Aerodrom Osijek saopštio je danas da ne želi da razvija poslovni odnos sa avio-kompanijom „Sea Air“, dok god se, kako su naveli: „ne utvrde ozbiljne poslovne namere, kakve priliče avio-kompanijama“. Ova odluka usledila je nakon što je pomenuta avio-kompanija po šesti put odložila početak svojih letova sa ovog aerodroma.
Kako saopštavaju iz aerodroma Osijek, pregovori sa novoosnovanom kompanijom „Sea Air“ počeli su prošle jeseni, a u januaru 2015.godine organizovan je razgovor, kao i promocija kompanije, uz prisustvo predstavnika brojnih putničkih agencija iz istočne Hrvatske, Mađarske, BiH, Srbije, Hrvatske turističke zajednice i Grada Osijeka.
Iz aerodroma Osijek navode da je neslužbena najava bila da nova avio-kompanija startuje svoje letove sa početkom letnje sezone. Krajem marta iz avio-kompanije „Sea Air“ govorili su da će ovaj prevoznik leteti kao lou-kost, kao i da će letovi biti uspostavljeni 18. maja i to za Minhen, Frankfurt i Beč. Međutim, ovaj prevoznik je početak svojih letova odložio za 1. jun, a potom i za 29. jun. Prilikom ovog odlaganja, promenjene su i destinacije do kojih će leteti „Sea Air“, odnosno novi plan uključuje tri leta nedeljno za Minhen i Štutgart i četiri za Frankfurt. Prilikom narednog odlaganja, iz kompanije su saopštili da su razlozi novog kašnjenja tehničke poteškoće, odnosno kašnjenje u isporuci aviona, a kao novi datum naveden je 19. jul.
Ipak, došlo je i do novog pomeranja, pri čemu je za početak letova određen 9. avgust. Tom prilikom iz kompanije „Sea Air“ naveli su da su svesni da su izgubili poverenje mnogih putnika, ali da kao nova kompanija nisu mogli da predvide neke od poteškoća sa kojima su se suočili. Naposletku, prošle nedelje je ovaj prevoznik obavestio aerodrom Osijek da odlaže svoje letove do 23. avgusta.
Zbog pomenutog velikog broja odlaganja početka letova kompanije „Sea Air“, na aerodromu Osijek smatraju da nemaju garancije da je reč o ozbiljnoj avio-kompaniji, te da ne žele dalje da razvijaju poslovni odnos. U objašnjenju navedeno je da ozbiljne poslovne namere podrazumevaju dovođenje odgovarajućeg vazduhoplova (ili više njih) na bazni aerodrom, stvaranje preduslova za tehničko održavanje i sigurnost vazduhoplova, izradu operativnog programa organizacije letova i slično.
Iz osiječkog aerodroma kažu i da dosadašnji postupci prevoznika „Sea Air“ negativno deluju na poslovanje i ugled aerodroma Osijek. Osim toga, oni navode da su neozbiljne najave reda letenja, otvaranje rezervacijskog postupka i konkretna prodaja putničkih karata, te višestruko odgađanje zakazanih letova, naneli velike štete brojnim potencijalnim putnicima. Prema podacima kojima raspolažu, iz aerodroma kažu da je u proteklom periodu rezervisano ili prodato više od 2.000 karata i to putnicima iz istočne Hrvatske, Mađarske, Srbije i Bosne i Hercegovine.
U prošloj godini, aerodrom Osijek je ugostio 30.000 putnika, a teži se da u 2015. godini dočekaju 100.000 putnika. Sa ovog aerodroma saobraćaju „Croatia Airlines“, „Trade Air“ i „Ryanair“.