptare&Co. krenu da pucanju na njih pre sletanja, i onda im Il-76 zabiberi.
4 bombe je premalo, nadam se da ce Ruje ubaciti ozbiljniju kilazu.
A i ovo za baklje je totalno kontraproduktivno – prvo nadletis sa punim avionom vojske da bacis baklje. Zatim nadletis da vidis ono sta baklje osvetljavaju. Onda sleces iz treceg puta. I gde je tu faktor iznenadjenja?
lordsirgiga
Ma nije problem da on moze da ponese bombe, ali ljudi ko je jos lud da sa ovolikim avionom izigrava metu brzinom od 500 km/h prelece dvaput aerodrom, pa zar ne bi trebalo prvo da posao izvidjanja/bombardovanja izvedu bombarderi ili jurisnici ili helikopteri.
Zamislite kako ce svi djuture da poljube PVO rakete prilikom desanta, aj nek pocnu da pucaju iz necek cevnog malo veceg kalibra i ode mast u propast.
Al rusi su to nerazmisljaju oni mnogo nego napred upobedu.